Hry s otevřeným světem mají svá pro i proti – na jednu stranu je sice fajn, že v podstatě vždycky platí, že kam dohlédnete, tak můžete také dojít. Na stranu druhou ale také hrozí, že se v těch širých lánech a bezpočtu vesniček a měst ztratí příběh a řada hráčů tak může rázem bezcílně bloumat krajinou místo toho, aby byli na stopě hlavního padoucha.
Toho se ale vývojáři z Capcomu nejspíš nezalekli a pilně pracují na nedávno oznámeném RPG s otevřeným světem. Ten se tihle herní matadoři snaží dohromady složit vůbec poprvé. Jak se jim to podaří, je otázkou. Ale už teď je jasné, že za projektem stojí ti samí lidé, kteří dali dohromady čtvrtý Resident Evil nebo vynikající sérii rubaček Devil May Cry.
Premisa Dragon’s Dogma je přitom jednoduchá – hrdinovi na začátku tajemný drak ukradne srdce (doslova) a vyzve ho, aby zvednul zadnici a místo k doktorovi se radši vydal najít jeho, protože ta zlodějská přerostlá ještěrka prý potřebuje vaši pomoc. Lehce vykuchanému hlavnímu protagonistovi tak nezbývá nic jiného, než poslechnout.
Zatrhni hydře tipec, pokud chceš
Autoři hráče lákají na velký a otevřený herní svět, ve kterém bude pořád co dělat. Když třeba cestou z místa na místo uvidíte, jak nějaká mýtická obluda mění nedalekou vesnici na úhledně nasekanou hromadu dříví, můžete prostě odbočit a obludě demoliční práce překazit. Ve velkých městech má být až 200 NPC a všechna navíc precizně namluvená, takže by hráči neměli mít pocit, že dorazili do kolonie hluchoněmých.
Kromě hlavního hrdiny budou hráči v Dragon’s Dogma ovládat ještě tři další postavy. Tihle pěšáci vám budou pomáhat při lovění gryfonů, hyder nebo draků a půjde jim zadávat jednoduché příkazy jako „jdi tam“, „pomoz mi“ a podobně.
I když má hra na pultech obchodů přistát až někdy začátkem roku 2012, Capcom už nechal novináře osahat si tenhle ambiciózní kousek. Vrazil jim do ruky postavu zloděje, která je jednou ze tří. Těmi dalšími jsou dle očekávání bojovník a mág. Zloděj je samozřejmě vyzbrojen dvěma dýkami a než k němu nepřátelé doběhnou, vyrobí z nich díky luku slušný jehelníček.
Podpal křídla, ať neuletí!
Když musíte svoje síly napnout proti skupince goblinů, Dragon’s Dogma je sice v pohodě, ale rozhodně ne žádný zázrak. Zajímavé to začíná být až ve chvíli, kdy zelené mužíčky nahradí obrovský gryfon.
Tomu musí hráč totiž nejdřív ohnivými šípy takříkajíc přistřihnout křidýlka, pak k němu rychle přiběhnout, vylézt na něj a cestou ho pořádně označkovat dýkou. V Dragon’s Dogma tak podle všeho nehrozí, že budete bosse mlátit jen přes holeně. Místo toho po nich můžete volně šplhat a cestou je porcovat (Shadow of the Colossus pozdravuje).
Autoři také kromě vychytaného bojového systému slibují více konců podle toho, jak se v průběhu hry rozhodujete. Teď nezbývá než doufat, že v roce 2012 vyplivne Capcom hotovou lahůdku a ne dort, který vařili pejsek s kočičkou.
Trailery vypadají lákavě, uvidíme.
Třeba to bude dobrý
Přál bych si, aby byl Zaklínač 2 PC only, ne z pomsty, ale aby konzolistům spadl nos.
jasná šikana pcčkářů že
to je HAFO! ! ! !

podle mě to vypadá divně aspon ty animace ale je to zajímaví

firelord: co jsem tak četl, tak evropská pobočka Capcomu tlačí na japonskou aby to vyšlo i na PC
Bohužel mně z konzolovek taky pár kousků zajímá, ale zrovna tahle mezi ně nepatří. nemám rád teorii zabíjení draků a zachraňování princezen
.
Aha sakra, špatně jsem si to přečetl, tak to pro mě odpadá další zajímavě vypadají hra!

Vypadá to dobře… Jen to nevyjde na PC a to mě fakt se…štve : -/
Mohlo by to být trochu zajímavější než třeba Dragon Age 2 který nebyl špatný, ale ten svět a herní doba. hm hm hm
nuda ! ! ! !
ty blaho vypada to velmi dobre
No tak to vypadá velmi velmi zajímavě!