Očekávaná akční adventura Senua’s Saga: Hellblade II od britského studia Ninja Theory se nedávno dočkala prvních preview od zahraničních novinářů, která byla velice pozitivní. A přestože Oliver Mackenzie z Digital Foundry nebyl jedním ze šťastlivců, přinesl z nově vydaných záběrů podrobný rozbor.
Zatímco první díl dokázal překvapit vzhledem k omezenému budgetu a spíše „AA“ podobě, dvojka je plnohodnotným AAA titulem, jenž sází na moderní technologie. Využívá tak Unreal Engine 5 a všechny jeho hlavní přednosti: Nanite pro velmi detailní prostředí a objekty, Lumen pro realistické nasvícení (byť odlesky jsou zde zřejmě mixem různých technologií, včetně SSR) a Virtual Shadow Maps, které zajistí kvalitní stíny.
Kromě toho pak Hellblade vyčnívá také kvalitní animacemi v boji, které byly pořízeny pomocí performance capture, ale hlavně velmi detailní a realistickou mimikou.
Co se týče kvality obrazu, dokáže být podle Mackenzieho lehce máznutá s občasnými artefakty. Interní rozlišení záběrů, které pochází ze Series X, se pohybovalo mezi 1296p a 1440p, těžko říct, jak to bude vypadat na méně výkonném Series S. Hra jinak používá motion blur a poměrně silný film grain.
Snímková frekvence se držela na 30 snímcích za sekundu, jak je na konzolích v plánu, několik záseků bylo způsobeno spíš enkódingem videa ve 30 FPS, což dokáže dělat docela neplechu. Zatím je to ale třeba brát s rezervou, výkon se bude dát naplno otestovat až přímo ve hře.
Celkové dojmy Mackenzieho jsou i přes pár nedostatků velmi pozitivní a říká, že při vydání zřejmě půjde o dosud nejhezčí UE5 hru. Čekat už nemusíme dlouho, Senua’s Saga: Hellblade II dorazí 21. května na PC a Xbox Series X|S.
Senua's Saga: Hellblade 2 is one of the most visually exciting games of the year, and its latest outing doesn't disappoint. I took a look at the game's visual features for this video, plus a deep dive into image quality. https://t.co/1pSJkodNWX
— Oliver Mackenzie (@oliemack) April 10, 2024
Jen doufám, že ten Filmgrain půjde vypnout.. nějak tomuto „vylepšení“ u her nerozumím, vůbec se mi to nelíbí. Mám raději ostré textury, bez tohoto narušení.
Je to UE5, všechno půjde vypnout přes .ini soubory, u jedničky sem taky vypínal depth of field, motion blur, film grain, chromatic aberration, vignette, lens flare, prostě absolutní nesmysly, které hře vůbec nic nepřidají.
To bude nádhera hrát to ve 30FPS