Vydání PC verze původní PS5 exkluzivity Ratchet & Clank: Rift Apart se pomalu blíží. A přestože systémové požadavky stále oficiálně venku nejsou, na Steamu se na chvíli objevily poněkud dřív, než měly, čehož si hráči rychle všimli a tabulka už koluje internetem. Je poměrně rozsáhlá a můžete se na ni podívat níže.
Nemá smysl tady vše vyjmenovávat, nicméně za vypíchnutí určitě stojí fakt, že minimální požadavky (720p, 30 FPS, Very Low) uvádí jako úložiště HDD, byť SSD je doporučeno. Jak dobře ale hra na pevném disku poběží, to je otázka, protože rychlé načítání je pro ni poměrně klíčové a jde o jeden z důvodů, proč vyšla pouze na PS5, a ne i na PS4. Zároveň nikde není uvedeno, že by se doporučovalo NVMe SSD, bude tedy stačit klasické SATA SSD? Asi nezbývá než si počkat, odpovědi ukážou až první testy.
I další uvedené požadavky nejsou nic nesplnitelného a následně se škálují podle očekávání. Za zmínku stojí, že na minimum stačí pouze 8 GB RAM, u vyšších rozlišení a nastavení grafiky 16 GB, na maximum pak 32 GB.
A když už jsme u toho maxima, vývojáři z Nixxes, kteří za portem pro PC stojí, zde zmiňují velmi vysoké nastavení ray tracingu. Je docela možné, že půjde ještě o krok dál než implementace na PlayStationu 5. Ray tracing je zde použit pro odlesky, stíny a ambientní okluzi. Zároveň je doporučeno, abyste při jeho zapnutí použili jednu z upscalovacích technologií, těch hra podporuje hned několik: DLSS od Nvidie, FSR od AMD, XeSS od Intelu a také vlastní upscaling od studia Insomniac, jež stojí za původní hrou.
Nad rámec požadavků ještě doplním, že hra bude používat technologii DirectStorage (umožňující rychlé načítání), konkrétně její verzi 1.2, jež podporuje dekompresi přes GPU, díky čemuž se uleví procesoru. Půjde o vůbec první hru s takovou funkcí (Forspoken používalo starší verzi bez GPU dekomprese). Zároveň se má přizpůsobovat streaming textur podle hardwaru hráče, což by mělo na jednu stranu zabránit překročení VRAM limitů grafické karty, ale zároveň z ní vytěžit co nejvíc.
Ratchet & Clank: Rift Apart dorazí na počítače 26. července.
Sony jsou lhari XD dva duvody proc je podporim ze chcu mit jistotu ze to pojede tak jak ma a druhy duvod je abych podporil prodeje u lharu je to tezky .-(((( protoze se pak na pc porty muzou vybodnout uplne XD to same nhl kdyby vyslo na pc kupte si aspon tri kopie XD
Na PC nic, bez čeho by se nedalo existovat. Řekl bych, že prodeje nebudou nic moc.
To ale nic nemění na tom, že je to opravdu fajn hra.
Vydávat podobné hry PC se rovná házení perel sviňam .
Podotýkám že to budu hrát na PC
tak parada .. uplne sem informaci on ratchetu prehlidl .. jdu na preorder
Nepoučíte se a nepoučíte…
Proč?
To bylo keců, že by bez supervýkoného SSD vůbec nebylo možné hru udělat
Nějaký odkaz na ty kecy?
Vsem pc hracum tuhle hru za sebe z tech vsech ps5 exkluzivit doporucuji nejvice. I kdyz se to tvari jakko hra pro deti, tak gameplay je proste super. A graficke orgie navrch
hele už je to fakt trapný a průhledný
já si Ratcheta zahraju rád
v dnesni dobe nema nekdo ssd???
Steam deck uzivatele jedou z sd karet dost casto. Zajima mne jak hra pojede tam.
No tohle není úplně pro SteamDeck :))
Tak možná těch very low s FSR na performance. To nechceš
Tesim se kdyz se kouknu na animak vyzradim si dej ? ano nebo ne?:)
Ne.
Vždyť je tam jako minimum jasně napsáno SSD doporučeno
Jemný clickbait
Ano, uvádím to i v článku, SSD doporučeno, ale ne požadováno (jako jsme viděli například u Starfieldu).