Po dlouhých 7 letech od vydání unikátní akční adventury Hellblade: Senua’s Sacrifice se konečně dočkáme pokračování, jež bylo představeno už na TGA 2019 při příležitosti oznámení Xboxu Series X. Britské studio Ninja Theory totiž mezitím odkoupil Microsoft a díky vyššímu budgetu i novým technologiím hra bude mít o to větší ambice. To se potvrdilo i v prvních zahraničních preview, která vyšla dnes ráno, a jsou velmi pozitivní.
Opět se máme těšit na silný příběh, který klade důraz na psychické problémy hlavní postavy. Vylepšen má být každopádně soubojový systém, přičemž můžeme očekávat i výrazně vyšší variabilitu nepřátel. Samotné souboje pak mají být mnohem působivější, čemuž pomáhá nejenom ambiciózní vizuál, ale také například fakt, že byly všechny soubojové pohyby pořízené jako motion capture, přičemž natáčení dohromady trvalo přes 70 hodin. Samotná hra má přitom podobnou délku jako první díl.
Díky následným rozhovorům s vývojáři jsme se každopádně dozvěděli dodatečné informace, včetně té poměrně zásadní. Hra na konzolích Xbox Series X a Series S poběží pouze ve 30 FPS, a to v nespecifikovaném dynamickém rozlišení. „Nejsou tu žádné grafické režimy, snímková frekvence může být navýšena pouze na PC,“ říká VFX director Mark Slater-Tunsill pro německý magazín GamePro.
Nižší cílový frame rate nevidíme u current-gen her zdaleka poprvé a jde o daň za vysoké ambice po stránce vizuálu, který mohli vývojáři oproti prvnímu dílu výrazně vylepšit, z velké části díky Unreal Enginu 5, jak informoval magazín IGN. Aktuální engine od Epicu si vývojáři velmi pochvalují, ve hře se máme těšit na realisticky zpracované lokace, pokročilé nasvícení, detailní modely, ale také propracované cutscény, inspirované filmovou tvorbou režiséra Roberta Eggerse.
Seanua’s Saga: Hellblade II vychází 21. května na PC a Xbox Series X|S.
Mám to na wishlistu, ale bojím se, jak si s tím můj Steamdeck poradí
BTW preview s CZ titulky
Na hru jsem zvědavý, první díl byl příjemná jednohubka co zůstala v paměti.
Ohledně grafiky.. nevím, UE5 zatím má optimalizaci jak brambora.
A většina her co stojí za zmíňku a ještě dobře vypadá ani na UE5 neběží, Alan Wake, CP2077, RDR2…
Banishers of Eden třeba na UE5 běží, graficky nepokoří RDR2, ale běží zhruba 4x hůře..
Nesmíme zapomenout na neustálé záseky kvůli Shader Compilation…
Kompilace shaderů je v dnešních hrách už většinou vyřešená, osobně se bojím spíš traversal stutteringu, ale uvidíme.
Nové Plague běhá na UE5 a vypadá nádherně.
Ale jinak je to celkem zajímavý postřeh.
Pořád si nejsem úplně jist, jestli změna enginu u nového Witchera je dobrou volbou.Nejspíše je to asi levnější než rvát prachy do neustálého vylepšování svého home made enginu.
Requiem běží na interním enginu od studia Asobo.
A jo pravda první běhal vlastně na UE4. Spletl jsem to.
I první díl používal jejich vlastní engine.
První díl jel na UE4, stačí googlit.
To skutečně stačí a zjistíte, že i Innocence běží na interním enginu
Tvl a jo ja už neumim ani googlit😃 sry hoši😅
30 fps byl hit možná v tobě xboxu 360 a ps3 ale ne v dnešní době neschopnost a lenost vývojářů sů zvědavý až přide nový xbox a PS6 hry v 150 fps 😁
ano, oni vydaji slabou hračičku za 10 hadrů a na vině jsou vývojáři… napadlo tě někdy že naopak vývojáři musí downgradovat aby to na tom vašem tomagoči vůbec rozjeli?
Touhle hloupou logikou to tedy může v 60 fps běžet i na X360 ne? Taky lenost vývojářů.
Na PC to 60 fps poběží, na krabici za 10k bohužel ne.
Jedná se o filmovou hru. Normálnímu člověku to bude uplně jedno, že to běží na 30fps. Lidi by měli pochopit, že ne vždy více je lépe
U každý hry, kde má hráč kontrolu nad kamerou, je 60fps mnohem příjemnější na pohled i na input než 30fps.
30 je samozřejmě stále jakž takž hratelné, ale kdyby tahle hra měla na konzolích 60 mode, spousta konzolistů by autory velebila. Ale protože ho nemá, tak najednou 30 stačí.
Pěkný vizuál by se dal udělat i tak, aby hra fungovala i na 60FPS. Bohůžel lenost vývojářů a stupidní Unreal Engine 5 to nejde moc dohromady.
Unreal Engine 5, kterej se tváří jako next gen, ale nic moc toho s ním nikdo nic nepředvedl na to, jak ty hry na tom chodí špatně. Konzole to rozhýbou na 30FPS a 4090 na 50-70FPS na nativním 4K. Opravdový next gen a základní fyziky, jako je například demolice prostředí. Slušně particle efekty. To ten engine nemá… Hlavně, ať v cutscénách to vypadá jako film a je všude naleštěná podlaha.
Najde se tuna starších her klidně i 7 let starých, který předčí tuhle marketingovou kravinu.
Dost mě baví sledovat, jak herní průmysl se začíná více a více propadat v kvalitě a snaží se to vše zamaskovat za tzv: ! NEXT-DŽENEM !
Koridor, nulova fyzika to da rozum.
Vizualem mysleno ze se vsecko bude lesknout jak psi kulky..
Ps5 je zatim slusnej fail
Co má tahle hra společného s PS5 ? 😅
Na PS5 to nevychází, pouze PC a Xbox.
Když vím o něčem úplný lejno, ale stejně to musím hejtit
Přesně, tahle hra je shit, nesnáším Volkswagen.
30fps xd Tak snad se toho prodá co nejméně … už by jim mohlo dojít, že hráči nechtěj prezentace z PP … Gotham za to dostal bídu, Plague Tale po pár dnech raději strachy přidal druhej grafickej režim, Dragons Dogma za to dostává bídu aktuálně a tohle bude další … gl
Jestli hra bude opravdu vypadat jako na dosavadních záběrech, tak je až zázrak, že se to na té 3 roky staré konzoli za 12 tisíc dostane na těch 30 FPS. Tohle nemá být akční rubačka, tohle bude další psychologická cesta, kde ta grafika dobře vynikne v animaci a mimice obličeje hlavní postavy, která to v jedničce zahrála suprově a dodá to tomu tu atmosféru.
Noo… Kdyby na PC nešly nastavit detaily, tak to pojede 90% hráčům taky 30 fps.
30fps na konzoli značí limit na straně CPU, to bys omezením detailů na PC taky nevyřešil.
Procesory v konzoli jsou už slabé, proto nejde „performance“ i za cenu očesání detailů.