Společnost Konami na dnešní den slibovala novinky o Metal Gear Survive, kooperativním survivalu, který bude stále stealth hrou, ale nepodílí se na něm japonský designér Hideo Kojima, otec série Metal Gear Solid.
Metal Gear Survive vyjde 20. února 2018 v Severní Americe, 22. února v Evropě a 21. února v Japonsku ve verzích pro PlayStation 4 a Xbox One. Pár hodin po oznámení Konami upřesnilo, že i PC verze vyjde 22. února.
Během předobjednávek a v prvních dnech od uvedení na trh se bude hra prodávat v Day One edici. Ta zahrne čtyři pozlacené zbraně, dvě gesta, čtyři šály, Kabuki barvu na obličej nebo štítek Mother Base.
Odhalení data vydání doprovázejí nové screenshoty a obal hry. Na Metal Gear Survive pracují členové původního týmu, který měl na starost Metal Gear Solid V: The Phantom Pain. Pochopitelně chybí Hideo Kojima a spousta dalších osobností, které si vzal japonský designér s sebou do nového studia, kde vzniká Death Stranding.
Metal Gear Survive hráče zavede do alternativní reality, v níž je svět zamořen zombiemi. Vy jste příslušníkem Mother Base a do tohoto světa se dostanete červí dírou, jež byla vytvořena během útoku na základnu. Čeká vás boj proti zombíkům na upravené mapě Afghánistánu z Phantom Pain. Survive má zároveň klást velký důraz na kooperaci, hordám nepřátel tak budete moci čelit s přáteli. Vývojáři tvrdí, že klíčem k vašemu osudu je týmová spolupráce a strategie.
„Zavedeme vás do zničeného světa plného kreatur a nebezpečné mlhy. Úspěch závisí na vašich schopnostech číst vyvíjející se situace a dělat strategická rozhodnutí – umístění obranných jednotek, předpovídání chování nepřátel a návrh útoku,“ přibližují hru autoři.
Metal Gear Survive se skládá ze dvou módů: Singleplayer a kooperace. Ve hře jednoho hráče si užijete příběh (průzkum zničeného světa a hledání cesty domů) a zároveň se naučíte samotnou hru, abyste následně skočili do online kooperace a pustili se do přežívání s dalšími hráči, případně s přáteli. Důležité je, že pokrok a odměny získané v singleplayeru se přenášejí do kooperace.
Ve hře nebude chybět crafting, kdy si budete moci vyrobit různé vybavení, včetně zbraní, které půjdou dále všelijak vylepšovat.
Ve světě Metal Gear Survive se setkáte s různými kreatury. Konami zatím odhalilo tři: Wanderer, Bomber a Tracker. S prvním nepřítelem se často setkáte při průzkumu mlhy. Tihle jedinci nejsou vysoce inteligentní a zároveň jsou považováni za slabého protivníka. Když ale narazíte na větší počet (hordu), mohou vám způsobit spoustu problému. Bomber má obrovskou hlavu a jde o poddruh Wanderera. Dávejte si na ně velký pozor, po své smrti mají tendenci explodovat, pozor tedy na poslední zásah. Posledním do party je Tracker. Tohle stvoření má podivně zmutované nohy a pravděpodobně jde také o poddruh Wanderera. Díky zmutovaným nohám se dokážou rychle pohybovat a snadněji skákat přes barikády, což znamená, že se nemůžete spoléhat na překážky, za kterými se schováte.
Dnešní novinku zakončíme informacemi o survival prvcích. Ty v Metal Gear Survive hrají klíčovou roli. Během hraní totiž bude mít váš hrdina hlad a budete mu muset obstarat i pitnou vodu. Často budete lovit zvířata, hledat zásoby a v neposlední řadě si léčit rány. Když vás nějaká kreatura kousne nebo zraní, musíte si ránu rychle ošetřit, jinak hrozí, že nepřežijete.
Spíš než Metal Gear mi to evokuje Resident Evil – konkrétně Umbrella Corps.
Odpověď na komentář uživatele @Nathan Drake
To co jsi napsal je strašná hloupost. V sérii je hromada dílů se kterými neměl Kojima nic společného a přesto jsou vysoce oceňovanými hrami které se drží stylu série a perfektně ji doplňují.
Mimo to nápad se zombíky je přímo od samotného Kojimy. Chtěl je už v Revengeance, ale Platinum Games bylo proti, pak je chtěl ve Phantom Pain, ale protože mu je lidi ze studia rozmluvili, tak si je do hry alespoň částečně propašoval jako součást jednotky Skulls.
I kdyby tahle hra byla sebelepší a neskutečně zábavná tak je odsouzena už předem k záhubě kvůli uctívačům Kojimy…
Já nevím, co všichni mají proti téhle hře. Nevypadá špatně. Měli to pojmenovat jinak, ale i s tímto názvem si tento titul na nic nehraje, je to prostě spin off.
no nevim ostatni odnoze teto serie spatne nejsou a ja pred vydanim nehodnotim ani tuto hru
Já rozumím, samozřejmě vím o spinoffech, ale tady je jasně vidět, co se se značkou Metal Gear bude dít. Tak všeobecně jsem myslel i ten přístup ke Kojimovi od Konami. A jak k tomu teď budou přistupovat. A navíc, tady už jde cítit, že Survive dopadne jako Umbrella Corps od Capcomu.
Ať už Metal Gear nebo Metal Gear Solid, prostě je konec a po všem. Tyhle další hry jsou jen takové výkřiky do tmy. Ale nevadí, protože Kojimův samotný projekt Death Strandings se nezadržitelně blíží a vůbec bych se nedivil, kdyby byl kvalitnější než série MGS, jelikož si to sám celý hlídá. Každopádně jde vidět, že co je MGS a není tam Kojima, je jen kupa špatných nápadů s názvem kdysi dobré značky.
Tohle je spinoff stejně jako Metal Gear Rising: Revengeance, Metal Gear AC! D či Metal Gear: Ghost Babel. Tudíž bych nemluvil o zničení série. Je nutno rozlišovat značku Metal Gear a sérii Metal Gear Solid.
Zlatý Metal Gear Solid na PS1. Tohle už je tak odkloněné od původní série, že je až hanba, že nese stejný název.
Tohle nemuze nikdo normalni hrat
co to day z
Tak super. Díky Konami, že jste mi zmr* ali mou oblíbenou sérii