Série o poskakujících frajerech v kápi už má na kontě několik dílů a zaryla se do srdce ne jednomu fanouškovi. A ačkoliv skryté čepele zůstaly, z Assassin’s Creed se stalo RPG s obrovským světem, který je s každým dalším dílem větší a větší. A zatímco poslední dva díly nás zavedly do prosluněného Egypta a Řecka, tentokrát se s nejnovějším dílem, který nese podtitul Valhalla, podíváme do podzimní Anglie. Rovnou ovšem můžu říct, že Valhalla je titul, který lze těžko soudit podle prvního dojmu, protože si i po několika hodinách hraní dokáže nachystat nějaké to další překvapení.
- Platforma: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One (recenzováno), Xbox Series X|S
- Datum vydání: 10. 11. 2020
- Výrobce: Ubisoft Montreal
- Vydavatel: Ubisoft
- Žánr: akční RPG
- Česká lokalizace: ne
- Herní doba: Hlavní příběh 50-60 hodin
- Cena: od 1549 (Xzone.cz)
Je libo hru podle sebe?
Ještě, než se vrhnu na své dojmy z desítek hodin strávených s Assassin’s Creed Valhalla, je určitě důležité zmínit několik prvků, na které můžete v nastavení narazit. Valhalla totiž dává větší volnost v nastavení jednotlivých aspektů hry tak, aby si ji hráči mohli přizpůsobit podle svých norem a preferovaných možností.
Jako první lze zmínit nastavení explorace, kdy si můžete vybrat z nabídky Adventure, Explorer a Pathfinder. V závislosti na zvolené možnosti se vám podle toho bude zobrazovat množství viditelných ikon na mapě, počínaje možností Adventure jako tou nejjednodušší. Dále si můžete zvolit obtížnost soubojového systému, a co fanoušci prvních assassinů určitě přivítají, je i obtížnost stealthu.
Hráč si tak může nastavit jednotlivé prvky podle toho, jak moc je upřednostňuje. Pokud si chce hru více užít ve stealthovém provedení, může si podle toho nastavit obtížnost soubojů a stealthu.
Eivor Vlkem Políbený
Ti z vás, kteří jste nějaký ten čas strávili u Odyssey, určitě nebudou překvapení tím, co si na vás ve svých počátcích Valhalla nachystá. Ano, i zde si budete moct vybrat pohlaví hlavního hrdiny. Konkrétně budete mít tedy tři možnosti, a to muže, ženu, nebo necháte Animus, aby rozhodnul za vás. To vás ovšem neomezuje si pohlaví kdykoliv během hry změnit. Já osobně si vybral roli mužského Eivora, tudíž mi odpusťte, když budu po zbytek recenze o našem vikingském příteli mluvit v mužském rodě.
Píše se tedy rok 872 našeho letopočtu. Eivor, který je rovněž známý jako Vlkem Políbený (Wolf-Kissed), se po smrti svého otce dostane do područí jarla Styrbjorna. V důsledku událostí se rozhodne Styrbjornův syn Sigurd opustit své rodné Norsko a vydat se do stříbrem zaslíbené Anglie. A právě Eivor má být Sigurdovou pravou rukou, během zakládání nové osady v Anglii. Ale nebojte se, zpátky do své domoviny se budete moci kdykoliv vrátit.
Zatímco Angličani s vámi komunikují spíše v komorních větách, Vikingové se mnohdy nebojí vyhrožovat vyříznutím jazyka, či rozseknutou lebkou.
Jistá historická stránka novému assassinovi ovšem také nechybí, a tak se Eivor na své dobrodružné cestě setká jak se spoustou zajímavých, tak i historických osobností, jako je například král Alfréd Veliký, biskup Wulfhera, nebo Ivar Ragnarsson. Pokud vás zajímá historické okolnosti a postavy z dané éry, je zde možnost zabrouzdat do databáze a nějaké ty lehké informace načerpat. Druhá dějová linka sleduje příběh bývalé zaměstnankyně společnosti Abstergo, Layly Hassan. Tato část s ní je ale značně upozaděná.
Nicméně assassínské tématiky se dočkáme velmi brzy, a ačkoliv Eivor nedává moc najevo, že by chtěl být jedním z Hidden Ones a svou skrytou čepel ve skutečnosti vůbec neskrývá, ale dává všem na obdiv, přece jenom si nějaké to jejich umění přivlastní. Později se tak třeba naučí i pověstný assassínský skok Leap of faith.
Vikingové jsou ztvárnění, no asi tak jak by jste čekali. Jejich normy jsou čest, pořádný souboj s velkou dávkou krve a samozřejmě korbel plný piva. Občas bylo zajímavé s úsměvem sledovat, jak rozdílné kultury ta anglosaská a vikingská můžou být. Zatímco Angličani s vámi komunikují spíše v komorních větách, Vikingové se mnohdy nebojí vyhrožovat vyříznutím jazyka, či rozseknutou lebkou.
Ještě větší než předtím
Už před vydáním nám vývojáři slibovali u Valhally větší mapu, než tomu bylo u předchozích dílů. Celkem tedy navštívíte pět oblastí. Sněhem zaváté Norsko, podzimní Anglii a další dvě, které v rámci příběhu nebudu prozrazovat. Poslední lokaci budete moct navštívit po dohrání hlavní dějové linky.
Musím přiznat, že první pohled na Norsko a vikingské osady v něm na mě působily velice příjemným dojmem. Rovnou vám můžu říct, že můžete očekávat velmi hornaté prostředí, po kterém dokáže Eivor samozřejmě šplhat bez jakéhokoliv horolezeckého náčiní. Ale právě na vrcholcích hor oceníte ze všeho nejvíc severské prostředí. Zasněžené kopce mě několikrát donutily jen tak se kochat krajinou, a o to více jsem si to užil večer, kdy se na nebi ukázala polární záře. Chválím i nazvučení chůze po sněhu, kdy to jinak zní, pokud Eivor chodí po ušlapaném a neušlapaném sněhu.
Těžko říct, zdali jsem si Anglii více užil ze sedla koně, nebo při plavbě na různých řekách.
Nejrozsáhlejší mapa je tedy samotný východ Anglie. Ta, ačkoliv to může být překvapivé, nepředstavuje úplně přesný opak vikingského severu. Nacházíme se totiž několik let poté, co Ragnar Lothbrok už vedl svůj první nájezd do Anglie. Můžete tudíž narazit na několik vikingských osad. I přesto ale zůstává Anglie z velké části křesťanská, a tak váš průzkum odhalí i spoustu kostelů a chrámů. Těžko říct, zdali jsem si Anglii více užil ze sedla koně, nebo při plavbě na různých řekách. V obou případech totiž vypadá překrásně, obzvláště za doprovodu skvělé hudby z produkce Jespera Kyda, Einara Kvitrafna Selvika a Sarah Schachner. Nechybí ani hudba ze strany vašich spolubojovníků, kterou si můžete poslechnout během plavby na lodi, přičemž tu můžete rovněž vyměnit za zajímavé historky.
Pojďme dobývat
Dramatický start vás rychle vtáhne do děje, ale po příjezdu do Anglie se tempo pomalu vytrácí. Ze své osady budete každou chvíli odjíždět a vrhat se do uzavírání nových a nových spojenectví. Právě úkoly, kde máte cestovat do různých oblastí Anglie a udělat malou službičku výměnou za slib věrnosti, se můžou ze začátku zdát velmi zábavné. Pokud ale nebudete mezi jednotlivými aliančními úkoly dělat alespoň pár těch vedlejších, brzy zjistíte, že se opakují v tom samém scénáři. Buď končí dobytím největší pevnosti v okolí, hrajete si na detektiva při hledání zrádce, nebo prostě a jednoduše dosazujete někoho na trůn. A to, vzhledem k tomu, kolik jednotlivých lokací se v Anglii nachází, může být po čase dost úmorné. Úkoly jsou totiž rozdělené na kapitoly a někdy bývají až zbytečně natahované. Nutno ovšem říci, že i tak dokážou někdy příjemně překvapit nečekanými zvraty.
Pokud si ale dáte od těchto hlavních úkolů pauzu a nebudete je plnit jeden za sebou, budete si je moct více užít. Určitě doporučuji věnovat se jak vedlejším úkolům, tak především vedlejším aktivitám, které bývají na mapě označené modrým bodem. Zde vás totiž čekají někdy až humorné případy lidí, kteří potřebují vaši pomoc. Kromě toho můžete narazit i na závodění v pití piva, nebo veršovaný souboj. Zatímco v předchozích dvou dílech úkoly probíhaly stylem „tady máš značku na mapě, dojdi tam a všechny zabij“, zde vás hra od střední a vyšší obtížnosti nevede u některých úkolů příliš za ručičku. Mnohdy se tak budete muset spokojit jen s malými instrukcemi a popisem hledané lokace, ale najít ji už bude jen ve vašich silách.
Aby to nebylo všechno jen o zabíjení bohabojných Angličanů, v některých případech na vás čekají i malé puzzly. Ať už se jedná o házení zapálených lahví a posouvání překážek s cílem dostat se do skryté místnosti, hraní se světly v kůži Layly u anomálií, vrstvení kamenů do výšky, nebo naopak hledání symbolu na nich, jedná se o skvělé oddychnutí. Zábavnou formou jsou udělané i kostky, které si lze zahrát v každém větším městě. Škoda jen, že tyto puzzly jsou velmi jednoduché a strávíte u nich tak maximálně pár minut.
Přesto je potom po těchto úkolech a aktivitách opět příjemné se vrhnout na prorážení hradeb beranidlem a masakrování Anglosasů obouruční sekyrou. A pokud máte toho plenění i tak málo, pořád jsou tady k dispozici nájezdy, které vám opět přinesou nějaké ty suroviny, či stříbro.
Sekyra, nejlepší přítel vikinga
A tím se dostáváme i k soubojovému systému. Opět musím zmínit, že není vše takové, jak se na první pohled zdá. Při svých začátcích v Norsku jsem se nestačil divit. Jistě máchání sekerou a mordování nepřátel vypadalo akčně a zábavně, nicméně už hned ze startu jsem měl pocit neporazitelnosti a toho, že si vlastně můžu troufnout na každého. Později během hraní jsem ovšem narazil na další typy nepřátel, kteří vyžadovali už špetku umění. Bez rolování a úskoků se tedy neobejdete, přičemž i to je potřeba hlídat, protože vaše výdrž vám nedovolí donekonečna uhýbat nepříteli a mnohdy může být právě vyčerpaná stamina pro nepřítele výhodou k vašemu usmrcení. Vždy se můžete ovšem vyléčit posbíráním nějakých těch bobulí. Pozor si dávejte i na situace, kdy na vás hodí písek a vám se tak na chvíli ztratí zorné pole.
Nečekejte avšak velké zástupy zbraní a zbrojí. Ty získáte pouze z některých úkolů, a potom ze žlutě označených bodů v podobě pokladů. Mimochodem z těchto bodů lze získat i suroviny pro vylepšovaní budov ve vaší vesnici, nebo nové ability. Trochu škoda, že ability lze většinou získat právě jen z těchto žlutých bodů, v podobě knih znalostí.
Pokud jste doufali, že Valhalla bude krvavější a brutálnější než kdy dříve, tak vás určitě potěším.
Vybavení tedy značně ubylo, což dává prostor novým možnostem. Kovář vám může zvýšit kvalitu vašeho vybavení a následně pak díky tomu lze zvyšovat i jeho samotnou úroveň. Jednoduše řečeno to znamená, že pokud chcete, můžete celou hru dohrát s jedním a tím samým vybavením, jaké dostanete na začátku. To trochu upozaďuje možnost výměny vybavení. Mnohdy jsem neviděl moc důvod k tomu, abych utrácel své drahocenné suroviny na vylepšovaní nové zbraně, když jsem mohl daleko menší počet surovin investovat do mé lepší a stávající primární zbraně.
Nicméně při zvyšování kvality zbraní a zbrojí se částečně mění i jejich vzhled a otevírají runové sloty. Právě díky runám si můžete přidat nějaké ty bonusové body do základních statistik.
Ačkoliv se o tomto systému v RPG hrách obecně mluví jako o „dovednostním stromu“ v tomto případě se jedná spíše o jakési souhvězdí. To je značně rozsáhlé a dává vám na výběr tři cesty. Boj na blízko, stealth a boj na dálku. Body získáte s každým nárůstem vaší moci a lze je utratit buďto ke zvýšení určitých základních statistik, a poté, pokud si dostatečným investováním těchto bodů otevřete střed daného souhvězdí, k odemčení bojových dovedností. Mnohdy se jedná o užitečné, ale i zábavné prvky, jako je třeba schopnost využívat dvě těžké zbraně.
Pokud jste doufali, že Valhalla bude krvavější a brutálnější než kdy dříve, tak vás určitě potěším. Krve, pokud ji v nastavení nevypnete, je tady opravdu spousta a nechybí tak ani dokončovací animace, kdy Eivor někomu rozmlátí hlavu kladivem, nebo mu usekne nohy.
To máme ale společníky
Ani tentokrát nechybí hlavnímu hrdinovi série Assassins Creed okřídlený společník, tentokrát v podobě havrana Synina. Ten vám tentokrát nedopomůže neodhalit nepřátele, tudíž ho kromě pozorování prostředí z výšky a označení některých lokací příliš často nepoužijete.
A co by to byl Viking bez koně? Ano, i zde máte transport na čtyřech kopytech, a i ten má svou vlastní staminu. Nečekejte tedy, že bude běhat do strmých kopců v plné rychlosti a pokud si nezaplatíte trénink k větší výdrži ve stájích, vyčerpá se velmi rychle i na rovince. Váš kůň má ale mnohdy problém přeskočit i tak banální překážku, jako je malá ohrada. Na druhou stranu mu nedělá problém seskočit i z třicet metrů vysokého útesu. Co mně avšak skutečně vadilo, byly chvíle, kdy jsem chtěl například na koně položit něčí tělo. To bohužel nastala situace, kdy i po několikátém zavolání přede mnou můj věrný oř prchal, jako bych na něho šel s vidlemi.
Nedílnou součástí hry je i vaše vesnice Raventhrope a ačkoliv se v počátcích může zdát, že její vylepšovaní a stavění budov je pouze mrhání drahocenných surovin, nenechte se vyvést z míry. Vylepšování vesnice je totiž důležité k odemčení dalšího obsahu, který na vás ve hře čeká. Díky novým budovám si budete moci zvyšovat kvalitu svých zbraní, upravovat vzhled a tetování své postavy, nebo třeba pomocí lektvarů navštívit i známé severské bohy, jako je třeba Thor, Loki, či Freya.
Během svého pobytu v Anglii bude mít Eivor možnost k několika milostným vztahům, bez ohledu na jeho pohlaví, přičemž jeden z nich může být na vážnější úrovni.
Bez svých přátel se ale také neobejdete. Na svých cestách kromě aliancí získáte do svých vlastních řad i zkušené válečníky. O jejich osudu přitom mnohdy rozhoduje právě Eivor, a to skrze dialogové možnosti. Vaše volba potom ovlivňuje budoucnost dané postavy a někdy musíte skutečně rozmýšlet nad tím, jestli vážně chcete vodit tuto osobu za nos a lhát ji, nebo raději všechno vyklopíte. Během svého pobytu v Anglii bude mít Eivor možnost k několika milostným vztahům, bez ohledu na jeho pohlaví, přičemž jeden z nich může být na vážnější úrovni.
Bugy, bugy, a ještě jednou bugy
Nebudeme si nic nalhávat, bugy a glitche se ve hře prostě objevují. Častokrát jsou dosti nepříjemné, a to do takové míry, že musíte celou hru restartovat a pokračovat od uložené pozice. A jak jsem záhy zjistil, ne vždy byly tyto uložené pozice dost blízko mému předchozímu progresu.
Jistě je mi jasné, že mnozí z vás budou argumentovat tím, jak obrovský titul Valhalla je, tudíž je pochopitelné občasné objevení nějakého toho bugu. Osobně mi nevadily situace, kdy jsem projížděl skrz vesničany, nebo čekal na doskakující textury. Co mi vadilo byly situace, které mi zabraňovaly pokračovat v hraní. Několikrát se mi Eivor zaseknul uprostřed rozhovoru, nebo souboje. Nepříjemné jsou i cutscény, jež probíhají v šeré místnosti, nicméně pohled kamery na vás se změní na vlnu zářivého světla, díky kterému nedokážete přečíst ani titulky. A o tom, že lip sync někdy nefunguje se zmiňovat ani nebudu.
Nejsem sice herní vývojář, ale je mi jasné, že nepřívětivá doba, ve které se nacházíme, tak obrovský titul, kterým Valhalla je a vydání hry dříve tak, aby zasáhla v den vydání nové konzole, jsou aspekty, které vývojářům znesnadnily doladění hry. Ale právě proto bych mnohem více uvítal, kdyby assassínské pokračování vyšlo klidně později, avšak v daleko lepší formě.
Přesto si nicméně myslím, že se nejedná o chyby, které by se nedaly případným budoucím patchem opravit. Koneckonců, hrál jsem v den vydání hry v horším stavu, než je právě Valhalla.
Co podle mě ale budoucí patche neopraví je umělá inteligence nepřátel. Ta někdy sice vyvolává vtipné scény, nicméně po chvíli vám začne být jasné, proč zpočátku dokázali Vikingové dobývat jednu anglosaskou pevnost za druhou. Při dobývání mnohdy stojí nečinně opodál a sledují bojující kolegy z doslova jednoho metru, přičemž jindy se nebojí zase vrhnout v počtu pěti na jednoho (většinou právě na Eivora).
O to více je hloupost umělé inteligence znát při stealthu. Ačkoliv zavraždíte některého z nepřátel a jeho parťák je od něj vzdálený na dva kroky, i po smrtelném vykřiknutí to v ostatních nevzbudí žádnou pozornost. Kromě toho jim nevadí ani šíp, jenž třeba proletí některému z nich jen pár centimetrů od hlavy. A pokud spoléháte na pískání, zatímco budete schovaní v trávě, tak vás asi mírně zklamu. Budete muset zapískat hned několikrát, aby se vůbec nepřítel odhodlal podívat, jestli teda v tom křoví něco je.
Ale právě stealth je to, v čem vývojáři tentokrát přidali plyn. Pokud jste zastáncem starších dílů, určitě vás potěší v nastavení možnost Guaranteed Assassinate, což zaručuje okamžitou vraždu bez ohledu na to, jakou má váš cíl úroveň. Zároveň budete mít možnost využít své stealthové schopnosti ve speciálních oblastech, které po vás vyžadují mít nasazenou kápi. Ne všichni obyvatelé Anglie totiž rádi vidí seveřany. A pokud vás někdo zpozoruje, vždy můžete zvrátit podezření posazením na lavičku, nebo využít opilce k odvedení pozornosti.
Hra je nicméně pro neangličtináře určitě i tak dohratelná, ale pravděpodobně si příběh v ní moc neužijete.
Nakonec je to ale vaše volba, zdali si zvýšíte obtížnost stealthu a budete tedy tichým zabijákem, nebo raději obávaným válečníkem se sekyrou v ruce.
Jak na tom budou neangličtináři?
O tom, že Valhalla je prvním titulem ze série Assassin’s Creed, není třeba dlouho diskutovat. Určitě vás bude zajímat, zdali je možné si hru i bez absence češtiny užít. Pokud ovládáte angličtinu alespoň na střední úrovni, nějaký výrazný problém to pro vás představovat nebude. Nicméně umím si představit, že pokud znalostmi anglického jazyka nedisponujete, nebo znáte jen pár slovíček, může to představovat určitý problém, a to především u střední a vyšší obtížnosti. Například u veršovaného souboje, je zapotřebí nejen odhadnout větu tak, aby se rýmovala a měla stejný počet slabik, ale také tak aby vyzněla ve správném kontextu.
To je ovšem vedlejší aktivita. Ale co ty hlavní úkoly? Na snadnou obtížnost by to asi neměl být problém, pokud si ale zvolíte jinou, mohlo by to pro vás znamenat menší obtíže. Instrukce v úkolu typu „Tábor se nachází na severu od Lundenu, tam kde rostou pampelišky“ vám můžou hrací dobu o něco prodloužit. Hra je nicméně pro neangličtináře určitě i tak dohratelná, ale pravděpodobně si příběh v ní moc neužijete.
Recenze
Assassin's Creed Valhalla
Assassin's Creed Valhalla je řádným nástupcem novodobé assassinské série, který potěší především fanoušky. Pokud jste ovšem zarytým odpůrcem, tenhle díl vás pravděpodobně nepřesvědčí. Nabitý obsah vám sice zaručuje dostatek zábavy na několik desítek, ne-li stovek hodin a krásné lokace vyzývají k prozkoumávání, ale chybou na kráse je především technický stav hry a umělá inteligence nepřítel.
Líbí se nám
- Krásné lokace
- Zajímavé puzzly
- Úkoly, u kterých vás hra netahá za ručičku
- Zábavný soubojový systém
- Vedlejší aktivity
- Hudební doprovod
- Větší možnosti v nastavení
- Severská mytologie
- Dramatické zvraty v příběhu
Vadí nám
- Technický stav hry (bugy, glitche)
- Umělá inteligence nepřátel
- Zbytečné natahování některých úkolů
- Opakující se scénáře u úkolů s tvořením aliancí
Dobrý den,koupil jsem si season pass AC:Valhalla,ale nevim jak jej spustit,poradí mě někdo ?
Dostal jsem zdarma k SSD od Samsungu, ale moje grafika Nvidia 770 není podporována (ačkoliv předchozí Assassini mi jeli v pohodě), tak to dávám na Nvidia Now…
Rap battle v češtině by byl jednodušší. Bohužel má angličtina není tak dobrá.
Nejlepší, jsem zvedaví na příští rok, dva jestli se bude odehrávat v japonsku
Naprosto fenomenální video, rozhovor s mečířem a jeho rozbor Valhally. Perfektně vedený rozhovor s člověkem, co opravdu ví a je to parádně strávená hodinka:
https://www.youtube.com/watch?v=C1lVrE9vrv8&ab_channel=reflex_cz
Já bych snad i hrál… ale na rovinu přiznávám, že jsem tak mocně nadrženej na Cyberpunk 2077, že mi to bere energii rozjíždět Valhallu. Dal jsem jí pár hodin, to jo, ale prostě to meganatěšení tam není a odložím si hru na příští rok, až bude vyladěná + s aktivovaným season špásem. Odpočítávám dny do Cyberpunku… Mezitím se poflakuji v Genshin Impact a sleduji zadky a výstřihy krásných animé postav
PS: Tohle píšu nerad, ale doporučuji autorovi recenze, aby si text ještě jednou pečlivě prošel a vyladil. Našel jsem minimálně +10 chyb. Navíc některé věty jsou vyloženě podivně poskládané a minimálně dvě postrádají smysl zcela nebo z nich vypadla slova. Díky.
PPS: Pro příště doporučuji na típání screenshotů používat fotomód. Doprovodné obrázky jsou doslova strašné. Díky internímu fotomódu lze natípat nádherné scenére. Velká škoda.
Facebook mi už ukazuje jen anglickou reklamu
Tak nevím jestli je to díky cookies nebo zastoupení ubi došlo co to udělali za stupiditu.
Za mě zklamání a hodnocení 6/10. Jak byla Odyssey evolucí Origins, tady jde o úkrok stranou a jeden krok zpátky.
Příběh/postavu/zasazení nebudu hodnotit, je to individuální, někomu sedí více, někomu méně, ale snad každý tušil, do čeho jde.
Grafika horší než v Odyssey. Na max. detaily rozplizlá, neostrá, postavy jak vybarvené vodovkami, Odinův pohled čirý pixelart. Na fórech jsem pak našel, že je nutné si hru spustit s GF experience a dát filtr zaostření (hra to neumí), rendering ideálně na 200 % a pak se na to dá konečně koukat. Akorát karta má o třetinu vyšší a naprosto zbytečný záhul a framefrate jde místy samo dolů. Teorie je, že jde buď jde o špatný PC port nebo se nás zlomyslní vývojáři snaží donutit k přestupu na 4k.
Hra je rozlehlá a většinou prázdná. Ukáže se to hlavně na začátku, kdy je Sever úchvatný, ale nic se tam neděje. Poprvé v celé sérii jsem přinucen neustále používat koně a loď, protože cestovní body jsou daleko a takhle je to výrazně rychlejší. Takže spustím autopilota a stihnu přečíst i dvě stránky knížky. Krajinka krásná, ale to nezachrání, že mezi truhlami s harampádím a mystérii nic jiného není. Lovit zvěř nemá cenu a na nějaký world event jsem ještě nenarazil (pokud ve hře vůbec je).
Strom schopností jak z klasického RPG, akorát nechápu, co do dělá u AC. Plno drobných zlepšení statistik, které takhle stejně nevnímám a ty číselka jsou stejně na dvě věci (z 220 dávám dmg 227?) . K čemu je mi na zbroji evasion jsem doteď nepřišel. Schopnosti jako takové… používám zatím akorát jednu, zbytek je silně situační a spíš tak na machrování. Že je strom navíc zakrytý je na hlavu, jako první jsem na netu hledal, kde je další adrenalin a jak se k němu dostat. Ale někoho možná baví takhle plácat bodíky naslepo.
Jinak k výběru cesty válečníka/lučišníka/assasína. Hra nás od začátku nutí jít cestou válečníka (už kvůli raidům), ale setovou zbroj dostanu na začátku pro cestu assasína. Jsem někde v půlce a pořád mám od válečníka jenom pár kousků.
Havran je akorát dekorační, maximálně označí oblast, kde se cíl nachází, což je jednou za x questů, jinak je jen na pořizování fotek. V klidu na něj zapomeňte.
Co se týče truhel a jak se k nim dostat. Sherlock Holmes by zde zaplesal, protože u každé druhé truhly by musel řešit záhadu zamčeného pokoje. Vše je zabarikádované zevnitř, zatlučené prkny, takže obíhám barák jak tajtrlík a doufám, že se nejedná o truhlu, kterou lze otevřít jen v rámci hlavní dějové linky (taky jich pár je).
Rýmování je jen perlička na dortu. Abych pokusem omylem zkoumal, co vývojář pokládá za dokonalý rým, či odpověď, navíc v docela krátkém limitu, na to čas nemám. Jo a vrací se honění not… pardon… tetování po střechách. Pořád je to stejná otrava.
UI je pořád stejně hloupá, bugy jsou, ale zatím jsem měl štěstí jen na ty drobné, quest jsem restartoval pouze jednou. Ovládání a parkour mají vychytaný už z Odyssey, na tom už asi nebylo co zlepšovat, takže do toho samozřejmě sáhli. Takže občas postava nic nevyleze, skočí špatným směrem, neskočí nebo naopak skočí když nemá apod.
Pro milovníky Dark souls je tu i přátelské pomrkání okem, když na úrovni 20 v oblasti pro úroveň 20 máte porazit postavu s úrovní 160. Mňamka. Už ve dvou oblastech je to jediné mystérium, které zřejmě dokončím až na konci.
Soundtrack je parádní.
Jediné, co mě táhne vpřed je příběh. Tenhle díl bude asi první, který nedokončím na 100 %, ale poženu se pouze po dějové lince.
Vidím to stejně. Příběh je super, ale gameplay je snad nejhorší co se týče téhle fáze AC.
Uff jsem rád, že nejsem jediný koho to nějak nevzalo. Je pravda, že absence lokalizace se zahryzla do mého povědomí, i když si to zvládnu přeložit… ale prostě už to není čistý relax, ale musím se i víc soustředit na dialog. Ale celkově mě ta hra neoslovila. Příjde mi to prostě herně nudny. Dost mě to mrzí, protože AC byla serie, kterou jsem bral jako nepřekonatelnou ve smyslu „sbírám od mého mládí a nepřestane mě to bavit“. Rozehrál jsem to a musím se nutit, abych to zapl.
Ve hre mam cca 14 hodin. Doufam, ze se Ubisoft pouci a prestane nam servirovat nedomyslene, nedodelane hry se zbytecne obrovskym svetem. Ve spouste vecich je hra nedomyslena a nedoresena. Vse je delano na 50% – od grafiky, animace, dej proste snad vse. Pocit z boje je zasadne jiny pri boji s jednou sekyrou a stitem a uplne jiny pocit je s obourucni sekyry – u obourucni nenanavazuji animace, boj je jakoby trhany a pocit z boje je tak rozpacity. Raidy novinka ve hre delana znovu na pul. Staci splnit dane veci a nepratele si vas nevsimnou, chyby v IA jsou do oci bijici – poskakovani z mista na misto, objevovani z mist, lelkovani i kdyz vedle je velky boj… repetetivni gameplay, animace, ukoly. ve hre chybi detaily nad kterymi by autori premysleli. Chtelo by to zmensit sjednotit zazitek a pridat detaily do sveta, tak aby byl vic uveritelny. Treba chovani ohne je hodne rozpacite… Destrukce okoli tez. Ukoly typu zajdeme tam a cestou pokecame a nic se vlastne nedeje jsou proste zbytecny. Vedlejsi ukol, typu dite chce list a snad jedina moznost jak ho ze stromu ziskat je luk
to je dalsi vec – jen jedna cesta moznosti. Vstoupte do kostela oknem pri raidu – nepratele o vas nic vedet nebudou :D. Hlavni dvere zase musite vyrazit s nekym pokazdy a vzdy… Za me je to krasna 5 z 10 naprosto prumerna hra, bez emoci, bez detailu – i kdyz jich par ma, tak tomu chybi takova pece jako treba u RDR2 a jinych her… Ubisoft by mel v serii udelat vetsi zmeny a nehnat se za vetsimi a vetsimi cisly, ale za kvalitou. Smutne je ze v Odyssey mam necelych 90 hodin Origins mam dohrane a vlastne skoro vsechny Assassiny, ale s novou generaci jsem cekal zmeny – ano nejaky jsem dostal, ale ve vysledku neprinasi nic skveleho.
Největší mínusy hry z mýho pohledu. Kostrbatý ovládání, který je zbytečně složitější než v Odyssey. Např. jiný tlačítko pro vlezení na koně a slezení z něj apod. Strašně fungující nebo spíš nefungující parkour kdy se postava buďto všelijak buguje a nechce lízt nebo skáče úplně jinam než bych chtěl nebo naopak neskáče vůbec. Opět zbytečná kombinace mezerníku a shiftu pro lezení a sprint, proč? A potom bugy všeho druhu. Ještě bych přidal animace obličejů, který jsou fakt divný a vůbec neseděj k jinak velmi slušnýmu dabingu. A jsem jedinej, kterýmu to na vysoký detaily lítá mezi 50-60 fps a potom co někam rychle cestuju, jsem najednou na polovině těhle FPS a musim restartovat hru. Nebo stačí i na chviličku skočit na plochu. Ta hra je dobrá, baví mě, ale technickej stav je strašnej.
s tím problém nemám, v předchozích hrách to bylo z mého pohledu horší
Všechny díly měli s tímto větší či menší problémy. Ale tady je to snad o něco horší. U tohodle dílu se lození vysloveně vyhýbám.
Nedokážu se moc dobře přenést přes kostrbaté animace obličejů. Přesto věřím, že se jedná o jeden z lepších dílů série!
Je to super hra a na základě široké škály nastavení hratelnosti si ze hry můžete udělat typově hru bližší starším dílům série což se mi líbí. Jednu věc však nechápu a je to veliké zklamání, ve starověkém Egyptě jsme měli štít a spousty zbraní krom kopí, které na tu dobu bylo typické, starověké Řecko jakýkoliv druh zbraně ale nemohli jsme mít typicky štít no a Vikingové v tomhle směru také nezklamali, můžu mít v každé ruce podělanej štít, nebo obouručák se štítem, spousty zbraní v různých kombinacích. Ale nikde není typický jednoruční meč, v té době hojně používaný. To prostě nikdy nepochopím.
Absence jednoručního meče je docela hodně diskutované téma, i na Redditu; právě jsem hledal, jestli se dá někde získat takový meč a ne -_- a přitom ho NPC mají.
Uvidíme, třeba si vzpomenou a dají ho do hry později přes Uplay odměny. Hlavně ať to není placená věc za Helix kredity.
Dobrý den, šla by prosím hra aspoň na minimální požadavky na grafice Geforce 760, 2 gb?
Nemyslím si.
Dost těžko. Nejnižší požadavky na 1080p je 4 GB VRAM. S nízkým rozlišením 1280×720 (nebo možná ještě nižším) to teoreticky půjde, ale opravdu horko těžko a moc bych tomu nedal. Až / jestli hru cracknou, tak to stojí za to zkusit, ale kupovat to pro sestavu s takovou grafickou kartou je až velké riziko.
Ze všech diskusí co jsem na tuto hru našel, zde je na to nejmenší hate
Zajímavé. Což bude možná zapříčiněno mladší skupinou čtenářů zde.
Nicméně za mě… Pokud by toto byl první AC, dal bych tak 7/10. Je to sice ptákovina, ale na nějakou dobu zabaví. Nicméně s přihlédnutím k tomu, že se z lidí Ubisoft snaží jen vymámit další a další peníze za recyklační hru (to samé v jiném kabátu) si tato hra zaslouží tak max 5/10.
Tento fakt si naštěstí hráči napříč světem celkem uvědomují a snad jim do budoucna budou klesat prodeje. U recenzentů to bohužel neplatí. Ale chápu to
jj ve 42 se cítím skvěle..
Chápu, „dospělá“ diskuze pro Vás zřejmě znamená bezduchou argumentaci typu: „Nikdy nic od Ubishitu“ apod.
Za mě Valhalla po vizuální stránce fakt paráda. Baví mi, ale co mě opravdu vadí, že nevyužívá úplný potenciál PC. U procesorů jsem měl napsáno ve hře využití sotva 10% ( asi jeden jen na jedno jádro 🤔 ) a u grafiky naopak okolo 60%. Jednoduše špatná optimalizace jako vždy. Bugy jsou kopírované stejně jako jádro hry. Uvidíme co dalšího mi hra nabídne a přinese.