Včera jsme tu v souvislosti se střílečkou Anthem od BioWare měli zejména špatné zprávy, tedy nemastný neslaný gameplay trailer a hlavně oznámení, že tradiční demo bude k dispozici jen těm, kteří si hru předobjednají, případně předplatitelům služeb EA Access a Origin Acces. Dnes to ale vyrovnáme něčím pozitivnějším, a to ujištěním, že dodatečný obsah, který bude mít co dělat s vyprávěním příběhů ve světě Anthem, bude vždy zdarma. Vývojáři z BioWare to potvrdili na akci PAX West, o čemž informuje třeba server VG247.
V Anthem si sice budete moci za reálné peníze kupovat různé kosmetické položky (s loot boxy se díkybohu můžeme rozloučit), ale v BioWare jsou přesvědčeni, že cokoliv, co souvisí s příběhem, musí být k dispozici každému majiteli základní hry. Všichni hráči by si měli společně užít jeden a ten samý příběh a neměli by být rozdělováni. Už nějakou dobu je přitom jasné, že se Anthem i po vydání dočká dalšího obsahu. Ten čítá například útoky na pevnosti, které mají vždy představovat výzvu pro čtveřici hráčů. Některé kosmetické odměny, jež získáte plněním těchto výzev, lze sice najít i jinde, ale právě zdárný útok na pevnosti po konci základní hry vám zajistí přístup k výbavě a zbraním na řádně vysoké úrovni.
Za zmínku také stojí, že v BioWare uvažují nad tím, že by model přidávání dodatečného obsahu aplikovali i na další Dragon Age a Mass Effect. Pokud chtěli dříve tvůrci odvyprávět nějaký další příběh, museli kolem něj postavit tradiční DLC nebo datadisk. Podpora Anthem však má být mnohem živější a aktivnější. V menších intervalech tak může dojít k rozšíření příběhu nějaké postavy, přidání zcela nových charakterů, změně vztahu s někým kvůli náhlým změnám v herním světě, případně ke změně podstaty určitých misí. To všechno často, v horizontu klidně i několika let a bez nutnosti sázet na konvenční DLC.
Aby tedy bylo jasno, dopad Anthem na nový Mass Effect a Dragon Age má spočívat právě v takovéto podstatě podpory a rozšiřování hry po vydání a v živějším, aktivnějším a plynulejším přidávání dodatečného obsahu. Už v minulosti jsme byli ujištěni, že existence Anthem jakožto, ehm ehm, projektu připomínajícího Destiny hned neznamená, že i čtvrtý díl Dragon Age a snad i další Mass Effect budou podobně pojaté a navržené.
Čert vem zadarmo, jen jestli bude vůbec. Já sice s andromedou praštil, ale jsou lidi co jí věřili a oni je s dalším contentem poslali do háje. Jestli anthem nebude nějak úspěšný, můžete se s dlouhou podporou rozloučit.
Mě ta představa přidávání pidi dílků do SP her jako jsou ME a DA přijde dost postavené na hlavu…
Jak chcete mít ucelený, pořádný, smysluplný, emotivní a epický děj, když nebude dopředu vědět půlku vedlejších zápletek? Jak chcete docílit toho správného „wow“ efektu, když půlku hry budete hrát až na poxté a budete vědět všechny spoilery a u všeho si řeknete „ahá… to vede k tomu, co se odhalí na konci – kdybych to hrál poprvé, vůbec by mě to nenapalo…“. Ale to je právě to – už to bude projité/odehrané.
Takže buďto budeme v situaci, kdy z toho bude AAA telltalovka s pořádným gameplayem, za kterou zaplatíme plnou dardu dopředu (a budem věřit, že nám všechny epizody dodají).
Nebo to bude něco dobře odděleného od hlavní hry = jsme zpět u stejného konceptu jako mají tradiční DLC.
Variantu, že to budou naprosté hovadinky, které nenaruší základní hru, ani nebudou hodny na DLC… tak to snad ani ať nad tím nepřemýšlejí a koukaj makat na novém titulu.
NEMOŽNÉ! EA jim to dovolilo? Ta firma, co slyší jenom „Where’s my money? Do you have my money?“ něco takového dovolila? Jsem vážně překapen, ale není se čemu moc divit. Jestli by Bioware selhalo ještě jednou, tak by je EA odepsalo „zase“. EA muselo uvolnit, aby hráče zase oblblo s těma kecama „Jsme tu pro vás.“ Jakmile my, hráči, zase povolíme, tak bude to ta samá stará písnička a zdarma DLC neuvidíme do další defenestrace(Jak ten týpek „odešel“ z EA.)
Je nějaká šance, že by to mohlo mít češtinu?
Neofico možná, ale kdo ví kdy.
vsichni fanousci bioware prece chteji multiplayerovy dragon age, mass effect nebo treba kotor, amirite?
RIP bioware, EA uz vysalo vsechen zivot a zbyla jen skorepka se jmenem…
No, až na ten maličký, často opomíjený detail, že na BSN bývala hodně velká a aktivní fóra, která po tom mulťáku u ME a DA volala, ale na to už si dneska při kritice nikdo nepamatuje.
Je sice pravdou, že do spousty her se mulťák narval čistě kvůli pochybnému marketingu, ale u ME a DA po něm byla na oficiálních fórech hodně velká poptávka.
Jakožto tehdejší aktivní uživatel BSN to bohužel musím potvrdit. Základna volala po co-opu tak extrémě při každé akci/panelu/topicu, že se BW rozhodli vsadit na novou IP, která bude speciálně navržená pro tento „pokus“.
Na jednu stranu můžeme být rádi, že si to neriskli naplno plácnout do ME/DA série.
Obsah zdarma? Tyhle řeči jsem slyšel už u druhého Battlefrontu a dočkali jsme se dosud jen dvou hrdinů, pár map a něco málo skinů.
Faktem je, že jsem si při psaní vzpomněl na proslulý článek s nápisem „Change Will be Constant […]“, který vyšel při vydání Battlefrontu 2. A že je dneska ta konstantní změna fakt, fakt vidět. Na druhou stranu ke Star Wars se EA už léta chová jako k nechtěnému, nevlastnímu, přebytečnému dítěti, které celý rok musí žít o jednom kartonu mléka a hrsti starých jablek. Anthem si zatím EA chová jako svého hvězdného prvorozeného, který to má dotáhnout až na astronauta. Takže třeba se něco změní
Až na to, že Anthem nemá looboxy ani p2w model, narozdíl od Battlefrontu.
Battlefront 2 nikdy neměl P2W model. Hraju to od začátku a rozdíl mezi nevybaveným začátečníkem a plně vybaveným fialovým vojákem není až tak velký aby to nedokázalo vymazat trochu skillu. Nehledě na to, že možnost kupovat vylepšení za peníze byla ze hry odstraněna tuším hned někdy po konci early acessu.
Pokiaľ si dobre pamätám tak možnosť kupovať za peniaze zmizla až niekedy po vydaní hry, čo sa týka P2W tebe to možno tak neprišlo ale ak dvaja hráči s rovnakými skillom na seba začnú strieľať v rovnaký čas a jeden z nich má o 5% väčší HP kto to asi prežije ? hmmm