Po mnoha odkladech konečně vyšla pirátská hra Skull and Bones, kterou Ubisoft označuje za „AAAA“. V recenzích obdržela nízké známky (v té naší to bylo 5/10), ale jak je na tom po technické stránce? Na to se již tradičně podívala redakce Digital Foundry, konkrétně Alex Battaglia. A nadšený rozhodně nebyl.
Začněme ale u pozitiv. Battaglia pochválil PC verzi, která má detailní nastavení a nemá žádný stuttering. Frame rate na všech konzolích je velmi stabilní, a to v obou režimech. Quality (30 FPS) je naprosto bez dropů, v Performance (60 FPS) nějaký propad nastat může, ale jen velmi výjimečně. Co se týče vizuálu, tak obloha a simulace vody je podle DF velice dobrá (byť odrazy ve vodě už ne, neboť spoléhají výhradně na SSR).
Tam ale v podstatě pozitiva končí. Jedním z největších problémů je kvalita obrazu na konzolích, kde je snad jeden z největších rozdílů mezi režimy, jaký jsme kdy viděli. Zatímco Quality na PS5/XSX nabízí nativní 4K, Performance režim hru interně renderuje v 720p a následně upscaluje na 1440p pomocí FSR 2. Upscaling ale způsobuje značný ghosting, aliasing a další artefakty, takže obraz nevypadá vůbec stabilně. Quality režim zase Battaglia nedoporučuje kvůli neresponzivnímu ovládání, které je zrovna u takovéto hry opravdu důležité.
Co se týče Xboxu Series S, tam máte na výběr Quality v nativním 1080p s 30 FPS, nebo Performance s 60 FPS, kde se obraz renderuje v 540p a následně upscaluje do 1080p pomocí FSR 2.
Problém s nízkými rozlišeními je také ten, že částice a efekty se renderují ve čtvrtinovém rozlišení, kvůli čemuž vypadají velmi rozpixelovaně. Battaglia dále kritizuje nepříliš povedené nasvícení, které spoléhá na staré technologie, a přestože titul nabízí i ray tracing, jde podle něj o jednu z nejhorších implementací, jež nepřináší skoro žádnou změnu oproti základnímu nastavení.
Dalším bodem kritiky byla animace obličejů, která ve Skull and Bones nevypadá dobře, a podle Battaglii je na tom lépe i 10 let starý Assassin’s Creed IV: Black Flag. A velkým problémem jsou také textury. Zatímco některé objekty jsou v pořádku, jiné (i poměrně zásadní) mají velmi low-res textury, jež nikdy plně nenaskočí, ani na výkonném PC. Špatné je navíc i LOD a objekty či stíny doskakují, až když jste velmi blízko nich.
Celkově vzato má Skull and Bones spoustu problémů. PC verze je ještě solidní, ale na konzolích vám ani jeden z režimů nenabídne ideální zážitek. K tomu musíte připočíst všechny výše zmíněné nedostatky, které se vyskytují na všech platformách, a také řadu bugů. Po technické stránce tak od hry „AAAA kvalitu“ nečekejte.
Skull and Bones has had a long development I was really intrigued what kind of game would come out at the end of it. Trying to give it a fair shake, I looked into it for DF. In this vid I go over the good, bad, and more covering XSS/X, PS5, and PC. Enjoy!https://t.co/jkD3Cy3atE pic.twitter.com/tqcXfBTvUW
— Alexander Battaglia (@Dachsjaeger) February 24, 2024
S kamarády to hrajem na ps5 a baví nás to.
Jen to chce víc lodí a zbraní, ale myslím že časem budou přidávat.
A není tak lepší si po deseti letech znovu zahrát AC4?
Podle mého je to opravdu AAAA hra. „AAAAnd its gone“.
Čím hůř pro Ubisoft, tím lépe pro hráče. Jen ať si to vyžerou.
Podle Ubisoftu je to přece AAAA hra!
Svoje problémy hra má, ale po 50 hodinách hraní mě zatím stále baví, jen to chce nové lodě a zbraně.
A urcite hrajes poslední battlefield 😂😂😂. Dnesni kidi maj tu smulu, ze uz moc dobrejch her dneska neni a nebude..
Někdo s nickem gejlord nazývá někoho s jiným názorem kidem? Ta hra je průměrná ale s kamarády je zabavná, navíc ji nemusíš kupovat za plnou cenu. Takže ty dospěj a klidni hormon.
Je pravda že assassin’s creed 4 black flag vypadá v moho ohledech lépe a toje hra z roku 2013 tato 2024 hodně za rážejici
Kravina… Když jsem to opět psal. Měl jsem tu palce dolů a odpovědi tipu: nedáš tomu šanci a hned je to špatná hra…
Dnes nic nevýjde, aby to člověka bavilo. Buď je hra nefunkční nebo nudná. Ale,když to dnešní děti baví…