ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

    FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

    Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

    Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

    Prohlédněte si v akci hrdiny Shadow Gambit: The Cursed Crew

    Prohlédněte si v akci hrdiny Shadow Gambit: The Cursed Crew

    seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

    Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

    Přehled HW novinek z 41. týdne

    Přehled HW novinek z 12. týdne

    Budovatelská strategie Park Beyond obdržela datum vydání

    Budovatelská strategie Park Beyond obdržela datum vydání

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

    FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

    Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

    Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

    Prohlédněte si v akci hrdiny Shadow Gambit: The Cursed Crew

    Prohlédněte si v akci hrdiny Shadow Gambit: The Cursed Crew

    seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

    Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

    Přehled HW novinek z 41. týdne

    Přehled HW novinek z 12. týdne

    Budovatelská strategie Park Beyond obdržela datum vydání

    Budovatelská strategie Park Beyond obdržela datum vydání

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Videorecenze Dead Space

    Videorecenze Dead Space

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

    Únorové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Únorové ohlédnutí redakce

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Tomb Raider – těžké začátky

Michal Maliarov autor: Michal Maliarov
2. 3. 2013
v sekci Recenze
128
Tomb Raider - těžké začátky 961 2013 tomb raider game wide
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Recenze z hraní Xbox 360 verze

Na nový Tomb Raider se čekalo dlouho. Opravdu dlouho. A nejdůležitějším faktem tohoto čekání je, že se kluci z Crystal Dynamics rozhodli jít správným směrem. Klasiku nechali klasikou a vrhli se na kompletní reboot. Příběhů na vyprávění je totiž stále dost a kdo by nechtěl vědět, jak se Lara vlastně dostala ke svému zocelenému charakteru, lačné povaze archeoložky a cílevědomé nátuře jít až do konce. A že to nebylo snadné. Ostatně první M rating v historii série tomu více než nasvědčoval.

Ztraceni

Příběh rozhodně nepatří mezi ty nejsilnější stránky titulu, minimálně tedy závěrečná jeho část. Perlou titulu je jednoznačně hratelnost. Podobným výrokem bych ale kvalitě scénáře dal nezaslouženou podpásovku. Minimálně první polovina příběhu je totiž odvedena brilantně. Mladičká Lara se těsně po ukončení univerzity vydává společně se svou partou přátel na lodi Endurance za svým prvním velkým dobrodružstvím, aby dokázala, že studium archeologie nebylo jen o okukování brejlatých hezounů ve třídě. Pestrobarevná posádka čítá všechny zástupce dobrodružného žánru – akční černošku, chytrou Japonku, nabušeného Mexičana, amerického šprta a britského namyšlence. Nechybí ani mentor, Conrad Roth, který jako jediný do příběhu opravdu zapadá a působí realisticky, především díky jeho spojitosti s rodinou Lary..

 

1 z 2
- +
Tomb Raider - těžké začátky 75970
Tomb Raider - těžké začátky 75965

1.

2.

Jak už to tak ale bývá, něco se šeredně nepovede a silná bouře loď kompletně decimuje. Posádka přežívá, i když roztroušena po ostrově, a Lara začíná svou strastiplnou pouť za odhalením svého prvního velkého tajemství. Na ostrově totiž nejsou sami, je doslova plný divoké zvěře, banditů a přeživších z jiných výprav a nebyl by to Tomb Raider, kdyby útroby ostrova neschovávaly pravěké a značně zlověstné tajemství.

V moderním herním průmyslu si všichni půjčují prvky od všech, a pokud se to dělá s rozumem, může to vyjít bezvadně.

Musím uznat, že minimálně 8 hodin z cca 13 hodinového příběhu jsem se výtečně bavil. Atmosféra by se dala krájet, ostrov působí jako skvělé a především věrně vytvořené kulisy a ve scénáři jsou jasně cítit odkazy a inspirace z mnoha jiných her i filmů. Nejsilnější otisk nejspíše zanechal známý seriál Ztraceni, jehož prvky tu sedí jako ulité. Nelze nespatřit ani další inspirace, Uncharted počínaje a Assassin’s Creed konče. Musím podotknout, že se jedná o půjčky velmi kvalitní, rozhodně tedy nelze soudit, že by nový Tomb Raider někoho kopíroval. V moderním herním průmyslu si všichni půjčují prvky od všech, a pokud se to dělá s rozumem, může to vyjít bezvadně. Recenzovaný titul je toho důkazem.

 

1 z 1
- +
Tomb Raider - těžké začátky 75967

1.

I přes veškeré kvality však posledních několik hodin začínají přece jen upadávat do lehkého stereotypu, především kvůli tomu, že už tíha tajemství a neznáma opadává a Lara přesně ví, co se děje a za čím musí jít. To rozhodně není špatné, původní atmosféra ale hře sedí mnohem lépe. Jakmile navíc Lara nabude většinu svých schopností, z realisticky pojatého přežití se stává mlýnek na maso s desítkami mrtvol. Ve vtipně a filmově pojatém Uncharted to sedí, tady prostě ne. Přechod mezi ukřičenou dívkou a smrtícím strojem je tak příliš rychlý a nerealistický. Ale co, někde se ty kompromisy dělat museli a v původním Tomb Raider si Lara se střílením všeho a všech hlavu příliš neláme.

Vykrádačka nejen hrobek

Crystal Dynamics vybrali skvělou rovnováhu mezi sandboxem a lineárním dobrodružstvím. V momentě, kdy je potřeba posunout příběh dále a více zatlačit na emoce, je nový Tomb Raider prakticky ukázkovým koridorem s několika menšími odbočkami, kterým se ničím neliší např. od Uncharted. Filmové, strhující a plné epických momentů. Mezi to jsou však chytře vloženy sandboxové vsuvky, neboli tzv. tábory. Tábor je v podání hry velké otevřené prostranství, ve kterém se můžete volně pohybovat a kde máte čas prozkoumávat prostředí a jeho taje. Příběh vás čeká na jedné z cest, avšak nikdo vás do ničeho nenutí. Právě zde si s chutí vychutnáte hopsání, hledání a prozkoumávání. A že je co hledat.

 

1 z 2
- +
Tomb Raider - těžké začátky 75971
Tomb Raider - těžké začátky 75973

1.

2.

Kromě obligátních nábojů a všudypřítomného šrotu (o kterém si více povíme později) jde především o rozličné bonusy, jako jsou GPS moduly, starožitnosti, součástky do zbraní, všemožné plakáty a deníky mnoha rozličných postav, odhalující více z příběhu a minulosti ostrova. Podrobné zkoumání prostředí má rozhodně svá privilegia, a to nejen z hlediska dodatečných zkušenostních bodů, ale také zajímavostí z příběhové stránky. Perfektním nápadem bylo postupné odemykání vybavení, které pro změnu otevírá další cesty v již dříve navštívených oblastech. Zde můžete vyšplhat s pomocí horolezecké sekerky, zde zase použít šíp s provazem. Systém rychlocestování z táborů vás rychle vezme kamkoliv po ostrově, takže nemusíte zdlouhavě klusat zpět na začátek. Menším zklamáním jsou hrobky, které můžete na své cestě najít díky tajným znakům. Ty sice nabízí vždy unikátní hádanky, orientované na fyzikální zákony, na jejich konci vás ale čeká tak maximálně o pár desítek zkušenostních bodů navíc. Žádné unikáty, specifické schopnosti či jiné vychytávky, které by stále za to. Škoda.

Pokud se vydáte zpět po ukončení příběhu, bude zážitek z prozkoumávání ostrova už poloviční. Důvodů totiž moc není, snad jen zapomenuté deníky obyvatel.

Důrazně doporučuji vracet se zpět častěji a nečekat na konec příběhu. Nejen, že si postupem času nasbíráte více zkušeností pro odemčení nových schopností, navíc ale budete stále mít na co se těšit a ostrov bude více živý a obydlený. Pokud se vydáte zpět po ukončení příběhu, bude zážitek z prozkoumávání ostrova už poloviční. Důvodů totiž moc není, snad jen zapomenuté deníky obyvatel. A věřte, že se výlety na začátek rozhodně vyplatí i vizuálně. Svět se totiž mění v závislosti na příběhu a s ním i prostředí ostrova. Tam, kde byla jednou romantická vesnička tak po dalším návratu klidně můžete nalézt padlé letadlo, které jste viděli tehdy a tehdy. Perfektní nápad.

 

1 z 1
- +
Tomb Raider - těžké začátky 72730

1.

Z nuly na hrdinu

Aby to běhání vůbec k něčemu bylo (kromě záchrany vlastního kožichu samozřejmě), disponuje Tomb Raider oblíbeným stromem schopností. Ten je pak dělen do několika odvětví – přežití, boj a šestý smysl. Body si můžete rozdělovat dle libosti, mějte ale na paměti, že do konce hry rozhodně nestihnete všechno a výběr tedy v mnohém závisí na vašem stylu hry. Jste spíše akční povahy? Pak se doporučuje vyšší výdrž, drastické finiše a granátomet. Rádi lovíte potichu? Pak rozhodně uvítáte špinavé triky v boji, větší přesnost s lukem či tlumič na pistoli. Možností je opravdu hodně a s každou dosaženou úrovní se odemykají nové. Pozitivním faktorem je, že i po dosažení nejvyšší úrovně není Lara žádným Terminátorem a skolit ji může pár dobře mířených dávek ze samopalu. Krytí a inteligentní boj je tedy životně důležitý.

 

1 z 2
- +
Tomb Raider - těžké začátky 72725
Tomb Raider - těžké začátky 72726

1.

2.

Druhým prvkem vašich dovedností je vybavení. To totiž podléhá četným úpravám taktéž, a na to potřebujete šrot, který naleznete všude možně. Čím více jej najdete, tím více budete mít možnosti. Proto jsem mluvil o tom, že průzkum a včasný návrat do dřívějších míst je velmi motivující. Zbraní na rozdíl od původních her není tolik, jejich podrobné úpravy ale potěší každého kutila. Na luk si můžete namontovat silnější tětivu, optický zaměřovač či přilepit zapalovač, aby se šípy mohly zapalovat. Samopal se obohatí o dodatečný zásobník, optiku či přívěsný granátomet. Všechny změny jsou navíc na zbraních ihned vidět, což přidává na věrohodnosti. Takřka každá zbraň nabídne něco unikátního, nejlahůdkovějším kouskem je ale samozřejmě luk, stejně, jako v případě Crysis.

Reakce NPC postav jsou skutečně parádní a souboje tak díky tomu dostávají zcela nový rozměr.

Velký strach jsem měl ze soubojů, tvůrci mě ale dokázali potěšit. Lara disponuje přizpůsobivým systémem krytí, kdy se skrčí za každou možnou překážku bez nutnosti drtit tlačítka. V kombinaci s úskokem, kotoulem a velmi pohodlným zaměřování je pohyb extrémně svižný a odezva bravurní. Díky tomu na nechtěné úmrtí prakticky nenarazíte a můžete se naplno soustředit na taktiku. A že ji budete potřebovat. Umělá inteligence nepřátel příjemně překvapila. Pokud totiž přerušíte jejich reptání o nespravedlnosti života, většina reaguje dost pohotově. Někdo skočí rybičku za provizorní kryt za převráceným stolem, další vystřelí rachejtli a přivolá posily, jiný vytáhne mačetu a půjde vám po krku. Reakce NPC postav jsou skutečně parádní a souboje tak díky tomu dostávají zcela nový rozměr. Hráč má pocit, že bojuje s živými, inteligentními bytostmi, které jsou agresivní, ale také vystrašené. Kromě klasických přeživších pak potkáte i více odolné soupeře a na konci narazíte na překvapení, které tu samozřejmě neprozradím. Jedno je ale jisté. Sestřelování chudáků z lanových drah nikdy neunudí.

 

1 z 1
- +
Tomb Raider - těžké začátky 72732

1.

Jeden za všechny

Myslím, že jsem nebyl jediný, koho oznámený multiplayer v novém dobrodružství Lary překvapil. Tomb Raider prostě vždy byl singleplayerovým počinem a podobný krok vývojářů smrděl řádně odfláknutým herním prvkem. Nakonec se z toho vyklubal velmi příjemný bonus, který si bere zcela zjevnou inspiraci ze série Uncharted. A proč ne? Když si jej navíc vzali na paškál tvůrci Deus Ex: Human Revolution, špatně to přece dopadnout nemohlo.

V multiplayeru proti sobě většinou vyráží dva týmy po čtyřech. V jednom se nachází Lara a její spojenci, ve druhém přeživší bandité na ostrově. Kromě klasického týmového Deathmatche, který jaksi mluví sám za sebe, lze narazit na další dva, o něco zajímavější módy. Prvním je Rescue, ve kterém musí parta v čele s Larou nasbírat určitý počet lékárniček a přinést je na vyznačené místo. Bandité jim v tom samozřejmě musí zabránit a dohnat specifikovaný počet killů. Třetí mód jménem Cry for Help se pak nejvíce soustředí na prozkoumávání prostředí a nalezení zadaných předmětů v časovém limitu. Souboje se tu odsunují na druhou kolej.

 

1 z 2
- +
Tomb Raider - těžké začátky 74390
Tomb Raider - těžké začátky 74391

1.

2.

V základu se běhá na pěti různorodých mapách, vyňatých ze singleplayerové kampaně. Mapy nejsou nijak velké a spíše se soustřeďují na vertikalitu. Každá mapa se snaží být různorodá, nabízí hned několik úrovní a hráči se mohou lehce pohybovat po celém území, šplhat, používat vyznačené plochy pro lezení a vůbec si více hrát s prostředím. Každá mapa má navíc unikátní pasti, specifické pro danou lokalitu, které může kdokoliv aktivovat a přichystat tak nepřátelům nepříjemné překvapení.

Svou postavu si rychle přizpůsobíte a hurá na mapu, spokojit se s online žebříčkem.

Je rozhodně vidět, že byl multiplayer směřován spíše jako dodatek. Hloubkové úpravy postav tu nehledejte, stejně jako propracované perky či úrovně s odemykatelným vybavením, zkrátka tu chybí přidaná hodnota, která by vás nutila zapojovat se do online bojů častěji. Svou postavu si rychle přizpůsobíte a hurá na mapu, spokojit se s online žebříčkem. I přesto je ale zábava ve více lidech rozhodně příjemným zpestřením, ke kterému se po dokončení příběhu rádi vrátíte.

 

1 z 1
- +
Tomb Raider - těžké začátky 74392

1.

Krásy tropů

Krvavé zážitky Lary běží na řádně modifikované verzi Crystal enginu studia a netřeba dodávat, nakolik fešně to vypadá. Tomb Raider má opět převahu především z výtvarného hlediska, prakticky všechno na obrazovce je totiž vymodelováno z ukázkovou pečlivostí. Ostrost textur možná není nejlepší, zde to ale vůbec nejde poznat. Hra je totiž bohatá na všemožné detaily, efekty počasí vypadají skvostně a slunečních paprsků z útesu si užijete dostatek. Skvěle vypadá také oheň, voda a vítr – tři živly, které hrají důležitou roli v hádankách. Pekelně se vyplatila sázka na dospělý M rating. Lara totiž za svou cestu snese opravdu neuvěřitelné množství fyzického násilí, které by skolilo i nosorožce, krvavé momentky se navíc hodí nejen do soubojů, ale také do brutálních smrtících situací. není výjimkou, když vám kámen rozdrtí hlavu, nebo se nabodnete na větev. Chuťovka.

 

1 z 2
- +
Tomb Raider - těžké začátky 72731
Tomb Raider - těžké začátky 72735

1.

2.

Jak jsem ale zmínil už výše, největší dík patří výtvarníkům. Opravdu často jsem se zastavoval jen proto, aby se rozhlédl, jelikož prostředí často připomíná oživlý artwork. Kvalita detailů a celkového designu je opravdu prvotřídní a dá se bez větší úsilí srovnávat s hity žánru, kam patří i Uncharted. CGI filmečky jsou samozřejmě na špici, což jsme měli možnost vidět už z debutového traileru, zvláštní uznání si však zaslouží práce s kamerou. V jednom z rozhovorů s tvůrci bylo řečeno, že za kameru zodpovídá svůj vlastní tým, a je to znát. Práce s kamerou, jejími efekty a nalezením správných úhlů je totiž dokonalá, bez výhrad.

Průzkum prostředí je doprovázen živoucí flórou a faunou okolo, takže je radostí cestovat lesem.

Velmi úspěšně byl vybrán také soundtrack, který se stylem melodií blíží kombinaci Uncharted a Crysis. Kdy je potřeba klid, nebrnkává. Kdy je potřeba přitvrdit, epicky graduje. Díky tomu dostávají akční momenty ten správný adrenalinový nádech, stejně jako chvíle bolesti a hororu. Na úrovni je také zvuková stránka, která je velmi důležitou součástí titulu. Průzkum prostředí je totiž doprovázen živoucí flórou a faunou okolo, takže je radostí cestovat lesem. Naopak noční plížení a kličkování mezi vlky je vskutku hororovým zážitkem, který by se mohli přiučit mnohé jiné tituly.

 

1 z 1
- +
Tomb Raider - těžké začátky 72727

1.

Zážitek do deníčku

Po dohrání jsem měl na rtech jen jednu otázku: jak tohle proboha trumfnou v pokračování? Tomb Raider je ukázkovým příkladem toho, jak se má nakládat s návratem herní ikony (Duke Nukem trousí slzu), která se může lehce srovnávat nejen s Uncharted, ale i s dalšími tituly žánru akčních adventur. Atmosférický příběh se tu kloubí s adrenalinovým koridorem i volným prozkoumáváním, prostředí je napěchováno maličkostmi k nalezení a Laru si můžete kroutit podle svého. To vše je podáno ve velmi chutném audiovizuálu, který dělá současné generaci konzolí čest. Výsledek? Tohle prostě nemůžete minout.

PS: V pondělí od 17 hodin si na Zingu nezapomeňte naladit LivePlay, ve kterém si ukážeme více ze hry a odpovíme na všechny vaše otázky. Samozřejmě bez spoilerů.

Recenze

Tomb Raider - těžké začátky

9 Hodnocení

Klon Uncharted? Pche. Nový Tomb Raider je esencí mnoha oblíbených prvků, postupů a žánrů současného herního průmyslu, které až na minimální nedostatky míchá perfektně. Krvavá a dospělá cesta za přežitím se rozhodně doporučuje všem bez rozdílu věku a vyznání.

Líbí se nám

  • temná atmosféra
  • perfektní kulisy
  • brutální a krvavá nátura
  • otevřené prostředí
  • umělá inteligence
  • solidní přidaná hodnota

Vadí nám

  • zjednodušená koncovka
  • multiplayer do počtu
  • nevyužitý koncept hrobek

Kritéria hodnocení

  • Hodnocení hry 0
Štítky: Crystal Dynamicssquare enixTomb Raider
Předchozí článek

Jetpack Joyride

Další článek

Assassin’s Creed IV: Black Flag – reboot správným směrem?

Související články

seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022
Novinky

Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

před 3 hodinami
Square Enix bude nadále vydávat hry exkluzivně na PlayStation
Novinky

Square Enix bude nadále vydávat hry exkluzivně na PlayStation

před 6 dny
Square Enix přiznává špatné prodeje Forspoken
Novinky

Square Enix přiznává špatné prodeje Forspoken

před 2 týdny
Další článek
Assassin’s Creed IV: Black Flag – reboot správným směrem? 962 ac4

Assassin’s Creed IV: Black Flag – reboot správným směrem?

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    128 Komentáře
    0 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    48 Autoři komentářů
    23cicerMalasnikovMoRt8AvelineAwake28 Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      23cicer
      Komunita
      Level 49
      23cicer
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      jak pise malasnikov, zrovna u tomb raider (a) mi prijde designovani qte v celku rozume nadavkovany

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      22. 10. 2014 12:14
      Malasnikov
      Komunita
      Level 50
      Malasnikov
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Co je spatnyho na quick time eventech kdyz jsou jenom v nekterych scenach jako doplnek? Cela hra na nich zalozena neni.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      22. 10. 2014 11:18
      MoRt8
      Komunita
      Level 49
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tak jsem to rozehrál a od začátku na mne skáčou QTE? ? ? Fuck Off & uninstall :-(

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      22. 10. 2014 8:48
      MoRt8
      Komunita
      Level 49
      MoRt8
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Na Steamu za příjemných 3, 99

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      15. 10. 2014 18:24
      Aveline
      Komunita
      Level 23
      Aveline
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tahle Lara byla fakt super. Hru jsem si parádně užila. Grafika, hratelnost, příběh – parádní. Hodně mi to připomínalo Uncharted, což je skvělé. Těším se na další pokračování už na next – gen.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      25. 11. 2013 12:43
      Awake28
      Komunita
      Level 22
      Awake28
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Hra sama o sobě super, zábavná, ale horší cutscény (ty klikací) jsem ještě nezažil. . docela mně přiváděj k šílentství. . :shock:

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      2. 4. 2013 20:03
      SamFisher
      Komunita
      Level 53
      SamFisher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      M! tjTomáš Otáhal: tak, tak :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:35
      M!tj@88
      Komunita
      Level 40
      M!tj@88
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      SamFisher: bodejť by nebyla byla to hned první mise jak odletěl vrtulník a ty si skončil někde pod Činskou zdí no prostě to moje hraní bylo (made in China) :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:33
      SamFisher
      Komunita
      Level 53
      SamFisher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      M! tjTomáš Otáhal: tahle scéna je mi nějaká povědomá :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:31
      M!tj@88
      Komunita
      Level 40
      M!tj@88
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      pajmič: no a co zase si aspoň dobře lozil poskalách :-) mě dlouho trvalo na začátku jak byl tam ten tygr a měl si vylézt až nahoru po ty skále to bylo utrpení jsem to vylez po měsíční pauze a to nekecám :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:23
      Conchar
      Komunita
      Level 32
      Conchar
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      pajmič: no tak na you tube se můžeš podívat vždycky xD TR byla ve svých počátcích hard core hrou. Munice byla sprosté slovo (kromě nábojů do pistolí) a lékárničky vyvolávaly slzy štěstí :D dokončení hry bylo opravdu jen za odměnu, i když ono za odměnu byla každá další hodina, kterou Lara přežila :D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:21
      pajmič
      Komunita
      Level 40
      pajmič
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      M! tjTomáš Otáhal: Bohužel, byli to právě hádanky co mi zabránily dokončit staré díly prsaté Lary kromě Legend a Underworld:D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:09
      SamFisher
      Komunita
      Level 53
      SamFisher
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      M! tjTomáš Otáhal: náhodou má trošku pravdu, já se u těch hádanek taky trápil, a pak jsem se nasral, když jsem zjistil, že řešení je strašně jednoduché… :-)

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:09
      M!tj@88
      Komunita
      Level 40
      M!tj@88
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      pajmič: No tak nepodceňuj se :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 15:06
      pajmič
      Komunita
      Level 40
      pajmič
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Conchar: O to ale jde o "restart" potřebovali hru zpřístupnit mase a to se povedlo. Bohužel to zahrnuje odstranění složitejších hádanek jenž by mnoho neinteligentních jedinců jako já mohlo frustrovat :-D

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      1. 4. 2013 14:56

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      Anno 1800 představuje expanzi New World Rising

      Anno 1800 je dostupné zdarma

      18. 3. 2023
      zdarma

      Aktivujte si zdarma horor s českou lokalizací

      20. 3. 2023
      Steam

      Aktivujte si zdarma na Steamu vtipnou hru od Devolveru

      24. 3. 2023
      Atomic Heart

      Atomic Heart dostane plnohodnotnou českou lokalizaci

      95
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      57
      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

      43
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      24
      FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

      FPS roguelite Battle Shapers vás postaví před jízdu plnou akce

      26. 3. 2023
      Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

      Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

      26. 3. 2023
      Prohlédněte si v akci hrdiny Shadow Gambit: The Cursed Crew

      Prohlédněte si v akci hrdiny Shadow Gambit: The Cursed Crew

      26. 3. 2023
      seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

      Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022

      26. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • VIKY1: PC verze The Last of Us Part I v další ukázce
      • DacMonald: Podívejte se na seznam nejlepší herních vydavatelů roku 2022
      • Darkus: Desátá edice Warhammeru 40 000 přichází s dechberoucím trailerem
      • VIKY1: PC verze The Last of Us Part I v další ukázce
      • fdsfsd: Dying Light 2 se dočká přepracovaného soubojového systému i příběhového rozšíření
      • Horizont událostí: Diablo IV spustilo preload otevřené bety
      Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

      Horizon Forbidden West: Burning Shores v premiérové ukázce z hraní

      26. 3. 2023
      The Last of Us Part I

      PC verze The Last of Us Part I v další ukázce

      25. 3. 2023
      ID@Xbox

      Microsoft nabízí v rámci programu ID@Xbox několik bezplatných demoverzí

      23. 3. 2023
      Shroud

      Streameři Shroud a Sacriel pracují se studiem Splash Damage na AAA hře

      20. 3. 2023
      Returnal

      Returnal si již nyní můžete zahrát v češtině

      25. 3. 2023
      Witches of the New World vás vyšle na lov čarodějnic

      Witches of the New World vás vyšle na lov čarodějnic

      22. 3. 2023
      Resident Evil 4 Remake má být věrnější než předělávka druhého dílu

      Režim Mercenaries dorazí do RE4 už v dubnu

      24. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář