Baldur’s Gate 3 představuje dílo, které se pyšní fascinujícími prodeji a také opravdu vysokými známkami v rámci recenzí. Pokud si však myslíte, že většina hráčů, která si hru koupila jí reálně dohrála, čeká vás zklamání. Do úplného konce se podle statistik Steamu podařilo dostat pouze sedmnácti procentům hráčů. To není až tak neobvyklé. V případě velkých RPG je konec vždy dále než by jeden myslel, avšak velká část hráčům měla problém i s pokořením druhého aktu, přes jehož práh se dostalo čtyřiatřicet procent dobrodruhů.
Vstříc druhé třetině hry se vydalo ovšem takřka padesát procent což lze považovat za úspěch. Největší procento hráčů pak vystoupilo z nabouraného korábu, jímž „cestujete“ na startovní pláž. Na opačné straně hodnot v rámci statistiky je pak dokončení hry v Honour modu. To se totiž povedlo pouhému půl procentu hráčů. Celkově ukazují statistiky Baldur’s Gate 3, že o velké hry je zájem, avšak jejich dokončení je dlouhou cestou, která se nepodaří realizovat plně každému. Jisté pak je, že napříč platformami budou hodnoty podobné.
LESS THAN HALF??? Guys come on now 😭😭
byu/BoyThasCap inBaldursGate3
Já jsem se toho nějak přežral a jsem už asi 3 měsíce seklej na začátku třetího aktu. A i když teď není co hrát, tak se mi do toho nechce vracet protože už jsem všechno zapomněl 🙂
Lidi v drtivé většině hry nedohrávají. Hra nad 30 hodin má běžně statistiky (na PS snadno dohledatelné přes odemknuté trofeje) takové, že přes první třetinu se dostane polovina hráčů, přes polovinu už jen třetina, přes druhou třetinu už jen čtvrtina a konec uvidí sotva pětina hráčů, kteří ji rozehráli. Krutá realita.
Mnoho let sleduju YT kanály sběratelů her. Vždy se divím, jak dokážou měsíčně promlouvat o tolika hrách. Desítky her měsíčně! Často velmi dlouhé JRPG. Kde na to berou čas? A pak jsem se postupně dozvídal, jaká je skutečnost. Z toho množství reálně dohrajou jen jednu maximálně dvě měsíčně. Zbytek rozehrajou, dojdou někam k desetihodinové hranici, a pak povídají o svých dojmech. Obvykle neopomenou v závěru zmínit, že se jim hra líbila, a že se k ní určitě někdy vrátí…
Prostě asi není tolik času.
Třeba já rozehrál Zaklínače 3 ale je tam tooolik obsahu, že jsem to nakonec vzdal. Není to hra na hodinu denně.
Tak já si to třeba koupil při vydání abych podpořil studio, pár hodin odehrál ať vím jestli mě to zaujme a jelikož moje angličtina stojí za starou belu,tak čekám až prekladyher dokončí češtinu a pak si to pořádně celý užiju.
Já si myslím, že hromada lidí to kupuje aby to podpořila. A taky, protože na to nemají čas ale ví, že to za tu cenu stojí i když to budou hrát později.
Tak to bude opravdu minorita. Logicky pokud vím, že na hru nebudu mít čas, tak ji koupím až ten čas bude (a možná už bude stát o půlku méně). Teda pokud mi nejde o nějaké předobjednávkové exkluzivity a limitované bonusy.
Jasně tak to nemusím hrát mezi prvními a rovnou si počkám rok až to bude v akci ( plus čeština)
Nebo to zkusili, nebavilo je to a vypli. To není o tom, že někdo nebyl schopnej to dokončit, ale o tom, že se na tu hru prostě vykašlal. 😊
Hafo lidí na PC hraje s modama, diky cemuz tyhle achievmenty nefunguji, takze dost nerikajici „statistika“. Navíc spousta lidí jsou chronický „backloggeři“ co kupujou, a ani hru neotevřou protože mají rozehráno zatím spousta dalších, takže tyhle statistiky je třeba brát s hodně velkou rezervou
Nejsem si sice úplně jisty, jak ty statistiky fungují, ale mám pocit, že člověk danou hru musí reálně rozehrát, aby se s ním ve statistice počítalo, ne jen daný titul koupit.
Na PS mají i relativně krátké lineární hry docela nízká procenta u trofejí, které vyskočí při dokončení titulu, takže u Baldur’s Gate 3 bych se těm 17-ti procentům vůbec nedivil.