Francouzská společnost Ubisoft dnes odhalila HW nároky pro chystaný titul Avatar: Frontiers of Pandora, zasazený do stejnojmenného světa ze známé filmové série.
Než přejdeme k samotným specifikacím, vývojáři uvádí několik informací. Hra má například silně využívat ray tracing, slíben je pro globální nasvícení, odlesky i stíny. Dále se zmiňuje podpora pro širokoúhlé monitory, detailní nastavení či technologie AMD Eyefinity a Nvidia surrond, chybět nebude ani benchmark pro vyzkoušení toho, jak vám hra běží.
Velmi pozitivní zprávou pak je, že Avatar nabídne všechny tři hlavní upscalovací technologie, tedy DLSS od Nvidie, FSR od AMD a XeSS od Intelu. FSR bude implementované ve verzi 3, tedy s možností generování snímků, DLSS 3 Frame Generation zřejmě ve hře nebude.
Co se týče samotné tabulky, připravit byste si měli 90 GB volného místa na svém SSD. HDD se opět vůbec nezmiňuje a zřejmě nemá oficiální podporu, stejně jako u řady jiných her z posledních měsíců. Dále budete potřebovat 16 GB RAM, operační systém Windows 10 či 11 a podporu API DirectX 12 (nikoli 12 Ultimate, jako třeba u Alana Wakea 2).
Minimální požadavky na nízké nastavení, 1080p s FSR Quality (upscale ze 720p) při 30 FPS uvádí procesor AMD Ryzen 5 3600 nebo Intel Core i7-8700K. Co se týče grafické karty, připravit byste si měli alespoň RX 5700 od AMD, GTX 1070 od Nvidie nebo Arc A750 od Intelu. U poslední grafiky je specificky zmíněna funkce Resizable BAR, kterou musíte mít zapnutou v BIOSu, jinak GPU od Intelu poběží velmi špatně (to platí obecně pro všechny hry).
Doporučené nastavení cílí opět na 1080p s FSR Quality, ale s vysokým nastavením a 60 FPS. Uveden je procesor Ryzen 5 5600X nebo Core i5-11600K. Grafická karta pak RX 6700 XT nebo RTX 3060 Ti.
Pokud byste si hru chtěli užít na ultra nastavení ve 4K (ovšem s FSR Balanced, tedy upscale z 1253p) a 60 FPS, budete potřebovat procesor AMD Ryzen 7 5800X3D nebo Intel Core i7-12700K. Uvedené grafické karty jsou pak téměř úplná špička, konkrétně RX 7900 XTX a RTX 4080.
Avatar: Frontiers of Pandora vychází 7. prosince na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X|S.
jsem zvědavej, co s tím udělá Frame Generation
Aha, takže DLSS a FSR bylo dříve bonusem navíc a dnes to bude součástí každé hry ? Bravo. Lenost vývojářů přešla na novou úroveň.
Lituju každého, kdo si dnes chce stavět počítač.
No a toho kdo už počítač vlastní, toho nelituješ?
Proč lenost vývojářů? Už jsi viděl jak ta hra chodí/vypadá?
A ne, DLSS již rozhodně není jen bonus.
Nijak zvláštně jako The Division / Far Cry na ultra
A to je právě ten problém – grafika nových her už nikam mílovými skoky neposouvá (lesklá kaluž už nemůže být lesklejší) a hráči (často samozvaní odborníci na herní enginy a design) zcela subjektivně hodnotí co je pěknější a co škaredší a na základně toho určují jaké nároky jsou ještě ok a jaké už patří do kolonky „špatná optimalizace“..
Mě osobně přijde Alan2 jen 30% pěknější než RE4:remake, ale nároky má takřka trojnásobné – co s tím uděláme??? Je to neoptimalizované?
Když jedeš autem 200km/h a chceš zrychlit na 220km/m, rozhodně to nato nebude stačit pouze 10% výkonu navíc. – a do těchto „rychlostí“ jsme se už dostali i v počítačové grafice vykreslované v reálném čase.
Takze optimalizace zase v háji když v tabulce je všude FSR
Zvykej si, už to tak bude všude.. (Alan, Starfield)
To slovo „optimalizace“ dnes už získává nadlidský rozměr :)))
O optimalizaci můžeš mluvit až tu hru uvidíš a vizuál nebude odpovídat nárokům, zatím víš kulové.
Tak Alan Wake 2 neni spatne optimalizovany, bezi normalne pomer grafika – nastaveni
Nemyslel jsem to tak, že je Alan neoptimalizovaný.
Ale že má tabulku nároků vypsanou rovnou a jedině s upscalerama.
Takže bez nich by ty nároky hlavně na grafiky byly ještě o polovic výš.
A do budoucna už to tak evidentně bude uvádět každý.
Jo tak, no tak já hraji bez raytraycingu a dlss quality využívám kvůli hezcimu obrazu, jinak bych ho zapínat nemusel a těch pár fps navíc je taky příjemných
Teď sice prskáme na optimalizaci na AW 2 protože zahrnuje do požadavků DLSS a pořád to chce výkonnou grafiku, ale jelikož tohle bude brzo standart, tak možná za půl roku si řekneme, že AW neměl tu optimalizaci vůbec špatnou. Musí se nechat, že i na nízké detaily to vypadá opravdu hezky.
Tak přeci nemůžeš prskat na optimalizaci hry jen na základě tabulky která je uvedena s upscalery…
Navíc aniž bys tu hru vůbec viděl v chodu .
Co si budeme, ty nároky vypadají opravdu náročně. DLSS je fajn technologie, kterou ale vývojáři klidně zneužijí, jen aby si ušetřili práci. Nvidia si k té kartě samozřejmě hodí přirážku protože je ten vývoj taky stojí peníze. Takže vlastně ve výsledku jediný kdo prodělává je hráč. Teď mluvím obecně, ne pouze o Remedy. Hru jsem hrál a příjde mi, že zatím jede o krapet lépe než je uvedeno. A i když snížím, tak mám pořád velmi pěkný obraz.
„DLSS 3 Frame Generation zřejmě ve hře nebude“ … to pořeší zase první vydaný mód jako u Starfieldu. Více mě zaráží to ticho kolem obsahu hry
Asi už není co ukazovat. Nějaký gameplay trailer už vyšel, všichni pochopili, že se jedná o klasickou Ubisoft hru. Já si tu hru představuju takhle – velký otevřený svět, nějaké otazníčky pro loot, dobývání pevností a příběh, kde se postavíme proti utlačovatelům. Ano, v podstatě jsem tím popsal Far Cry, ale přesně tuhle šablonu jsem v té ukázce viděl nebo alespoň vycházím z již zajeté tradice Ubisoftu.
Coz o to, model farcry by mi nevadil, ale hlavne at si neberou inspiraci z sestyho dilu 😇