V roce 1337 v Evropě vypukl snad nejdelší válečný konflikt historie, kterému historikové říkají stoletá válka. Tento konflikt mezi Anglií a Francií, který v rozporu se svým jménem trval celých 116 let, sebou přinesl velké množství důsledků i pro obyčejné obyvatelstvo středověké Evropy. Jedním takovým je i masivní šíření děsivého moru zvaného Černá smrt, nemoc, která má na svědomí ještě více obětí než samotný konflikt. Nejběžnějším přenašečem tohoto postrachu byly krysy, jak zjistili vědci až o více jak 500 let později, kterých tou dobou pobíhalo evropskými městy, ale také vojenskými tábory, nespočet. Bitvami zmítané území severní Francie se tedy pro tuto chorobu stalo perfektním centrem pro další šíření. A přesně do doby, kdy se zde objevuje mor poprvé, nás přenáší Asobo Studio se svým A Plague Tale: Innocence.
- Vychází na: PC, PS4 (recenzovaná verze) a Xbox One
- Datum vydání: 14. května 2019
- Žánr: Akční adventura
- Česká lokalizace: České titulky
Válka, mor a inkvizice
A Plague Tale: Innocence sleduji od jejího prvního představení z roku 2017. Myslím si totiž, že patřím přesně mezi tu cílovou skupinu hráčů, na kterou vývojáři míří. Historie totiž patří mezi mé oblíbené koníčky, kterým se rád ve svém volném čase věnuji. Navíc jsem vždy dával přednost středověké historii Evropy před moderními dějinami, a tak romantické období nebojácných hrdinů, obřích bitev ve štítových hradbách nebo život obyčejného středověkého člověka je téma, ke kterému se rád vracím. A přesně to vývojáři ve svých marketingových materiálech slibují. Historickou hru se zaměřením na temný příběh odehrávající se za dob inkvizice a Černé smrti. Navíc vše z pohledu nevinných a na první pohled bezbranných dětí.
Právě příběh je to, co táhne A Plague Tale: Innocence nejvíce dopředu. Chopíte se role Amicie De Rune, patnáctileté šlechtičny, dcery zasloužilého rytíře francouzského vojska. Již od začátku příběhu je zřejmé, že Amicia není typické děvče z vysokého rodu. Jejím koníčkem totiž není vyšívání, tancování a další činnosti, které zdobí ostatní dívky jejího věku. Raději totiž tráví čas lovem nebo střelbou ze svého praku. Většinou však musí trávit čas sama, nebo s pracovníky na panství De Rune, jelikož její otec je nucen v dobách války plnit své vojenské povinnosti a matka se zase musí starat o jejího mladšího bratra Huga. Hugo, druhá hlavní postava tohoto dramatu, je teprve pětiletým chlapcem, který však trpí záhadnou nemocí. Od jeho narození se tedy o něj matka stará a musí žít v karanténě (historická poznámka: slovo karanténa také vzniklo v období Černé smrti, a to v Itálii), venkovní svět tak doposud nepoznal a se svojí sestrou se prakticky nezná. Jednoho dne však jejich domov poctí návštěvou velitel francouzské inkvizice. Tato návštěva se však nenese v přátelském duchu a tak jsou obě hlavní postavy nuceny opustit svoje rodné místo a vydat se hledat lék na Hugovu záhadnou nemoc.
Od prvního spuštění pochopíte, že příběh v celém tomto díle bude hrát prim. Postavy mezi sebou téměř neustále vedou dialogy, i v momentě, když byste radši přesně mířili, než se zabývali čtením titulků. Pro lepší autentický zážitek jsem si zvolil francouzský dabing, a jelikož mé znalosti tohoto jazyka by se daly srovnat s mými znalostmi v raketové vědě, užil jsem si čtení titulků do sytosti. Pochválit tak musím velikost písma, písmenka totiž nejsou žádné blechy, jak je u některých her zvykem, a tak není potřeba sedět metr od televize, abyste se dozvěděli, co se ve hře vůbec děje. Na druhou stranu čas od času se stane, že mluví třeba tři postavy najednou, v momentě, kdy je potřeba soustředit se na hru a titulky proběhnou tak rychle, že jsem si z rozhovoru neodnesl vůbec nic.
Celkové podání příběhu na mě ale skutečně zapůsobilo. Samotní autoři se netajili tím, že při jeho tvoření se inspirovali třeba u her od studia Naughty Dog a skutečně jsem si při hraní několikrát vzpomněl na tituly od tohoto oblíbeného studia. Především díky samotnému vývoji hlavních postav a vztahu, který mezi sebou mají. Tak například, při prvních několika konfrontacích s krysami je na obou protagonistech znát respekt a strach, který k těmto krvelačným bestiím mají, v druhé polovině hry se však z Amicie stane doslova profesionál na zvládání krysích hord a sebevědomě si kráčí s pochodní v ruce mezi celými hejny. Takovým charakterovým progresem si projde celá řada vlastností a vztahů obou protagonistů. Bohužel podobné péče se ale nedočkaly postavy vedlejší, kterých se k vám přidá na vaší cestě hned několik. Ty jsou sice velmi pěkně napsány, bohužel však nestihnete s nimi strávit dostatek času, aby se vám více dostaly pod kůži, či prošly nějakou větší proměnou. Je to však zcela pochopitelné, jelikož hru dohrajete asi za 14 hodin a vývojáři se rozhodli většinu tohoto času věnovat právě vztahu hlavních protagonistů.
Vybavení je cesta k úspěchu
Jak už jsem psal, hrou budete procházet v roli Amicie. Jelikož je to jen mladá dívka, bez špetky zkušeností s otevřeným bojem, velkou většinu hry tedy budete využívat tichý a plíživý postup. Všechny postavy mají totiž pouze jeden život, a tak každá rána mečem znamená jistou smrt. Je tedy potřeba vždy pečlivě uvážit každý váš krok a dostatečně kontrolovat okolí. K tomu všemu vám dopomůže prak a alchymie. Hra vám totiž nabídne hned několik různých projektilů a vychytávek, které můžete využít jak během plížení, tak při souboji s krysími hejny. K dispozici tak máte kameny, které zapálí či uhasí oheň. Využít můžete také střelu, která rozžehne kov, a donutí nepřátele například odhodit helmu, nebo alchymistickou verzi uspávacího plynu. K odpoutání pozornosti však můžete využít i tradičnější materiál jako je kámen nebo porcelánová nádoba. Sympatické je, že jednotlivé možnosti vám hra dává po celou dobu hraní, takže prakticky vždy můžete využít něco nového.
Kromě výroby projektilů pro boj a plížení můžete využívat i truhlářské ponky na vylepšování praku, alchymistických dovedností, nebo jednotlivého vybavení. Můžete tak zrychlit zaměřování praku, zvýšit objem svých kapes, nebo výrazně ztišit svůj pohyb a střelbu. K vylepšování slouží materiál, který se v hojném počtu nachází rozesetý po celém herním světě. Je však potřeba mít neustále na paměti že stejný materiál se používá k výrobě střeliva, a tak je často potřeba zvažovat, jestli je opravdu ten správný čas na vytvoření daného vylepšení, aby se pak nestalo, že vám v nevhodnou dobu dojde palebná síla.
Až moc lineární
Během svého putování budete soupeřit se dvěma druhy nepřátel. Tím prvním jsou lidští protivníci. Ti už se pak mezi sebou liší především výzbrojí, a jestli mají u sebe nějaký zdroj světla nebo ne. Těm je ve většině případů lepší se vyhnout a pokusit se je nějakým způsobem obejít. Druhou, neméně nebezpečnou skupinou nepřátel, jsou krysy. Nenasytné potvory, žijící v podzemí, které sežerou na kost vše, co se jim postaví do cesty. Jediné, co vás před nimi může ochránit je světlo. Stačí totiž malinká chvilka ve stínu, a pokud jsou někde v okolí, sežerou vás tak rychle, že nestihnete ani vykřiknout. A věřte, že jich potkáte milióny. Krysy se totiž shromažďují ve velkých skupinách a vytvářejí tak obrovská hejna. Díky tomu vám však hra nabídne nejeden doslova epický moment.
Řešení těchto situací však naráží na přílišnou linearitu. Je potřeba říct že hra je silně lineární, nejen ve vyprávění příběhu, ale také v řešení jednotlivých úrovní. Téměř každá konfrontace s nepřítelem je formou jakési hádanky, která má jedno jednoduché, ale na materiál drahé řešení, nebo trochu složitější, kde budete muset vykonat několik úkonů ve správném pořadí. Bohužel ani to trochu složitější řešení nepřináší nikterak velkou výzvu. Většinou při příchodu do nové lokace se vám kamera příhodně natočí tak, abyste viděli nezapálenou lampu, zámek vhodný k rozbití, či hromadu železného harampádí, pomocí kterého odlákáte nepřítele. Lidští nepřátelé jsou navíc tak příhodně rozmístěni, že jedním či dvěma hody se jich nadobro zbavíte a bez problému můžete postupovat dál. O to víc je to do očí bijící, když vám hra ve dvou, nebo třech kapitolách ukáže, že to vlastně jde vás nechat bojovat podle vlastních pravidel a že je to opravdu zábavný zážitek. Bohužel jsem se celou hru cítil uzavřený v představě vývojářů, kteří mě jen po dlouhém přemlouvání nechali předvést vlastní kreativitu. V praxi to pak vypadá tak, že se potichu plížíte, dvakrát zatočíte prakem a odplížíte se pryč, abyste si poslechli kousek dialogu či monologu. Následně opět dvakrát zatočíte prakem, pro změnu s jiným projektilem, a zase se nenápadně odplížíte k další konverzaci. Takto bohužel funguje 80 % hry, a i když je hra naplněna hromadou kvalitních rozhovorů a příběhu, svojí hratelností určitě nenadchne.
Problém totiž vidím hlavně v tom, že ačkoliv hra obsahuje poměrně hezky propracované vylepšování a vytváření předmětů, díky linearitě, se kterou hra přichází, všechny tyto prvky začnou postrádat smysl. Hra mě tak svojí náročností vůbec nenutila k vylepšování svého vybavení. Dokážu si tak představit, že bych dokázal projít podobně snadno bez jediného využití ponku na vylepšení. Stejně tak naráží i různorodost projektilů. Je sice opravdu hezké, že mám možnost střílet kdejakým alchymistickým zázrakem, ve finále jsem však neustále dokola používal kámen, který zapálil oheň, a kámen, který oheň uhasí. Ostatní jen velmi sporadicky, nebo v případě uspávacího prachu vůbec. A tak dále bych mohl pokračovat i s dalšími herními prvky, které sice hra představila, ale nikdy už mě pak nepřiměla je použít.
Krásné tvářičky
Pojďme se ale vrátit k příjemnějším stránkám této hry, a to je technický stav. Hned od první scény bylo vidět, že na grafice a prostředí si dali vývojáři hodně záležet. Samozřejmě se dá jen těžko srovnávat s vysokorozpočtovými hrami od velkých studií, přesto je na každém obraze vidět obrovský kus práce. To vše převážně v uzavřenějších prostorách jako jsou lesy, nebo města. Panoramatických pohledů si zde však moc neužijete, když už se vám totiž nabídne možnost zahledět se do dálky, vzdálená místa jsou ukryta za vrstvou mraku, či chytrým nasvícením. To však ničemu nevadí, jelikož se většinu hry budete pohybovat v úzkých koridorech. Vyzdvihnout však musím také určitý smysl pro detail, který autoři do své hry přidali. Tyto detaily utváří každou lokaci jedinečnou a dopomáhají budovat jinak perfektní atmosféru.
Tu vypomáhá budovat i samotná hudba. Neustále v pozadí hraje jemný soundtrack, který se snaží doprovázet scénu na obrazovce. Pokud tak narazíte na prázdné město, v pozadí hraje dlouhý a táhlý zvuk houslí, když vás však najednou obklopí hejno hladových krys, housle vystřídá basa, která rychlými a hlubokými tóny kopíruje tlukot vašeho srdce. Nejedná se tak o muziku, kterou byste si pouštěli v autě při cestě do práce, naopak jedná se o scénickou hudbu, která má stejně důležitou roli jako samotný obraz.
S řemeslnou prací na grafice se pojí takřka perfektní práce v rámci optimalizace a opravy chyb. V redakci jsme hráli tuto hru dva lidé a ani jeden z nás, ať už při průchodu hrou na konzoli PlayStation 4 Pro nebo Xbox One X, nenarazil na výrazné problémy. Hra běží naprosto plynule, bez zbytečných záseků. Dokonce se vývojářům podařilo vyhnout se různým prolínáním textur nebo ještě horším prohřeškům. Samozřejmě kdo chce psa bíti, hůl si najde, takže pokud například slepici zaženete do kouta, bez problému vámi projde, lokace jsou ohraničovány neprostupitelným křovím, dokonce jsem jednou objevil i neviditelnou zeď, tyto věci jsou však v tak malé míře že z celého prožitku neubírají vůbec nic.
Suma Sumárum
Na A Plague Tale: Innocence jsem se opravdu těšil. Nemůžu však říct, že by moje očekávání bylo naplněno, zároveň však nemůžu být ani zklamaný. Hra přináší skutečně zajímavý a originální příběh, který se může srovnávat s hrami jako The Last of Us nebo Tomb Raider, v opravdu pěkné grafice a skvělou atmosférou, zároveň však moje nadšení snižuje nízká obtížnost, lineární řešení úrovní a repetetivní hratelnost. Kdyby tak většina hry dokázala být jako těch několik málo otevřenějších úrovní, moje hodnocení mohlo dosáhnout ještě vyšších hodnot. Pokud ale patříte k lidem, kteří staví dobrý gameplay před zajímavý příběh, tato hra by pro vás mohla být zklamáním.
Hru koupíte na Xzone.cz a GameExpres.sk pro PS4 a Xbox One. PC verze je dostupná pouze digitálně.
Nejnovější PC hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex UltraGamer 2019+.
Recenze
A Plague Tale: Innocence
A Plague Tale: Innocence vás oslní především svým originálním a napínavým příběhem v hutné atmosféře Francie 14. století. K zemi ho bohužel sráží lineárně vytvořené úrovně, které vám odebírají možnost svobodně a kreativně přinést vaše vlastní řešení.
Líbí se nám
- Příběh
- Technický stav hry
- Vývoj vztahu hlavních postav
- Atmosféra
Vadí nám
- Nízká obtížnost
- Lineární řešení úrovní
- Repetetivní hratelnost
mám právě dohráno, za mě hra roku, parádní doprovodná hudba, zvuky když procházím po sněhu / listí / kameni,… grafika je taky pěkná na mojim topení sem to bez lagů dohrál na vysoké detaily a to už je co říct, protože jakmi le pustím něco náročnějšího tak moje gk začne hlasitě řvát a topit. Příběh parádní.
Může mi někdo rozumně vysvětlit, jak je vůbec možný, že mi tady v rámci debaty někdo smaže moje příspěvky ??? Absolutně to nechápu, takže žádám vysvětlení!
Příspěvek byl mimo téma článku. Ty po x dnech prijdes a chceš zde opět rozjed offtopic debatu. Tak se nediv, ze jsem to včera smazal. Už toho bylo dost. Piš normální komentáře, které se týkají tématu článku, jsou slusne, a nikdo ti nic mazat nebude.
A ty máš nějaký rozhodovací právo, co je normální??? Myslím, že si to trochu pleteš. Ja nebyl neslušnej, to ty, jak jsi napadal názor někoho! A to mi vadí, ale to už tady jedeš dlouho, proto hodně lidí chodí debatit jinam, ale to je tobě evidentně jedno…….
Jinak za mě má hra 9/10, jsem ve 12 kapitole, to taky není mimo debatu!
Představ si, že jsem šéfredaktor, tudíž zodpovídám za obsah i komentáře. Tím pádem mám právo mazat neslušné, off-topic komentáře, spam a další komentáře, které porušují pravidlo. Budu se opakovat, ale ty po x dnech přijdeš, kdy už je diskuze ukončena a opět se ji snažíš rozjet. To už je zbytečné. A já nikoho nenapadl, pouze jsem vyzval uživatele s přezdívkou Emporio, aby toho nechal, protože podobné věci rozjíždí u spousty recenzí a článků a je s tím už otravný. Ok, u tebe je hra na 9, jiní to vidí třeba stejně a recenzent to viděl jinak. Váš názor, jeho názor. Není nutné kvůli tomu psát věci, které tady někteří psali.
Dále už se tím nebudu zabývat. Pro mne už je to uzavřené.
Hra je to pěkná, stojí to za to. Nicméně, trochu mě zklamalo (neříkám, že mi to až tak vadí), ale zklamalo mě, že se hra postupně čím dál tím víc vzdaluje od reality, že si pak člověk už nepřipadá jako ve skutečném příběhu, který se klidně mohl kdesi v podobných končinách Francie v tomto období udát. Což je za mě trošku škoda.
Linearita je u takovéto hry velikou výhodou, repetetivnost je podle mě minimální pořád dostáváte nové recepty a hra vás nutí je využívat, hold jedná se o stealth hru a nelze čekat že se 14yo holka bude prát s inkvizicí (na jednu ránu jdete k zemi). Jediné co mi vadilo byl nezvládnutý závěr a stupidní „final boss“. Za mě bych se vydal cestou bez nadpřirozených věcí ale co už. 8/10 zatím jedna z nejlepších her letošního roku. Vřele doporučuji všem. Snad se dočkáme pokračování určitě by si to jej zasloužilo.
Doporučuju koupit každýmu kdo má rád linearní příběhový hry. Toto je prostě pecka a i když jsem teprve v třetí kapitole tak si tu hru nemůžu vynachvílit. Grafický zpracování super, uvěřitelnost postav paráda, prostředí na jedničku, má to český titulky a s francouzským dabingem je to prostě něco úžasnýho. Těším se až večer přijdu z práce a zase se do hry pustím. Jediná vada pro mě bylo freeznutí hry a nutnost restartu PC (novější ovladače to snad vyřešili). Nemůžu sice říct jak hra bude vypadat ke konci, ale prozatím je to pro mě 9/10 must have titul a všem doporučuju.
pch, ty obrázky tady co jsou vypadají oprot těm gameplay snad 5x downgradlý
Nebude to tím, že koukáš na gameplay z PC a ne na obrázky z krabice co vydává zvuky jako MIG 21 ?
Můžu se zeptat, která open world hra zde dostala mínusy, že je repetitivní a není lineární ?
To, co je zmíněno u hratelnosti se dá říct u většiny her, nicméně jednotlivé hádanky a situace se v Plague Tale snad neopakují, nebo ano?
Nechapu ty lidi proc davaji na recenze
Vzdy ale vzdy jde o subjektivni nazor
Nejlepsi jak si udelat obrazek na hru je precist si tuny recenzi a pak porovnavat
pokud nekdo snizi body ze je hra linearni ano v dnesni dobe uz prezitek ….. tak to nebudu resit a pro me to proste minus mit nebude a poskladate si tak jestli je pro vas hra stvorena ci nikoliv …..Protoze zing mam osobne rad dal to komentovat nehodlam ….. Napriklad i film s 20 procenty muze byt lepsi jako film z 80 …..To ze gta dostalo vysoke hodnoceni mysleno celkove nikoliv na zingu ma sve duvody za prve mestska akce a za druhe proste je to znacka ….. nebudu zastirat ze sem poprve z gta 5 nebyl vyc…….. ale kdyz sem hral multak uvedomoval jsem si ze krom pribehu jsou to jen kulisy a grafika nic moc
Nema cenu rozepisovat jak dnesni svet funguje ze v soutezich co jsou v televizi jsou same podvody atd na tom je hold zalozenej celej svet . Treba ja sem cetl o cyberpunku 2077 hodne a i ty veci krere nebyli na youtoobe a uz ted vim ze to aspon pro me bude nejlepsi hra na svete a klidne ji muzeme rovnou dat 10/10 jak rikam dulezite je kdo to hodnoti protoze jsou i lidi kteri si predstavovali pod tim to neco jineho a uz je to pro ne blbost a nebo zklamani
Recenze nebudou nikdy objektivni mysleno jako celekove … Podle me by melo recenzovat hru vice lidi a pak udelit nevim prumer te dane znamky …. vim nerealne ,ale proto jsou pro me recenze jen proto abych se dovedel neco z te hry co tam bude a naopak nebude …… dalsi vec rikate spoiler jo mnohdy? ale kolikrat pak ani nevite ze to v ty hre je kdyz by ste to treba neprecetli ze ta hra to ma v sobe …. a neni to skoda? linearnost ma jednu vyhodu projedete sto procent pribeh …… dohral nekdo zaklinace 100 procente? myslim pribehem ? o tom silne pochybuji
a to mi prijde jako hrozna skoda nevedet ty volby atd .pekny den vsem , klidne to smazat muzes neni to psane proti zingu ale obecne
Kdyz bude nekdo recenzovat gta treba s neochotou nebo donucenim srazi mu znamku
a to se vyplati :)))
No mrkl sem chvilu na gameplay a hra se me moc libi, tady na zingu to tak je ze hram od malech studii se bod az dva ubitlra, zatimco AAA hram se bod az dva pridava.
Muzete si psat co chcete, ale je to tak.
Tohle je zajimava hra, osobne mam rad hry od mensich studii, treba Styxe ste tady uplne strhali pritom je to fajn stealth se slusnym pribehem.
Recenzent opravdu NENÍ cílovka pro tuto hru. Vyčítat lineární hře, že je lineární, to je něco, panečku- on od té hry někdo čekal openworld? A v samotné recenzi je napsáno, že každou situaci lze vyřešit alespoň dvěma způsoby, to je snad víc než dost, ne?
Dále, vyčítat příběhovce, že nenabízí extra výzvu? K tomu tenhle žánr opravdu určený není, je určený k tomu, aby jím hráč proplul, relaxoval a užil si bezva příběh. Jestli chce recenzent opakovat 100x jeden checkpoint, od toho jsou tu jiné hry, bez cutscén a dialogů, např. od From Software (těm by zase nikdo neměl vyčítat, že jsou moc těžké či že se v nich málo mluví).
Co tu máme dál- prosím recenzenta, ať mi napíše, kolika úžasnými způsoby se dá vyřešit setkání s hordou krys? Mě dle mého laického mínění napadají tři- buďto je můžete zahnat ohněm, utéct, nebo pískat na flétnu a doufat, že jste dobrý krysař. Jinými slovy vyčítat zde repetitivnost není namístě.
Představuju si, jak by recenzent recenzoval třeba klasického Wolfensteina- tvl furt kropim nácky, nuda, repetitivní, furt jdu hradní chodbou, lineární tvl jak pyča, … ne, autor prostě není cílovka pro tuto hru, stejně jako není cílovka pro žádnou hru od Ninja Theory (kterým se Plague Tale dost podobá, Hellblade, Heavenly Sword, aj.) nebo třeba hry od Fumita Uedy (Ico, The Last Guardian).
Možná, že hodnocení 7/10 je odpovídající, to nemůžu soudit, každopádně téměř všechny argumenty použité v recenzi jsou pseudo a scestné.
P. S. „Argument“, že je ve hře (v primárně příběhové! hře) příliš mnoho dialogů, a že se příběh posouvá cutscénami a to je špatně, není doufám míněn vážně.
EDIT: Teď jsem si všiml, kdo vlastně recenzi psal. Takže víš, Jirko, že třeba recenzi na Far Cry jsem ti velmi chválil, ale tuhle jsi vzal za velmi, velmi špatný konec.
Přidávám se. Měl jsem stejný pocit ze čtení recenze, ale četl jsem ji hned po půlnoci, takže už jsem nechtěl nic psát.
Hra vypadá velmi dobře, a to nemyslím jen grafiku. Rád si sednu k příběhovce a jsem zvědavý na překlad.
Tak ta devitka pro Days Gone byl uplnej ulet, to maji dostavat hry jako GoW.
Nicmene tohle se me libi, zasazenim, atmosferou a tak nejak me to laka z novejch her nejvic.
ja som steho vol gone days dostane 9/10 AI je tupa repetetivnost proste dokola to iste bugy kde sa pozres proste sprasena hra a tato hra dostane 7/10 cital som ine recenzie zo zahranicia a opisuju doneba aky je to klenot ze ta hra nema ani jednu chybicku grafika pribeh ziadne bugy proste dokonale musim zahrat mozno sa mylim ale mam pocit ze neco neni v poriadku
Don’t mind me…jen čekám až se tady strhne další slovní bitka
Přečti si text recenze, pak bys vůl být neměl
Vše tam Jirka popsal a napsal, proč dal 7/10 a ne vyšší číslo. Plus srovnávat dvě rozdílné hry, to by se dělat nemělo. Ani Jirka je v recenzi nesrovnává…
Push Square – 60
PSX-Sense – 65
GamesRadar+ – 70
VideoGamer – 70
IGN – 70
The Digital Fix – 70
TrueGaming – 70
Spazio Games – 74
App Trigger – 75
New Game Network – 76
Digitally – 80
GameSpot – 80
Easy Allies – 80
Shacknews – 80
Daily Star – 80
DualShockers – 85
PS Universe – 90
DarkStation – 90
TheSixthAxis – 90
Screen Rant – 100
Tak Days Gone ma jeste mnohem větší rozpětí recenzí. ?
Průměrná známka dle uvedeného seznamu vychází 78% pro Plague Tale: Innocence, průměrná známka ze stejného seznamu pro Days Gone vychází 74%, takže seznam vyznívá ve prospěch marianova tvrzení.
Jak už tu vůdce sekty říkal, hodnocení je podle toho, jak se recenzentovi hra líbí, ne jak doopravdy funguje či vypadá. Jak už tu bylo zmíněno, na SONY se nesahá.
Už jsi s tím vážně otravnej. Tak laskavě přestaň. Nebudu tady tolerovat takové lži. Myslím, že už to stačilo.
Sám jsi řekl, že je hodnocení určeno podle toho, jak se recenzentovi hra líbí. A teď už to jsou lži ? Tak si sakra už vyber. Normální člověk pokud by to nebyla pravda by to přešel a neodpovídal, ale ty skáčeš jak čertík z krabičky. Proč ?
Ukaž že to není pravda a nekomentuj to.
Opět to vztahuješ k tomu, k čemu se ti to hodí? Ok, tak pro tvou lepší představu. Mluvím o tom tvém, že na Sony se nesahá. To je kravina všech kravin. A proč skáču? Protože se mi nelíbí tyto lži, které neustále píšeš, píšeš to i do článků, který s hrou nemají téměř nic společného. To mi vadí. Tak laskavě přestaň. V opačném případě začnu takové tvé komentáře považovat za spam a bude.
„Přečti si text recenze, pak bys vůl být neměl“– to je dost arogantní přístup. Jinak je nasnadě, že recenzent recenzuje hru podle toho, jak se líbí jemu, a ne nikomu jinému, ale hru by měl vždycky recenzovat někdo, kdo se vyzná v daném žánru (a třeba ten žánr má i rád), z textu recenze však vyplývá, že tomu tak není, viz můj podrobný komentář výše.
Arogantní to není, pouze se vyjadřuji podobě jako dotyčný. Více se už s tím nebudu zabývat. Mám tady práci a ne abych se u každé recenze s někým přel o názor recenzenta. Každý by měl pochopit, že je to názor Jirky na danou hru, kterou on sám chtěl recenzovat. A nikdy se žádný recenzent netrefí do vkusu všech hráčů na planetě. Viz zahraniční recenze, kde padají horší i lepší čísla než dal Jirka tady.
On napsal svůj názor, jediný kdo se tu pře jsi ty. Nemusíš hned každého názor popřít a vydávat svůj za ten svatý.
10 recenzí tu pochválím, jednu velmi špatnou si dovolím (konstruktivně!) zkritizovat a hned jsem za toho zlého. Jestli je tahle recenze dobrá a já mám tak špatné měřítko, pak těch 10 recenzí předtím, které jsem vychválil, stojí naopak za hovno. Tak si vyber. Názor může mít každý jaký chce, ale je nesmysl kritizovat pomeranč za to, že je oranžový (protože oranžový být má).
P. S. Emporio dokáže být otravný, ale čas od času má pravdu.
Zrovna k tobě jsem nenapsal ani tečku. Četl jsem si tvé argumenty, ale v takovém případě se tedy smíříme s tím, že stealth hra je taková a taková a nemůže být trochu jiná? Až si A Plague Tale zahraješ a dohraješ, tak možná dojdeš k podobnému názoru. Ta hra má dvě různé tváře. Na začátku je hodně stealth a potom se více otevře a umožní ti opravdu bojovat. Když jsem se s Jirkou bavil o jeho názoru na hru předtím než psal recenzi, tak mi říkal, že je dost škoda, že ty dobré momenty ukazuje hra jen občas. Zároveň ale vyzdvihl jiné věci na té hře, což napsal i do recenze.
Ano, v takovém případě- stealth hra by měla být o kradmém přístupu a neměla by to být akční řežba (protože pak už by to nebyla stealth hra, že). V téhle recenzi se lineární hře vyčítá, že je lineární, příběhové hře, že je moc příběhová a moc se v ní mluví, hře založené na puzzlech, že je založená na puzzlech, a hře, která se prezentovala tisíci krys v trailerech, že jsou v ní krysy. Jestli to někomu přijde v pořádku, nevím, co víc takovému člověku napsat.
P. S. Všimni si, že nikdy nekritizuji hodnocení, vždy jen argumenty. Hodnocení je na recenzentovi, ale argumenty by neměly odporovat zdravému rozumu, a to už lze objektivně rozpoznat.
To je stejné, jako kdyby FIFU recenzoval x-letý fanoušek PES a hejtr FIFY. To mají pak ty recenze cenu zlata.
Mně teda reakce Michala arogantní nepříjdou. Naopak ho obdivuji, jakou klidnou hlavou vůči takovým individuím (Emporio… ted očividně nový zdejší pablb marian) dokáže stále zachovat, že na to vůbec reaguje, když mají očividně v hlavě úplně vymeteno aneb ‚já mám patent na hodnocení hry, a když to není podle mého, tak je to špatně.‘ Nehledě na to, že to padá z huby takovým hvězdám, co viděly danou hru max na obrázku a nejsou si schopni přečíst nebo pochopit víc souvislého textu, než nějaké shrnutí + čísilko na konci recenze. Ještě tu chybí myslím ‚skyline‘.
No, tak tebe v pablbství určitě trumfnout nejde. Marian napsal svůj názor, což snad v téhle zemi je stále povoleno. Za to ty, človíček co vidí hry max na youtubu tu budeš hned někoho urážet. tleskám
PS: Proč by nereagoval, když obhajuje něco co podle něj očividně neexistuje.
Nehodnotím ho podle jednoho komentáře, stejně tak tebe. Primitiva zhodnotím na základě stále se opakující hlouposti. Ty jsi blb první třídy, a tím s tebou končím. Na to nemám čas, není mi mentálně deset let, a ty si ztrácej svůj čas děláním ze sebe blba po internetových diskuzích klidně do třiceti. Očividně tě to naplňuje dostatečně.
Nevím jestli tady kempíš 24h 7 dní v týdnu, ale já tu od něj ještě neviděl jiný komentář. Opět děkuji za neopodstatněnou urážku, asi je to dnes mezi mladou generací v módě. Ty jsi viditelně na těch mentálních deset let ani nedosáhl, protože jinak by jsi věděl, že urážet někoho na základě jeho názoru je špatné. Já ve svých komentářích nikdy nikoho neurážím a nenapadám, ty jsi to dokázal hned v prvních dvou komentářích. Říkám, tleská ti.
PS: Děláním ze sebe blba na diskuzích, s tím by jsi měl přestat, škodí ti to.
Ergonaut: Emporio sice často neví, kdy přestat, čímž dokáže, uznávám, být, a to i velmi, otravný, ale mimo jeho přihlouplého postoje ke všemu soňáckému jsem si nikdy nevšiml, že by se někdy snižoval k urážkám, minimálně s nimi nikdy nezačal. Nálepkování mu jde, to jo, ale vždy v mezích slušnosti- mně třeba „vůdce sekty“ přijde vtipný, ano, i kdyby tak někdo nazval mě. Michalova odezva ti nepřijde arogantní, protože sám píšeš stejně povýšeným tónem (individua, blb, pablb, tím s tebou končím, atd.)- třeba ti to tak nepřipadá, sám o sobě to nikdo nedokáže posoudit, a stejně tak, kdyby byl tenhle můj komentář arogantní, tak mi to musí napsat někdo druhý, protože já sám o sobě to tušit nemůžu.
Jinak- taky nemám rád, když lidi kritizují hodnocení, nebo ještě hůř- kritizují hodnocení, aniž by četli text recenze. Tady ale není špatné hodnocení, nýbrž vlastní text recenze, a ten je předmětem kritiky. Přečetl jsem tu na Zingu (i jinde) spoustu kvalitních recenzí, avšak tahle mezi ně holt(!) nepatří.
P. S. Skylinea sem prosím nepřivolávej, ten patří do úplně jiné kategorie.
Po dlouhý době s tebou tentokrát musím PLNĚ! souhlasit!!! Bez debat….
Tak jestli se zde moje komentáře nedrží tématu (až na poslední), tak to pak ani to tvoje brečení že si má dotyčný přečíst recenzi (aniž by jsi věděl že už jí třeba četl) se nedrží tématu. Nehledě na to, že to píšeš pod každou recenzi kterou někdo kritizuje. Netuším jestli si pročítáš všechny ty komentáře, ale viditelně to tady sere víc lidí. A proč ti vadí zrovna tyto „lži“ když u jiných je ti to jedno.
PS: Jestli tu chceš praktikovat metody STB, tak klidně.
U jakých lží je mi to jedno? Bráním práci každého redaktora v případě, že vím, jak se zachoval. Kdyby tady někteří neustále nebrečeli, nemusel bych psát. Ty svým jednáním vytváříš diskuzi, která nemá de facto nic společného s touto recenzí. Proto píšu, že v budoucnu mohu takové tvé komentáře brát za spam. Zajímalo by mě, zda podobné příspěvky píšeš i na jiné weby, kde hra dostala kupříkladu jen o bod více. Přece bod navíc už nic není.
Diskuzi ? Myslíš ty mé komentáře, které komentuješ ty a občas ten jeden pošuk. Jako nevím jak ti to v hlavě šrotuje, ale tuhle diskuzi založil marian, né já. Připojil jsem se do této diskuze, jelikož sdílím jeho názor, to je vše.
A ano, navštěvuji snad 5-6 herních webů, a proč komentovat něco, s čím souhlasím. Sám bych této hře udělil 8 možná 8,5 z 10. Jelikož na oko používáte škálu 1-10, ale reálně tak 5 -10, tak je i jeden bod hodně.
Proč ti nevadí jiné lži, ale to co píši já (podle tebe lži, i když to nemáš jak doložit) jsou tu zakázané. Proč ti nevadí když někdo kope např. do Xboxu, ale jakmile je silnější slovo na SONY tak jsi tu první a buď mažeš nebo píšeš teatrální nesmysly. Jeden z těch webů které navštěvuji je Xboxweb.cz, v životě jsem tam neviděl špatné slovo na PS. A proč ? no protože je tam lidem PS ukradené, mají svoji preferovanou konzoli a zbytek je jim ukradené a nepotřebují nadávat na něco co nemají a o čem vědí prd.
PS: Kritizoval jsem i Vaší recenzi na SOT, kde byla známka 8/10 úplně mimo vesmír. To je jak dát Anthemu 9/10, to je pak recenzent (i web kde ta recenze visí) za úplného blba.
Nesrovnávej jabka s hruškama.
Nemel bludy,na push square dali 6…
Push square ? To je neco známého ? Jako DG taky dostal 30%, ale jako relevantni hodnoceni to neberu.