České studio Amanita Design už má na kontě celou řadu titulů, ale s výjimkou druhého a třetího Samorostu šlo vždy o zcela originální, ne o pokračování něčeho dřívějšího. Ať už jde o Machinarium, Botaniculu nebo zatím nejnovější Chuchel (recenze), jenž vyšel letos v březnu. Ve stejném duchu jde očividně další projekt studia, Creaks.
Když se řekne Amanita Design, každý si nejspíš představí adventuru s velmi unikátním vizuálním stylem. Soudě dle prvního teaseru však Creaks spadá spíše do žánru plošinovek. Svérázná a na pohled přitažlivá grafika ale bez nejmenších pochyb zůstává, tentokrát je ale vše o poznání temnější a bezútěšnější. Ačkoliv v mnoha ohledech připomíná slavné Machinarium z roku 2009.
Jak se zdá, když pomineme drobnější webové hříčky, Creaks je vůbec prvním projektem studia Amanita Design, v němž se ujmeme role lidského hrdiny, s nímž máme potkat jeho nové sousedy. Na hře poháněné enginem Unity pracuje nový tým Amanity pod vedením ilustrátora Radima Jurdy a za zmínku také stojí, že hudební doprovod má na starosti Joe Acheson.
K vydání Creaks dojde v průběhu roku 2019. Na rozdíl od Chuchelu přitom hra míří nejen na PC, ale i na zatím nespecifikované konzole. Podle dostupných informací jde o PS4, Xbox One a také Switch.
Od Amanity jsem hrál všecko co šlo, takže určitě šáhnu i po tomto.
Pro mě první výplod Amanita, který mě zaujal.
Hra vypadá zajímavě, pro mě třeba zajímavěji než předchozí Chuchel, který postrádal příběh, a byl jen sledem scének s třešní. Creaks taky vypadá poněkud temnější než ostatní adventury od Amanity, nejblíže má asi k Machinariu.
Absolutně skvostný design! Jasná koupě, ostatně od Amanity mám vše.
Amanita znamena kvalita. Jak jsem videl Creaks, okamzite jsem si vzpomnel na Machinarium, ktere bylo paradni. Tak ze ja urcite poridim, mam rad tento typ plosinovek.
Vypada to krasne, urcite poridim.