Proč by se měli vyvíjet primárně na PC? V tomto článku se budeme zabývat touto otázou, a doufám že se z řad komunity dostane pochopení.
Podle mého názoru nemá smysl vývíjet hry primárně na konzole. Když se člověk nad tím zamyslí, dojde mu, že to nemá budoucnost a že to z vývojářů tahá peníze, které by mohli použít na odstranění bugů a grafických nedostatků.
Když vyvíjíte na PC hru, a pak ji chcete portovat na konzoli, tak ji jednoduše oříznete. Vezmete PC hru zmenšíte HW požadavky, aby sedly konzolím. Zatímco když portujete z konzole na PC, zabere to o dost více času nemluvě o práci kterou vykonáte navíc, a ještě k tomu je to většinou nekvalitně zoptimalizované. V dnešní době se najde opravdu zřídkakdy hra dobře zoptimalizovaná, která byla původně na konzole. Proč se to teda dělá? Odpověď je jednoduchá: většina vývojářů nepočítá s tím, že ta hra bude na PC. Většinou si řeknou, že udělají čistě konzolovou záležitost, ale jakmile ji vydají pouze na konzole co se nestane. Komunita začně naprosto „nečekaně“ protestovat, že hra není na PC a co zbývá jiněho než přeportovat „konzolovku“ na PC, samozřejmě nechutně zoptimalizovanou (až na výjimky). K tomu přidává s prominutím demence Microsoftu. Když chcete vydat konzolovou hru na Xbox, Microsoft řekne, že máte tři měsíce na nalezení všech možných bugů atd. a možnost (povinnost) opravit je v jednom patchi. Musíte najít opravdu všechny bugy, protože každý další patch stojí 3000 dolarů a komu se to chce platit že? To je jeden z důvodů proč Xbox jde pomalu pod kytky.
Vývojářům by mělo dojít, že svým konáním potápějí konzole, a že také kazí hry, které by byly výborné kdyby je nejdříve dělali primárně na PC. Samozřejmě jsou tituly, které jsou osvědčenými značkami konzolí, a které se nedělají a nikdy nebudou dělat na PC např. Uncharted, Halo, inFamous adt. Špatně zoptimalizované hry plné bugů se přeci hůř prodávají, a proto žádám všechny vývojáře – Vyvíjejte primárně na PC a pak si to opravujte v libovolých počtech patchů. Je to jednodušší a mnohem jistější.
Má to vůbec budoucnost? Ano, má, ale nedokážu říct jestlí světlou, nebo tmavou. Konzole tady byli vždycky ke hraní her, jenže když se podíváte na některé next-gen konzole (Xbox One), tak vás spíše napadne slovo set-top box. Z našich milých herních konzolí se stávají mediální stancie. Nechci tady „hejtovat“ konzole, ale achievementy za zkouknutí prvního dílu Chucka jsou opravdu „úžasné“. Vývojáři se sice staví na hlavu, že vývíjejí hru pro konzoli, jenže se většinou vrátí k tátovi PC. Většinu her, které jsou na konzole si zahrajete na PC s lepší grafikou a kvalitou textur a prostředí. Ovšem abych jenom na konzole nenadával musím říci, že se zde objevuje několik herních titulů, kvůli kterým bych si tu konzoli klidně koupil např. Halo, Uncharted, inFamous, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, a v poslední řadě mě docela zujal Ryse. A samozřejmě nesmím opomenout pohodlí gauče.