Je více než jasné, že jednoho dne vznikne další Wolfenstein, když Wolfenstein: The New Order (recenze) z roku 2014, následné rozšíření The Old Blood a loňský Wolfenstein II: The New Colossus zaznamenaly velký úspěch. Na téma nového, dosud neoznámeného dílu se rozpovídal senior designér Andreas Öjerfors. V interview s redaktorem britského Eurogameru se zaobíral méně povedenými věcmi v The New Colossus a přitom nakousl, kam by se mohl další díl posunout.
Öjerfors vidí u Wolfenstein II: The New Colossus problém v neverbální komunikaci. Jinými slovy v tom, že hra dostatečně hráčům neříká/neukazuje, kam mají jít nebo kde je slabé místo nepřítele. Zároveň by se rád podíval na větší svobodu pro hráče a navrhuje, že by třetí díl měl být v něčem odlišný, měl by se vydat trochu jinou cestou, aby přinesl odlišnější formát, ale zároveň by Wolfenstein 3 zůstal střílečkou z pohledu první osoby. FPSky jsou totiž základní hodnotou studia MachineGames. Prý kdyby dělali Tetris 2, tak by z toho stejně vznikla first-person střílečka.
Tak uvidíme, co má švédské studio MachineGames tentokrát v plánu. Nečekejte ale, že se o trojce bude mluvit už na letošní E3. Když totiž Öjerfors dostal otázku na možné pokračování a co by tedy změnil, odpověděl, že o tom nemůže mluvit. Kdyby to udělal, tak by si ušetřili E3 za dva roky. Vyhýbavě odpověděl i na otázku ohledně hlavního hrdiny BJ Blazkowicze. Nemohl potvrdit, ale ani vyvrátit, zda bude figurovat v dalším díle. Kdyby nám to prozradil, tak by nám prý došlo, na čem v MachineGames pracují.
Ať už jde tedy o cokoli, MachineGames se může spolehnout na Bethesdu. Společnost na vývojáře nespěchá, dává jim dostatek času, a navíc nechce za každou cenu vytvořit masový hit. V Bethesdě ve hry věří a když je dobrá, tak se bude dobře prodávat, dodal senior designér.
Tak jak se aktuálně Wolf hraje, poslední dva díly, mi naprosto vyhovuje, moc bych neměnil. Akorát k těm koridorům- rád prozkoumávám vedlejší cesty/chodby, a celkem často se mi stávalo, že co jsem považoval za vedlejší cestu, byla ve skutečnosti hlavní, a já se pak nemohl vrátit zpátky (na průzkum). Ovšem prokletí, že v každé hře aspoň jednou hledám hodinu jak idiot nějaké tlačítko/páku/tajný průlez skrtyté přímo na očích, toho mě asi už nikdo nezbaví. Pokud jde o slabé místo nepřítele, střílím zpravidla na hlavu, a povětšinou se to setká s úspěchem, když se ovšem trefím.
Return to castle Wolfenstein 2 plny tajemna, necekanych situaci ze kterych mrazi,s nejlepsi hudbou ktera kdy byla ke hre slozena, skvely level design atd. TO by byla herni pecka v kterou doufam uz roky!!! Snad to nekoho napadne a vlitnou na to
Pro mě vyšla čeština, takže já se na Wolfa řítím až teď. Ale nikdy rozhodně nepotřebuji extra vytvořený design levelů tak, abych hned věděl, kam mám jít. Já to rád prolezu, najdu poklady, skryté narážky, všecko postřílím, pak se zeptám na cestu a jdu dál.
No, mohli by hlavně změnit to že hlavní hrdina je děsnej killer, ale pak následuje dojemná cut-scéna, kdy se člověk pomalu rozbrečí nad osudy hlavních hrdinů.
Že hra neříká, kam jít nebo kde je slabé místo nepřítele? Délka si prdel? ? Vždyť je to naprosto primitivní, tak proč taky? Co jsme? Malý haranti, aby mě to vodilo za ručičku? OMFG! Jestli tohle považuje za problém, bude další Wolf opravdu průser.
Co to je za vola? Vždyť Wolfenstein je jeden velký koridor.
Jak se tam může někdo ztratit nebo nevědět co dělat?
Vždyť je to jen chůze vpřed a střelba do všeho co se hne.
Tvl jsem o sobě neměl bůhvíjaké mínění, že jsem dobrý hráč, ale zas takový ocas oproti jiným nejsem.
No zrovna ve dvojce byl level design docela mizerný a čas od času člověk hledal kam že má jít nebo co udělat. Nejvíce to bylo znát na tý ponorkový základně…
Ne prosím ne :/ Já nechci otevřený svět ve Wolfíkovi to má být skvělá lineární akce. Otevřené světy bych nechal jiným hrám…
pokud se ve trojce neobjeví Blazkowitz s Anjou pá pá hro ušetřím peníze season pass ke dvojce byla/ je pěkná sračka
Spear of Destiny bylo best
2 byla pekna sračka
rozhodne horsi nez jednicka, ale na obstojnou 7 to urcite melo, srajdy vypadaji jinak
všechny dily novejši byly blbosti to jen Wolfenstein 3D a Return to the Castle Wolfenstein byli nejlepši dili ještě ze Fallout ještě nezkurvili
The New Colossus mě bavil ještě víc jak New Order – jediná věc, to mi trochu vadila, byla kratší herní doba.
„…problém v neverbální komunikaci. Jinými slovy v tom, že hra dostatečně hráčům neříká/neukazuje, kam mají jít nebo kde je slabé místo nepřítele.“ – dělají si prdel? Miluju tuhle sérii (od té doby, co je pod křídli Machine Games), podle mě je naprosto skvělá, ale TOHLE opravdu někdo myslí vážně? Dejte do všech her ty zasr*ný GPSky s vytečkovanou cestou a na nepřátelých ať blikají šipky, kam střílet, do prde*e! Demence. A vůbec, udělejte přímku z bodu A do bodu B a vykašlete se na nějaký leve design, aby se dnešní „hráči“ náhodu neztratili…
Myslím si, že mluví o problémech v level designu. Nejde o to všude nacpat ukazatele, ale vést hráče podvědomě tak, aby v levelu nezabloudil. V druhém Wolfovi vypadaly cesty, kudy se hráč měl vydat spíš jako secrety, než jasná cesta, která se k takové přímočaré akci hodí.
Zbytečné vození za ručičku nemám rád, ale když je level prostě navržený špatně a ani trochu nekomunikuje jak má hráč dál postupovat, tak je to prostě špatný level design.
Video co se zabývá problémy s level designem.
Nutno dodat, že ve dvojce je větší možnost stealth postupu. Proto je level design „komplexnější“.
Osobně mi vyhovoval, až na mírně chaotickou základnu.
Jo, ve dvojce bylo jedno místo, už ke konci hry, kde se muselo pomocí zvláštních schopností překonat překážka. Měl jsem plazení skrz větračky, ale tam mě opravdu nenapadlo že se ta musím skrčit abych prolezl. Navíc to bylo tak blbě, že i když jsem pak skrz videa věděl co mám udělat, tak jsem stejně musel chvilku laborovat než se BJ smrsknul.
hlavne aby to nebylo zpracovany jako treba Homefront vs Homefront: The Revolution, open world za kazdou cenu a pri tom nic neprinesl…
Najlepšie keby urobili niečo ako Return to Castle Wolfenstein. Vynikajúcu lineárnu fps bez zbytočných odbočiek a slobody. Veď už sa ozvalo toľko vývojárov, že lineárne hry tu stále majú svoje miesto a Return to Castle Wolfenstein bola skvelá FPS kde nechýbali nacisti a ani démony a malo to aj svoju temnú atmosféru. Stačí ak urobia výbornú lineárnu FPS a hráči budú spokojný.
otvoreny svet questy mozno coop bez BJ Blazkowice ak sa nepodari vrati sa „klasika“ BJ Blazkowic ale i tak sa tesim
ten nadpis mi teda dal zabrat