Half-Life: Alyx vyšlo již v pondělí a myslím, že můžeme být všichni spokojení s tím, jak hra dopadla. Pokud nebudeme počítat to, že je hra kompletně ve VR, což některým hráčům stále příliš nevyhovuje, tak je velmi důležité, že hra uspěla po stránce příběhu, což může naplnit fanoušky optimismem i díky tomu, že se Valve nedávno nechalo slyšet, že je Alyx návratem do této herní série. Nyní se o tom, proč jsme se pokračování této slavné série nedočkali dříve rozpovídal level designer Dario Casali.
Half-Life bylo dle něj ve vývoji velice dlouho a to především kvůli technologii, kterou vyvíjeli současně se hrou. ,,Myslím si, že to je způsob, jakým pracujeme. Nejprve vyvineme stabilní technologii a až na ní vytvoříme hru.“
To vyústilo v epizodické vydávání hry, které mělo poskytnout hráčům dlouhodobý přísun nového obsahu. Plánem tedy bylo vydávat epizody každoročně. Podle Casaliho se jednalo o dobrý koncept, ale Valve si s ním nedokázalo příliš poradit.
Half-Life 3 se nakonec prozatím neuskutečnilo ze dvou důvodů. Tím prvním byla neochota, jak už Gabe Newell sdělil – dle něj nepotřebují vydávat stále nové tituly jen, aby navýšily kvartální zisky. A tím druhým byl vývoj Source 2 Enginu. Valve nechtělo pracovat ve šlépějích Half-Life 2, protože by jim tento vývoj přinesl jen technické komplikace.
Tou dobrou zprávou pro všechny fanoušky je nedávné oznámení Valve o tom, že budou na sérii nadále pracovat a úspěch Alyx snad vývojářům ukázal, že i po letech pracují s touto značkou tím správným způsobem.
vysrali se na treti epizodu kde rozhodne nebylo nutne delat nejake technologicke skoky, proste radsi prodavali lootboxy bo prachy, alyx rozhodne neni to nejlepsi co udelali jen je tam ten obrovsky wow efekt diky vrku, ale dle mne portal 2 neprekonali a je stale tim nejlepsim co valve vyprodukovalo
Z pohledu hráče možná ne, ale z pohledu vývojáře ano. Source je zastaralý a už v předchozích epizodách narážel na limity enginu. Pokud jsi to ještě nečetl, jdi si přečíst jaký to mělo scénář. Můžu ti říct, že spousty věcí si neumím představit, jak by to udělali. Například část, kdy vlastně celá Borealis mizela a znovu se objevovala. Zní to jednoduše, že to prostě na chvilku schovají, pak to zas nechají objevit. Ve skutečnosti to udělat v Source enginu by bylo peklo. Vím to, protože s ním dělám a snažíme se ho modifikovat jak jen to jde. A ano, šlo by to udělat. Ale otázkou taky je, jak by to ve výsledku vypadalo. Nic moc. A to je jen jeden aspekt.
Dodnes si vzpomínám (s úsměvem), jak lidi se vší vážností říkali, že to nechápou. Udělat episode three musí být přeci tak snadný. Jen pár textur sněhu, vždyť tam mají míň práce. Opak je ale pravdou. Ze všech hledisek to byla dost velká výzva a rozhodně se nedivím, že se na to vybodli. Moc práce a výsledek by nebyl asi větší úspěch než předchozí epizody. Špatné nejsou, ale rozhodně to prostě nebyl výsledek, který od Valve očekávám(e). Osobně dost často teď slyším, že Episode one byla vcelku katastrofa a Episode Two byla zas o něco lepší. Tomu neříkám dobrý výsledek, byť osobně mě přijde třeba Episode One lepší než HL2.
https://kotaku.com/why-valve-gave-up-on-multiple-half-life-3s-1842450268
Žádný příběh pro třetí epizodu nikdy schválen nebyl. Jediný důvod proč nikdy nevznikla, je protože Valve mermomocí chtělo něco revolučního. Nakonec nebylo nic a o 10 let později si při vývoji nové VR hry vzpomněli, že vlastní nějaký Half-Life.
Mimochodem, osobně si myslím, že současné Valve už by nedokázalo vytvořit novou značku jakou je Half-Life a Portal.
Jsem si docela jistý, že ode dneška do tří let tu Half-Life 3 bude. Už si ale vůbec nejsem jistý, jestli bude výhradně pro VR, i pro VR, nebo výhradně v klasické podobě. V sázce je příliš mnoho a ve hře příliš mnoho faktorů. Nezbývá tedy než věřit, že Valve učiní správné rozhodnutí, já si ale vůbec netroufám tvrdit, které z nich by to mělo být.
Valve se bojí vystoupit ze svého stínu. A není se čemu divit. Buďto můžou udělat další střílečku ve které budou muset pod velkým tlakem inovovat aby vystoupili ze zajeté šedi konkurence a naplnili očekávání a nebo jí udělají v novém světě kde se každá banalita setká s nadšením díky relativně nové technologii. Viz třeba hození plechovky po holubovy který „světe div se“ odletí. Bohužel to bude podle mého na 100% VR. Tam udělají větší vlny (aka díru do herního světa), dosáhnou většího „wow“ efektu a prodají více headsetů. Což je hattrick.
Asi takhle. Jestli Half-life 3 vyjde a bude to VR hra tak mi to bude jedno a prostě ho přejdu. Jen mě zamrzí že to zabije tolik memes. Každopádně jak jsem už ale psal u první ukázky Alyx – je do ní vloženo až moc práce na jednu okrajovku. Na druhou stranu je to ale Valve které má ve zvyku všechno zahodit a jít dělat karetní hru nebo skiny do CSka. Ale jestli se mám vsadit tak sázím na to že dostaneme minimálně jednu další hru ze světa Half-life. Doufám i v to že jednu ze světa Left4Dead a rád bych viděl nějaký pořádně vražedný Portal – obě ve VR.
Jako left4dead by bylo ve VR libový..
Portal si moc neumím představit. Momentálně by se hodně velkému počtu lidí dělalo špatně. Protože Portal už je trochu extrém. Jedině, že by zásadně změnili mechaniky, ale i to je možné.
Proto taky píšu vražedný protože by to musela bát nezkutečná jízda.
Muselo by se tam volně chodit protože ty blinky co rvou oči a nakopnou mozek by to akorát zabily.
K portal VR by možná mohli také prodávat rovnou i větrný tunel
Stačí přítelkyně s větrákem v ruce co bude sledovat monitor a správně polohovat proud vzduchu.
No jo, ale co pak s přítelkyní až dohraješ? Ne každý má sklep kam ji uklidit.
Pak si můžeš vybrat co půjde z domu… Jestli ona nebo větrák. A léta jsou pořád teplejší. Zase ti ale větrák nedonese v minisukni vychlazenou kolu z ledničky… Tak trochu Sofiina volba tohle to.
Protože Gabe vytvořil steam a proč by se sakra namáhal dělat hry když mu to sype tak nehorázný sumy.
Protože Portal 2, CSGO, DOTA2, Artifact, Dota underlords a HL: Alyx hry určitě nejsou… A samozřejmě jde jim jen o peníze a prodeje, proto HL: Alyx vydali jako VR, protože tam je potenciál největších prodejů