Mediální dům Czech News Center (CNC) rozjíždí nový herní brand Poggers. Kolem obsahového webu, sociálních sítí a komunitních aktivit chce sdružovat hlavně nadšence do hraní her patřící do generace Z a Alpha. Má oslovit zejména aktivní komunitou a moderním obsahem, který na trhu chybí.
Poggers znamená v herní hantýrce vzrušení nebo radost ze hry. To chce v komunitě kolem gamingu a blízkých popkultur vyvolat svým obsahem i přidruženými aktivitami tým nového brandu v CNC. „Na české scéně nám už celkem dlouho chyběl mladistvý gaming obsah. Klasické recenze her nebo konzolí jsme chtěli doplnit o víc aktuální témata, ať už jde třeba o mobilní gaming, VR gaming nebo propojení hraní a AI. Rozhodli jsme se tak vytvořit novou komunitu. Poggers nemá být jen o jednostranné komunikaci, ale vtažení hráčů nebo fanoušků do hraní a interaktivním pohledu do zákulisí. Ať už formou přispívání jejich vlastním obsahem nebo třeba společného vylepšování herních dovedností, primárně za pomoci různých moderních analytických nebo AI nástrojů,” popisuje nápad Michal Maliarov, který je na gaming scéně známý hlavně díky spoluzaložení herního portálu Zing.cz a v Poggers zastává roli šéfa redakce.
Autoři označují projekt jako „od hráčů pro hráče”, kromě mladistvého hráčského obsahu chtějí přidat i příbuzná témata z oblasti filmu, komiksů nebo třeba technologií. Odlišovat se mají i formou, s ohledem na cílovou skupinu je hlavní ambicí položit základy na video-obsahu na sociálních sítích (primárně IG reels, TikTok a YouTube shorts) či přímo na webu. Neméně důležitá je živá komunita na Discordu, kterou chce tým zapojit do redakčního dění.
„Odlišit se chceme třeba i graficky, čistými a moderními vizuály i zajímavým logem, které v sobě mimochodem ukrývá akronym gg, což je zkratka pro good game, nebo siluetu gamepadu. Při tvorbě brand identity jsme sledovali moderní trendy a nechali se vést technologiemi, třeba i týmové avatary jsme si vytvořili pomocí AI. I to má odrážet náš styl přemýšlení nad projektem a nalákat lidi, kteří to vidí stejně,” doplňuje Maliarov.
Czech News Center je mimo jiné historicky součástí tuzemské esportové ligy. Z angažmá v esportu vyplynuly právě i ambice zaměřit se v obsahu více na potenciál fanoušků kolem gamingu, a to přes značku Poggers. Její tým má fungovat jako epicentrum herního obsahu, který se bude objevovat i v komunikačních kanálech dalších značek mediahousu.
„Projekt Poggers má ambici stát se obsahovým hnízdem gamingových témat i pro ostatní, tradičnější značky, jako Blesk, Reflex, E15, auto-weby nebo další. Cílem je pomoct s omlazením čtenářské báze těchto titulů. Partnerům dá příležitost oslovit i hůře zasažitelnou mladou generaci hráčů, kteří konzumují obsah už převážně skrze sociální sítě. Možností spolupráce chystáme mnoho, od klasických displej formátů přes produkci gaming video-obsahu nebo eventů až po různé kampaně na míru,” vysvětluje Julian Tran, Head of eGaming v Czech News Center.
Je mi 29, takže nerozumím dnešní mladé generaci. To je opravdu tak těžké si přečíst delší článek nebo zkouknout delší video? Navíc, aby bylo k tématu a nebylo plné editu? Mám diagnostikované ADHD, ale zvládnu si přečíst článek, protože je to mnohem lepší zdroj informací. Nechápu, jak někoho může zaujmout pár řádkový článek o ničem, nebo minutové video. Mám kolem sebe pár mladých lidí… a je neskutečné, jak neudrží pozornost, jak je delší video hned unudí… jak vlastně nic nevědí, protože neumí přijímat informace. Hrát s nimi nějakou onlinovku? Většinou je to o nervy, protože hru leavují, nebo každou půl hodinu chtějí hrát již něco jiného. Samozřejmě všichni nejsou takto nastavení, ale je jich hodně. TikTok, budiž… ale ten web nechápu. Tak krátké články nemají opravdu žádný význam, to je už lepší to krátké video.
Tato reklama mi připadá být úplně mimo. Nejprve mě napadlo, že to může být opravdu jiným věkovým zacílením, ale když pak byly zmíněny další tituly ze stejné „stáje“ jako Blesk, či Reflex, pochopil jsem, že to je pouze korelace a hlavním pojítkem cílové skupiny je menší vyspělost osobnosti, což není nutně svázáno s věkem. Tahle reklama sem na Zing zapadne asi tak, jako když banda rozjuchaných výrostků v kostýmech duhových poníků jde rekrutovat své podporovatele do baru, kde se scházejí převážně drsní motorkáři.
„Cílem je pomoct s omlazením čtenářské báze“
To by souhlasilo, protože ve svém věku vůbec netuším o čem píšou. Generace Z? Alfa? IG reels? Co jsou to ty „displej formáty“? Já jsem vyrůstal na CRT televizích a pak 14″ a 15″ monitorech. A teď jsou tedy displeje už větší – to vím.
„Při tvorbě brand identity jsme sledovali moderní trendy a nechali se vést technologiemi, třeba i týmové avatary jsme si vytvořili pomocí AI. I to má odrážet náš styl přemýšlení nad projektem…“
Takže styl přemýšlení je vygenerovat obsah konvoluční neuronovou sítí?
Jsem zmaten. Ale to je asi v pořádku vzhledem k tomu, že nepoužívám TikTok.
Mega cringe.
Pro degeneráty z tiktoku je tohle jasná volba 👍