Že se nový díl série The Legend of Zelda s podtitulem Tears of the Kingdom zařadil mezi opravdu výjimeční tituly, jste se už mohli přesvědčit již v naší recenzi, kde si hra odnesla nejvyšší hodnocení. Podobný názor sdílí většina dalších světových médií, díky čemuž se novinka od Nintenda zařadila mezi historicky nejlépe hodnocené hry.
Největšího úspěchu dosáhla na známém agregátoru OpenCritic, kde se s průměrným hodnocením 97,2 bodů stala vůbec nejlépe hodnocenou hrou všech dob. Překonala tím i minulý díl s podtitulem Breath of the Wild (95,9 bodů) a dosud první Super Mario Odyssey (96,8 bodů).
Na konkurenční platformě Metacritic se hra pro zajímavost musela spokojit až s 36. pozicí. Průměr v tomto směru poměrně citelně ovlivnilo několik kritičtějších recenzí v čele s magazínem Gfinity, který hře udělil hodnocení 6/10.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom je ode dneška k dostání exkluzivně na konzoli Nintendo Switch.
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom is currently the #1 highest rated game of all time on OpenCritic
Reviews here: https://t.co/19NTuljHc0 pic.twitter.com/5xI2DFNehe
— OpenCritic (@Open_Critic) May 11, 2023
Uznávám, že jsem Nintendo nikdy nevlastnil. Nehrál jsem to. Ale ať mi nikdo netvrdí, že je to tak skvělý. Bez nálepky Nintendo by si to odneslo známky lehkýho nadprůměru. Ať na to koukám, jak na to koukám, nevidím nic převratnýho, nedej bože zábavnýho. Zaujala mě fyzika a pár možností buildingu. Zbytek je Nintendo ohraná klasika kombinující všechno možný, co jsme vídali posledních 15 let v open world žánru. Vypadá to hnusně, až z toho bolí oči, mám to tragickej inventář, zvláštní stereotypní hudební podkres, infantilní vyprávění, moc variant nepřátel jsem taky nenapočítal, combat je klasická casual Zelda bez hlubších mechanik.
Technickej stav jde ruku v ruce s konzolí, takže taky nic moc. Ty pády snímků pokaždý, když se objeví nějakej element bych už nevydržel, za posledních 15 let stačilo.
Je to takovej ošklivej sterilní playground pro Nintendo fans. Ti to tomu dají 12/10 protože je to Zelda a zbytek se toho nikdy nedotkne.
Předpokládám že za ten koment dostaneš bídu, ale osobně to mám podobně. Já tedy měl gameboy, dokonce to byla moje první herní platforma, a hrál jsem na něm jako děcko (7-10 let) i Zeldu (Link’s Awakening). A hrozně se mi ta hra líbila, třeba tím, že se tam dalo rybařit. Taková interakce!
No a v 10ti jsem dostal PC, nainstaloval si na něj Fallout, Incubation, Diablo a Command a Conquer, a na Zeldu dočista zapomněl, protože proti těmhle dospělejm peckám to byla hra pro děti. A já prostě v deseti už nechtěl hrát hry pro děti
A kdykoliv se dneska podívám na gameplaye ať už BOTW nebo TOTK, tak tam nevidím nic co by mě mělo lákat. Ale přesto se mi tomu trošku chce dát šanci, třeba by to nějak zafungovalo…
Ale z gameplayů a trailerů to prostě nevypadá nic moc.
No já znám celkem hodně hráčů a hráček a naprostá většina z těch co nebyli fanoušci značky ani nintenda už v době hraní BOTW tak ty to prostě nebavilo a to třeba mají i tyhle hry rádi. Souboj je prakticky pořád stejný, se staminou na začátku hry uběhneš asi jen deset metrů a hotovo – už se zase plazíš, AI čistě jen reaguje – neviděl jsem žádnou improvizaci nebo strategii. Vybere jeden útok v závislosti toho kde jsi a ten provede. Když jsi blízko tak sekne, když jsi dál tak hodí nebo střelí. Nepřátelé po útoku velkou zbraní často odletí aby jsi toho musel víc naběhat a tak dále. On se v herním průmyslu rozmohl takový problém toho že se hry dávají hodnotit jejich fanouškům a pak těžko dostaneš opravdové dojmy nebo obrázek toho jak je hra dobrá protože se toho spousta nevidí nebo se něco rádo přehlédne. Proto se řídím názory lidí co za hru zaplatili a dávají rozumná hodnocení protože ti vidí problémy které rozepíšou a pak už je jen na mě jestli tyhle problémy pro mě mají nějakou váhu nebo ne. Tím se vyhnu tomu že budu čekat výbornou hru když od recenzenta fandy dostala 30/10 a při hraní zjistím že je to padesát hodin grindu a fetche s AI tak tupou že se sekne o pařez.
Líbí se to, protože není podobná hra.
Z poslední doby se tomu nejvíc blíží Genshin Impact a Immortals Fenyx Rising. Nepřekvapivě, protože BotW obšlehly. A obě to jsou „Zeldy z Lidlu“.
Jenže tady se nebavíme o tom, že se Zelda líbí. Líbit se může, ale proč to má proboha 10/10 naprosto všude.
Bohužel to bude tak, že Nintendo je skutečně natolik specifická platforma, že každej vlastník je zároveň fanboy. Ono to dává smysl, jen Nintendo hráč ti bude v roce 23 hrát takovej bolehlav ve 480p a 27fps. Však je to k smíchu.
Na vaši otázku nejlépe odpoví ony recenze, které hře dávají 10/10. Včetně té zdejší od Martina Zavřela. Tam najdete odpověď. Redaktorům se hra líbí. Líbí se jim hodně. Tak hodně, že z ní mají větší zážitek než z jiných her. Nevím, co k tomu dodat víc. Recenzenti asi neodvedli dobrou práci, když vám nebyli schopni vysvětlit, proč se jim hra tak líbí.
P.S.: Z vaší zmínky o rozlišení a snímkové frekvenci cítím, že těmto aspektům přikládáte velký vliv a zábavnost hry je pro vás jimi hodně definována. V tom případě Nintendo hry asi nejsou pro vás. To se stává.
hra využívá naplno možnosti cílové platformy. proč by kvůli tomu měla mít horší hodnocení, když nemá žádné technické problémy?
proč nepočkáte pár týdnů s tímhle článkem. Je to absolutně nevalidní. Zaprvé tohle byla várka recenzí od recenzentů, kteří dostali kódy na recenzi dříve, takže ty kritičtější nás čekají, navíc na Metacritic přibyde tak 50 recenzí ještě a na OpenCritic tak 100, takže se to budě měnit.
Já jsem na Nintendo až moc temnej. Já prostě toho barevnýho Maria a Zeldu nedokážu hrát. Prostě tam někde za rohem očekávám nějaký hnus z pekla vyvržený a ona tam vyskočí houba. Ale za to může moje dětství u her jako Contra, Robocop Versus The Terminator nebo později Resident Evil.
Jak jinak. Kdyby to vydal někdo jiný bylo by to tak 7/10.
Haters gonna hate
Naprosto souhlasím. Neříkám že je to špatná hra, ale bohužel dneska se skutečně objektivně nedá dívat na nic…
Ale nikdo jiný to vydat nemůže, protože nemá odvahu a peníze zaplatit šest let vývoje nové single-player open-world hry. A to navíc na stejnou platformu se stejnou technologií jako předcházející díl.
Zkoušel jsem první díl … ale nedokážu se ponořit do světa, kde postavy nejsou nadabované. Takže skip …
A čtete někdy knihy?
Už mám na YT ve watch later video o MVG, podle kterého je to taky mistrovské dílo a jemu věřím úplně všechno, tak jsem fakt zvědav. Mně se už jenom líbí samotné vzdušné lokace, ty jsou fakt nádherný. V Jedi Survivor jsou taky a zkrátka je něco uchvatnýho na skákání a bojování v mracích.