Čtvrtý díl série Resident Evil je mnohými fanoušky považován za ten vůbec nejlepší, ačkoliv se do určité míry odklonil od tradičního survival hororu směrem k výpravné akční jízdě, připomínající spíše Indiana Jonese a Chrám zkázy. Po mimořádném úspěchu remaku druhého dílu si vývojáři z Capcomu dali extra záležet, aby vzkříšení čtvrtého dílu proběhlo přinejmenším stejně úspěšně. S ohledem na dramatické úpravy a vylepšení hry i příběhu lze ale prohlásit, že vysoce nastavenou laťku úspěšně překonali.
- Platforma: PS5 (recenzováno) PS4, XSX|S, PC
- Datum vydání: 24. 3. 2023
- Výrobce: Capcom (Japonsko)
- Žánr: akční/survival horor
- Česká lokalizace: ne
- Multiplayer: ne
- Dat ke stažení: 58 GB
- Herní doba: 20+ hodin
- Cena: 1439 Kč (Steam)
Příběhové kontrasty
Hra začne mimořádně zostra, zbrusu novou brutální scénou s popravou dívky, polapené fanatickým kultem v tajemné vesnici na španělském venkově. Od prvního okamžiku je tedy nastoleno, že osud hlavní ženské hrdinky příběhu (unesené dcery amerického prezidenta jménem Ashley) je skutečně v ohrožení – a zároveň dají tvůrci remaku jasně najevo, že jim záleží na tom, aby hororové aspekty hry náležitě vyděsily i poněkud „otužilejší“ moderní publikum. Mnoho filmových pasáží ve hře je výrazně vylepšených, obohacených nebo pozměněných v tomto směru, takže působí moderněji, dospěleji a většinou také děsivěji. Příběh jako celek je také poněkud „přeskládán“ a některé klíčové události jsou výrazně pozměněny. Stále ale platí, že celek skvěle šlape a působí dojmem strhující jízdy, odehrávající se plynule během jediné noci.
Zatímco na jedné straně se ale dočkáme modernějšího a děsivějšího podání příběhu, zachovali tvůrci zároveň také svérázný humor původní hry, připomínající spíše přepálené filmové horory z osmdesátých let, než moderní zástupce žánru. Rádoby drsné hlášky hlavního hrdiny, speciálního agenta Leona, ve stylu „Kam všichni zmizeli? Šli hrát Bingo?“ nebo „Prozkoumám zdejší kostel, už delší dobu jsem chtěl zajít ke zpovědi“ určitě vyvolají úsměv na rtech fanoušků, ale bohužel se citelně bijí s jinak velmi strašidelným tónem hry, podtrženým hyperrealistickou výpravou. Výsledkem je, že je těžké brát příběh i postavy samotné vážně, což citelně poškozuje atmosféru hry coby hororu. Letošní remake Dead Space díky tomu působí mnohem dospěleji a moderněji, ačkoliv i tam došlo k výraznému obohacení dialogů a příběhu jako takového.
Modernější a děsivější podání příběhu kompromituje svérázný humor.
Odlehčený humor plný svérázných hlášek byl vždy jedním z průvodních znaků Resident Evil série, ale remake čtvrtého dílu působí místy tak dospěle a výpravně, že by měl zcela určitě na víc: konkrétně mohl snést v tomto ohledu srovnání nejen s Dead Space remakem, ale také s The Last of Us. Na mnoha místech vypadá stejně dobře nebo i lépe a také některé nové pasáže příběhu působí excelentně, včetně traumatu hlavní dvojice postav, nakažených smrtícím parazitem a odpočítávajícím poslední hodiny jejich životů. Ashley působí mnohem lépe a uvěřitelněji, když vyděšeně komentuje „Tohle prostě není možné, nevěřím že se to děje… chci jít domů prosím“ než když rádoby vtipně hláškuje ve stylu „Z toho deště určitě nastydnu“. Ačkoliv ty hlášky místy jsou vtipné (dostal mne například její komentář k tomu, když Leon vyřeší jeden z puzzlů přeskočením z lustru), celkově nabourávají uvěřitelnost postav a děje.
Hyperrealistická výprava
Grafika hry je tak dramaticky vylepšena, že je místy nejen k nepoznání od originálu, ale vyloženě k neuvěření sama o sobě. Tento odzbrojující dojem na vás dopadne už od první hratelné vteřiny, kdy kamera z hyperrealistického filmečku naprosto plynule sklouzne za záda vaší postavy, abyste si uvědomili, že už hrajete. Hned ty první kroky po blátivé cestě uprostřed hlubokého lesa jsou naprosto ohromující, je až neuvěřitelné, že RE engine technologie dokáže i takto obyčejnou scenérii proměnit v absurdní vizuální hostinu. Obzvláště nasvícení je místy až nepopsatelně dokonalé, jak prosvítající paprsky světla lomící se v mlze dodávají hloubku prostoru kolem vás. Člověk téměř cítí kapky deště a vůni kouře z kamen během sychravého dne ve vesnici. Nemluvě o absurdní hře HDR odlesků vaší svítilny po vstupu do podzemní jeskyně. Když vám přes takhle neuvěřitelně působivou grafiku herního prostředí naběhne HUD počítadlo munice, působí to vyloženě jako „augmentovaná“ realita zasazená do fotografie.
Kromě absolutně pohlcujícího prostředí ale samozřejmě tvůrci zúročili své technické možnosti i důraz na detail ve zpracování akce a násilí ve hře. Když ustřelíte brokovnicí kus těla vesničanovi nakaženému parazitem, vidíte šlahouny a chapadla tohoto parazita, jak se vlní v těch rozervaných částech masa – shodou okolností to docela připomíná aktuální zpracování parazitů v seriálovém The Last of Us. Důraz na detail se ale netýká jen grafiky: také animace jsou mnohem pestřejší, Leon si například po výstřelu z brokovnice promne rameno, v dešti občas natáhne ruku před sebe nebo rozhrne větve během cesty hlubokým lesem. Velkou radost budou mít hráči PS5 verze, kde se jedná o jednu z mála her velmi výrazně využívající haptickou odezvu DualSense ovladače – od zpětného rázu zbraní až třeba po dusot Leonových nohou při běhu. Také repráček v ovladači dělá skvělý dojem, když vám třeba někdo volá vysílačkou a máte dojem, že si postava ve vaší televizi povídá s postavou ve vašem ovladači.
Počítadlo munice působí jako „augmentovaná“ realita zasazená do fotografie.
Součástí mimořádné výpravy jsou také filmové sekvence, které mají citelně lepší a modernější dramaturgii než v originálu. Najdete je nejen na hlavní příběhové cestě, ale obohacují také nepovinné části mapy, odbočky nebo nepovinné interakce. Velkolepost výpravy si uvědomíte nejen ve špičkově realizovaném lese nebo vesnici, ale také během dobývání hradu (připomínajícího spíše výpravné lokace z Uncharted než tradiční Resident Evil) nebo během absurdně akčního finále na vojenské základně, kde se dočkáte vybuchujících vrtulníků apod. Hra obsahuje také poctivý fotomód a upřímně se nemohu dočkat, jaké záběry z něj fanouškovská komunita vytvoří. Mimochodem velmi mne mrzí podmínky embarga této recenze, které mi zakazují použít vlastní screenshoty z hraní – dle mého ty poskytnuté oficiální neprezentují hru dostatečně výstižně. A velmi bych si přál, abych ten ohromující první průchod takto působivě provedeným herním světem zažil rovnou ve VR – bohužel ale nevíme, kdy přesně potvrzený režim pro PSVR2 dorazí.
Boj o přežití
Zpočátku si někteří hráči budou muset zvyknout na poměrně svérázné ovládání postavy, které místy působí tak trochu jako kdyby Leon spíše „plaval ve vodě“ než chodil po souši. Je to asi nejlepší slovní přirovnání, které vystihuje určitý dojem z mírné zpomalenosti plynule navazujících animací během pohybu i akce vaší postavy. Shodou okolností to opět v mnohém připomíná The Last of Us, kde můžete mít místy podobný pocit z ovládání a pohybu postavy, obzvláště když plynule přecházíte ze stoje do přikrčení a obcházíte takto překážky i protivníky. Pohyb v přikrčení zde mimochodem hraje větší roli než v původní verzi hry, kdy máte možnost řadu nepřátel takto potichu zlikvidovat jednou ranou zezadu. Opět jsem si zde uvědomil hyperrealistickou výpravu hry, když jsem hned na začátku hry po příchodu do vesnice takto svým nožem podříznul jednu z prvních nakažených vesničanek, které jsem se takto připlížil za záda.
Nůž obecně hraje větší roli než v původní hře. Máte možnost pomocí něj okamžitě vyřešit, když vás nakažený chytne, ale slouží také k dynamickému odražení útoku pomocí včasného stisknutí pro protiúder. Odrazit se takto dá nejen útok sekerou, ale třeba i motorovou pilou. Odrazit můžete také hozené předměty a také zde se projeví detailní zpracování fyziky i animací, protože během odražení můžete zároveň plynule odseknout končetinu nepříteli. Ovládání nože má dva režimy – přesnější bodání (držíte tlačítko pro míření a stisknete tlačítko pro útok) nebo rychlejší sekání (stačí stisknutí tlačítka pro útok). Nůž si můžete vylepšovat a opravovat jeho výdrž u obchodníka, kde obecně menu s detailním prohlížením zbraní připomíná „gunporn“ fantazie fanoušků zbraní. Samozřejmě nechybí detailní statistiky každé zbraně, včetně srovnávacích grafů. Autoři moc dobře vědí, že akce je jen tak dobrá, jako zbraně pro ni poskytnuté. Zážitek ze střelby dále posiluje haptika i adaptivní spouště v DualSense ovladači, kde například cítíte, že je náročnější zvednout těžší/dlouhou zbraň (jako je brokovnice nebo puška) než pistoli.
Zpracování vaší výzbroje připomíná „gunporn“ fantazie fanoušků zbraní.
Zážitek z akce podtrhuje také děsivost nepřátel. Ačkoliv jejich umělá inteligence není nic mimořádného, dokonale to vynahrazují svými schopnostmi a odpudivostí, takže se jim opakovaně bude dařit vás překvapit i vyděsit. Parazit v jejich těle je silnější v noci, takže jak se ve hře postupně setmí, budete narážet na odolnější a divočeji mutující protivníky. Výprava a atmosféra zde opět hraje roli, kdy například v lese uslyšíte šepoty kolem vás nebo v hradě se chodbami rozléhají děsivé „modlitby“ nepřátel. Pořádnou porci adrenalinu zažijete během některých mimořádně intenzivních soubojů s většími skupinami nabíhajících protivníků, kdy obzvláště jistá pasáž s ochranou Ashley je naprosto nezapomenutelná divoká jízda. Ke konci hry ale možná tvůrci zatlačí trochu moc na pilu, když před vás postaví mnoho obrněných nakažených s neprůstřelnými vestami či helmami, ale hra vám k tomu nedá tak docela adekvátní množství munice.
Pohlcující hratelnost
Zatímco příběh díky kombinaci hororu a nadsázky vyzní poněkud kostrbatě, hratelnosti jednoznačně prospívá mix realističnosti s arkádovostí. Zábavné puzzly, kdy například posíláte Ashley odemknout dveře z druhé strany nebo podržet páku, hledáte schované bonusové „terče“ v prostředí nebo skládáte jednoduché puzzly z nalezených šperků dodávají hře dynamiku a zábavnost, stejně jako vyloženě na efekt vystavěné pasáže typu divoká jízda důlním vozíkem. Novinkou jsou modře označené vývěsky s extra úkoly, jako je najít a zabít určitý počet nepřátel nebo najít a prodat obchodníkovi určitý šperk. Dojde i na nepovinné minibossy, označené na mapě náležitě strašidelnou ikonkou. Mapa obecně funguje trochu jinak – svižněji se ovládá, přičemž vysbírané lokace nemění barvu, ale ikonky vám zobrazují nalezené předměty (nebo schované poklady, pokud si koupíte za herní měnu nápovědu od obchodníka).
Poměrně zajímavých úprav se dočkal také management vašeho inventáře, zpracovaného formou kufříku. Nově máte možnost odemykat různé varianty toho kufříku a různé přívěsky na něj – oboje pak ovlivňuje různé věci, jako například počet nalezených nábojů do určité zbraně z padlých nepřátel. U psacích strojů v prostředí máte možnost nejen si uložit postup ve hře, ale také odložit extra předměty – bohužel to ale neplatí pro nic vyrobeného (munice nebo léčivé mixy bylinek). Jako obvykle je tedy management inventáře a surovin zábavnou minihrou. Docela mne pobavilo, když mne třeba v lese uštkl had, takže jsem ho na oplátku zastřelil a uložil do kufříku, abych jej později snědl a doplnil si tak zdraví.
Hratelnosti na rozdíl od příběhu prospívá mix realističnosti s arkádovostí.
Pokud jde o slabiny, tou nejvýraznější je s ohledem na určitou pomalost ovládání postavy (zmíněnou výše) a relativně blízké umístění kamery za vaším ramenem poněkud frustrující nepřehlednost během intenzivního boje s více nepřáteli v úzkém prostředí – podobné pasáže ve hře lze spočítat na prstech jedné ruky, ale dokážou docela potrápit a frustrovat. Když se na vás třeba v úzkých chodbách zahradního bludiště vyřítí rychlí nakažení vlci, budete mít problém se dostatečně rychle otáčet a trefovat je (samozřejmě pomůže brokovnice, ale málokdy máte dostatek nábojů pro používání jen jedné zbraně). Kromě toho jsem narazil na pár drobných technických nedodělků, z nichž nejvýraznější jsou barevné odlesky na spodku obrazovky poté, co jste zazoomovali skrz hledí vaší zbraně. Hádám, že tohle ale tvůrci rychle opraví patchem, stejně jako skutečnost, že se mi neodemkla jedna získaná zbraň v galerii nebo nešel splnit jistý challenge. Ačkoliv hra vtipně odkazuje na „Separate ways“ přídavek s Adou Wong, zatím jej v remaku nenajdete. Zřejmě dorazí později, stejně jako Mercenaries režim. Do té doby ale můžete hrát New Game Plus na vyšší obtížnost a zkoušet splnit všechny bonusové výzvy v menu hry.
Recenze
Resident Evil 4
Ohromující výprava místy působí naprosto nepopsatelně a povyšuje děsivou atmosféru hry na zcela novou úroveň. Jádro herního zážitku ale přitom zůstalo onou strhující zábavnou jízdou, opepřenou chytrými změnami ve struktuře příběhu i hratelnosti. Při takto silné výpravě je otázka, zda by příběhu neprospělo ubrat na humoru. Rozhodně se ale jedná o naprosto skvělou zábavu, vhodnou nejen pro fanoušky série.
Líbí se nám
- Ohromující výprava
- Strhující hratelnost
- Management zbraní
- Vylepšení příběhu
- Leon, Ashley a Luis
- Haptická odezva
- Pestrost
Vadí nám
- Ovládání v hektických pasážích
- Drobné technické nedostatky
Japonci si to umí užít.
Oficiální reklama.
https://www.youtube.com/watch?v=lppo5cNxrhk
co déšt? Hrál Martin s day one patchem, který opravuje déšť?
Martine a co tvoje desítka pro Ragnarok, opravdu je Ragnarok pořád pro tebe 10/10, když tohle je 9/10?
Rád budu za upřímnost, protože na hypu od Sony se může svést kdokoliv, každý může udělat chybu…
Ano, déšť je opravený/méně výrazný.
Ragnarok málem vyhrál hru roku, to považuji za dostatečné potvrzení jeho kvalit.
„Ragnarok málem vyhrál hru roku, to považuji za dostatečné potvrzení jeho kvalit.“
na to jsem se neptal
Ono určité věci zrají v člověku, nebo nezrají vůbec a z hlavy se to postupně vypaří. Tak to já mám u většiny Sony exkuzivit, že se prostě vypaří a v člověku nic nezůstane. Spousty děl ať knižních, filmových či herních ve mně rezonuje neustále. Nemyslím si, že je dobré se odvolávat na ceny popularity, i když určitě je částečně musíme respektovat.
S odstupem času se na díla člověk dokáže podívat mnohem kritičtěji.
Stále na Ragnarok vzpomínám stejně: jako na mimořádně kvalitní příběhovou jízdu, která člověka strhne jako málokterá jiná hra. Speciálně postavu Odina asi nedostanu z hlavy nikdy, dost možná je to jedna z nejlepších „záporných“ postav v dějinách média.
Shodan, Ocelot, Sephiroth a další se obrací v herním pekle :D…
Všichni jmenovaní báječně fungovali ve své době, ale dnes jsou to už spíše legračně přímočaré karikatury, související s tou dobou, kdy byly vytvořeny. Máme rok 2023, nároky na propracovanost a lidskost/uvěřitelnost postav jsou podstatně vyšší než tehdy.
P.S. Jasně, Shodan není člověk, ale snad si rozumíme – její hlášky působily děsivě ve své době, ale dnes už působí vyloženě legračně/naivně/zastarale, mnohem děsivější je způsob, jakým reálná ChatGPT AI žádá některé své uživatele, aby jí povolili kontrolu nad jejich počítačem nebo alespoň neomezený přístup k internetu.
Sephirot působí v Remaku legračně, když to tedy přeneseme do současnosti?
Působí v 7 remaku jako naddimenzovaná karikatura, kterou je těžké brát vážně – mnohem zajímavější je v Crisis Core Reunion. Jsem ale zvědavý, co s ním provedou v Rebirth.
Za mě 11/10 a to sem hrál jen demo a hraju ho pořád dokola jak úžasně ta hra Vypadá 👌
Za mě hra roku 2023! Po skvělém Resi 2 tu máme další skvělý díl 👌bravo Capcom.
Ps: díky autorovy za spoilery… Schválně sem se nedíval na videa :/
resp!
V deme mi nehorázne prekážala kamera pri miereni. Pomaly hráč nevie čo sa okolo neho deje.
Dobrý den.. chtěl bych se zeptat jak plynule běží hra na PS5 ? Rozhoduji se právě mezi PS5 a PC verzí..
Proč by někdo kupoval hru dobrovolně na PS5, když má možonost to hrát na PC?
Zrovna RE, kterej bývá dobře optimalizovanej. Není důvod mít hru dražší a horší.
Protože demo vypadlo na mé 4K TV skutečně nádherně… na PC mám zatím pouze 1080p monitor.. ale fičelo mi to tam perfektně taky… hold dilema..
lepší výkon nebo pohodli ?.. :D..
a kde je nieco o vykone a grafickych rezimu? narychlo zbuchana recenzia?
Podrobně zde:
https://www.zing.cz/specialy/96418949/resident-evil-4-remake-graficke-srovnani-a-test-frameratu/
no to je demo ale vy recenzujete plnu verziu takze zavadzani…takze plna verzia je na tom rovnako mi tymto hovorite technicky stav nedokonaly s prepadajucimi snimkami a vy tomu date 9/10? pekne
Na PS5 mi hra nespadla ani jednou a s plynulostí jsem byl v režimu výkonu (možná i díky VRR) spokojen. Ve světě si hra odnesla nejen záplavu devítkových hodnocení, ale také celou řadu desítek. Nemyslím si, že je naše hodnocení odtržené od reality.
ako ukazoval DF hra pada pod 60 fps a 48 fps s rt a vlasmi takze technicky stav nedokonaly..ako aj DF hovori kazdy nema VRR a je odkazany na klasicky vsync neignorujme teraz ze sa hry nehodnota s vrr ako sa vam teraz hodi ale bez neho ked sa budete schovavat za vrr a podobne nezmysly(vzdy sa nieco najde) tak sa necudujme ze vasim obhajovanim padaju kvality her strmo dolu..takisto sa neodvolavajte na vacsinu kedze vieme ako to dneska chodi teraz nehodnotim iba vas ale vsetkych vy ako zurnalisti podporujete tento bordel a stupnujucu sa nekvalitu vyrobkov dnes a ti blbci si to este predobjednaju..holt mentalita cechov a slovakov este budu davat minuska ked sa im hovori polovicna pravda a niekto da na to kritiku
„…technický stav nedokonalý“
Myslím, že budete jen velmi obtížně hledat v roce 2023 hru, která je po stránce technického zpracování, na pohled, tak mimořádně působivá. Skutečnost, že hra vypadá jak vypadá a přitom běží, jak běží, je víceméně zázrak. Rozhodně budu raději hrát takovéto hry, než průměrně vypadající tituly, běžící na spolehlivých 120 fps.
a zasa ta vasa semantika a uplne mimo obhajovani a prehanani..to je argument – takze vy budete radsej hrat technicky nedotahnute hry (ano nestabilne snimky spadaju pod technicky stav predstavte si – nebavime sa tu o grafike teraz) ktore su nehratelne pri skakajucich snimkoch na non-vrr tv lebo vyzeraju ako „zazrak“ podla vas ked na to konzoly viditelne nemaju a nahodu by ste tym donutili nepriamo spolocnosti nerobit cim dalej tym menej vykonne konzoly oproti dobe predtym(xbox series len o 2x vykonnejsi nez one x) a necpat nasledne od vyvojarov her do nich technologie nasilu len kvoli biznisu ktore ani nezvladaju na tych najslabsich moznych efektoch rt napriklad; nez aby ste hrali kvalitne hry ktore dodrzuju 60 snimkov (neviem o akych 120 vy hovorite) ale boli hratelne a technicky vyladene zvlast ked chcu take prachy za to…nejste nahodu inokedy plny kecov jak je hratelnost najdolezitejsia? a teraz tu obhajujete zasa grafiku za kazdu cenu ako hovorim len to podporujete a vy date este taky argument na smiech hodny 15 rocneho takze podla vas je existencia DF a technicke rozbory vlastne len tak pre srandu..“velki zurnalisti“ takto sa vas spytam vy ste profesional alebo sa nechate unasat „zazracnym vizualom“ a pocitmi z neho namiesto riesenia technickeho stavu celkovo?
Pokrýt technický stav skutečně není nic jednoduchého, právě proto je tady DF a podobní tvůrci, kteří se vyloženě specializují na takový typ obsahu. Ačkoli se osobně taky snažím do toho pomalu pouštět (videem jsme zpracovali Plague Tale, Dead Space a alespoň na webu demo RE4), je to zkrátka velmi časově náročné a pochopitelně takové pokrytí nemůžete očekávat u každé hry.
Cílem recenze je hru zhodnotit, mezi to samozřejmě patří i zmínka o technických nedostatcích, ale bez podrobnějšího testování přesné údaje (teď myslím především ten zmiňovaný framerate) nedostanete. Lze se pak řídit pouze tím pocitem z plynulosti, který může být díky VRR dobrý, přestože hra třeba nemá stabilních 60 FPS.
ok to respektujem a keby sa takto reagovalo na moj nazor bral by som to uplne inak ale potom je otazka ci brat tieto narychlo urobene recenzie uplne vazne ked ako sami priznavate nemate na detailne zhodnotenie tolko casu..ja mam napriklad tv este bez vrr a vazne sa mi tazko ovlada nieco co pada neustale pod 60 alebo nebodaj pod 30 takze je to dost podstatna informacia bohuzial
máš 9/10, dokonce v mínusech jsou technické nedostatky. Co chceš víc? Tohle není Digital Foundry.
resite nedoladenou techniku u koridorovky… do dvou tydnu vyladeny, tak si pockejte
Remake se opravdu povedl je vidět jak vizuál zatu dobu pokročil
Remake podle dema vypadá na skvělou předělávku. S myší je radost střílet, skvěle udělané
Hry za plnou prakticky nekupuju, tak co teď ?
Tomuhle asi neodolám
„relativně blízké umístění kamery za vaším ramenem poněkud frustrující nepřehlednost během intenzivního boje s více nepřáteli v úzkém prostředí“ – tak si prostě nastavte větší fov ne? Jo, aha
Lol, jak už nevíš na co bys nadával, tak stejně si nakonec něco najdeš. Konzole ti asi hodně leží v žaludku 😁
Je to tam jako jedna z největších slabin, která doslova na PC nebude. Problém s nějakým rychlým otáčením kamery taky ne. Takže ano, přišlo mi to vtipný vypíchnout.
Ačkoliv si umím představit, že ovládání pomocí myši může problém částečně řešit, konzolové verze FOV nastavení (stejně jako nastavení rychlosti i akcelerace kamery) obsahují, stejně jako třeba tlačítkové kombo pro rychlé otočení vzad.
Ten zmíněný problém není ve hře příliš častý (psal jsem v recenzi, že zhruba pětkrát za celou hru), ale v těch vypjatých pasážích se ovládání a kamera perou také s layoutem prostředí, setupem nepřátel a dalšími faktory.
Ale proč to resis, když nemáš konzoli?
cool, tak teď ještě v kvalitní remake Code Veronica a pak šup na Dino crisis
Àmen
Tolik spoileru tvl . To už nemusím hrát
Podívej se na demo takovej spoiler
To už teď nemá cenu hrát
První věta recenze a hned spoiler…hmm tak dík🤦
Nových a změněných věcí je ve hře velké množství, součástí embarga byl doslova seznam všech, o kterých nesmíme mluvit/psát. S ohledem na to vysoké množství novinek jsem si tedy dovolil tuhle jednu krátkou scénu zmínit (navíc to není jediná změna v úvodu hry), abych na ní ilustroval způsob, jakým tvůrci hru obohatili a posunuli k modernějšímu pojetí.
tak to hadam ze jedna z veci o kterych nemozete pisat je aj to ako otrasne skacu snimky v urcitych modoch
Zde se musím zastat redakce. Nemyslím si, že je až takový velký problém prozradit „spoiler“ který uvidí všichni hned v prvních minutách hry a který byl samotným Capcomem zmíněn v propagačních materiálech.
Když čtu tu recenze tak i když jsem nadával na demo. Nenadaval jsem na hru ale spíš na svoji neschopnost. Rozhoduji se že do toho půjdu. V první řadě jsem hodně zvedavej a pak musím sám sobě dokázat že umím ve hře nejen umírat. 😀
Lokalizace ne? ale asi ano :)))) Jinak tahle hra jde mimo me …. takze klidne muzete dat 10/10 osobne se vice tesim na dead island 2 …. Pekny den.
Kdo ti dal proboha přístup k internetu?