OverBorder Studio a společnost Team17 aktuálně vytvářejí poměrně zajímavý soulsborne titul Thymesia, který nás zavede do světa plného nemocí, jež však hlavní protagonista může využít ve svůj prospěch, jelikož je lze použít jako zbraň.
Ovšem jestli jste se na hru z prozatímních ukázek těšili a stále jste věřili, že vývojáři ji stihnou dodat v původním okně vydání, tedy ještě letos, tak vás musím zklamat.
I zde totiž dochází k odkladu, a to na rok 2022.
Důvodem je opět fakt, že autoři chtějí hru dodat v co možná nejlepším stavu, k čemuž potřebují více času.
An update from the Thymesia team: pic.twitter.com/3tq8EsBrdt
— Thymesia (@OverBorderGames) November 18, 2021
Každopádně stále platí, že se dočkají hráči na PC (Steam) a nově i PlayStationu 5 a Xboxu Series X/S.
Díky bohu většina her jsou prostě odpad a nebo jen reskin, jako bugisoft, rockstar atd, takže jsem v klidu a mám čas na staré pecky.
Znova se ptám.
Fakt nechápu dnešní dobu, kdy se každá hra odkládá. Pochopil bych třeba o měsíc nebo dva, že se našly nějaké neočekávané chyby, ale o půl roku? O rok? To jsou ti markeťáci/vývojáři tak blbí nebo naivní, že nedokážou oznámit hru až v době kdy ví, kdy ji dodělají? Co ztratí tím, že ji oznámí o půl roku později, s tím že ji potom opravdu vydají v době kdy bude hotová?
Vím že vytvořit hru není sranda a že to trvá roky, ale i Valve, které je známé díky Valve time, oznámilo HL:A v Listopadu, že vyjde v Březnu a pak ho skutečně vydalo.
Tuší někdo proč to dnes takto funguje?
Odpověď je jednoduchá – hype.
Dneska je na trhu tak obrovské množství her, že kdyby se hra, zvlášť nějaká nová značka, oznámila v době, kdy už je naprosto jisté vydání – třeba tři měsíce předem – reálně jí hrozí, že cílová skupina hráčů už bude soustředěná na jiné hry, co byly oznámeny dlouho předtím. Kvůli tomu se musí ozvat dostatečně předem.
No a na druhou stranu tu jsou v poslední době špatné zkušenosti hráčů s oznámenými hrami, které skončily na roky v limbu nebo se nikdy nedodělaly. A kvůli nim musí odhadnout datum vydání v době, kdy ještě není nic jisté, protože oznámená hra bez alespoň přibližného data taky spoustu lidí odradí, popřípadě ji rychle pustí z hlavy.
Markeťáci v tohle ohledu nejsou vůbec blbí nebo naivní, jen se přizpůsobili době.
Tvorba her není výroba, je to vývoj – v pravém smyslu slova.
Vývoj, který je předvídatelný zhruba stejně, jako alchymie.
Ve větších týmech se denně na jednom místě střetávají assety i kód klidně stovek umělců a inženýrů, nikdo neumí spolehlivě předvídat, co se pokazí a jak dobře bude fungovat výsledek na konci týdne.
Debug a polish fáze větší hry trvá okolo půl roku, nikoliv měsíc nebo dva.
Navíc konkrétně v posledních dvou letech do toho každou chvíli vlétne nějaký ten lockdown nebo karanténa, což tomu samozřejmě také nepomáhá.
@Martin To já všechno vím, mě jen vrtá hlavou proč to neoznámí když už to ví, tzn. už nějakou dobu po začátku debugu apod.
Na to mi víceméně odpověděl James Faith. Rozumím teda že za tím stojí hype, ten bohužel ale hraje na emoce a na nějaké lidské chování a většinou stojí za tím ukázat hru v nejepším světle, i za cenu zakrytí nedostatků nebo problémů, které se při vývoji vyskytnou.
Každopádně předčasně vydaná hra je zlo pro všechny ranné hráče, osobně raději skousnu libovolný počet odkladů, než hrát nedodělek – na to je mi můj vlastní čas příliš cenný, plus první dojem je jen jeden a většinou ten nejdůležitější.
S tím naprosto souhlasím. Jen teda mě osobně odložení hry řekne, že ve studiu mají bordel, honí věci na poslední chvíli, ukousli si příliš velké sousto nebo mají jiné problémy. Ale v tomhle jsem zase (jako ve spoustě jiných věcí) v menšině.
Dělám herního producenta již 18 let a ještě jsem nezažil projekt, který by neprošel nějakou nečekanou změnou nebo průtahem. Myslím, že vývoj videoher je jedna z nejhůř předvídatelných lidských činností a všichni vývojáři jsou podle mého hrdinové, kteří denně předvádí nefalšované zázraky. Tím největším je úspěšné dokončení vývoje.
Tak proč to dřív nebyl takový problém? A pořád u některých titulů není. Nebo ty hry dřív vydávali všechny rozbité? To jsou i dnes ty odkládané.
Je to komplexností a rozsahem kde se dá uhlídat méně věcí? Pořád mi to prostě nějak nesedí.
S každou další generací HW a s každým dalším rokem jsou velké hry větší a složitější.
Plus bohužel možnost patchovat hry online způsobila, že i na konzole dorazil nešvar vydávání nehotových her, což bylo dřív nemyslitelné jednoduše z technických důvodů.
Mezi nejlepší týmy na světě objektivně patří třeba interní studia Sony (Naughty Dog, Guerrilla) a přesto i oni svoje poslední dvě hry nezávisle na sobě odložili.
Můj pohled… Hry jsou dneska mnohem větší byznys než dříve. Tenkrát i platilo, že hry se dělali pro hráče od hráčů. Dneska se pomalu do her montují i firmy, které za tím vidí jen peníze, řeknou studiu „nereálný“ deadline aby nelenili a peníze se rychleji točily. No a pak příjdou za vedením s tím, že to zkrátka nestíhají. Ale jinak i platí to co říká Martin. Vývoj her musí být při špatně rozvrženém týmu a komunikaci strašný bordel, což může umocnit fakt když na hře pracuje více externích studií z celého světa. Tam je to ztíženo kvůli různému časovému pásmu a jediný způsob jak se setkat je po mailu. A pak je tu ten hype jak říkal James, ale takový Cyberpunk na tom strašně pohořel. Hra se oznámila téměř 5 let před tím než se na ní začalo skutečně pracovat na 100%.
Presne tak. Hry jsou proste byznys a tomu se podrizuje vsechno. Oznamovani her neni ani tak pro hrace, jako hlavne a predne pro investory a akcionare.