Čínský gigant Tencent mění strategii a odklání se od licencování značek zahraničních firem. Místo toho se má zaměřit na vývoj vlastních IP. Informace přináší agentura Reuters.
Podle zdrojů Reuters už Tencent neshledává vývoj převážně mobilních spin-offů velkých západních nebo japonských značek výhodným. Prestiž takové značky nemá vyvážit podíl 15–20 %, který obdrží společnost, jež práva poskytla. Právě na snaze Tencentu tento podíl snížit až k 10 % zkolabovala spolupráce se Square Enixem na mobilním Nieru.
Aktuálně měl Tencent přesunout řadu lidí z vývoje Assassin’s Creed Jade, mobilního titulu s příběhem zasazeným právě do Číny, ke své vlastní hře DreamStar. S assassinem se tak nově počítá až na rok 2025.
Zájem o licencování značek poklesl i ze strany jejich majitelů. Příkladem budiž Call of Duty: Warzone Mobile od Activisionu, které čerstvě konkuruje staršímu Call of Duty Mobile, za nímž stojí právě Tencent. V čínské společnosti má přesto nadále vznikat třeba mobilní varianta Elden Ringu.