Ahoj,
chci se zeptat jestli je tu někdo kdo má zkušenosti s herníma enginama a kdo by mi dokázal poradit? Těď končím střední a přes prázdniny (3 měsice, jelikož vejška začíná až v Říjnu) bych si chtěl vyzkoušet udělat nějakej malej herní projekt. Nemám nějak v plánu se v tom živit, spíš si chci vyzkoušet jak taková tvorba hry probíhá a celkově ten vývoj, případně si něco dělat pro zábavu, podle toho jak by mě to chytlo. Vývoj hry je asi poslední věc co jsem si tak nějak nevyzkoušel z věcí co mě zajímaj a co jsme probírali na škole. Co jsem tak koukal, tak nejslibněji vypadá asi Unity nebo Unreal Engine 4. Unity má zatím navrch, jelikož sice umím modelovat (v Cinemě), ale profík zrovna nejsem a do Unity je spoustu assetů zadarmo a taky se programovací část píše v C#, kterej už umím. Chtěl bych se zeptat jakej z těhle dvou je lepší, pro začátečníka a popřípadě poradit, kdyžtak nějakej jinej.
Prave tie dva spominane su asi naj .. Prave kvoli ich biznis modelu .. Ze mozes zdarma pouzivat... Nieje lepsi a horsi, len oba maju mierne iny pohlad na vec. V jednom pojde jedna vec spravit lahsie v druhom druha 🙂 nauc sa robit v tom riadne, ktory je pre teba jedniduchsi .. Ak sa ten naucis dobre uz prechod na iny engine bude jahoda 🙂 drzim palce, ked daco stvoris, tak sa podel s tvojim dielom 🙂
@mirec wrote:
Prave tie dva spominane su asi naj .. Prave kvoli ich biznis modelu .. Ze mozes zdarma pouzivat... Nieje lepsi a horsi, len oba maju mierne iny pohlad na vec. V jednom pojde jedna vec spravit lahsie v druhom druha 🙂 nauc sa robit v tom riadne, ktory je pre teba jedniduchsi .. Ak sa ten naucis dobre uz prechod na iny engine bude jahoda 🙂 drzim palce, ked daco stvoris, tak sa podel s tvojim dielom 🙂
Ok díky za odpověd, tak asi zkusím Unity, jelikož se mi nechce učit C++. No jestli něco smysluplnýho vytvořim to nevím, chci si spíš nahlídnout do toho a když mě to chytne tak určitě sdílnu.
@rronaldr wrote:
Ahoj,
chci se zeptat jestli je tu někdo kdo má zkušenosti s herníma enginama a kdo by mi dokázal poradit? Těď končím střední a přes prázdniny (3 měsice, jelikož vejška začíná až v Říjnu) bych si chtěl vyzkoušet udělat nějakej malej herní projekt. Nemám nějak v plánu se v tom živit, spíš si chci vyzkoušet jak taková tvorba hry probíhá a celkově ten vývoj, případně si něco dělat pro zábavu, podle toho jak by mě to chytlo. Vývoj hry je asi poslední věc co jsem si tak nějak nevyzkoušel z věcí co mě zajímaj a co jsme probírali na škole. Co jsem tak koukal, tak nejslibněji vypadá asi Unity nebo Unreal Engine 4. Unity má zatím navrch, jelikož sice umím modelovat (v Cinemě), ale profík zrovna nejsem a do Unity je spoustu assetů zadarmo a taky se programovací část píše v C#, kterej už umím. Chtěl bych se zeptat jakej z těhle dvou je lepší, pro začátečníka a popřípadě poradit, kdyžtak nějakej jinej.
Rozhodně Unity, pokud C# umíš a jako vyvojář se nechceš přímo živit. Unity má řadu free assetů, taktěž ready made projekty, například pro FPS, takže jenom upravuješ a přidáváš a taky má docela slušnou komunitu a množství materiálů.
Jen musím zmínit, že všechny zmíněné výhody Unity má UE4 také. Taky se nemusíš učit C++ aby ses mohl naučit pracovat v tom enginu. Unity má sice c#, UE4 má zase blueprinty, které mi pro začátek přijdou jednodušší. Záleží asi na tom co umíš a jak to přijmeš.
- Vývojář v Unrealu.
© 2010-2023 Zing & Grunex