Aktualizace:
Kromě rozhovoru pro magazín Level UP ze dne 31.10.2020, z něhož jsme při psaní této novinky vycházeli poskytl Gavin Moore ještě druhý rozhovor dne 29.10.2020, v němž na téma ray-tracingu sdělil pravý opak:
Vskutku, jednou z novinek je využití ray-tracingu, díky čemuž budete moci realističtěji spatřit například zásah stromu bleskem, který se následně vznítí. Toto je něco úplně nového a nebylo to v originálu přítomno. Můžeme to však nyní realizovatí díky výkonu konzole PlayStation 5.
Původní článek:
Vydání Demon’s Souls už od nás dělí jen deset dní, ačkoliv pravda, i ti nejšťastnější, kterým se povedlo konzoli předobjednat včas budou muset s hraním počkat až na 19. listopad, kdy u nás konzole oficiálně vyjde. Nové informace o této hře se týkají absence dříve avizovaného ray-tracingu a nad rámec toho jsme se dočkali i uveřejnění nové upoutávky, která se zaměřuje na nahrávání hudby, která je pro tuto hru natolik klíčová.
Na téma podpory ray-tracingu se nedávno vyjádřil kreativní ředitel Bluepoint Games Gavin Moore. Jeho vyjádření zní následovně:
Tak jako u každého vylepšení vizuálního zpracování, i podpora ray-tracingu něco stojí. Pokud bychom se tedy rozhodli pro implementaci této technologie, znamená to, že bychom tak museli učinit na úkor něčeho jiného. Prostě bychom něco museli ze hry vyhodit (třeba výpočetně náročný partiklový systém, pozn. red.).
Když jsme začali s vývojem remaku, netušili jsme, že hry budou ray-tracing podporovat, takže jsme s ním nepočítali. Na co jsme se místo toho opravdu zaměřili je zasazení a vzhled postav. Veškeré nasvícení je počítáno v reálném čase, včetně stínů.
Navzdory absence ray-tracingu však hra nabídne dva herní režimy. Jeden bude zaměřen na dosažení maximální vizuální kvality ve 4K rozlišení, avšak spokojit se budete muset s pouhými třiceti snímky za sekundu. Druhý režim pak nabídne až 60 FPS, ovšem za cenu grafických ústupků. Ve druhém zmíněném režimu hra poběží v dynamickém 4K rozlišení.
Potvrzen byl i foto režim a grafický režim Kurosawa. Zachován byl ale i takzvaný Fractured Mode.
V záhlaví článku se můžete podívat na upoutávku, která vás provede nahráváním hudby.
Demon’s Souls si můžete zakoupit v obchodě Xzone, kde jako dárek získáte i kapesníky You Died.
Pokud chcete šetřit a kupovat hry do 1000 Kč tak si počkejte 0.5-1 rok a hru a nejen tuhle ve slevě jistě koupíte, ted se snaží všichni vydělat na nových konzolí a táké budou, nebo vlastně už jsou vánoce.Nebo zkuste zadat do třeba Heu…. já sehnal hru DS za 1798 kč což za tak skvělou předělávku na které je jasně vidět že si dali jak s grafikou tak se zvukem hodně záležet rád zaplatím.Jinak toho RT je škoda ale chápu že to asi ještě u těchto konzolí nebude vždycky možné, alespon podpora Dualsens ovladače by potěšila.
Přeložte si to aspoň dobře
Indeed, one of the novelties is ray tracing, now you will see more realistically when lightning hits a tree and sets it on fire. That is brand new and never existed in the original. Now we can do it because we have all that power with PS5. It’s great.
Demon’s Souls for PlayStation 3 is an incredibly dark game. What we have done is, after evaluating the power of the PlayStation 5, we realize that we no longer had to activate or deactivate any light source, but we have been able to include light in real time thanks to ray tracing. So every aspect of the game lighting is in real time. It is dynamic. We have used the lighting as a way to guide the player through the levels, as little hints of where to go.
Bohužel tu došlo k tomu, že Gavin Moore poskytl dva na toto téma zcela protichůdné rozhovory, takže není jasné, jak to ve skutečnosti bude. Každopádně děkuji za tento výňatek, článek jsme aktualizovali.
Původní překlad tedy byl v pořádku, ovšem vycházel ze druhého rozhovoru, díky za pochopení.
Ale stejně se mi příčí cena 1 999,- Kč za remaster nebo remake. Popravdě nevím, co z nich Demon’s Souls skutečně je.
Remaster je jenom trochu upravená grafika staré hry. Remake je udělaný od úplného začátku, což Demons Souls jsou.
Ale bude to kopie 1:1 nebo remake ve stylu Mafie? Osobně původní hru neznám, proto se možná ptám takhle hloupě.
Tvůrci potvrdili, že mechanicky to bude 1:1 (kromě odstranění některých exploitů).
To znamená že vše ve hře (nepřátelé, kulisy apod.) by mělo být přesně na svém místě a třeba i ovládání by mělo fungovat naprosto stejně.
Nicméně dovolím si říct, že audiovizuálně je to natolik vylepšené, že to i na mě (v původní hře mám platinovou trofej) působí jako zbrusu nová hra
Díky za vysvětlení. Ale stejně ve mě pořád hlodá červík, který říká, že ta cenovka je hodně přemrštěná. Nebo to je kompenzace za dotovanou PS 5?
Za mne ta cenovka mohla být asi nižší, ale krom příběhu, museli vše udělat od úplného začátku a pokud se podívám na ostastní next gen hry, musím říct, že jako jediná mi přijde opravdu next gen po grafické stránce.(to je ale jenom můj osobní názor)
vypadá to uplně stejne jak dark souls 3
Ta cenovka je za remake absolutně mimo…
Těch 1999 Kč je fakt nesmyl no, remake Mafie stojí kolem 1200 Kč, takže takovou cenu bych viděl jako reálnou i tady.
Už jen od pohledu na to Mafie dostala daleko menší budget, tudíž se to nedá moc srovnávat.
Řeknu to takhle, udělat to Ubisoft, EA nebo jiné neoblíbené studio, tak tu bude milion nadávek a komentářů, že je to dojení, že jen za lepší grafiku chtějí 2k apod.
Tak za podobný remake ME Trilogie bych to dala a Assassíny nehci ani zadarmo
Ale chápu, co tím básník myslel a je to pravda. Hold PR má taky svou cenu
Podívej se, jaké hry (čti průjmy) dělá EA a UBI. Takové firmy se s Bluepointem nedají srovnávat. Například remaster Hot pursuit.
Nechci soudit ani NFS ani Prince, ale obě hry budou stát o víc jak 1000 Kč méně. Jinak jako souhlasím, Prince vypadá fakt šíleně, ale taky do dělá asi 50 lidí někde ve studiu v Bombaji. Demons Souls bude určitě super titul, ale ty dva litry jsou fakt nesmyl.