V sobotu jsme psali o tom, že očekávaná hra Gotham Knights bude na konzolích hratelná pouze ve 30 FPS a vývojáři nenabídnou žádný režim výkonu, jak už je v dnešní době zvykem. Zdůvodnili to tím, že by bylo příliš náročné optimalizovat hru na Xbox Series S. I přesto jde o velice zvláštní rozhodnutí, titul měl původně vyjít i na minulou generaci konzolí.
Bohužel ale Gotham Knights není jediná hra, která má podobné problémy. Španělský hráč s přezdívkou eXtas1s na Twitteru zveřejnil screenshot z chystané akční adventury A Plague Tale: Requiem, kde můžete vidět, že v nastavení není k dispozici na výběr žádný režim. Hra má údajně na PlayStationu 5 i Xboxu Series X|S také běžet pouze na 30 FPS. Na ResetEře pak jeden z uživatelů tvrdí, že už titul hrál a sice není uzamknutý na 30 FPS, ale 60 snímků za sekundu nedosahuje a má problémy v částech, kde je spousta krys či ohně.
Hráči samozřejmě nadšení nejsou. Přece jen možnost výběru už se stala v poslední době standardem a tohle působí spíš jako krok zpátky. Co na to říkáte vy?
A Plague Tale: Requiem vychází 18. října na PC, PlayStation 5, Xbox Series X|S a v cloudové verzi na Nintendo Switch.
👀🔥 CONFIRMACIÓN 🚨
Os confirmo lo que os comenté en el vídeo de HOY y en el DIRECTO 📺.
A Plague Tale Réquiem solo funciona 30fps y tampoco tiene disponible modo rendimiento en consolas PS5 y Xbox Series. pic.twitter.com/lqmLr1YNWU
— eXtas1s | #Xbox #Bethesda #ActivisionBlizzard (@eXtas1stv) October 16, 2022
tak at zmeni engine kdyz maji problem to optimalizivat na 60 fps
Takhle to nefunguje, jsi mimo
lowzole … Jojo PC masterace since 1993
A teď se zeptám. Je opravdu velký problém u Plague Tale 30 FPS. Nechci se zastávat vývojářů, protože radši bych taky viděl 60 a více. Na druhou stranu ale nevím, kde ve hře bych to zužitkoval.
Při jakémkoliv otočení kamerou je 30fps hnusná sekanost.
To chápu u střílečky nebo bojovky, kde hráč pohybuje kamerou rychle. Ale u stealth hry si myslím, že to takový problém není
Mně připadá možnost výběru výkon vs lepší grafika také špatně. Podle mě by se v dnešní době měli vývojáři snažit mít standart 60 FPS. 30 je prostě málo. Kazí to zážitek ze hry víc než o píď horší grafika.
Doporučuji opravit článek, jednalo se o nepravdivý leak, hra na konzolích PS5 a Xbox Series X poběží na 60FPS.
Můžete prosím uvést zdroj této informace?
(našel jsem jen menší zahraniční web, který to sice tvrdí, ale také neuvádí zdroj)
jediné co jsem našel no https://twistedvoxel.com/a-plague-tale-requiem-frame-rate-60fps-ps5-xbox-series-x/ a hlavně zdrojem jsou lidé přímo z ResetEry -however several people from the ResetEra forum, who also received the game before the release, were able to confirm that the console versions of A Plague Tale: Requiem run at unlocked frame rates. According to those who have played, the game aims to reach 60 FPS, but sometimes drawdowns can occur.
ale každopádně ani jeden z leaků/webů netvrdí,že je tam 30fps zámek,je tam unlocked framerate ,jak na konzolích,tak na PC, ta hra si nedokáže udržet stabilních 60fps ,proto tam jsou dropy až ke 30fps. Prostě špatná optimalizace,otázkou je,zda day1 patch to opraví nebo ne.
Možná máme na mysli stejný článek: https://twistedvoxel.com/a-plague-tale-requiem-frame-rate-60fps-ps5-xbox-series-x/ zdroj není, ale to stejné jde říct o vašem článku. Autor se opírá na základě něčeho, co řekl Twitter uživatel. A za druhé v nadpisu máte napsané, že hra poběží pouze na 30FPS, ale na ResetEře se hráč dostal s patchem přes 30FPS, takže už celý článek se mi zdá značně špatně napsaný.
Embargo je již velmi blízko, takže v tom velmi brzo uděláme jasno. Do té doby pracujeme s veřejně dostupnými informacemi – a ten zveřejněný obrázek v článku je zatím jediný (veřejný) „důkaz“, který existuje.
Hádám, že sami tvůrci se s tím ještě pořád perou a proto v tom rázně neudělají jasno vlastním prohlášením (vystoupili zatím pouze s nekonkrétním pokynem, ať lidé počkají na Day 1 patch).
„…a ten zveřejněný obrázek v článku je zatím jediný (veřejný) „důkaz“, který existuje:..“
Tak to je hodně mizerná novinařina.
Jak byste to navrhoval (u)dělat lépe?
Počkat až ta informace potvrdí z vícero zdrojů, nebo rovnou na konec embarga a ověřit si to sami?
Když je k dispozici přímo screenshot z menu hry, tak mi to přijde jako dostatečně průkazné, aby se o tom dalo napsat. Samozřejmě to neznamená, že budoucí patche nemohou situaci nějak změnit.
V zahraničí se to veřejně řeší docela ve velkém, tak nemá moc smysl předstírat, že se nic neděje – právě to by mi přišlo jako „mizerná novinařina“, jak jste to nazval.
nemusí běžet – je to špatně přeloženo – Targeted neznamená,že automaticky poběží na 60fps,ale že je to CÍLENO na 60fps,tedy,že hra může jet na 60 fps jen pár sekund než snímky dropnou třeba ke 45 či 30 při náročné scéně.
Pochopil jsem, doufat jen, že Day One patch tyto fps dropy značně omezí a hra si bude udržovat 60FPS při 4K. Nechtěl bych hrát hru, která sice cílí na 60FPS, ale dropy byly třeba na 40 i méně. U také hry by mi to vadilo dost, neboť za mě hra působí filmově a chcete se do ní ponořit.
První zklamání Scorn a ted i Plague Tale? No tak…, doufám aspon, že po stránce příběhu a gameplaye to bude stát za to, když už omezili konzoli na 30FPS a na PC jsou požadavky taky nemalé.
proc zklamani u scorn ? ptam se pac mi to asi uslo ? co se tyka pc verze tak optimalizace je na vybornou . ze starym ryzenem a starou rx 570 to jede v 1080p na maximum . 60-100 fps ..
pokud to je mireno na konzole , to netusim , musim si overit ale neverim ze tam to na 60fps nebezi kdyz to ma o dost lepsi streva nez ta sestava o ktere sem se zminoval .
Hádám jej zklamala hra jako taková, ne její optimalizace…
tak overeno bezi to na pohodu . me scorn bavi , zadny problem tam nevidim .
zatim sem to nedohral , hraju mezitim neco jineho ale za me uplne pecka zalezitost … hlavne klasicka gameska jako driv , zadna nesmyslne velka open world hra , kde se ztraci tempo pribehu a atmosfery .
tak ted sem si zcekl herni dobu .. uz asi chapu proc je nekdo zklamanej .. ale radsi beru kratkou a velice kvalitni hru nez dlouhej zrout casu kterej je uplne onicem . kolikrat z toho mam akorat frustraci . viz far cry 6 nebo podobny hovinko …
stara dobra klasika jako far cry , fear , crysis , half life .. to neni taky extra dlouha zalezitost ale za to jsou o dost stavnatejsi steaky , nez ktere se podavaji dnes .. a az dohraju scorn uvidim zda se k nim zaradi .
Optimalizace bude stát za h….
Před dvaceti lety jsem těch 30fps chápal… Po 20 letech mě to už fakt sere 🙄😂
Před dvaceti lety se taky cílilo na úplně jiné rozlišení.
Jinak mě ještě napadlo, že režim výkonu s 60 fps může dodat Day one patch, když to teď někteří hrají předčasně.
Mě přijde že před 20 lety nebyla taková naháněčka po vysokých FPS jako v dnešní době.
Ono bylo už jasné z gameplay záběrů, že to bude hodně náročná hra,nedivil bych se,že i na PC to bude mít špatnou optimalizaci 🤔
Před týdnem zveřejněné hw nároky nehýřily optimismem. Na 1080p/60fps je doporučená RTX 3070. To je vzhledem k situaci, která na trhu s GPU donedávna panovala celkem šílenost.
právě, navíc si myslím že právě ten obrovský počet krys bude zatápět procesorům
Vždyť nízké fps nemusí být výsledkem špatné optimalizace:) Vývojáři mají nějakou představu o detailnosti světa a pod nechou jít. Ta hra má prostě jen nastavenou grafiku na tak vysoké detaily, že jí souč konzole dají jen na 30fps. A to ještě netušíme rozlišení. Počítam že X|S tak 1080p
Je to blbý to nepopírám. Trochu mě to štve, že se začínají opět ukazovat hry s pouze 30fps na nové generaci. Nicméně, dá se na to snímkování zvyknout a hrát. Taky jsem si říkal, že už pod 60fps nic hrát nebudu. Teď jsem ale na PS5 dvě hry s lockem na 30fps, Mafii DE a RDR2. A vlastně jsem to při hraní vůbec nevnímal a užil si to.
To si bohuzel jenom nalhavas. Jde to poznat a hodne. Da se na to zvyknout? To zalezi na tve urovni tolerance. Jako hrac PC, kde mi nezalezi na grafice ale spise na FPS tak musim rict, ze bych si opravdu nezvykl.
Poznat to jde, hrát na tyhle fps taky normálně jde. Zcela bez debat. V době PS3 normálně standard.
Upřímně, je mi to naprosto jedno stejně jako u GK a pokud je to stabilních 30fps budu spokojený, o zbytek se postará TV s VRR. Takže už aby se disk točil v PSku.
Aneb z nizkych naroku na jeste nizsi S takovouhle bude 30 fps standard i na ps 10…
Oči konzolisty stejně víc jak 30fps nevidí,
Tak hraju na krabici za 13 tisíc, takže od toho neočekávám zázraky a je to prostě otázka času, masám jsou fps ukradený a chtějí líbivý vizuál, tak vždy půjdou první z kola ven. Plus dnes je tu pro konzolisty řešení v podobě TV s VRR, takže pokud nechtějí přejít na PC tak musí koupit aspoň novou TV a pak si zahrají Spidera i ve 120fps ve 4k a RT, nebo zbytek aspoň v 60fps.
Co to meleš? Vrr je v podstatě freesync nebo gsync a když hra běží na 30 fps bude to vypadat pořád stejně 🤦♂️ gsync funguje od 60fps a výš a redukuje dropy například z 100fps na 80fps že to jakoby nelagne a je mezi tím relativně čistý přechod . Takže nějaká funkce vrr ti z 30fps fakt 120fps nevykouzlí 🤦♂️👊👊👊
https://www.youtube.com/watch?v=erlrAX7sxRQ
Jak toho TV dosáhne je mi naprosto ukradený ale evidentně k tomu VRR potřebuje, víc mě nezajímá než výsledek.
Pokud má hra 30fps lock, tak je VRR k ničemu. Ale Plague Tale to možná bude mít odemčený, takže tam by se pak VRR využilo.
Lock na 30fps má i CP77 v 4K s RT, stačí u PSka v nastavení odškrtnout VRR i u nepodporovaných her a vesele se jede dál, zatím jsem měl potíž jen s PS4 hrami ale u PS5 her zatím bez problému, ten nastává až když to padne pod nějakých cca 25fps mám dojem, kdy TV vypne ten VRR boost nebo jak tomu říkají u LG.
Wtf18494949: Gsync ultimate funguje od 36 a výš ( já mám vyzkoušeno že funguje i pod 36 fps)
Freesync funguje myslím od 48 a výš.
Vzniklo to právě kvůli tomu aby si měl plynulejší hraní i při nízkých fps. Čím více fps máš tím méně je potřeba pokud teda není optimalizace totální prasárna.
At se na me nikdo nezlobi, ale 30 fps vypada uplne stejne s gsync i bez nej, Mam pocitac a vse tohle mam uz odzkouseno. I tech 60fps je na dnesni dobu hnus, hraju vetisnou na 75fps s lockem protoze az tam teprve konci tearing. U her jako je battlefield 2044 hraju s odemcenyma fpskama protoze cim vic fps tim mensi input lag na mysi. Ale tohle konzolosti nepochopi. I ja naivne si myslel v dobe kdy vysel xbox one jak je to plynuly, nez jsem si pak koupil pocitac s monitorem kterej jel na 75hz, pak jsem zapl xbox a zjistil jakej je tam tearing jak prase kvuli 30fpskam.
Kdyz budu jeden den hrat se zamcenyma fpskama na 100 a najednou si to locknu na par minut na 75fps tak to oko proste vidi tu zmenu jako krava.
Proto hraju na 75fps protoze ne kazda hra bezi na 100fps
Tak jasně že ti tearing končí na 75 fps(pokud nemáš zapnutý vsync) když má tvůj monitor jen 75hz To snad není ani herní monitor. Tearing budeš mít pokud se fps bude pohybovat mimo hz tvojeho monitoru a od toho je tu taky ten gsync a freesync terej to eliminuje aji když fps dropuje.
Ja mam monitor se 144hz ale to je jedno. 100fps a 75fps je taky rozdil, si zkus nejakou first person hru na 75fps a 100fps, jestli nevidis rozdil tak je neco spatne.
Chci jen rict ze s GSYNC nebo bez to je uplne jedno, 75fps nikdy nebude vypadat jako 100fps.. Samozrejme kdyz budu mit 60hz monitor tak tam nepoznam 100 ani 75fps, ale pouze 60
Já snad někde tvrdím že tam není rozdíl ?
Ne, ale pises tu neco ze je jasny ze mi konci tearing u 75fps. Ja to vidim tak ze kdyz si to locknu na 60fps da se to hrat, ale nemam pocit plynulosti, ale od 75fps a vys ten pocit proste mam. to je cely
BTW proc sem vlastne pisu je duvod ten ze si nekdo naivne mysli ze na psku z 30fps vykouzli „120fps“ u spidermana pomoci nakyho shitu v televizi..
To VRR v televizi bude fungovat mozna tak u pocitace, ale ne u Pska kterej ztezi dosahne 60 snimku
Proč by to mělo jako fungovat jen u pc když VRR vzniklo hlavně pro konzole ? Používá se to pro hry který nemají fps lock a funguje aji pod 60 fps.
Wtf18494949:
Zcela upřímně, je mi jedno jak to funguje a jak to dělá, stačí se podívat na to video, co jsem postaval kde na televizi s VRR jede Spider až ve 120fps i když konzole to posílá ve 40 nebo kolika. Je mi fuk jestli mě TV nějak smyslově ojebává nebo to dopočítává nějaká vesmírná entita Zajímá mě výsledek, ten tam prostě je a že tím nijak netrpí obraz nebo odezva.
Jen škoda že na PS5 VRR pod 48fps nefunguje.
Ale tak toto už je velkej trapas ještěže to bude v gamepassu zdarma a jsem zvědavej jak mi to pojde na PC.
Jeste, ze to nechci ani hrat. Uz jednicka byl jen nudnej walking simulator. Tohle bude predpokladam stejny, jen s vetsi duraznosti na zenskou silu.
Presne. Jednicka zoufala nuda s nelogickym chovanim krys. Strasna picovina. Ta hra akorat pekne vypadala ale to je treba pro me malo. Gameplay nula, pribeh tragedie.
Je vůbec nějaká hra, která se ti líbí? Snad všechna hodnocení her, co jsem od tebe četl, obsahují popis typu „picovina“ nebo „sranec“.
I jako PC hráč z toho nejsem nadšen, protože to implikuje velkou náročnost na CPU a tudíž obtížný dosažení stabilních 60fps i na PC. Na druhou stranu, pětkový a sedmový ryzeny, a 12/13kový intely už jsou o hodně výkonější než konzole, takže hrubou silou to půjde přes upgrade.
Jde o rozlišení, od QHD rozlišení jde především o výkon grafiky a ne CPU, takže pro FHD ano, tam je podstatné i CPU, ale i tak rip konzolisti no, ale tak to čekají od krabičky za 13k a to mě zas neberte jako nějaký hate konzolí, za ty prachy je to furt super, ale tady se projevuje ten NEXT GEN typu nesmyslný RT na konzole, které na RT prostě nemají výkon, když už i nejvýkonější grafika typu 3090 má s tím problém co se dropu FPS týče, u 4xxx s DLSS 3.0 to bude snad poprvé použitelné to RT.
Já od krabičky za 13k očekávám, že bude sloužit 5-7 let, pak jí vyhodím a koupim jinou za ty samé peníze +-. Je nesmysl porovnávat PC za 60-100k s konzolí za pár šupů.. však jen grafická karta stojí jako celá konzole.