S propouštěním se v uplynulých měsících potýká celá řada herních studií. Nově se do této již značně početné skupiny zařadilo studio Supermassive Games, které v minulosti přineslo hry jako Until Dawn, The Quarry nebo sérii The Dark Pictures. V současnosti se tento britský celek soustředí na vývoj třetího dílu série Little Nightmares a titul The Casting of Frank Stone z univerza Dead by Daylight. V minulosti se ale mluvilo také o dalších dílech zmíněné značky The Dark Pictures.
Vedení studia v níže přiloženém prohlášení s odkazem na aktuální výzvy, kterým čelí kompletní herní průmysl, mluví o výraznější reorganizaci, což už samo o sobě naznačuje, že se aktuální změny dotknou podstatné části studia. Tradičně dobře informovaný novinář Jason Schreier zjistil, že bude propuštěno 30 % zaměstnanců, což má být zhruba 90 lidí. V současnosti není zřejmé, jak moc tento krok ovlivní aktuálně rozpracované projekty.
A statement from Supermassive Games. pic.twitter.com/9GkgIrYQvt
— Supermassive Games (@SuperMGames) February 26, 2024
Snad bude druhá řada Dark pictures pokračovat.
Nedivím se. Dělali krátké „filmy“ za dlouhé peníze. Pár let to vycházelo, pak se penězovod zastavil. Zájem o jejich hry byl stále menší a s originalitou šli taky dolů (viz. The Quarry, které bylo kopií Until Dawn). Postihlo to před nimi i jiné (Telltale, Quantic Dream). Zachránit se asi měli prací na Little Nightmares IP pro Bandai-Namco. 30% by odpovídalo zrušení jednoho projektu. Ale kterého?
O klesajícím zájmu nevím… Když bych to vzal jen podle počtu recenzí napříč jejich hrami na Steamu, drží se to více-méně stejně. Je to docela specifický žánr, který má své fandy. Navíc třeba The Quarry se prý naopak prodávalo velmi dobře a bylo to úspěch. Neviděl bych problém v jejich hrách, ale spíš to je prostě problém celého průmyslu. I firmy, které těžce vydělávají propouštějí…
No to jsou ty AI (umělá inteligence) výpovědi… Už to začíná pánové, to bude „jízda z kopce“… Daleko rychlejší než si lidé dokáží představit… To bude „BOMBA“ (pracovně-sociální)…
Ta sladká naivita co ve společnosti stále panuje (jak bude asi ilustrovat i počet mínusek tohoto příspěvku, s tragicky hloupými poznámkami o tom „že technologický pokrok vždy znamenal zvýšení počtu pracovních míst…“ (v angličtině se těmto lidem říká „midwit“ ))
No to jednak není až tak jednoznačné a hlavně, „znamenal“ (miunlý čas)… Teď už znamenat nebude :-). (A já jsem taky z oboru, takže se nikdo nemusí bát že nepanikařím ).
https://www.theguardian.com/technology/2024/feb/23/tyler-perry-halts-800m-studio-expansion-after-being-shocked-by-ai
(A ať nejsem úplně off topic – Neměla už někdy ke konci minulého roku snad vyjít ta nová hra z druhé série jejich Dark Pictures Anthalogy?) – Directive 8020 se to myslím jmenuje…? Tu to snad neovlivní ne…? Ta už by měla být někde ke konci vývojového cyklu…
zbytecny strachy, propousti se nepotrebny lidi, ktery nabrali v dobe boomu, od marketingu pres woke zastupce az po PR budizknicemi, programatory si zadny studio nevyhazuje
Jsem celkem rád, že jsem do herního průmyslu nešel, práce je to silně nejistá.