ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Arma Reforger má problémy se servery

    Arma Reforger má problémy se servery

    Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

    Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

    Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

    Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

    Oznámeno akční I, The Inquisitor

    Oznámeno akční I, The Inquisitor

    Dragon’s Dogma oslavuje 10. výročí

    Dragon’s Dogma oslavuje 10. výročí

    Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?

    Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?

  • Recenze
    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Slovenská roguelike akce Loot River název nezapře

    Recenze Loot River – dungeony jako z Tetrisu

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

  • Videa
    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

  • Preview
    Overwatch 2 představí PvP v příštím týdnu

    Dojmy z hraní Overwatch 2 Closed PVP Bety

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

  • Speciály
    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Měsíc v Arkesii

    Měsíc v Arkesii

    Březnové hry: přehled & anketa

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Arma Reforger má problémy se servery

    Arma Reforger má problémy se servery

    Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

    Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

    Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

    Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

    Oznámeno akční I, The Inquisitor

    Oznámeno akční I, The Inquisitor

    Dragon’s Dogma oslavuje 10. výročí

    Dragon’s Dogma oslavuje 10. výročí

    Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?

    Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?

  • Recenze
    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Warhammer 40,000: Chaos Gate – Daemonhunters

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Vampire: The Masquerade – Swansong

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Star Wars: The Force Unleashed – hra plná vrásek a Síly

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Recenze Trek to Yomi – poutavá cesta za vykoupením

    Slovenská roguelike akce Loot River název nezapře

    Recenze Loot River – dungeony jako z Tetrisu

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze Nintendo Switch Sports – návrat legendy

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

    Recenze House of the Dead: Remake – osvěžující závan nostalgie

  • Videa
    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #42: Nově oznámené hry a Vampire The Masquerade – Swansong

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #41: Silent Hill, Alan Wake a letní konference

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #40: Grunex, Mafia prequel a Fortnite

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #39: Upíři, změna PlayStation Plus a nové LEGO Star Wars

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Zing Podcast #38: Kauza kolem Gran Turisma 7 a dojmy z březnových her

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Recenze Kirby and the Forgotten Land – zábava pro každého

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #37: Výlet do Bradavic a duchovní nástupce Until Dawn

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #36: Novinky z průběhu března a dojmy z GhostWire: Tokyo

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

    Zing Podcast #35: Silný březnový start a Elden Ring podruhé

  • Preview
    Overwatch 2 představí PvP v příštím týdnu

    Dojmy z hraní Overwatch 2 Closed PVP Bety

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Prehistoric Kingdom

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Trek to Yomi

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní Kirby and the Forgotten Land

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Triangle Strategy

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Dojmy z hraní plné verze Elden Ring

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Ponořte se do světa Ghostwire Tokyo

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

    Dojmy z hraní plné verze Dying Light 2

  • Speciály
    Květnové hry: přehled & anketa

    Květnové hry: přehled & anketa

    Dubnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Dubnové ohlédnutí redakce

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    10 tipů k Horizon Forbidden West: Nejlepší zbraně i nastavení obtížnosti

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Bolest mozku, pak radost. Tvorba puzzle her je jako hraní, říká vývojář

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Dubnové hry: přehled & anketa

    Březnové ohlédnutí redakce zing clanek welcome 1140x570

    Březnové ohlédnutí redakce

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Historie série Gran Turismo, část třetí

    Měsíc v Arkesii

    Měsíc v Arkesii

    Březnové hry: přehled & anketa

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Kam se ubírají RPG hry?

Petr Vojtěch autor: Petr Vojtěch
29. 3. 2011
v sekci Blogy čtenářů
0
Kam se ubírají RPG hry? 1959
Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Rovnou na začátku veřejně přiznávám, že dnešní článek reflektuje nově vydaný Dragon Age 2, který hodně rozvířil stojatou scénu fantasy RPG. V kostce by se dalo říci, že tato velmi očekávaná hra zklamala. A to na plné čáře, v recenzích se pohybuje okolo osmdesáti procent, tedy dost pod očekáváním a fanoušci (ti co komentují) jsou spíše zklamaní. To samozřejmě nevypovídá o hře samotné, což je důležité si uvědomit. To, že fanoušci v diskuzích píší o velikém zklamání a dolování peněz, opět nic neznamená, na to jsme si už mohli zvyknout napříč všemi branžemi. Cílem mého dnešního příspěvku ale není hodnocení hry jako takové, to si musíte počkat na recenzi v Indianovi, ale pokusím se popřemýšlet nad tím, kam asi designéři z Bioware, potažmo i další, míří.

 

 

1 z 2
- +
Kam se ubírají RPG hry? 1967
Kam se ubírají RPG hry? 1959

1.

2.

 

Pokud chce někdo dělat hry, měl by naplnit dvě hladové duše. Ta první patří vydavateli, protože hru platí a potřebuje na ní vydělat, aby mohl platit další hry. Ta druhá duše patří hráči, kterého musí hra zaujmout, aby si ji koupil a dal tak peníze vydavateli, který následně může dát peníze na tvorbu developerovi. A to je takový začarovaný kruh, který občas funguje a občas ne. A otázkou zůstává, proč tomu tak je? Proč občas nefunguje?

 

Vynechme diskuze o tom, že CoD se prodává kvůli masivní reklamě, přestože hra je hloupá, zlá a špatná. Zkusme se také vyvarovat přímému obviňování EA, že tlačili na Bioware, aby DA2 mohl vyjít co nejdřív a tudíž je hra špatná. Zkuste si představit, že se nejedná o chybu, ani o marketingový tah, ale jedná se o změnu, která je ale naprosto v pořádku. Alespoň se nás o tom tvůrci snaží přesvědčit. O čem mluvím? Mluvím o tom, že „RPG hry“ už nevypadají jako RPG hry. A já bych velmi rád nalezl ten důvod, proč tomu tak je. Samozřejmě se jedná o můj osobní pohled, takže se tento článek pokuste brát s rezervou a pokud možno si na celou věc udělejte vlastní názor, který mi pak můžete napsat do komentářů :).

 

 

1 z 2
- +
Kam se ubírají RPG hry? 1970
Kam se ubírají RPG hry? 1969

1.

2.

Pokud chceme rozmýšlet nad vývojem RPG her, musíme si pod tím pojem taky něco představit. A hlavním problémem asi bude fakt, že si přestavíme nám známé hry a prvky, které jsou v nich super. Archetypem takové RPG hry by mohl být třeba stařičký Baldur’s Gate. To asi nikoho nepřekvapí, když se ohlédneme na samotné začátky RPG hraní, dostaneme se k Dungeons & Dragons. Ano, jedná se o stolní hru, která je oblíbená do dnes, což o něčem určitě značí. Samozřejmě, pokud bychom chtěli pátrat do historie, nalezli bychom tituly jako například DragonStomper, ale tam mířit nechci. Chtěl bych se spíš zaměřit na to, co lidé považují za RPG hru.

 

Základní představa o RPG hře

 

Dobrá tedy, pojďme si připomenout, z čeho vlastně vycházíme. Jak jsem zmínil, RPG hraní má počátky v stolní hře Dungeons & Dragons a logicky z ní tedy přebírá základní prvky. Samotným kamenem je nějaký charakter (nebo skupinka), ten se vyvíjí a prožívá určitý příběh. K tomu je ale zapotřebí invence hráče, což je vyřešeno dalším důležitým prvkem, tedy úkoly. Ty se dělí na hlavní a vedlejší, přičemž úkoly hlavní slouží převážně k vývoji postavy a vyprávění úkolu. Ačkoliv jsou úkoly vedlejší až ty „vedlejší“, zastávají neméně důležitou roli v každé RPG hře. Pro příběh a postavu je důležitý svět, ve kterém se nachází. A právě vedlejší úkoly nám přiblíží kompletní svět (či dokonce universum), co se minulého i současného dění týče. Teď bych si mohl rýpnout do všech „RPG fandů“, kteří vedlejší linky přeskakují, že vlastně nejsou vůbec RPG hráči, protože nechtějí objevovat. Prozkoumávání světa a všech jeho dostupných zákoutí patří také do kolonky „RPG prvek“. Během toho jsou před hráče stavěny různé hádanky a souboje, kde by měla být potřeba určitá nutnost taktizovat.

 

Podle tvůrců potřebuje RPG hraní reinkarnaci. Co na to ale hráči?

 

Na začátku jsem zmínil charakter, což hraje vedle vyprávění příběhu stejně důležitou roli. Jelikož se nás hra snaží přesvědčit, že máme v ruce nějakou moc, že můžeme něco dokázat a celkově nás naplňuje pocitem, že jsme (ne jen hrajeme) někým důležitým. A k tomu je potřeba určitá gradace, což je prvek, který se do budoucna snad ani změnit nemůže. Naše postava roste, získává zkušenosti a stává se stále mocnější a mocnější (schválně neříkám silnější, to by bylo zavádějící). V příběhu je tento prvek osvětlen častokrát velmi podobně. Prvně hrajeme za sedláka, který sebral odvahu a vydal se ukázat světu, že má co říct (povětšinou rozjezd série). V druhém případě se může objevit používání známých epických (častokrát biblických) archetypů, kdy například mocný a nabušený rek padne, aby mohl být vzkříšen nebo prostě sotva přežije (pokračování série). Určitě si pod každou možností dovedete představit nějaký příklad. Důležité ale je, že každé RPG potřebuje rozjezd, což je právě u sérii občas obtížné. Někdy stačí poslat hráče do nového, ještě nebezpečnější světa, kde současná moc nic neznamená.

 

Samotná postava od začátku do konce zpravidla stoupá po určitých úrovních. V některých RPG hrách se nedá přímo hovořit o „levelování“, ale princip je stejný. Každý má určité vlastnosti, a jelikož jsme v RPG, kde postavu řídíme my, určujeme také, jakým směrem se bude vydávat a podle toho třeba rozdělujeme přidělené bodíky (záleží na herních mechanizmech) do jednotlivých vlastností/umů postavy. Aby ale hráč mohl stoupat po úrovních, je opět potřeba invence, kdy se tedy vracíme k úkolům. To snad nemusím více rozebírat, tuto část RPG si každý dokáže jistě živě představit.

 

 

1 z 2
- +
Kam se ubírají RPG hry? 1966
Kam se ubírají RPG hry? 1960

1.

2.

Rozhodně bych neměl opomenout rozhovory a NPC postavy, které spoluutvářejí příběh a dávají komplexnost celému světu. Na rozdíl od jiných žánrů od RPG vyžadujeme hloubku a propracovanost jednotlivých postav. Zajímá nás jejich zasazení a postavení ve společnosti a herním světě obecně. K tomu se váže i fakt, že z rozhovorů se snažíme vymáčknout co nejvíc informací. Pokud je hra postrádá, nemá smysl se jejím světem zaobírat. Já myslím, že z tohoto popisu si dokážete udělat představu o tom, co se vlastně od RPG her čeká, že budou umět. Samozřejmě tato problematika je o hodně složitější, ale už bych se rád přesunul k tomu, co mě zajímalo na začátku, tedy k pojetí RPG dnes a v budoucnu.

 

Příběh až na prvním místě

 

Jak jsme si mohli povšimnout v předchozí části článku, máme několik základních prvků, které dělají RPG hry tím, čím jsou. Je jím tedy vývoj postavy (prostě hráčova invence, rozumíme nějaký gameplay), příběh (dějová linie a vyprávění) a svět (někdo by ho asi spojil s dějem, ale podle mě se jedná o samostatný prvek, který je rovnocenný příběhu). U starších her si můžeme všimnout komplexnosti a zdánlivé vyrovnanosti všech těchto tří prvků. Ale nám všem musí být jasné, že hry nemohou vypadat jak před deseti lety (nebo mohou?) a je tedy logické, že tvůrci hledají nové cesty, snaží se oprostit od pradávných zajetých principů a přijít s něčím novým.

 

K tomu se přidává i fakt, že hry jsou stále více otevřené pro veřejnost a tím klesají i nároky na hráče samotného. Samozřejmě, to se spoustě lidem nelíbí. Já osobně říkám, že zjednodušování není nutně na škodu, pokud je prováděno s mírou a na správném místě. A tak trochu si myslím, že toto je jeden z důvodů, proč „klasická RPG“ umírají a staré dobré série končí v propadlišti herních dějin. Zrovna teď mě napadá Arcania: Gothic 4, což je typická ukázka zabité RPG hry, která ve své podstatě není špatná, ale jelikož omezuje a příliš zjednodušuje základní RPG prvky, zakopala se sama. Tak trochu mi přijde, že si tvůrci myslí, že všichni volají po rapidní změně, ale není to tak. Já osobně jsem zastáncem toho, že vývoj je logický a hry prostě nemohou neustále slepě kráčet ve stínu velikánů minulosti. Ale opět, všeho s mírou.

 

 

1 z 2
- +
Kam se ubírají RPG hry? 1963
Kam se ubírají RPG hry? 1961

1.

2.

Teď se naskýtá perfektní otázka. Proč v jistých situacích nasazení novot funguje a proč někdy ne? Příklad za všechny budiž Mass Effect. Někteří možná vstáváte ze židle, že se nejedná o žádné RPG, ale vraťte se prosím předchozí kapitole, všechny prvky v této hře najdete. Máme tu vývoj hodně silné postavy (po stránce psychické), rozsáhlé a propracované universum a epický příběh. Příběh je opět vyprávěn za pomoci úkolů. Pár vedlejších úkolů slouží k prozkoumávání světa a samozřejmě získávání zkušeností a předmětů. Naprosto klasická ukázka RPG hry, akorát s jedním malým (kecám) nepatrným (opět) háčkem. Místo toho, aby tvůrci opět rozdělili karty spravedlivě, tak vsadili hlavně na příběh a moderní formu vyprávění. A světe div se, ono to fungovalo. Dnes tomu říkáme filmovost, ale nejedná se o nic jiného, než o zjednodušování a otevírání se pro širší veřejnost. Klasicky dlouhé a obsáhlé dialogy byly sraženy do prostého hláškování, už ve hře nenajdete dlouhé romány, které by dokázali popsat smutný příběh sedláka Červíčka, který chudák spadl a utopil se v močůvce. Důraz je kladen hlavně na dějovou linku, a přestože vedlejší úkoly jsou i zde, nehrají takovou roli, jak by se mohlo zdát a svět není tak otevřený, jak by nám mapa galaxie mohla ukazovat.

 

A stejnou cestou se vydal i druhý díl Dragon Age, kdy první díl měl být odkazem na první hru od Bioware, tedy Baldurs Gate. Proč se taky nesetkal s takovým ohlasem jak zmiňovaný Mass Effect? Designéři z Bioware totiž zašli až příliš daleko. Herní svět je nyní opravdu hodně uzavřený, a přestože s decentnější dějovou linkou nemám problém, tak zjednodušování a osekávání zde nezůstalo jen u herního světa. Nebudu ani kritizovat herní dobu, protože těch 30 hodin (pokud jste RPG fanda) jste v ME2 měli také a krátké to nikomu nepřišlo. Důležitým prvkem v RPG hrách je právě onen pocit volnosti, jenže Dragon Age 2 vám jakoby nasadí kazajku a s výhružkou v obličeji vám nakazuje, co smíte a co ne.

 

Opět tedy stavíme na příběhu, přičemž hra se ale snaží udržet nějakého ducha z předchozích let, což se odráží na soubojích, které občas vyžadují špetku pozornosti a taktického uvažování. Bohužel ne vždy, ale to teď není podstatné. Hlavní problém je v tom, že vy hrajete za Hawka, a shodneme se v tom, že se jedná opět o poměrně silnou postavu, který vás ale během těch několika hodin nedokáže přesvědčit, že jste to vážně vy. Možná to je tím, že herní prostředí (neplést se světem) není natolik propracované, abyste se s ním dokázali sžít. Dragon Age Prameny nastavil takovou laťku, kterou při zjednodušování autoři prostě nebyli schopni udržet. Ale zpět k hlavní otázce, je toto budoucnost RPG her?

 

Není RPG jako RPG

 

Je docela možné, že budoucnost je v silných příbězích, kdy ostatní prvky hrají jen sekundární roli a je zcela zřejmé, že v této cestě se tvůrci pokusí najít vhodný kompromis a určitou vyváženost. Třeba se tak dočkáme kvalitních her, ale pokud budeme chtít nějakou RPG klasiku, budeme muset sáhnout někam jinam (nejlépe do minulosti). Je zcela evidentní, že v Bioware hledají cestu, kdy se snaží vyprávět silný příběh moderní formou a přitom zachovat známé staré principy. Z mého pohledu se jim to zatím nepovedlo ani u Mass Effectu a ani u Dragon Age. Snad se vyvarují chybám z dneška a zítra dostaneme lepší hry. Tím nechci říci, že by ME nebo DA byly špatné hry, jsou dobré, ale neměly by od BW být ještě mnohem lepší? V současné době visí veliký otazník nad pokračováním Zaklínače, pevně doufám, že na rozjetou dráhu jedničky pokračování hrdě naskočí a fanoušky nezklame.

 

P. S. Téma RPG her a vyprávění příběhů mě celkem dost baví a zajímá, takže do budoucna bych se mohl k tomuto klidně vrátit a podívat se na nějakou část víc dopodrobna.

Předchozí článek

Treyarch hledá posily pro nové Call of Duty

Další článek

MX vs. ATV Alive DLC v detailech

Související články

Arma Reforger má problémy se servery
Novinky

Arma Reforger má problémy se servery

před 4 hodinami
Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání
Novinky

Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

před 5 hodinami
Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství
Novinky

Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

před 6 hodinami
Další článek
MX vs. ATV Alive DLC v detailech 3804 mxvsatv

MX vs. ATV Alive DLC v detailech

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Vyzvedněte si na Epicu známý looter-shooter

      Vyzvedněte si na Epicu známý looter-shooter

      19. 5. 2022
      Záznam hraní Stargate: Timekeepers

      Záznam hraní Stargate: Timekeepers

      16. 5. 2022
      Nejvýdělečnější hry na Steamu z 19. týdne

      Nejvýdělečnější hry na Steamu z 19. týdne

      16. 5. 2022
      Next-gen Zaklínač 3 vyjde na konci roku

      Next-gen Zaklínač 3 vyjde na konci roku

      19. 5. 2022
      Norman Reedus potvrdil Death Stranding 2

      Norman Reedus potvrdil Death Stranding 2

      57
      Next-gen Zaklínač 3 vyjde na konci roku

      Next-gen Zaklínač 3 vyjde na konci roku

      17
      EA se prý nabízí ke koupi, zájem má mít i o sloučení

      EA se prý nabízí ke koupi, zájem má mít i o sloučení

      16
      Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?

      Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?

      11
      Arma Reforger má problémy se servery

      Arma Reforger má problémy se servery

      24. 5. 2022
      Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

      Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání

      24. 5. 2022
      Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

      Do Sea of Thieves pomalu připlouvá další dobrodružství

      24. 5. 2022
      Oznámeno akční I, The Inquisitor

      Oznámeno akční I, The Inquisitor

      24. 5. 2022

      Nejnovější komentáře

      • Jarda: Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?
      • marks: Testeři Raven Software si odhlasovali založení odborů
      • Hellmen: Arma Reforger má problémy se servery
      • jmeno: Jak pokračuje překlad hry Elden Ring?
      • minihasis: Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání
      • sauron77: Call of Duty: Modern Warfare 2 má datum vydání
      Liga spravedlnosti se dočká nové hry

      Liga spravedlnosti se dočká nové hry

      20. 5. 2022
      F1 22 prezentuje aktualizované okruhy

      F1 22 prezentuje aktualizované okruhy

      21. 5. 2022
      Jak se zatím daří upírskému V Rising?

      Jak se zatím daří upírskému V Rising?

      22. 5. 2022
      Bloober Team navazuje spolupráci s Konami

      Děláme Pro Evolution Soccer, žertuje Bloober Team

      18. 5. 2022
      Jak se zatím daří hernímu Evil Dead?

      Jak se zatím daří hernímu Evil Dead?

      23. 5. 2022
      Přehled novinek z Japonska 20. týdne

      Přehled novinek z Japonska 20. týdne

      21. 5. 2022
      Test Drive Unlimited Solar Crown

      Test Drive Unlimited Solar Crown se odkládá

      19. 5. 2022

      O Zing.cz


      Zing je magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Herní magazín Zing.cz pro Vás připravujeme ve spolupráci s herním obchodem Xzone.cz. Přijďte si vybrat svou hru nebo tričko.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2022 Zing s.r.o.

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2020 Xzone s.r.o.

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář