CD Projekt odhalil spolu s finančními výsledky za minulý rok také stav prací na pětici projektů. Nejdále je plnohodnotné pokračování Zaklínače, respektive první díl nové trilogie. Projekt Polaris aktuálně zaměstnává přes 400 lidí a letos vstoupí do plné produkce.
Druhý titul v předprodukční fázi je projekt Sirius, rovněž Zaklínač, nicméně spin-off, na kterém dělá tým The Molasses Flood patřící CD Projektu. Studio si mělo projít výrazným propouštěním a hra kompletním restartem, ale na vývoji se nadále podílí bezmála 40 lidí.
Ve fázi konceptu je naopak remake prvního Zaklínače, který CD Projekt svěřil do rukou studia Fool’s Theory, jež má na kontě například nedávný The Thaumaturge. Podobně je na tom také pokračování Cyberpunku vyvíjené v novém bostonském týmu CD Projektu. V neposlední řadě připravuje polské studio také novou IP, samotná značka je ovšem na úplném začátku.
Pokud o jde o finance, utržil CD Projekt v minulém roce v přepočtu 308 milionů dolarů s čistým ziskem 120 milionů dolarů. Čísla meziročně vrostla o 29 a 39 %. Vysoké hodnoty se odvíjí od silných prodejů expanze Phantom Liberty pro Cyberpunk i základní verze hry.
Neměl náhodou ten remake být ještě před pokračováním? Aby tam taky náhodou nedošlo k restartu…
Právě že ne. Někdy po oznámení remaku vyšlo najevo, že vyjde až po „čtvtém“ dílu Zaklínače.
Ja som tiež myslel, že to príde ešte pred pokračovaním, dávalo by mi to väčší zmysel, ale na druhej strane i tak som na to celkom zvedavý, aj keď nie až tak ako na tú novú trilógiu.
Obávám se, že ta, poněkud překotná, expanze CD Projectu, bude znamenat zhoršení kvality, v důsledku mnohem obtížnějšího dohledu nad probíhajícími pracemi. Ergo, když si studio nebylo schopné pohlídat co se mu děje pod rukama s Cyberpunkem…
Concept, concept, pre-production, takže vše tak kolem 2028-2030 nejdřív 😎ale těším se 👍
Jednoznačne moja najočakávanejšia hra a rovno celá séria. Bez Koviru a Povisu to v novej trilógii snáď ani nepôjde…
Já jsem vždycky přemýšlel jak by vypadal Zaklínač v Zerikánii. Je to takovej svět ve světě kterej je bokem od veškerého příběhu a přesto se o něm mluví docela často…
Jestli mě fakt něco štve na CD projectu, tak to, že oznamuje hry, které nejsou ani v nějaké počáteční fázi vývoje, ale doslova ty projekty leží pouze někde v hlavách lidí, co je chtějí udělat. Maximálně mají nějaký word dokument, kde je to sepsané. Nemohu si vzpomenout, zda tohle dělá pravidelně i nějaké jiné studio, ale většinou se oznamují hry, které jsou alespoň už v nějaké rané fázi vývoje. Například remake prvního Zaklínače je už nějakou tu chvíli oznámen a oni teprve jsou ve fázi konceptu…
To je spíš pro sponzory a investory, hráčům je tato informace v podstatě k ničemu, jde jen o to nalákat lidi ať do CDPR investují.
Vidím to stejně. Teď mě napadá honem třeba TES VI, ale u CDP to už bude za chvíli pravidlo. Cyberpunk oznámili v roce 2012 a po vydání řekli, že na tom začali opravdu pracovat v roce 2017, tedy nějaký čas po vydání posledního DLC z Zaklínači. A já nechci být natěšený 8 let na hru, která se plně dělala 3 roky.
CD project oznamuje priskoro a napríklad Warhorse zase prineskoro. No lepšie skôr ako neskôr, pretože v dnešnej dobe je asi lepšie byť aspoň trochu natešený ako čakať v nejakej neistote. No uznávam, že by sa to malo oznamovať až keď už začne plnohodnotný vývoj hry.
Tak si říkám jak moc je běžné, aby hra rok a půl po oznámení byla pořád ve fázi konceptu, když se jedná o remake. Bojím se, aby se hra nedočkala moc velkých změn jen proto, aby se líbila dnešnímu pobliku. Co jsem pochopil, tak open world je více méně daný, což nemusí být nutně zlé, ale přeci jen bych rád RPG, které není roztáhlé do nesmyslu. A doufám, že zachovají tu temnou, špinavou atmosféru, kterou to většinu času mělo.
Byť mám třetího Zaklínače velmi rád, tak se právě obávám, že tomu remaku dají nádech třetího dílu, čímž by totálně zazdili to, proč je první díl dodnes tolik opěvovaný a tím je právě ta temná a ponurá atmosféra, která dodávala celu příběhu a i světu ten správný nádech.