Vývojáři z Capcomu prostřednictvím svých sociálních sítí odhalili detaily chystané větší aktualizace pro minulý týden vydané akční RPG Dragon’s Dogma 2. Z pohledu nových funkcí stojí za pozornost především možnost vytvořit novou hru bez nutnosti smazat stávající uložené pozice. Dále byl navýšen maximální počet předmětů Art of Metamorphosis, kterých si nově můžete zakoupit až 99.
Autoři ale pracují také na zlepšení optimalizace, která čelí nejhlasitější kritice. V tomto směru přinese nadcházející update na konzolích PlayStation 5 a Xbox Series X/S volbu mezi odemčeným frameratem a uzamčeným snímkováním na 30FPS. Dále přibude v nastavení možnost vypnout motion blur a ray tracing. Hráči na počítačích by se měli dočkat vylepšení grafiky při zapnutém DLSS. Zástupci studia ale zároveň prozradili, že na samotnou stabilitu a zvýšení frameratu se zaměří až pozdější updaty.
Přesné datum vydání první aktualizace zatím neznáme. Podle Capcomu k němu ale dojde v nejbližší době.
To all Dragon's Dogma 2 players!
We're planning to release patches including the following updates and fixes in the near future, and will release them as soon as they are ready for distribution on each platform.
Thank you for your patience and support! pic.twitter.com/aQoV3URH4C
— Dragon's Dogma (@DragonsDogma) March 25, 2024
na vypnutí motion blur vyloženě čekám. Po 30 minutách mě z toho šíleně bolí oči
Nechápu, jak ta hra mohla dostat tak vysoká hodnocení. Vyplouvají na povrch dojmy lidí co to dohrávají a jsou celkem znepokojující. Osobně jsem měl rád jedničku ale tohle vypadá, že se vůbec nepoučili.
Co jsem sledoval třeba ArcadeBulls streamy, tak se mu to hodně líbilo, stejně tak třeba Paul Tassi si to užívá čím dál víc, jak se do toho pomalu dostává. Myslím, že kdo měl rád jedničku, tak tady bude jako doma.
Jinak pro celkové zhodnocení je myslím důležité zkompletovat alespoň jeden kompletní cyklus, ne to dohrát „jen“ po první titulky.
Jednoduše, protože to je prostě skvělá hra, s neskutečně návykovou hratelností a ono až na města, to s FPSkama není nikterak špatný.
Ta radost z průzkumu a cestování, je jedinečná a je to ukázkový příklad toho, že méně je někdy více, v tomhle případě menší svět. Jako fanoušek jedničky, jsem rád že se drželi stejné filozofie a nezničili to ulehčováním a přizpůsobováním většině, že fast travel je omezený a po většinu času si to prostě člověk musí odšlapat nebo odsedět na povoze. Je jen málo her, které by v člověkovi vyvolávali ten pocit dobrodružství. Tady nejde o ty questy, zde je prostě cíl cesta
Takže i když technické nedostatky zamrzí, tak o kvalitě vypovídá už jen to, že si to i přes ně hráči neskutečně užívají.
Tak s nakupem hry pockam az
„na samotnou stabilitu a zvýšení frameratu se zaměří až pozdější updaty.“
Tak trochu nechápu tu poznámku u hvězdičky. Chcete mi říct, že výkon hry se výrazně nezlepší při vypnutí ray tracingu a že rozdíl bude velmi malý? Doslova ray tracing je jedna z věcí, která bere nejvíce FPS.
Jenže jádro problému, proč DD2 běží špatně, je kolizní obálka (fyzika) postav, počítaná na CPU.
Fyzika postav jako ragdoll a AI? Každopádně do očí bijící je např. štít glitchující skrz plášť.
co štít…mě mágovi prolízá přes hábit kousek prdele a lýtka (a to jsem postavu nějak extra fyzicky neupraval co se velikosti částí těla týče). Ještě že to není jak Cyberpunk, to bych se nedivil, kdyby ve předu vylézalo i něco jiného
Jak píše Martin, Dragon’s Dogma 2 je do velké míry limitována výkonem procesoru. A ačkoli i na něm jsou RT výpočty závislé, ztráta FPS při zapnutém ray tracingu není zase tak velká (viz rozbor Digital Foundry). Takže vypnutí RT boost FPS je, ale ne nijak drastický (konkrétně v této hře).