Již nějakou dobu platí, že drtivá většina titulů, pod kterými je podepsaná společnost Sony si udržují velmi vysokou laťku kvality. Predator: Hunting Grounds ale už od svého představení vypadal tak nějak odlišně. Důvěře fanoušků jistě nepomohla ani informace, že hra byla před rokem v ranné fázi vývoje a drtivá většina práce na hře tedy byla provedena za poslední rok. Nyní však byla do světa vypuštěna testovací verze hry a zde jsou mé dojmy z hraní.
Začněme tím, co to Predator: Hunting Grounds je. Jedná se o asymetrický multiplayer, u kterého jednu stranu tvoří čtveřice vojáků, jenž jsou vybaveni konvenčními zbraněmi a proti nim stojí samotný predátor. Hra se odehrává na poměrně rozlehlé mapě, která je poseta různými stanovišti. Krom samotných hráčů je na mapě také spoustu NPC, která hlídají stanoviště a jejich likvidace vám přinese zkušenosti.
Krom samotných hráčů je mapa poseta i hromadou nepřátelských NPC.
Jestliže hrajete za vojáka, je vaším cílem z mapy uniknout, k čemuž budete muset splnit několik úkolů, které jsou rozmístěny po pečlivě hlídaných stanovištích. Alternativní možností dosažení zdárného konce je likvidace samotného predátora. K tomu samozřejmě potřebujete kvalitní vybavení, ke kterému se dostanete až po několika hodinách hraní.
Hra za predátora nabízí v pozdějších částech hry mnohem více možností, ke kterým se ještě v tomto preview dostaneme. Pokud se rozhodnete hrát za tuto postavu, máte jediný cíl, což je eliminace vojáků.
Hra za predátora vám v pozdějších částech hry nabídne mnohem více možností.
Nyní je na čase probrat samotnou hratelnost a je mi opravdu líto, že veškerá chvála této hry končí dříve, než vůbec začala. Hra se velmi špatně ovládá a je opravdu hodně znát, že byla primárně vyvíjena na konzole.
Pokud hrajete za vojáky, jsou zde napínavé situace, ale to vše bohužel sráží gunplay, který není vydařený a souboje s NPC, které sice zajišťují, že ve hře nebude delší dobu, co na práci, ale jejich umělá inteligence není vůbec dobrá. Protivníci se nekryjí, netaktizují a prostě a jednoduše na vás pouze nabíhají. Samotná likvidace predátora, nebo i přivolání helikoptéry sice má své momenty, ty jsou ale prakticky okamžitě sraženy špatně provedeným gameplayem.
Zajímavé momenty hry sráží hratelnost a špatná designová rozhodnutí.
V případě hry za predátora je vše o malý kousek zajímavější. Jednak jste pochopitelně o něco silnější než nepřátelé, ale hlavně máte nové herní mechaniky, jako je například šplhání po stromech, dočasné zneviditelnění se a speciální vidění, díky kterému můžete vidět svůj cíl na dlouhou vzdálenost. Hra za predátora mě překvapila brutalitou, protože po zabití vojáka dojde ke skriptováním sekvencím, které mi připomněli například Mortal Kombat. Zde je veliká škoda to, že se tyto sekvence začnou opakovat prakticky okamžitě. Při hraní za predátora si jistě povšimnete i toho, jak moc je tato postava zranitelná, což mě upřímně šokovalo – s tím se naštěstí pojí další mechanika, kterou je to, že poté, co vás vojáci sestřelí, tak vás nezabijí úplně a vy tak máte šanci utéct a vyléčit se. Pakliže selžete po druhé, prohráli jste. Bohužel na začátku hry nemáte za predátora téměř žádné vybavení a vaše útoky tak jen zřídka způsobí nějaké poškození, s čímž se pojí další problém hry. Tím je levelovací systém, který vám po určité době a nasbíraných zkušeností odemkne nové zbraně. To ale znamená, že při hře za predátora nebudete mít ze začátku téměř nic a hra tak nebude přinejmenším několik úvodních hodin příliš zábavná.
S tím se pojí další velký designový problém. Pokud zabijete vojáka, není mrtvý, dokud nepotvrdíte jeho zabití tím, že nad ním budete delší dobu nehybně stát. To je ale možné jen zřídkakdy, protože vojáci chodí stále pospolu. Ve hře není žádný důvod pro vojáky, aby se od sebe vzdálili a vy tak prakticky nemůžete potvrdit zabití. Je ale vidět, že vývojáři o tomto problému vědí, a proto se hry vsadily spoustu NPC, které se na vojáky vrhnou vždy po splnění úkolu. To by asi správně mělo vyvolat chaos a ten správný čas pro útok predátora – to se bohužel zdá býti funkční pouze na papíře. NPC jsou velmi slabá a toto okno netrvá déle, než několik vteřin. Samotné poškození od těchto protivníků navíc není nijak výrazné a jakmile za predátora zaútočíte, čtveřice se začne věnovat jen a pouze vám.
Při hře za predátora nemáte ze začátku téměř žádné vybavení.
Nyní se dostáváme ke grafické stránce hry. Hra běží na Unreal Enginu 4, který je známý skvělými vizuálními schopnostmi a dobrou optimalizací. Jak se ale ukazuje, není to bohužel pravidlem. Hra vypadá opravdu zastarale a připomíná hry z minulé generace konzolí. Celému faktu nepomáhá technická stránka hry. Já jsem sice zažil peklo již před týdnem v Doom Eternal, mé PC bohužel až nyní. Hra je velmi špatně optimalizovaná a při hraní jednotlivé komponenty mého PC překonávali kritické teploty, na které opravdu nejsem zvyklý. Tomu všemu nepomáhá ani nulová možnost grafického nastavení, kde krom přednastavených možností, kde jsem zvolil tu nejvyšší možnou, stále nevypadala hra dobře a hlavním problémem bylo vyhlazování hran. Na takto nerovné hrany jsem zvyklý na konzolích, ovšem u PC hry jsem něco podobného dlouho nezažil. Poměrně povedené jsou ale modely zbraní a samotný predátor, přičemž poměrně pěkně vypadají i filmečky před samotnou misí.
Hra vypadá opravdu zastarale.
Nazvučení hry je také rozporuplné. Hudba jako takové je samozřejmě skvělá, nazvučení prostředí a soubojů ale bohužel kvalitní není.
Abych to shrnul, tak jsem z této hry opravdu zklamaný a osobně si nepamatuji, kdy jsem viděl logo Sony na titulu takto podprůměrné kvality. Hra sice má své světlé momenty, ty jsou ovšem velmi rychle sraženy dolů vizuální stránkou, hratelností a špatnými designovými rozhodnutími. Zážitku na PC vůbec nepomáhají minimální možnosti grafického nastavení a výrazné propady FPS. Je to škoda, protože hru ze světa Predátora jsme tu opravdu dlouho neměli a tato bohužel po všech stránkách vypadá, jako by byla ušita horkou jehlou. Doufejme tedy, že se vývojáři z této hry poučí a buď změní a opraví některé nefunkční mechaniky této hry, nebo se u jejich příštích počinů těmto problémům vyvarují.
Tohle se kromě hudby fakt asi nepovedlo. Necítím ze hry vůbec filmovost jako u Pátku 13tého. Chci osmdesátá léta a techniku z té doby. Jungli, vesničku, uličky L.A., metro, prostě to co do filmu patří. Tenhle COD Modern Warfare design mi k predátorovi prostě nejde.
Máme víceméně stejné poznatky. Jediné, co se mi na hře líbilo, byla hudba v menu a jinak je hodně znát, že je to na konzole. Nejdřív kvůli tomu, že hra v menu zobrazovala rozložení „kláves“ na gamepadu, ale ne na klávesnici. Pak třeba tím, že když jako predátor běžím v korunách stromů, tak stačí držet klávesu pro běh dopředu a jen se myší rozhlížet pro změnu směru.
Pobavila mě jedna jediná věc… když jsem jako voják střílel po predátorovi, ten pak zaklekl a pustil autodestrukci. To pak byl úprk do blízké helikoptéry.
Co jsem koukal tak vojáci jsou relativně nesmrtelní, rychle se vyléčí a mají slušnou zásobu lékárniček které se ještě sbírají v bodech zájmu (podobně jako skoro neomezená munice) kde může být klidně celá „četa“ pohromadě. Takže pro predátora skoro nemožné někoho ulovit a ještě mu potvrdit zabití což nevím jestli musí dělat vždy – ale zraněného vojáka ostatní prostě zvednou. Je tam tolik špatného v designu co by šlo snadno vyřešit a pomohlo by to vyvážit hraní. Chceš lékárničku? Posbírej si suroviny a vycrafti si jí ať nekempíš se skupinou. Potřebuješ zavolat vrtulník a evakuovat se? Tak půlka skupiny bude řešit vysílačku a druhá o 150 metrů dál bude ladit signál a opravovat vysílací věž. Chcete ujet v autě? Tak ho opravte jako v pátku, běžte dobít baterku, najít kabely k nahození. vyčistěte svíčky. Prostě by to mělo být o tom snažit se od tamtud vypařit a né tam jít kempovat. Stejně tak s lovem na predátora. To označení je hovadina. Beru když se hráč netrefí a označí tak pouze oblast což je realistické ale to že ho tagne a svítí predátor všem v zaměřováčku asi deset vteřin možná více. To je na pěst. Chceš ho lovit? Jdi po jasně zelené krvavé stopě – né orlím pohledu z assasins creed. Tohle bych přirovnal k No Man’s Sky pro rok 2020. Stačí jeden velký patch. Takhle to zatím působí tak že si parta amerických přátel jela pod stan zastřílet, rozdat demokracii pár stromům a v táboře jim dělá neplechu jedna splašená veverka.
Ta hra je tak špatná že Predátor neloví fireteam, ale je to naopak. Čekal jsem že to bude špatný, ale ono je to nakonec ještě horší. Tenhle trash by koupil jenom blázen.
Kdyby raději udělali místo této sračky nové avp udělají 100 líp
Koukal jsem na stream Agraeluse abych schválně viděl jak to vypadá, protože mě ta kontroverze fakt zajímala a nestačil jsem se divit. Víceméně se dá naplno souhlasit s touto recenezí … Ta hra je opravdu neskutečná hovadina …
Ono je na tom krásně vidět, že to dělali vývojáři Pátku 13. , protože si to z toho bere spoustu věcí, ale narozdíl od tohodle ten Pátek 13. opravdu fungoval a byl zábavný a někoho opravdu zabít s Jasonem nebyl problém jako tady …
+ samozřejmě by mělo být zmíněno, že tahle neskutečná hovadina je exkluzivní na Epic Homo Game Storu , což je jen taková třešnička na dortu a možná je to i dobře

Je to škoda no, i tak ale musím podotknout, že se stále nejedná o rezenci a finální názor na hru – jsou to dojmy z několika hodin hraní trial verze, která bohužel jednoznačně nenabízela zážitek a kvality, který bych od titulu s cenovkou okolo 1000,- Kč očekával.
I tak je ale hra měsíc před vydání a věřím, že na základě zpětné vazby, která není dobrá, se hrou něco udělají. Za měsíc by se dala vyladit optimalizace a drobné grafické nedostatky, ale jak jsem zmínil v preview, pokud by se hře pilně věnovali i po vydání, mohli by nefunkční aspekty hry změnit a tím hru výrazně zlepšit.
Za měsíc neudělají nic, maximálně odstraní něco nebo předělají progression systém, ale optimalizace a základna premisa hry která nefunguje se nezmění
Jsem stejného názoru, doufejme, že to tak nebude.
totální zklamání… 2 hodinky jsem tomu dal a stačilo… problém téhle hry je, že bere koncept z cool filmu a snaží se to udělat ve hře… jenže prostě hutnout atmosféru predátora nenahradí šaškem co skáče zmateně z větvě na větev… ve filmu ty postupy predátora jsou strašně efektivní ale tady?? tady to vypadá otřesně…
pohyb vojáků je strašně pomalej a střílení je basic…
ta hra je vlastně dost vtipná
Predátor na větvích s jeho 90% neviditelností je prostě jak klaun v cirkuse co na vás stříká vodu(rakety) …
4/10….
Tak Sony je pouze vydavatel, stačí se podívat na vývojáře a je hned vše jasné.
Já teda od toho velké zázraky neočekával.
Samozřejmě vím, že hru vyvíjí IllFonic, kteří stojí například za Friday the 13th: The Game. I tak ale nejsem zvyklý vidět logo Sony na něčem, co opravdu po každé stránce působí, jako by to bylo ušito horkou jehlou. Ten hlavní problém je i cena hry a to, že již zmíněný Friday the 13th. nabízí mnohem lepší atmosféru…
Řeknu to asi takhle, za predátora mě ta hra absolutně nějak extra nebavila ale za lidi ala fireteam to bylo ve 4 lidech celkem funny.
A pak další dvě věci, které jsem vysledoval a jedná se zřejmě ještě o problém optimalizace X názoru daného člověka.
1. dle mě hra není vůbec graficky špatná až na animace a efekty jako například záblesky při střílení ze zbraní
2. na mojí 2070 a i5 jsem jel bez problému na high nastavení, 1080p s normálními teplotami (žádný overheating ani otáčky větráků na 100% jsem nezaznamenal)
grafika je na grcku… jak z roku 2014…
antialiasing bída, osvětlení žádné….
i na 1060 to rozjedeš na epic na 60fps…
tak vzhledem k tomu že 2015 vyšel graficky povedený W3 tak ta grafika z roku 2014 není asi až tak špatná
s tím ostatním souhlasím