Analytická společnost Newzoo na svém webu zveřejnila zajímavé statistiky herního průmyslu za rok 2023. Dozvěděli jsme se například, že po propadu v roce 2022 vloni tržby zaznamenaly mírný růst. Podrobná čísla o tomto vývoji najdete v samostatné novince. Společnosti Newzoo dále ve své zprávě upozorňuje na významný podíl starších her a zavedených značek, které ztěžují situaci novým titulům a sériím. Odkazuje se přitom na odehraný čas u jednotlivých her.
Z dat společnosti vychází, že 60 % veškerého herního času v roce 2023 uživatelé strávili u her, které jsou starší šest a více let. Celých 80 % času si poté mezi sebe rozdělilo pouhých 66 nejpopulárnějších her. Například pětice dobře známých hitů ve složení Fortnite, GTA V, League of Legends, Minecraft, a Roblox si měla ukousnout hned 27 % herního času. Na poli nových her (tituly mladší než dva roky) navíc tvoří významný podíl každoročně vycházející série jako FIFA a Madden NFL.
V součtu to znamená, že z pohledu odehraného času připadalo na plnohodnotné nové tituly, které nevychází každoročně, pouhých 8 % trhu. Níže se můžete podívat na přehled nejhranějších počinů na jednotlivých platformách za uplynulý rok. Uvedeno je také jejich průměrné stáří, které například u PC trhu činí téměř 10 let. U Nintenda Switch jsou to naproti tomu pouhé čtyři roky.
Podľa mňa tá silná generácia detí a tínedžerov z 90. rokov starne a rada sa vracia na nostalgickej vlne do mladosti. U mňa TR I-III Remaster vzbudil viac emócii ako hocičo nové z tohoto či minulého roka. Teraz snívam o podobnom prístupe k NFS I-V.
Retro Nation rulez!
Nechci ti kazit iluze, ale tohle nemá nic společného s retrem
Rockstar!