Společnost Nvidia odhalila svůj VR-ready program, který usnadní hráčům zorientovat se na trhu. Díky partnerskému projektu s výrobci počítačů, notebooků a také grafický karet budou systém a grafické karty nabízející patřičný herní VR zážitek označeni štítkem “GeForce® GTX® VR Ready”.
„Tento program předejde nejasnostem při výběru vybavení nutného k hraní VR her či používání VR aplikací, které přichází na trh v narůstajícím množství. K zajištění správného fungování VR je ve srovnání s běžnými 3D hrami a aplikacemi zapotřebí sedminásobek grafického výpočetního výkonu. Pracuje se totiž v režimu nad 90 snímků za vteřinu (fps) a to současně pro dva displeje (každý pro jedno oko),“ píše Nvidia v tiskové zprávě.
„Pro některé zákazníky může být zorientování se v nových technologiích, jakou je například VR, obtížné,” říká Jason Paul, general manager divize emerging technologies ve společnosti NVIDIA. „Spolupracujeme se spolehlivými partnery po celém světě, abychom usnadnili nakupování právě pomocí GeForce GTX VR Ready štítku, označení které pomůže zákazníkovi snadno rozpoznat počítač nebo grafickou kartu splňující nároky VR.“
Grafické karty NVIDIA® jsou srdcem VR ekosystému a pohání je odborníky oceňovaná architektura NVIDIA Maxwell™, která byla vyvíjena již s ohledy právě na VR. Mimo zvládání vysokých snímkových frekvencí podporuje rovněž jedinečné VR technologie jako například NVIDIA Multi-Res Shading, zvyšující výkon až o 50 procent při zachování kvality obrazu a snížené odezvě.
NVIDIA nabízí nejvyšší výkon a nejnižší odezvu pro VR díky kombinaci svých grafických karet založených na GPU architektuře Maxwell, NVIDIA Game Ready ovladačů a vlastních softwarových nástrojů pro vývojáře, NVIDIA GameWorks™ VR a NVIDIA DesignWorks™ VR.
Podpora výrobců počítačů
Nejznámější světoví výrobci PC se účastní GeForce GTX VR Ready programu.
“Alienware a NVIDIA jsou coby průkopníci v oblastech hraní a grafiky povinni nabízet skvělý VR zážitek na klíč. Program zavede zákazníka k správným produktům. Grafické karty založené na Maxwell architektuře jsou správnou volbou pro VR a třeba konkrétně GeForce GTX 970 pomůže herním počítačům Alienware nastavit standardy.” — Frank Azor, general manager, Alienware
“Program GeForce GTX VR Ready společnosti NVIDIA činí VR snadným a zábavným. NVIDIA pomáhá táhnout toto odvětví kupředu. Grafické karty poháněné architekturou Maxwell nabízí dostatek výkonu a nízkou odezvu, kterou VR potřebuje. A její GameWorks VR platforma zase nabízí vývojářům nezbytné nástroje k vytváření nejúspěšnějších VR her budoucnosti.” — Wallace Santos, CEO a zakladatel, MAINGEAR
“VR byla tradiční doménou stolních počítačů, ale NVIDIA dala notebookům jako MSI GT72 Dominator nebo GT80 Titan s kartami GeForce GTX 980 potřebný kopanec ke zvládnutí VR i na cestách. Štítek NVIDIA GeForce GTX VR Ready dělá výběr mašin schopných zvládat VR snadný a zaručuje úžasný herní zážitky.” — Andy Tung, prezident společnosti MSI Pan America, MSI
Viky. 05 – (:
23cicer: podle CES2016 mají v rukávu makety
jako tetris ve 4k možná, ale aaa titul . . anebo maj v rukávu esíčko. . těžko říct
Huh tak oni prý počítají s 4k na každé oko + 90 snímků. Tak to bude krátká i jejich 980ti v SLI. Opravdu vtipalci v té nVidii
SLI GTX980TI bude tak game ready
Tak nějak se zpracovat laici musí. Nebojte AMD přijde s FreeVR a to se teprve posadíme naprdel
980 a i5 neni zas tak hrozny.
Sice mě VR láká, ale nejspíš počkám. Případně PSVR to jistí. Jak už tu bylo zmíněno, cenovka bude vyšší (o dost vyšší) a potřeba bude alespoň 980ka s i5.
Viky. 05 – musej bejt hry s hodně osekanou grafikou, aby ji 970 vůbec zvládla. .
A už je to tady, už se to rozjíždí. VR kam se podíváš. A zhruba za 10 let bude VR i na brýlích a děckám se bude tetovat na víčka VR ready. Teď ale vážně VR je ještě v plenkách, ale jsem vážně zvědav co bude za 10 let. Protože před 10 nebo 15 lety, kdyby mi někdo řekl, že mobil bude výkonější než můj domací počítač, bláhově bych se mu vysmál a poslal ho k chocholouškovi. No ale dnes bych to už neudělal.
23cicer: tuším že 2x 2560*1440 (možná i 1920*1080, ale s takové blízky už půjdou možná vidět pixely) , pro každé oko zvlášť při 90fps ( lepši je 120fps) a nulový microstuttering. Proto se čeká na AMD FuryX2, aby každé jádro vykreslovalo jednu obrazovku. Pod DX12 to už naštěstí jde
miluju nvidiu. .
ps. furt se bavěj o 90fps, ale v jakým rozlišení. .
Lukkys: vidíš, na to jsem zapomněl Ale bohužel věřím tomu, že Game ready zabere a všichni budeme mít "Game ready" PC.
Imunda: taky mi je s toho do breku, zvláště, když doporučují svou nejlepší 224bit 3. 5Gb grafiku
Ať žije marketing, huráááá
Potřebují 7x vyšší výkon a doporučí gtx970? Já du do kolen. A maxwely bez asynchronních shrederu. Fakt těžká masáž marketingu.
Viky. 05
—-
Ještě zapoměli na PhissX a její super cool fyzikální efekty, pokrok nezastavíš a marketingové oddělení nVidie tuplem ne
Je pěkný že to dělá i dobra spolecnost ale blby je to že k tomu VR ještě potřebujes GTX lepší řady už kvůli jejích NVIDIE shield jsem si koupil GTXko kvůli streamu je to chytrý jak donutit lidí k nákupu jejích grafik