Herní novinář Jan Modrák v 79. dílu svého herního podcastu rozebíral s herním designérem Viktorem Bocanem hru Elden Ring, která se již stihla stát nejen jednou z nejlépe hodnocených her všech dob, ale také strhat několikaleté prodejní rekordy. Do debaty se zapojil také šéfredaktor Zingu, Martin Zavřel.
Pokud vás podcast zaujal, přednostní přístup i řadu bonusů získáte předplacením na webu Gazetisto.
Nejlepší hra všech dob to pro mě není (byť je báječná), ale je naprosto unikátní. Nevím jak ostatní hráči souls her, ale já to nevidím jako DS 4. Když budu chtít hrát DS, nezapnu si Elden Ring, ten na mě působí úplně jinak. Jen ta optimalizace je na bída. Párkrát se mi to kouslo během boss fightu a to je pak vzteku. Hru jako takovou (obsahově) bych za sebe ohodnotil na 10/10, ale kvůli optimalizaci bych ten bod ubral.
Hra samotná super, ale optimalizace je jedna velká bída. Hraji na PS5 a každou chvíli mám výrazné propady fps.
Docela chápu tu nasranost PC hráčů… Jeden kolega má tvrdé pády do widlí + propady FPS na konkrétních místech a druhý kolega má zase neviditelné nepřátelé. To nepotěší… ale na zmršené porty jsme si na PC (bohužel) už tak nějak zvykli… Aspoň, že se Elden Ring už dokázal prokousat na Steamu ze smíšených hodnocení na velmi kladná. Nicméně žaponci by mohli trochu kopnout do vrtule a začít chrlit patche. Zatím vydali (když nepočítám day one záplatu) dva cca 13 MB patche (!) a tím to zhaslo…
“ Aspoň, že se Elden Ring už dokázal prokousat na Steamu ze smíšených hodnocení na velmi kladná.“ Nechapu. Pises, ze je to zmrsenej port a vzapeti si prejes, aby to melo velky hodnoceni… I kdyz u tebe me to ani neprekvpauje.
Odehrál jsem včera cca 4 hodiny a zatím super, ale musím říct, že technickej stav hry mě dost zklamal. Na to jak je grafika průměrná (nad tvrzením uvedeném ve zdejší recenzi, že grafika si v podstatě nezadá s remakem Demon souls do teď trochu kroutím hlavou) hra běží na PS5 naprosto otřesně a divím se, že jak tady tak i globálně v recenzích tohle nebylo moc zmiňováno. Přemýšlím tedy, zda nebude lepší hru na chvíli odložit a počkat na opravu. Doufám, že na tomhle pro příští hru FS doopravdy zapracuje.
P.S. podcast jsem neposlouchal, protože se snažím přijímat o hře co nejmíň informací, takže nevím jestli to není v podcastu rozebíráno…
Já v tom mám asi 20 hodin a nikdy jsem neměl jediný technický problém.
Samozřejmě to teda mám na performance mode, ten mód na hezčí barvičky jsem ani nezkoušel…
Jinak to mám od prvního dne a po day one patchi hned za 2 dny byl další mini patch, takže to určitě budou ladit.
Jsem se možná špatně vyjádřil, pardon. Technickým stavem hry jsem mám na mysli především FPS propady, a to že úvodní lokace rozhodně v performance módu neběží na 60 FPS. Je možné že se to v pozdějších lokacích lepší, ale i tak myslím, že tohle je docela bída, když mnohem hezčí hry tohle na PS5 v klidu zvládají.