Dragon Age 2 nebude pouze obyčejným pokračováním, nýbrž nabídne také inovační prvky. Těšit se můžeme na větší porci akce, nového a citlivěji reagujícího bojového systému a dynamicky se odvíjejícího mnohostranného příběhu, který již nyní patří mezi jedny z nejlepších v celé historii videoher.
V Dragon Age se vžijeme do kůže chudého uprchlíka Hawkea, jenž se dostane k moci, aby se stal nejvýznamnější postavou světa Dragon Age. Legenda o Hawkeově vzestupu je zahalena v oblaku mýtů a zkázy, pramenících z jeho pověsti člověka, který dokázal přežít Nákazu a stal se šampiónem Kirkwallu. Hlavní hrdina je nucen bojovat o přežití v měnícím se světě a shromáždit své spolubojovníky.
Nový příběh se odehrává v rozpětí 10 let v nově vytvořené části světa Ferelden a hráči jeho vývoj ovlivní prostřednictvím vlastních obtížných rozhodnutí, shromažďováním družiny v boji obratných spojenců, získáváním slávy a bohatství a zanecháváním vlastních stop v dějinách. Způsob, jakým budeme hru hrát, se podepíše na osudech celého světa.
„Loňská premiéra Dragon Age: Prameny byla jednou z nejúspěšnějších v 15leté historii studia BioWare a také za 28let historie existence EA, co se uvedení nového titulu týče,“ říká Dr. Ray Muzyka, první viceprezident Electronic Arts a spoluzakladatel a generální manažer skupiny BioWare. „Dragon Age 2 nabídne výpravný příběh a současně nastaví laťku napínavé akce pro celý žánr. Velmi nás těší, že můžeme našim fanouškům nabídnout toto silné pokračování série Dragon Age.“
„V Dragon Age 2 tvoříme nový vstupní bod do světa Dragon Age, ale zároveň v něm zachováváme vše známé a ověřené z původní hry,“ vysvětluje výkonný producent Dragon Age 2 Mark Darrah. „Rozvíjíme prvky, které přinesly obrovský úspěch Dragon Age: Prameny a společně s nimi zavádíme nový dynamický bojový systém, vylepšenou grafiku a formu vyprávění toho vůbec nejdůležitějšího – příběhu hry.“
Více informací se o Dragon Age 2 dozvíme na GamesComu v Kolíně nad Rýnem. Na 17. srpna aktuálního kalendářního roku je přislíben trailer a samotná hra vyjde v březnu 2011, a to ve verzích pro PC, PlayStation 3 a Xbox 360.
No jelikož mě jednička zas tak moc nenadchla, tak bych ty jednotlivé věci z "bojíme se" spíš zařadil do "těšíme se". A taky doufám, že příběh nebude tak přímočarý. To opravdu tlouklo do očí. Jediné co z toho dělalo pořádné RPG byla interakce s lidmi z družiny a trošku s okolím. Což je hodně málo.
A taky tam byla docela minimální volnost oproti opravdu dobrým RPG hrám, jako jsou Gothic, nebo Baldurs Gate serie, nebo z poslední doby Witcher. Volnost podle mě je pro dobrou RPG hru esenciální a u Dragon Age hodně chyběla. Trošku tam jistě byla a člověk si svým způsobem mohl dělat co chtěl, ale tomu neříkám volnost. Volnost znamená mít široký výběr věcí, co člověk může dělat mimo hlavní příběh. A to v Dragon age chybělo. Stejně tak mě zklamalo, že spousta kouzel bylo k ničemu a aby to člověk poznal, tak si to nejdřív musel ošahat. A to znamenalo hrát od znovu. A nebo že protivníci sílily s lvlem hrdiny. To je opravdu otřes. Člověk zabije draka a spoustu neuvěřitelně silných příšel ve světě Dragon Age a bez problémů na konci zabije arcidémona. Přesto mu obrovské problémy způsobovaly party banditů s luky a šípy v hlavním městě. To je prostě strašný. Nechápu jak potulní bandidé mohou dělat větší problémy než hlavní boss. No možná to s patchema opravili, to už nevím. Dál jsem to nehrál.
Tedy pro mě jednička byla zklamáním a nechápu jak kolem toho může být takový kult. Vždyť Witcher je mnohem lepší RPG hra a nesetkávám se s tím, že by měla tolik fanoušků. Dragon Age není špatná hra, ale takovou pozornost si podle mě nezaslouží. A mezi Top RPG hry rozhodně nepatří.
A proto doufám, že dvojka bude jiná než jednička. Temnější atmosféra je podle mě ku prospěchu, stejně jako nový svět. A doufám, že příběh nebude tak přímočarý. V datadisku tuším už nebyl, ale ten jsem nehrál. A inovace jsou podle mě taky jen dobře, tedy v případě, že se týkají těch nedostatků, které na hře vidím.
To není mínus, to je pouze "bojíme se". Autor tím zřejmě myslel, že se bojí provedení té atmosféry
Škoda, takže žádný import, ani pokračování příběhu s morrigan (tu jsem si zamiloval) a nakonec nejhorší mínus, nemůžete se vytvořit postavu, ale bude vytvořena a tím pádem, žádné rozdilné začátky. Vypadá to zatím ne moc pozitivně. Jinak nevím proč dáváte mínus ponurou atmosféru, to je podle mě velký klad
Sice nejsem tak nateseny jako ostatni tady, ale musim uznat, ze jsem hodne zvedavy. Pokud bude DA 2 stejne jako predchudce vybavene propracovanym pribehem, libivym audiovizualem (i kdyz jednicka mela mezery; ne, ze ne) a hlavne kvalitnim soundtrackem, nevidim jediny duvod, proc si kopii neporidit
ja sa na nový svet určite teším
Tohle bude jednoznačně hra roku
aaaa ja už se těšim jak male decko na vanoce
to ZOOMbie: Taky si to myslím
BoiWare určite nesklame takže sa máme na čo tešiť.