V roce 2006 vyšla zajímavá first-person střílečka Black od Criterion Games (Burnout Paradise) a společnosti Electronic Arts. Majitelé PlayStation 2 a prvního Xboxu si hru dost oblíbili a přáli si pokračování. To v britském studiu začalo vznikat 10 měsíců před vydáním původního Black a mělo dorazit na trh buď na konci roku 2007, nebo začátkem roku 2008. To se ale nikdy nestalo, protože EA titul raději zrušila.
Dnes jsme se dozvěděli, že ke zrušení v EA přistoupili poté, co vývoj neprobíhal podle jejich představ. Vydavatel se totiž s hlavními členy Criterion Games nedokázal dohodnout, jak by měl Black 2 vlastně vypadat. Tvůrci chtěli vytvořit právoplatné pokračování, v němž by Jack Kellar nadále pátral po Lennoxu na příkaz vlády USA. A tak začaly vznikat první koncepty a nákresy. To se ale EA moc nezamlouvalo a projekt měl být kompletně přepracován. EA měli v úmyslu zapomenout na první díl a celý Black restartovat. Po Criterion Games chtěli, aby se vrhli do práce na střílečce Black, která by nabízela kooperaci a neměla nic společného s prvním dílem. To se ale vůbec nezamlouvalo vývojářům a údajně měl kvůli tomu odejít i senior designér Stuart Black.
„Pokud si dobře vzpomínám, tak Stuart Black nemohl překousnout to, že by se na původní Black zapomnělo. Chtěl hru, která by úzce souvisela s prvním dílem. Nikdy ale nedošlo k vzájemné dohodě mezi ním a EA,“ líčí nejmenovaný důvěryhodný zdroj serveru unseen64.net.
Po odchodu Stuarta Blacka se na restartu ještě nějakou dobu pracovalo. V listopadu 2006 potom EA potichu v tiskové zprávě oznámila, že připravují nové SimCity a next-gen verzi Black. To dává zapravdu textu výše, tedy kooperativní střílečce, která by neměla příliš společného s původním Black.
Potom bylo o Black ticho. Až 5. června 2013 se o Black zmínil kreativní ředitel Criterion Games Alex Ward. Na svém Twitteru prozradil, že měli připravený i trailer na nový Black. Nechtěl o něm ale více mluvit. O něco později vydal dva screenshoty z traileru, po pár minutách je ale smazal. Co se však na internetu jednou objeví, to už nikdy nezmizí. Obrázky si můžete prohlédnout níže.
To je fakticky skoda ze Black 2 nebude. Ze stare Playstation 2 vyzdimala maximum.
Achjo : ‚ (
Jako hodně velká škoda – možná nejlepší střílečka na PS2 vůbec… Když vidí ten úspěch, tak ty velké vydavatelé nechápu, proč nenechají vývojářům volnou ruku? Systém lékarníček, vyvážená obtížnost, nepřátel tak akorát, efekty, grafika, hratelnost, prostředí, zvuk… Ta hra by se bejvala nemusela stydět ani na PS3… Nechápu, jak to z PS2 vyždímali…
No to je dobře, že tohle zatrhli. Vždyť to vypadá víc jak Sunset Overdrive, než první Black…
Je to škoda… U Black jsem strávil taky hodně času a hodně mě bavil… Zbraně a jejich ozvučení bylo naprosto dokonalé… Ale stejně – jako konzolistovi, který skončil u PS2 to může být stejně jedno
Jak tak na to koukám, tak díky bohu že to zrušili, alespoň mi na Black zůstanou jen ty dobré vzpomínky.
Škoda Black byla skvela parba a EA. pokracovani zazdila kdyby radši nechali criterion aby si to udělali podle sebe ale oni ne to radši zrusime