Pokud jste četli naši recenzi na remake Dead Space, jenž se opravdu povedl, asi vám neuniklo, že hra trpí hned na několik problémů technického rázu. Jeden z nich se vyskytoval na všech platformách na všech platformách, byly to artefakty způsobené špatnou implementací variable rate shadingu (VRS), který mění způsob renderování obrazu za docílení vyššího výkonu. Tuto technologii využívají nové hry běžně, ale tady se to vývojářům opravdu nepovedlo a VRS způsobovalo výraznou pixelizaci obrazu. Naštěstí jsme na opravu nemuseli čekat dlouho.
V pondělí večer společnost EA na Twitteru oznámila, že už je venku patch pro Steam a PS5, přičemž pro EA App a Xbox by měl následovat ještě tenhle týden. Update z konzolí VRS úplně odstraňuje a na PC mají hráči možnost funkci vypnout či zapnout. Na konzolích zároveň došlo k masivnímu vylepšení anti-aliasingu, který nyní funguje mnohem lépe, což výrazně omezilo nepříjemné problikávání. Že se většinu problémů podařilo opravit, mohu potvrdit i z vlastní zkušenosti, podrobnosti přineseme v chystaném technickém rozboru.
Hey, #DeadSpace players!
Updates that address fixes to graphical issues have been pushed live to Steam and PS5. Updates for the EA app and Xbox are both in progress and should arrive within the week or sooner.
— EA Help (@EAHelp) January 30, 2023