V dubnu jsme mohli zjistit, že rok 2020 byl pro společnost CD Projekt rekordní, kdy se o to velkým podílem zasloužil i velice očekávaný Cyberpunk 2077, jenž navzdory nevydařenému vydání prodal více než 13,7 miliónů kopií.
Nyní společnost ale už přinesla finanční výsledky za první kvartál roku 2021, kdy její příjmy za první tři měsíce činní 198 miliónů zlotých (1,124 miliardy Kč – zhruba 26 % z GOGu a 74 % z CD Projektu RED), což je pouze 2% meziroční nárůst.
Tento poměrně střídmý nárůst ovšem firma komentuje tím, že v minulém roce prodeje profitovaly z lockdownů a různých restrikcí. Kromě toho v prosinci roku 2019 na Netflix dorazila seriálová adaptace Zaklínače, která zažehla novou vlnu zájmu o toto univerzum.
Každopádně zatímco příjmy povyrostly, tak zisky poměrně výrazně spadly, kdy CD Projekt vygeneroval 32,5 miliónů zlotých (184,592 miliónů Kč), což je oproti minulému roku pád o téměř 65 %.
Tento pád byl zapříčiněn hlavně díky stálému odpisování výdajů na vývoj Cyberpunku 2077 a aktivitami v oblasti výzkumu a vývoje souvisejícími s budoucími projekty.
Uplynulé čtvrtletí také znamenalo pro firmu rekordní pozitivní cash flow, kdy souhrnný zůstatek hotovosti, bankovních vkladů a státních dluhopisů se zvýšil o více než 1 miliardu zlotých, tedy celkově na 1,9 miliardy.
Zprávu o těchto výsledcích můžete zhlédnout i ve formě videa.
ta hra je super, teda aspon na pc
jak si užíváte next gen update a free DLC ? jo počkat ony nebudou XD hype opadl a najednou každej uznává jak je ta hra broken krom příběhu ale když vyšla se ji každej zastával jak je to best hra ever LOL
Dobře tak ! Lhářům a podvodníkům z CD projektu LIE!Ať klidně padnou na hubu!
Byla by jich škoda, spíš ať to za nějaký čas dodělají. Pořád je tam IMO spousta kvalitních vývojářů.
Pro info:
Na Novinkách vyšel v dubnu článek o masivním refundu hry C2077, čímž CDP přišel o 1,1 miliardy korun. V letošním roce refund činil 882,8 mil. Kč.
Zdroj: https://www.novinky.cz/internet-a-pc/hry-a-herni-systemy/clanek/cyberpunk-2077-vratily-desetitisice-lidi-kolik-to-studio-cd-projekt-red-stalo-40358462
škoda Cyberpunku. Místo slibované herní revoluce a nejživětšího města jaké kdy bylo vytvořeno (sliby vývojářů) jsme dostali jen lehce naprůměrnou hru, kde jakžtakž hratelná byla pouze hlavní linie a pár linií společníků, a zbytek byl naprosto generický obsah v mrtvém městě. Taky naprosto nechápu hodnocení her recenzenty. Na metacriticu má Cyberpunk 85% od recenzentů, zatímco např. Risen 3 tam má jen 65%. Osobně nemám pochyb o tom, že Risen 3 je mnohem lepší hra než Cyperpunk. A i v rámci cyberpunkového žánru je asi 10 cyberpunkových her lepších než CP2077. Snad nezklame alespoň The Ascent
No nadprůměrnou bych ji rozhodně nenazval.
Na to je tam strašně moc nedostatků a nedodělků.
Na venek a na ukázkách vypadá fajnově, ale jakmile člověk začne trošku hrát (nemusí ani šťourat), tak se celý zážitek z hraní sesype jako domeček z karet…
Je to škoda. Cyberpunk 2077 měl obrovský potenciál a měl našlápnuto na jednu z nej RPG her (alespoň já jsem tomu po mega úspěchu třetího Zaklínače věřil). Stačí se projít městem a je smutné pozorovat, že z něho zbyla pouhá kulisa (skoro až ghost town) bez žádné interaktivity. Tak alespoň ten příběh zůstal.
„Taky naprosto nechápu hodnocení her recenzenty.“
Tak to nechápe víc lidí
To ale nejsou jen recenzenti.
C77 vyhrál 35 anket o nejlepší hru roku, z čehož 24 bylo uživatelských.
Jak jsme rozebírali třeba tady:
https://www.zing.cz/specialy/96221174/cp2077-dojmy-redakce/
…hra prostě někomu sedla a někomu ne (a to nejen podle platformy).
Těžko popřít, že např. z hlediska výpravy jde o jeden z největších titulů loňského roku.
Na druhou stranu je to škoda, protože kdyby to vyšlo teďka na léto a doladili by za půl rok alespoň ten technický stav, mohlo to dopadnou ještě mnohem líp … na přílišnou konkurenci to tenhle rok zatím nevypadá, takže mohli kralovat. V tom nejhorším by se to aspoň pořád prodávalo na ps storu a kritizovány by byly „jenom“ chybějící mechaniky.
Ano, z hlediska výpravy jde o jeden z největších titulů loňského roku. Ale co ten chybějící zbytek, jenž měl tvořil velkou část celého zážitku? Na internetu, zejména Redditu (ale i jinde) jsou obrovské výčty všemožných chybějících prvků, co hra měla nabízet. Ale to už bych se x krát opakoval a podobných komentářů tu proběhlo mraky.
Příběh a postavy super, ale ta absence zbytku je tak značná, že se přes to prostě nelze přenést a i když se člověk snaží ignorovat a soustředit se na to, co zbylo, tak projížďka mrtvým městem hned připomene, co tu mohlo (a mělo) všechno být.
„C77 vyhrál 35 anket o nejlepší hru roku, z čehož 24 bylo uživatelských.“
To je hezké. Zajímalo by mě, jak by lidi hru hodnotili nyní, kdy nejsou omámeni hypem (sám jsem nakonec upadl do hypu). Tím narážím na nové video od YongYea:
https://www.youtube.com/watch?v=8WeCfKzwaV0
Edit: hype (stejně jako někdy nostalgie) je svinstvo. Nejlépe na tom byli ti, kteří se v herním průmyslu (novinkách) neorientují a prostě si hru koupili. Nic neřešili (nízké nároky, netuší nic o problémech… a prostě si užívali příběh).
Po bitvě je každý generál…
Já mám ale třeba známé, kteří hrají jednu hru ročně a zrovna C77 se dali zlákat a ohromně si to užili, o některých scénách z té hry mluví a vzpomínají na ně dodnes. Hlavní problém holt měli (kromě hráčů na starých konzolích samozřejmě, i když tam se také našly výjimky, viz. dobové diskuze) hardcore fanoušci, kteří hru chtěli hrát opakovaně, na jiná zakončení, vyšší obtížnosti apod., doufajíce v kvalitu na úrovni Zaklínače. Což nebyla, na tom jsme se shodli snad úplně všichni.
Hra na kterou čekal celej svět a oni to tak po….i. Já si cyberpunk užil a vyzobal jsem komplet mapu a všechny úkoly na series x. Jedna z nejlepších her plná super nápadů se spoustou super věcí který mám fakt moc rád. Deus ex jsem žral už od původního prvního dílu. Takže tohle byla jasná volba. Ale vydat to v takovým příšerným stavu to si CP2077 nezasloužil. Ach jo nezbývá než čekat jestli se vůbec ještě něco stane.
Já jsem nikdy ekonomii nerozuměl – mohl by mi prosím někdo osvětlit, jak se výdaje v minulém období odrazí v zisku v aktuálním období?
Některé výdaje se odepisují postupně na konci každého fiskálního roku. Dejme tomu, že firma koupí nový pracovní stůl. Ten stůl se nebude používat pouze jeden rok. Proto se odepisuje postupně po částech několik let a tím je to reálnější vůči opotřebení. Délku odpisů určuje zákoník.
Děkuji 👍
CP2077 nemá ani to slibované příběhové DLC
Tam budou rádi, když to do konce roku aspoň trochu opraví a vydají ten Nex-Gen update, co to zase rozbije
neboj určitě přijde, a doufám že jich bude celkem dost.
Mě dostává, jak je před vydáním brzdila stará generace konzolí, ale update na next-gen ještě ani nevyšel. 😁 Když si to srovnám se sérií FarCry tak např. FC5 a New DAWN, jsou na PS4 v krásné grafice i výborně naoptimalizované, animace atd. Vesměs je to dost podobná hra a přesto je s optimalizací úplně někde jinde. Základ bude asi nevyhovující engine.
Fc 5 na ps4 fakt neni v krasne grafice, je tk osekany az na kost.
Nepletes si to s Breskpointem, ten vypada na ps4 slusne
Matyáš: Tak engine v tom rozhodně hrál svojí roli, dost ho přecenili si myslím a kdyby šáhli po něčem od třetí strany, dopadlo by to možná jinak a nemuseli by si tam dělat příšerný 2D autíčka v dálce
Nebo by auta svedla nejen jet po kolejích ale i objet překážku atd.
Kdyby to byl update co ti z toho udělá PC verzi tak už by to bylo asi venku. Tady toho bude podle mého víc. Už nebudou omezený výkonem kalkulačky tak mohou vrátit něco z toho co ořezali aby to vůbec běželo. Na druhou stranu ale na to nemají moc času a díky tomu hacku ho mají ještě méně. Takže ho buď ořežou nebo odloží.
Upřímně grafika je to poslední, co někoho popravdě asi štve a nebudou zpětně implantovat mechaniky jako 1000 jedinečných a ručně dělaných NPC, policii s propracovanou AI, která bere ohledy na korupci atd. Nebo ze z oblečení a augmentací udělají něco jiného výzbroj co si přepneš v inventáři, když slibovali že naopak oblečení nebude mít branná čísílka ale bude na něho navázaná mechanika stylovosti, nebo že se hráč bude moc převlékat do barev gangů a infiltrovat tak jejich oblasti a hromadu dalších věcí. Spíš nic z toho nikdy ani reálně neměli ve funkčním provedení natož to dostat všechno do enginu a byly rádi, že vydali to co vydali. Jakou doufám že za pár let se dozvíme jak to s touhle hrou bylo a kde to selhalo.
A na ty kalkulačky vyšli i mnohem propracovanější hry, než CP77, tam bych v tomhle případě vinu neviděl.
Ubisoft a slovo optimalizace nejde v žádném případě dohromady. Navíc, grafika ve FC není kdovíjaká (jak lze mimo jiné vidět v „ukázkách“ FC6) a je úplně znát stáří enginu Dunia.
Tak na PS4pro má grafiku FC new DAWN rozhodně hezčí než CB2077
Jako na PC to vyšlo sice v hezkém kabátku, ale také se potýkali s problémy, takže nevím proč to rozdělovat, když jim to dělalo problémy tak se na to měli vykašlat. Udělat to pro PC, novou generací konzolí, což dává větší smysl a (odloženou) verzi pro starou generaci možná někdy v budoucnu.
Co příběhové, před vánoci zpráva že začnou Vycházet ty free DLC a zatím ani jedno.
Nezaplatil se jim vývoj hry prodeji asi 3x ? Ti jsou za vodou tak či tak.