Třetí díl závodní série Project CARS je prakticky za rohem, když na PC (u nás pouze digitálně ze Steamu), PS4 a X1 vyjde již za dva dny. My již pilně testujeme PS4 verzi, která vyžaduje pro stažení 40 GB dat a pokud bych měl shrnout své prvotní dojmy, tak to není vůbec tak špatné, jak jste se možná obávali.
Ano, Project CARS 3 má mnohem blíže ke GRIDu, Forze nebo The Crew, když je to v podání londýnského Slightly Mad Studios pod křídly Codemasters vlastně návrat ke konceptu, jenž mi silně připomíná solidní Need For Speed Shift 2: Unleashed.
Naši velkou recenzi očekávejte do několika dnů, přičemž ještě před ní se mrkněte na kompletní seznam všech tratí i vozidel. Tras hra nabídne 49 ve 122 variantách, automobilů je celkem 211.
Tratě
- Autodromo Internacional do Algarve
- Autodromo Internazionale del Mugello
- Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari Imola
- Autodromo Jose Carlos Pace Interlagos
- Autodromo Nazionale di Monza
- Brands Hatch
- Brno
- Cadwell Park
- Circuit de Barcelona-Catalunya
- Monte Carlo
- Circuit Zolder
- Circuito de Jerez
- Circuito di Fiorano Maranello
- Daytona International Speedway
- Donington Park
- Dubai Autodrome
- Fuji International Speedway
- Hockenheimring
- Indianapolis Motor Speedway
- Knockhill Racing Circuit
- Long Beach
- Lydden Hill Race Circuit
- Motorsport Arena Oschersleben
- Mount Panorama Bathurst
- Nürburgring
- Oulton Park
- Porsche Test Track Lipsko
- Road America
- Rouen-Les-Essarts
- Ruapuna Raceway
- Silverstone Circuit
- Snetterton Circuit
- Sonoma Raceway
- Sportsland Sugo
- Texas Motor Speedway
- Watkins Glen International
- WeatherTech Raceway Laguna Seca
- Willow Springs International Raceway
- Zhuhai International Circuit
- Azurové pobřeží
- Bannochbrae
- Kalifornie
- Havana
- Mojave
- Monument Canyon
- Sakitto
- Šanghaj
- Toskánsko
- Wildcrest
Automobily
Závodní automobily
Značka | Model | Ročník |
Acura | NSX GT3 | 2017 |
Alpine | A110 GT4 | 2018 |
Alpine | A442B | 1978 |
Aston Martin | DB11 Racing | 2017 |
Aston Martin | DBR1/300 | 1959 |
Aston Martin | Vantage GT3 | 2013 |
Aston Martin | Vantage GTE | 2019 |
Aston Martin | Vulcan AMR Pro | 2018 |
Audi | 90 quattro IMSA GTO | 1989 |
Audi | R18 | 2016 |
Audi | R8 (LMP900) | 2002 |
Audi | R8 LMS | 2015 |
Audi | TTS Coupé Racing | 2019 |
Audi | V8 quattro DTM | 1991 |
Bentley | Continental GT3 | 2016 |
Bentley | Speed 8 | 2003 |
BMW | 2002 Racing | 1973 |
BMW | 320 TC (E90) | 2012 |
BMW | 320 Turbo Group 5 | 1978 |
BMW | M1 Procar | 1981 |
BMW | M3 Sport Evo Group A | 1991 |
BMW | M6 GT3 | 2016 |
BMW | V12 LMR | 1999 |
BMW | Z4 GT3 | 2012 |
Cadillac | ATS-V.R GT3 | 2015 |
Caterham | Seven 620 R Racing | 2015 |
Caterham | SP/300.R | 2012 |
Chevrolet | Camaro Z/28 ’69 Trans Am | 1969 |
Chevrolet | Camaro ZL-1 GT4.R | 2018 |
Chevrolet | Corvette C7.R | 2016 |
Chevrolet | Corvette C8.R | 2020 |
Dodge | Challenger SRT Hellcat Racing | 2019 |
Dodge | Viper ACR Racing | 2017 |
Ferrari | 250 GT Berlinetta | 1961 |
Ferrari | 250 Testa Rossa | 1957 |
Ferrari | 330 P4 | 1967 |
Ferrari | 333 SP | 1996 |
Ferrari | 365 GTB4 Competizione | 1971 |
Ferrari | 488 Challenge | 2017 |
Ferrari | 488 GT3 | 2016 |
Ferrari | 512 BB LM | 1978 |
Ferrari | 512 M | 1970 |
Ferrari | 512 S | 1970 |
Ferrari | F355 Challenge | 2001 |
Ferrari | F40 LM | 1990 |
Ferrari | F50 GT | 1996 |
Ferrari | FXX K | 2015 |
Ford | Escort RS1600 Racing | 1972 |
Ford | Falcon FG V8 Supercar | 2013 |
Ford | Fiesta OMSE Supercar Lites | 2016 |
Ford | Fusion Stockcar | 2016 |
Ford | GT LM GTE | 2016 |
Ford | MkIV | 1967 |
Ford | Mustang 2+2 Fastback Racing | 1966 |
Ford | Mustang Cobra Trans Am | 1997 |
Ford | Mustang GT Racing | 2015 |
Ford | Sierra Cosworth RS500 Group A | 1988 |
Ford | Zakspeed Capri Gr.5 | 1980 |
Ginetta | G40 GT5 | 2012 |
Ginetta | G55 GT4 | 2012 |
Ginetta | G55 GT3 | 2012 |
Ginetta | LMP3 | 2016 |
Honda | Civic Type R Racing | 2016 |
Jaguar | E-Type V12 Group44 | 1974 |
Jaguar | F-Type SVR Racing | 2018 |
Jaguar | XJ220 S Racing | 1994 |
Jaguar | XJR-9 | 1988 |
KTM | X-Bow GT4 | 2016 |
Lamborghini | Aventador SVJ Racing | 2018 |
Lamborghini | Diablo GTR | 1999 |
Lamborghini | Huracán GT3 | 2016 |
Ligier | JS P2 | 2016 |
Ligier | JS P3 | 2016 |
Lotus | Exige Cup 430 Racing | 2018 |
Lotus (CTL) | Type 40 Ford | 1965 |
McLaren | 570S GT4 | 2018 |
McLaren | 720S GT3 | 2018 |
McLaren | F1 GTR Long Tail | 1997 |
McLaren | P1™ GTR | 2015 |
Mercedes-AMG | A 45 Touring | 2016 |
Mercedes-AMG | C 63 Coupé Racing | 2016 |
Mercedes-AMG | GT3 | 2015 |
Mercedes-Benz | 190E 2.5-16 Evolution 2 DTM | 1991 |
Mercedes-Benz | 300 SEL 6.8 AMG | 1971 |
Mercedes-Benz | 300 SL (W194) | 1952 |
Mercedes-Benz | CLK-LM | 1998 |
Mercedes-Benz | Sauber C9 Mercedes-Benz | 1989 |
Mitsubishi | Lancer Evolution VI T.M.E. Racing | 1999 |
Mitsubishi | Lancer Evolution IX FQ-360 Racing | 2006 |
Nissan | 280ZX IMSA GTX | 1981 |
Nissan | 300ZX Turbo IMSA | 1994 |
Nissan | Fairlady 240ZG GTS-II | 1973 |
Nissan | GTP ZX-Turbo | 1988 |
Nissan | GT-R Nismo GT3 (R35) | 2016 |
Nissan | R390 GT1 | 1998 |
Nissan | R89C | 1989 |
Nissan | Skyline Super Silhouette | 1982 |
Nissan | Skyline GT-R (BNR32) Group A | 1990 |
Nissan | Skyline GT-R (R34) Racing | 1999 |
Opel | Astra TCR | 2016 |
Pagani | Huayra BC | 2016 |
Pagani | Zonda Revolución | 2013 |
Panoz | Esperante GTR-1 | 1998 |
Porsche | 908/03 Spyder | 1971 |
Porsche | 911 Carrera RSR 2.8 | 1973 |
Porsche | 935 (991) | 2019 |
Porsche | 911 GT1-98 | 1998 |
Porsche | 911 GT3 R | 2016 |
Porsche | 911 RSR | 2017 |
Porsche | 917/10 | 1972 |
Porsche | 917K | 1970 |
Porsche | 917 LH | 1971 |
Porsche | 918 Spyder Weissach Racing | 2015 |
Porsche | 919 Hybrid | 2016 |
Porsche | 924 Carrera GTP | 1980 |
Porsche | 935/80 | 1979 |
Porsche | 935/77 | 1977 |
Porsche | 935/78 | 1978 |
Porsche | 935/78-81 | 1981 |
Porsche | 936 Spyder | 1977 |
Porsche | 961 | 1986 |
Porsche | 962C | 1987 |
Porsche | 962C Langheck | 1988 |
Porsche | Carrera GT Racing | 2004 |
Porsche | Cayman GT4 Clubsport MR | 2016 |
Radical | SR3 RS | 2011 |
Renault | 5 Maxi Turbo | 1984 |
Renault | Mégane R.S. TCR | 2018 |
Renault | Mégane Trophy V6 | 2011 |
Renault | Sport R.S. 01 | 2015 |
SMS | Formula B | 2019 |
SMS | Stadium Super Truck | 2018 |
Toyota | GT-86 Racing | 2015 |
Toyota | GT-One | 1998 |
Toyota | GR Supra Racing | 2020 |
Toyota | TS050 Hybrid | 2016 |
Silniční automobily
Acura | NSX ’20 | 2020 |
Alpine | A110S | 2019 |
Aston Martin | DB11 | 2017 |
Aston Martin | Vantage GT12 | 2015 |
Aston Martin | Vantage AMR | 2019 |
Audi | R8 V10 Plus 5.2 FSI quattro | 2015 |
Audi | TTS Coupé | 2019 |
BAC | Mono | 2017 |
BMW | 2002 Turbo | 1973 |
Bugatti | Chiron Sport | 2019 |
Caterham | Seven 620 R | 2015 |
Chevrolet | Camaro ZL-1 | 2017 |
Chevrolet | Corvette Z06 | 2016 |
Chevrolet | Corvette Stingray | 2020 |
Dodge | Challenger SRT Hellcat Redeye | 2019 |
Dodge | Viper ACR | 2017 |
Ferrari | 288 GTO | 1984 |
Ferrari | 458 Speciale A | 2015 |
Ferrari | Enzo | 2003 |
Ferrari | F12tdf | 2016 |
Ferrari | F40 | 1987 |
Ferrari | LaFerrari | 2015 |
Ford | Escort RS1600 | 1972 |
Ford | GT | 2016 |
Ford | Mustang 2+2 Fastback | 1966 |
Ford | Mustang GT | 2015 |
Honda | 2&4 Concept | 2015 |
Honda | Civic Type R | 2016 |
Jaguar | F-Type SVR Coupé | 2018 |
Jaguar | XJ220 S | 1994 |
Koenigsegg | Jesko | 2020 |
KTM | X-Bow R | 2015 |
Lamborghini | Aventador | 2016 |
Lamborghini | Huracán | 2016 |
Lamborghini | Sesto Elemento | 2010 |
Lamborghini | Veneno | 2013 |
Lotus | Evija | 2020 |
Lotus | Exige Cup 430 | 2018 |
McLaren | 570S Coupé | 2016 |
McLaren | 720S Coupé | 2017 |
McLaren | F1 | 1992 |
McLaren | P1™ | 2014 |
Mercedes-AMG | A 45 4MATIC | 2016 |
Mercedes-AMG | C 63 Coupé S | 2016 |
Mercedes-AMG | GT R | 2020 |
Mitsubishi | Lancer Evolution VI T.M.E. | 1999 |
Mitsubishi | Lancer Evolution IX FQ-360 | 2006 |
Nissan | GT-R Nismo (R35) | 2017 |
Nissan | Skyline GT-R (R34) | 1999 |
Pagani | Huayra | 2012 |
Pagani | Zonda Cinque Roadster | 2010 |
Porsche | 911 Carrera S (992) | 2019 |
Porsche | 911 GT3 RS | 2016 |
Porsche | 918 Spyder Weissach | 2015 |
Porsche | 959 S | 1987 |
Porsche | Carrera GT | 2004 |
Radical | RXC Turbo | 2020 |
Renault | Mégane R.S. Trophy | 2018 |
Rimac | C Two | 2018 |
Toyota | GT-86 | 2013 |
Toyota | GR Supra | 2020 |
Monoposty
Agajanian | Watson Roadster | 1963 |
Dallara | IR-18 Indycar | 2019 |
Lotus (CTL) | Type 25 Climax | 1963 |
Lotus (CTL) | Type 38 Ford | 1965 |
Lotus (CTL) | Type 49 Cosworth | 1967 |
Lotus (CTL) | Type 49C Cosworth | 1970 |
Lotus (CTL) | Type 51 | 1967 |
Lotus (CTL) | Type 56 | 1968 |
Lotus (CTL) | Type 72D Cosworth | 1972 |
Lotus (CTL) | Type 78 Cosworth | 1977 |
Lotus (CTL) | Type 98T Renault Turbo | 1986 |
SMS | Formula Rookie | N/A |
SMS | Formula X | 2018 |
Spark | SRT_05e Formula E | 2019 |
Konzolové krabičkové verze pro PS4 a X1 si můžete předobjednat na Xzone.cz za 1.699,-:
Doufám že to nebude mít kariéru jako Grid po 2-3 závodech, ale aspoň možnost delšího šampionátu.
Mam odehrano asi 4 hodiny, grafika na prd, pc2 bylo graficky lepsi(jak je to vubec mozne?) jizdni model otresnej, oproti jednicce a dvojce hruza
Vyzkoušeno jen na chvilku a po prvním spuštění nastavení na 4K, hlavně textury na vysoké, ostatní střední až vysoké 50/50.)
Dostaní na trať při prvním závodění překvapen grafikou a obraz poměrně ostrý.
Nastavení na klavesy, obtižnost sem vybral tu střední něco jako polo-profi a můžu říct, že bez volantu se to nedá..do zatáček jak na ledu.
Na nastavení jako začatečník se už to dá normálně hrát…
Obtižnost s funkcí auto pilot- točení do zatáček, k čemu to je.
Hrál sem to jen chvilku, chtěl sem vidět jak to vypadá u mě doma a jak je to optimalizované. A je ! )
Není to náročný vůbec.
Na blbým čtyřjádru okolo 4ghz (AMD X4 950 Am4)
2x8gb ddr4
Gtx 1660 Super 6gb gddr6.
Fps nad 30- až cca okolo 50)
Hráno do 20minut.
Žádné sekaní nebylo při závodění poznat.
Takže optimalizace i na slabém pc je krásná.
Kdo má doma volant a už zkušenost a baví, určitě doporučuji vyzkoušet.
Kdo má aspoň ovladač který mám taky, ale nestihl sem ho vyzkoušet, tak určitě to bude taky zábava.
Vnitřek aut vypadá luxusně, takže pro profíka to bude zábava
Ja PC 3 poridim, ale az s odstupem casu, protoze zatim nemam jeste dohrane Grid 2019 a kdyz chci simulaci tak si strihnu PC 2.
Oni udělali naprosto bezkonkurenční zvuky aut až jsem chvílema nechápal jak detaílní jsou a jízdní model kterej by sedl do otevřenýho světa jak prdel na hrnec a oni to stejně jebnou na tratě. Tohle mohlo krásně konkurovat aji FH a věřím že prodeje by to mělo minimálně dvakrát větší než když to dají na tratě který už má každej projetý tisíckrát. Já mam pocit že většina studií už je totálně vyhořelých a fungují jen na autopilota.
Hlavně pozor pro všechny co o tom nic nečetli jako já a mysleli si ,že dostanou něco jako 1 nebo 2
To byla pecka do vazu po spuštění
Shift 2 určitě ne,spíš ten Grid. Další hra z mnoha bez šance na úspěch,na blbnutí máme Forzy. Možná nalákají pár naivů jako já co si mysleli že dostanou to co před tím Klamání spotřebitele,mělo se to jmenovat Project cars : Arcade edition a ne Project Cars 3….
Už jsem koukal na dojmy, třeba JimmyBroadbent, a vypadá to jako totální hnůj. Ale po tom fiasku s Fast and Furious se není ani čemu divit. 60€ za hru, co by mohla být tak maximálně free2play na mobilu. Rozhodně tu je dost konkurence, které budou lepší volbou.
Jo jo grafika nic moc. Na pc chybí třeba nastavení antialiasingu. Jízdní model na arkadu ok ale závodění nic moc. Ai i na hard do zatáček skoro zastaví. Dynamický pocasi: je jasno, cvak, leje. Vliv na jízdní model nula. Zajímavej je ten systém získávání xp za různý veci v závodě a s tim spojenej postup v kariéře. Ale tak to mohli naroubovat ke dvojce, přidat tam par asistentu pro ty co je chtějí a byla by to dobrá hra. Takhle je to jen dalsi arkada z mnoha. Mame Forzu, Crew, Grid. Není duvod tohle kupovat. Howgh
Stačilo číst, psalo se že to bude spíš arkáda. Otázkou je proč nedali na výběr i tu původní hratelnost, ať si každý zvolí podle chuti.
Protože Codemasters
Tady se musím Codemasters zastat. PC3 vznikalo pro distributora jedničky a dvojky, tedy pro BANDAI NAMCO. A tipl bych si, že právě jejich vedení rozhodlo, že PC3, které vznikalo pod názvem Project CARS Revolution, má být více jako GRID či Shift 2. Na PCRevolution se pracovalo minimálně půl roku před tím, než SMS koupil Codemasters. Dokonce šéf SMS v červenci 2019 tvrdil, že se titul nebude jmenovat „Project CARS 3“ a že ve finálním názvu nepoužijí číslovku, ač interně se projektu skutečně říkalo project_cars_3.
kamos co to tak nejak sleduje tyhle simulatorovy zavody zas rika ze codemasters tam dosazovalo svoje lidi do vedeni jeste pred samotnym prodejem studia