Pakliže jste si dnes přečetli naší průběžnou recenzi na novinku od proslulého japonského studia From Software, jistě vám neuniklo, že se jedná o naprosto výjimečný titul, který lze snadno označit za vůbec nejlepší hru tohoto žánru.
Jaké známky si ale Elden Ring odnáší od zahraničních recenzentů? Odpověď naleznete níže.
VGC
Elden Ring je fantastická hra, která je stále schopna způsobit tu neuvěřitelnou slast poté, co se vám po hodinách pokusů konečně podaří skolit vašeho nepřítele. Fanoušci žánru s vydáním Elden Ring získávají v podstatě vše, co si kdy mohli přát.
100 %
GAMINGbible
Elden Ring je neustále překvapující dobrodružství, které posunulo osvědčenou formuli společnosti FromSoftware do nových výšin. Je to jedna z nejlepších videoher posledního desetiletí a naprosto zásadní vydání, které předznamenává skutečně silný rok pro všechny hráče.
100 %
TheGamer
Společnost FromSoftware sice nepřepisuje pravidla tohoto média, ale boří své vlastní principy a zároveň je rekonstruuje do soudržného celku, který překonává vše, co mu předcházelo. The Lands Between vás zve k prozkoumávání světa s nebývalou mírou svobody a nabízí moře zdánlivě nepokořitelných výzev a citlivě vystavěných příběhů, kterým je vždy radost se oddávat. Jedná se bezpochyby o jednu z nejlepších her poslední doby.
100 %
GamesRadar+
Elden Ring je zdokonalením a zároveň evolucí formule Dark Souls, která představuje rozsáhlý svět, jenž je stejně nepřátelský jako lákavý. Navzdory občasným přehnanostem nebylo utrpení nikdy tak zábavné, jako tady.
100 %
Screen Rant
Elden Ring je přesně takový, jaký ho fanoušci chtějí mít, a velmi pravděpodobně se stane nejoblíbenějším titulem společnosti From Software.
100 %
Destructoid
Elden Ring je jedna z nejúžasnějších a nejotevřenějších her, kterou jsem za poslední roky hrál.
100 %
Gamer
Elden Ring je vyvrcholením všeho, co série Dark Souls nabídla předtím, spojené se svěžím pojetím žánru otevřeného světa, který vás nenechá vydechnout. Zároveň jde o hru s minimem nudných sekvencí nebo repetitivních úkolů. Navzdory několika porodním bolestem a skutečné zábavě začínající po několika úvodních hodinách je Elden Ring tím, čím by se každá hra v tomto žánru měla snažit být: náročným a tajemným dobrodružstvím, které nepřestává udivovat a ve kterém je každá hodina ještě zábavnější než ta předchozí.
100 %
God is a Geek
Hluboký, rozsáhlý a dobrodružstvím napěchovaný otevřený svět hry Elden Ring se nedá označit ničím jiným než mistrovským dílem.
100 %
COQconnected
Elden Ring je obdivuhodný počin. Je to souhrn známých mechanik, ale zároveň i odvážný krok vpřed, který spojuje ty nejlepší a nejefektivnější ideje společnosti FromSoftware s neskonale poutavým otevřeným světem. Jeho souboje jsou nejpropracovanější ze všech titulů studia, jsou náročné, ale zároveň přístupné novým hráčům. Elden Ring obsahuje neuvěřitelné množství kvalitního obsahu. A co je ještě důležitější, nabízí podmanivý a vybroušený zážitek plný nebezpečí a krásy.
98 %
Press Start Australia
V době, kdy žánr open world her začíná opět stagnovat vyniká Elden Ring nejen jako ten vůbec nejlepší počin v síni slávy studia From Software, ale též jako RPG s otevřeným světem jako takové. Jde o vůbec nejambicióznější hru studia, která dozajista zanechá trvalou stopu na celém herním průmyslu.
95 %
GamePro
Společnost FromSoftware překonala sama sebe a vytvořila velkolepé akční dílo, které je z hlediska designu otevřeného světa naprosto jedinečné.
94 %
Eurogamer Italy
Obrovský svět, který je vždy zábavný, umělecká a příběhová soudržnost tak silná, že připomíná Lordran, obrovské množství obsahu, který je naprosto ohromující, téměř dokonalé provedení… To vše dělá z Elden Ring nejlepší ten výsledek, jakého je možné v rámci „soulsborne“ formule dosáhnout.
Inverse
Tohle není jen Dark Souls s otevřeným světem. Místo toho vývojářské studio FromSoftware vplétá svou známou formuli do ohromného prostředí tak zručně, že se můžeme jen divit, jak jsme mohli Dark Souls hrát s původním rozvržením herního světa.
90 %
Elden Ring vychází tento pátek na platformy PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series. Přesný čas vydání naleznete zde.
Hru si můžete předobjednat v obchodě Xzone.
Na Elden Ring jsem byl natěšený neuvěřitelně a to jsem schválně viděl jsem pár obrázků na PS store, povrchně prolétl několik textů, abych si nic nevyzradil a neviděl žádné video. Takhle jsem se těšil snad jen na Little Big Adventure 2 a to je už přes dvacet let.
Hraju na PS5, mám tam zatím asi jen 15 hodin a jsem v podstatě na úplném začátku a musím říct, že první hodina mě rozhodně nenadchla, a to hlavně z toho důvodu, že jsem byl ve hře ztracený. A taky jsem ji začal hrát v pátek večer unavený, i když jsem věděl, že kdykoliv jsem začal něco hrát večer unavený, zkazil jsem si první dojem. Tak jsem to radši vypnul a nařídil si budíka na čtvrtou ráno.
A pak to začalo, najednou se přede mnou otevřel nádherný svět (kritiku grafiky nechápu), perfektní DS hratelnost venku i uvnitř. Ne že bych byl nějaký znalec otevřených světů, ale ještě nikdy jsem nezažil, aby se hra ovládala stejně dobře v exteriéru i interiéru!
Chodím si po světě stylem Zeldy BOTW, co vidím, tam zajdu, zažívám deja vu z Gothicu, kdy stejně jako tam i v ER vím, že když mi tu natrhávají zadek, nejsem tu ještě vítán, tak jdu jinam.
Na PC už téměř deset let jenom pracuju, takže problémy s windows verzí jdou mimo mě, na PS5 jsem za úvodních (nicotných) 15 hodin bez sebemenší chyby, natož aby se to nenahrálo nebo to spadlo. Třeba mám štěstí, nevím, ale je to tak.
Bodové hodnocení bych nedával, nic pro mě v podstatě neznamená, ale pro mě je to splněný sen a hra tohoto roku. A to i z toho důvodu, že se už asi letos k ničemu jinému kvůli Elden Ringu nemám šanci dostat
Asi by bylo dobré říct, že v hrách od From Software jsem se našel, v podstatě mi zkazily téměř všechny západní RPG, které jsou teď pro mě nehratelné/nezajímavé. Koho nezajímá/nebaví Demon’s Souls, Dark Souls nebo Bloodborne, Elden Ring jeho zájem nejspíš také nevzbudí.
Jestili je tohle jedna z nej her současnosti, takto jde s hrama pěkně do p*d*le. To už se dobré hry asi nedočkám
Můj pohled jako člověka co hrál pár hodin Dark Souls 3 a Bloodborne. 10ku nevím teda. Chápu to nadšení fanoušků, ale mě to přijde jako taková Dark Souls Pokemon hra kde na každém rohu a v nějaké budově jsou nějaké příšery + boss fight. Nu a to je vše. Já čekal trošku open world ve stylu objevování, mluvení s NPC a plus tedy souboje. Na PS5 to nejede teda nejlépe. Je tam stuttering, což je dost nepříjemné po delší době. Neřeším grafiku vůbec, ale asi nejsem typ na dark souls hry. Já vím, že se tam dá dát nějaký perk, aby Vám po smrti zůstaly runy a pak ten perk teda musíte pořád craftit, ale já nemám motivaci hrát dál. Nevadí mi opakovat pasáže a zkoušet to, ale pořád přicházet o runy někde nebo jsem dark souls nepolíbený mi moc v motivací nepomáhá Pak si dáme odpočinek a všichni jsou zpátky, takže repete Ještě to zkusím, ale asi to není můj žánr.
„Elden Ring? More like Stutte-ring“
jak tohle může dostat 10/10 je naprosto nepochopitelný, úplně stejně nepochopitelný, jako cyberpunkovejch 10/10, to si ty recenzenti fakt neviděj do huby?
grafika je odporná, příběh klasicky soulsovej (tzn žádnej), gameplay ctrl c+v a nic nového pod sluncem… šup tam s „10/10 – LEGENDÁRNÍ“
Já zase nepochopim takovou odpověď jako dáváš ty. Jakou hru si stvořil? Nemáš vůbec představu co to obnaší za práci ! U her nejde o grafické zpracování „nejen“ de o hratelnost, aby hra bavila a byla na delší trasu a ne za tři hodky dohraná. Zahraj si jí doma na PC ve 4K HDR a max detailech a až do konce a pak sem napiš recenzi….
A ta optimalizace na pc ? Paráda – plynulé a schpnost hrát 60fps, ovladaní klavesnice/myš – slušný. Grafika je pěkná, možnost zpracovat barvy a podpora HDR. Co nenacházim sou cz titulky, tak snad někdy,
Otevřený svět plný překvapení a hezkou hratelností kterou si člověk užije až do konce „snad“ dohraji. Dávám 9/10.
hrál jsem stovky, dneska už možná tisíce her, takže kvalifikovanej pohled určitě mám, ta hra vypadá jako něco, co zrovna vylezlo pro playstation 3, proč bych hrál ve 4K, když tam mají natažené low resolution textury? 60 fps to právě nejede ani ve snu, minimálně ne stabilně – a 60 fps nahoru dolu je mnohem horší, než 30 fps stabilně, ovládání K+M je naprosto tragicky odfláklé od UI po rotování pohledu myší, hratelnost je stejná, jako posledních 6 jinejch souls-like her, jen tentokrát místo rovně po koridoru mohu běhat po stejně hnusný otevřený mapě, třikrát hurá, bouchejte šampaňské
Co by sis jako představoval za hratelnost? U hry, která se proslavila právě hratelností a pro většinu fanoušků je to právě hratelnost, proč tu hru milujou. Navíc nemáš pravdu v tom, že je stejná, když pominu skákání a jízdu na koni, tak si můžeš třeba měnit speciální schopnost na každé zbrani a celkově si přizpůsobit svůj styl o dost víc, než v předchozích souls hrách. A co je hlavní, výborně to funguje, tak mi řekni, jak by sis to představoval ty?
Máš pravdu v optimalizaci, která je teda na PC hodně špatná, z velké části je to kvůli DX12 hádám. A nechápu vypuštění některýho nastavení, např. vypnutí chromatické aberace. Ale myslím, že následující patche tohle opraví, u From Software bych se toho nebál.
Nemusím být kuchař abych poznal že mi kuchař nasral na talíř. Bože, co si napsal není žádnej argument. Že tobě to jede dobře neznamená že všem ostatním na pc to taky jede dobře.
Přesně tak, vždycky miluju když někdo řekne nejsi vývojář tak nehodnoť, to jako mám i natáčet filmy abych mohl říct „tenhle film stál za hovno“… lidi používejte trochu tu hlavu. Jinak hra neni total trash jakože gameplay ale jsou tam velký a zbytečný chyby (vesměs asi pro pc hráče) 60fps lock je nesmysl (nechápu), ovládání je jak z roku 2008 když se portovali konzolový hry a ještě se nevědělo jak na to a to samý UI. Hra se na pc ovládá uplně špatně a když už použiju ovladač na pc tak jako asi 80% hráčů budu používat playstationovej no a ten neni podporovanej teda jakože je ale jenom ovládání, grafickej layout je ale xboxovej, dalo by se říct prkotiny když se to ale sečte všechno dohromady tak už je to otrava. Naštěstí od her který i kdyby se vývojáři stavěli na hlavu tak ji nemůžou opravit protože je v jádru blbě udělaná tak tady se dá všechno fixnout. Prostě je to aktuálně uvařený spíš pro konzole/ovladače a pc snad časem patchema dotáhnou tam kde jsou ovládáním konzole. Co se týká grafiky a technický stránky, neni to uplně bad ale ten stuttering tam je a to dost, taky je tam příšernej antialiasing nebo mě to tak přijde a hlavně když je v obraze hodně trávy no a textury v dálce jsou hooodně máznutý to by mohli nějak fixnout taky a mooožná bych ještě přidal a upravil stíny a barvy ale na to snad bude nějakej reshade kterej si každej nastaví jak chce. Toť asi vše.
Ja používám xboxovej ovladač a ten to pro změnu vůbec nedetekuje v rezimu wireless, musím ho připojit kabelem potom ok.
Absolutně nejhorší je nemožnost vypnutí chromatické aberace. S přehledem nejhorší efekt ve hrách. Fakt nemám tušení, proč se vůbec tenhle humus cpe do her.
A to je přesně důvod, proč počkat s koupí. Dneska kupovat PC hru (nebo PC port) v den vydání je většinou blbost, protože dost často se naskytnou porodní potíže.
A to se stále najdou tací (a že jich je), kteří předobjednávají hry. Mně to může být samozřejmě fuk, ale potom se lidi nesmí divit.
Přitom je jasné, že hrozí riziko zpraseného PC portu i přes to, že na PS platformě to sbírá bambilion desítek. Chce to trpělivost a nenechat se hned zlákat herními žurnalisty a jejich čísílkům.
Jinak, viděl jsem stream z PC verze a grafika bída (X-krát horší, než ze screenu ve zdejší recenzi), s random záškuby. Fakt to vypadalo jako hra mezi roky 2005 – 2010, zejména textury.
https://youtu.be/D0eNaEmAtZ4
Takto vypadá PC port v praxi, který desítkový nejspíš nebude
Já si z toho dělám srandu, ale ve skutečnosti to zamrzí, když konzolová verze je super (budu-li věřit obrovskému množství desítek – budu naivní a věřím, že jsou upřímné), zatímco PC verte trpí a schazuje jinak dobrou hru, která mně ale přestala lákat.
Tvrdím to furt, počkat několik měsíců a na slevy, this is the way.
Imagine having fun
Na Steamu 35 tisíc recenzí a jen 61 % doporučuje.
Každopádně ani ta konzolová verze není zdaleka bez problémů. PS5 v režimu výkonu se podle prvních dojmů Digital Foundry pohybuje kolem 45-60 fps, IGN ve videu ukazuje i propady do třicítek. Xbox je na tom dokonce o trochu hůř, protože využívá vyšší rozlišení.
Pro plynulých 60 fps na PS5 je prý dobré stáhnout si PS4 verzi a hrát Elden Ring v režimu zpětné kompatibility.
Digital Foundry – https://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2022-02-24-elden-ring-performance-first-impressions
IGN – https://youtu.be/zVO7Eibn40M
Pak nechápu ty desítky (já jim fakt věřil, LOL).
Ne vážně, jak je to možný? Buď mají recenzenti mizivé nároky na kvalitu (zrovna recenzenti by měli mít standardy) nebo fakt nevím. Nechci tu moc psát o podplácení apod., ale tahle myšlenka mě napadá čím dál víc (samozřejmě nám to neřeknou a budou tvrdit opak, kdyby k tomu skutečně nějakým způsobem docházelo). No, stejně nemám důkazy a jenom mě to prostě napadlo.
S CP do bylo podobný, z počátku se objevilo dost kladných (jakože vysoká čísla) hodnocení, pak se to dostalo k běžným hráčům a začal shitfest s předháněním se, kdo dřív na Redditu napíše esej o tom, jak moc broken hra je bla bla… Prostě opak, byť dobré základy CP má.
Na druhou stranu Elden Ring má „jenom“ technické potíže, zatímco CP je celkově nedovařenej, takže to není fér porovnání.
Edit: ukázkový, UKÁZKOVÝ příklad současného herního průmyslu a důkaz, že 10/10 (absolutní číselné hodnocení btw) nic neznamená. A plivanec skutečným klenotům, které by 10 zasloužily, přesto mají „jenom“ kolem 90 – 95 % apod.
Tak já osobně recenze už dlouho beru s velkou rezervou, nemyslím si že by tam vysloveně bylo nějaké podplácení ale spíš je to takový ten tlak na ně. První jsou tu fanoušci, přece jen si vyloženě nechceš znepřátelit své čtenáře a když prostě je to velká početná skupina vydávající se za většinu, tak prostě někde v koutku mysli už váháš tomu plácnout cokoliv pod už dnes klasickou osmičku, a pak tu máš vydavatele, od kterých získáváš hru v předstihu a přece jen nikdo u tak očekávaného titulu nechce mít recenzi napsanou až 14 dní po vydání na rozdíl od konkurenčních webů co jí má před. Pak to dopadá jako u CP77 kde to, co vydali games byla vyloženě fraška.
Proto dnes číselné hodnocení je přežitek, protože celá škála se smrskla od 7 do 10 u AAA produkce a jen sem tam u něčeho menšího, kde si to můžou bezpečně dovolit se jde níž.
Tuž dostanou hru dříve na recenzi, tak udělají dobrou recenzi, CP to samé a spousta jiných.
Zatím mě nedokáže ER přikovat takříkajíc, je super že FS konečně zapnul na enginu dynamic shadows, ale kdo hraje módy na DS3 ví že dynamic shadows jdou zapnout i tam, ale ten performance hit je opravdu hodně velký, navíc to nefunguje 100%, mám pocit že u ER je to stejné. Samozřejmě low lighting/shadows dynamic stíny nevypne.. až někdo otevře soubory, už se těším jak si dynamické stíny vypnu, to půjde performance tak o 20 fps nahoru a hlavně to nebude glitchovat.
Chromatická Ab to samé, proč sakra nejde vypnout.. je to jenom jedno číslo v configu 1>0… Jinak nevím jestli se mito zdálo, ale ten kočko boss, který mi absolutně animačně nesedí, ty hitboxy wtf, pochopil bych, kdyby byli dva hitboxy útok zbraní bosse + hitbox vlny, otřesu, jenže i ta vlna aoe hitbox má stejné parametry jak hit zbraní..
ACG o tom mluvil. Recenzenti údajně hráli na verzi 1.01, day 1 patch, na kterém jsme měli hrát i po vydání. Jenže pak FromSoft vydal 1.02, o kterém se údajně nevědělo, a ten zhoršil běh hry.
Tak dneska možná zítra už to bude nad 70% Vzhledem k tomu že už ted to má 67% :). Takže bych to zase tak horký neviděl Každopádně ty problém tam jsou :). Ne že ne. A 10/10 to prostě není
Jo, což ono se to časem opraví a vše bude fajn. Akorát mě štve, že hry dneska vycházejí v rozbitém stavu. Dříve by tohle neprošlo, dneska to mnozí považují za jakýsi standard.
Proti hře jako takové nic nemám (jedna z mála japonských her, které se mi dost zamlouvají).
Sakra, takže nejlepsi hra historie co se ale nedá na pc hrát. To je jako Cyberpunk kde litaly 10ky, ale pro změnu se to nedalo hrát na konzolích. Takže zase úspěchany oslavny recenze, který neberou v potaz technickej stav na jedné z platform.
Recenze jsou meme
Přesně o tomhle jsem mluvil a čekal že optimalizace zase bude příšerná natož jak hra vypadá je až moc náročná a zase příšerně optimalizovaná hlavně že je to Perfektní hra 10/10, prostě brainwashed fanoušci i hodnocení. Dobře si všichni serou do huby. Nechápu ten hype. Měli by už vyhodit ten prehistorický engine z dob PS3.
Na konzolích je performance taky dost špatná. Nevím co tu mele za hovna.
Lidi kupte si ale PS5 (10/10) verzi na PC je optimalizace zcela ***
A proč to tedy má na Steamu 60 procent??
Vypadá to na masivní problémy s optimalizací na PC. Navíc, jak už je od From Software zvykem, se to prý s myší a klávesnicí hraje dost mizerně.
Díky za info, takže si s koupí počkám.
Na PC si zmačkneš “F” pro skok, nějakou vteřinku si počkáš a on fakt vyskočí 🤣
Mínus za to, že to tak není jo?
Hrál jsem celou noc a je to neskutecna jizda. Za mne 10/10
Já hrál tak Dark Souls 3, ale ne moc dlouho. Když jsem viděl, že se dá vyvolat armáda duchů, aby pomáhali v boji, tak jsem zpozorněl nebo to vypadalo skvěle. Open world tomu určitě sluší a za mě určitě super krok. Lepší jak se plácat v koridoru s tím, že je člověk lama a neporazí nějakou bestii nějakou dobu Tady můžu jít jiným směrem a vrátit se až budu mít lepší stats. Snad to bude pro nováčky friendly
Jak je to s rozdáváním recenzních klíčů? Může si redaktor vybrat?
Zaráží mě nepoměr recenzí na Metacritic: PS5 56, Windows 47, Xbox Series 9.
Měl jsem chvíli Xbox Seies X, než mi přišel PS5 a až na vysoké teploty a cvakající ovladač mi to přišlo jako dobrý stroj, HW má i mírně výkonnější než PS5, tak mi přijde ten poměr 56:9 zvláštní.
Recenzenti si mohou vybrat.
Hádám že haptika je velké lákadlo, plus celkově PS se zdá být populárnější platforma, zatím.
Na PC má hra údajně nějaké extra technické problémy a navíc je HW dost náročná, takže i proto možná někteří dali přednost konzoli.
10/10 nechápu…. Na PC bych tomu už jenom kvůli grafice, 60 fps a žádný ultrawide dal body dolů.
Tak si tomu body dolů dej, nikdo ti nebrání.
Tak hlavně je to facka všem, kteří si myslí, že grafika je to nejdůležitější. Stejně tak tomu bylo i u Zeldy.
Nejde o to jestli je nejdůležitější, ale očividně se hodnotí jenom tam kde se to někomu hodí a ne pořád.
Hra je to určitě dobrá, ale je to vlastně jen Dark souls s otevřeným světem, nic nového, vidím tam hodně ctrl+c, ctrl+v z Dark Souls, tohle prostě nemůže být 10/10.
Díky za recenzi, ty „nic nového“ A že tam vidíš hodně věcí z Dark Souls? A proč jako ne? Když to funguje dobře. Kopírovat věci z předešlých, nadmíru ÚSPĚŠNÝCH dílů, mi nepřijde jako něco špatnýho.
Jo klidně proč ne? Já vím, že to funguje a na hru se těším, jen to prostě nevidím na 10/10, to je celé.
Hráči, když vyjde open-world hra: Ale ne, další kopírka AC/BOTW/Genshin Impact atd. Nás už ty obří světy nebaví! Pořád to samé dokola!
Hráči, když vyjde open-world Dark Souls: 10/10
Ono v dnešní době nás hlavně Ubi krmí open world, který má v podstatě téměř stejnou šablonu a není to kdo ví co. Proto většina recenzentů říka, že se báli tohoto směru (protože ví, jak to většinou dopadá), ale From Software to podle nich zvládl velmi dobře.
Z recenzí jsem se nedočetl, že by ta šablona byla nějaká jiná. Ono udělat open-world nějak jinak asi dost dobře nejde. Tady to vypadá na další záplavu „otazníčků“ byť v jiném kabátku.
I BOTW byl docela reskin AC, co se open-worldu týče. A v jednom ohledu byl dokonce výrazně horší – na všechna vylepšení bylo potřeba posbírat 441 z 900 semínek.
Tak ono tam budou hrát roli nejspíš ty rozdíly. V Elden Ringu je svět prý hezky různorodý, není poloprázdný a svádí k průzkumu protože From Software umí dělat zajímavý lore světa a neztrácí čas s věžičky a s x pevnostmi k dobití.
Fakt? Videl jsem kousek hry u Agraela… jeho slova: tak jeste tenhle tabor vycistit, tady jsem minule dostal na prdel.. kdybych zavrel oci tak hral urcite neco od ubisoftu, jo a pak vyskakal nejakej kopecek aby nahore ziskal loot na crafteni… nebud pozer.. 60kilovej geralte 😆
nechceš se dát na dráhu recenzenta? Máš talent :DDDD