Více než čtyři tisíce vývojářů se zúčastnili průzkumu organizátoru GDC 2019. Konference vývojářů se koná 18. března v San Francisku. My ale v předstihu víme o zajímavých informací, které představitelé konference zjistili od oslovených tvůrců her. Jde o nejatraktivnější platformu, preferovaný digitální obchod, největší tržby z obchodu, budoucnost virtuální reality nebo pracovní čas.
Předně, PC zůstává nadále dominantní platformou pro vývojáře. 66 procent oslovených uvedlo, že v současné době připravují hru pro počítač. Mobily a tablety klesly na 38 procent a současná generace konzolí se pěkně zvedá – 31 % uvádí PS4 a PS4 Pro a 28 % Xbox One a Xbox One X. Switch se prokousal přes VR headsety a na Mac ztrácí pouhá dvě procenta. Obecně ale platí, že 60 procent oslovených si myslí, že nejlepší platformou pro hry jsou počítače.
Konzole Nintendo Switch bodovala v žebříčku nejpřitažlivějšího hardwaru, novinka od japonské společnosti skončila na druhém místě s 45 procenty. Tato platforma se těší značné popularitě zejména u nezávislých vývojářů.
Plány vývojářů jsou jasné. Polovina respondentů má v úmyslu prodávat svou hru za předem stanovenou cenu, zatímco 41 procent si vybralo free-to-play model, 24 procent podporuje cenu dle přání hráčů (takový Humble Bundle), 20 procent bonusovou měnu a jen pár procent se spoléhá na reklamu nebo předplatné. Dobrou zprávou je nezájem o lootboxy, ty chce nabízet pouze 9 % oslovených. Místo toho 24 procent volí placená DLC a 21 procent aktualizace a bezplatný dodatečný obsah.
Zdá se, že boom kolem crowdfundingu pomalu odeznívá, až 47 % nemá o něj zájem, včetně Kickstarteru nebo Indiegogo. Na reklamu autoři nejčastěji volí sociální sítě Facebook a Twitter.
Steam pomalu opouštějí významné tituly, nejprve Ubisoft s The Division 2 a nově Metro Exodus, které bude mít i v krabičce aktivační klíč na Epic Games Store. Vývojáři ale zatím drží většinou s Valve. 47 procent si vybralo Steam, ale třetina všech je přesvědčena, že třicetiprocentní provize z prodeje her je nepřijatelná (6 procent s provizí souhlasí). 26 procent si vybírá prodej hry přes své stránky a 18 procent volí platformu vydavatele.
Z více než čtyř tisíc oslovených lidí jsou téměř 80 procent muži. Více než polovina dotázaných pochází ze Severní Ameriky, čtvrtina z Evropy. Většina z nich nepracuje v průmyslu více než det let (až sedmdesát procent). Změna je i u velikosti vývojových týmů. Dvacet procent provozuje jednočlenné studio a stejný počet je zaměstnáno v týmu složeného z více než pět stovek programátorů, grafiků a dalších tvůrců. Téměř polovina všech pracuje 40 hodin týdně, 3 procenta přes 60 hodin týdně a většinou si sami berou přesčasy.
Virtuální realita je u vývojářů celkem oblíbená. 33 procent preferuje HTC Vive, 30 procent Oculus Rift a 13 procent PlayStation VR. Největší budoucnost ale vidí v AR, uvádí to 34 procent.
Anket spoustu a výsledky jsou docela zajímavé. Potěší jen desetina vývojářů s lootboxy. Překvapí Switch jako nejperspektivnější konzole. Budoucnost AR, úspěch Vive. Nepřekvapí PC a bohužel ani to že jen půlka z nich pracuje na hře s jednorázovou platbou
„Obecně ale platí, že 60 procent oslovených si myslí, že nejlepší platformou pro hry jsou počítače.“
S tim nesouhlas. Ta anketa je o tom, na kterou platformu vyvijeji a ktera je dominujici. Ale to je dost rozdil, protoze pri vyvoji je PC build vetsinou samozrejmosti, ktera nic nestoji a PC je platforma, na ktere bezi vyvoj. Ale s tim, co je pro vyvoj „nejlepsi“ to nema nic spolecneho. Na PC se vetsinou nevyviji kvuli exkluzivite, nebo tomu, ze je design uzpusobenej platforme (controlery pro VR, touch) a pod.
Co se tyce nejzajimavejsi platformy, vitezi v ty ankete Nintendo switch.
Jinak ohledne ty vety:
„PC and mobile are still the top platforms among devs“
Asi bych to chapal jako nejpreferovanejsi, ale ne vyslovene nejlepsi (at uz pro vyvoj, nebo vyvojare).
– tim nechci nejak tahat za slovo. Spis me to jako prvni napadlo pri cteni.
Přesně tak ! Stačí se podívat na jakých platformách probíhá největší bussines!