Připomeňte si: naše galerie screenshotů z lednového „Maiden“ dema.
Resident Evil Village se blíží a po lednovém demu „Maiden“, které fungovalo spíš jako vizuální ukázka, jsme si konečně mohli vyzkoušet plnohodnotné gameplay demo. Tentokrát jsme se podívali do bezejmenné vesnice, kde jsme mohli strávit až 30 minut.
Mně se demo povedlo dohrát za 26 minut a musím říct, že jsem se bavil od začátku do konce. Je vidět, že si tuto část Capcom pečlivě vybral, protože šlo o velice intenzivní zážitek. Mohli jsme si poprvé zkusit gameplay, ale také jsme byli svědky několika cutscén, které krásně navodily atmosféru a přechod do nich stejně jako v RE7 prakticky nepoznáte.
Nejprve bych se dotknul grafické stránky, která je na velice dobré úrovni. Demo jsem hrál na PlayStationu 5 se zapnutým ray tracingem a je vidět poměrně velký pokrok v úrovni detailů oproti sedmému dílu. Jediné mínus vidím v občasném doskakování textur (to byl bohužel velký problém i v RE7) a někdy také propady snímků, ale s tím jsme museli počítat. Capcom sliboval 60 fps jen při vypnutém ray tracingu. Přesto si myslím, že by hře slušel mód s Full HD při 60 fps a zapnutém ray tracingu.
Velmi na mě zapůsobily již jednou zmíněné cutscény a s nimi spojený dabing. Ethan je oproti sedmému dílu konečně postava, která má opravdové emoce a nedělá vám problém se vžít do jeho role. Na rozdíl od RE7 bylo jasně poznat, že je zmatený a zdrcený z toho, co se kolem něho děje. Z původně nepříliš populární postavy by se nakonec mohl vyklubat jeden z fanouškovských oblíbenců. I přesto, že šlo jen o zlomek celého příběhu, na mě tento úsek velmi zapůsobil a jsem velmi zvědavý, jak se bude vyvíjet dál.
Po stránce hratelnosti jde skutečně o mix RE4 a RE7, jak už jsme mohli vidět z dosavadních záběrů. Inventář je prakticky identický jako ve čtvrtém díle, ale k dispozici je také crafting systém ze sedmičky. Pocit ze střelby byl skvělý, vše navíc umocnilo využití adaptivních triggerů na ovladači DualSense. Nemusely by se však tak často přepínat, když zrovna zbraň nepoužívám, bylo to časem trochu otravné.
Nepřátel v demu není mnoho a jsou omezeni na vlkodlaky, kteří však mají k dispozici i různé zbraně. Souboj jeden na jednoho není problém, ale když jsem se nechtěně dostal do souboje se skupinou asi 5 nepřátel, měl jsem opravdu namále. Na poli v obilí je navíc nešlo vidět, a tak jste jejich polohu mohli poznat jen podle zvuků. Kromě zbraní však můžete použít také blokování a následné kopnutí, případně své okolí. Mohl jsem se například zabarikádovat v domě či střelit pytle s moukou.
Celkově se mi demo velmi líbilo a jsem opravdu zvědavý, co si pro nás Capcom přichystal v tom dalším, které nás čeká už příští týden v neděli. Pokud vlastníte konzoli od Sony a chtěli byste si aktuální demoverzi vyzkoušet, tak neotálejte. K dispozici je jen do zítřejších 3:00 ráno.
tento článek jsem četl o půl jedné v noci, honem jsem běžel stáhnout demo a vážně jsem chvíli uvažoval, že si ho honem do těch třech do rána zahraju….. Proč to nedali aspoň na dva dny? Samozřejmně jsem se na to vyprdnul a budu hlídat druhé datum 25-26.
RE serie jde mimo me a tento dil to nezmeni. Za me nezajem a tedy nuda. a ani demo na PS to nezmenilo.
ok
Ok
A jak jste teda zabloudil na článek, který je loženě o RE??
recenze zingu 8/10
Tak 8/10 se hodnotí jako odpad, 9/10 je ok hra a 10/10 docela slušný. Tohle vidím na slušnou desítku, jsou tam zombíci a tak…
Zombíci tam nebudou
Dotaz ke střelbě. Autor videa má dobrej skill v míření s gamepadem (na to, že se redneci v políčku smýkají i do stran) Co výstřel to zásah (a v drtivé většině do hlavy). Je v menu nějaký pomocníček k míření nebo to je skill autora? Díky za info.
Je tam možnost zapnout/vypnout aim assist, přičemž defaultně je zapnutý. Každopádně video není ode mě, já jsem opravdu nestřílel takhle dobře
(a aim assist jsem měl vypnutý).
SLUŠNÉ SPOILERY !!!
novinky o RE: Village přeskakuju… nechci si pokazit „první dojem“ …
Vím, že tahle linie hodně fanoušků RESI doslova sere, ale mě se ohromně sedmičkou a o to víc osmičkou, trefují do vkusu. Práce s enginem (to nasvícení!) je neskutečná. Atmosféra doslova stříká z každého vytípnutého screenshotu. Fotorealistické detaily (ty zdi…) předmětů, velmi pěkné detaily. Ve videodeníku nekecali, když říkali, že detailům prostředí věnují maximální péči. Neutěšená atmosféra podhradí nádherně odkazuje na bathoryovský-draculovský kult. V téhle vísce bych fakt nechtěl řešit sousedské vztahy
Crafting mi nevadí (aspoň bude co sbírat) a vlkodlaci (i upíři) nejsou ve hrách zrovna vytěžené téma (oproti obligátním tupoňům = zombiím). Tohle bude mít stejně velký úspěch jako vynikající sedmička. Za pár dnů na našich discích! 
Mně resident vždy míjel, ale zasazení a téma Village se mi hoodně libí a nejspíš si to i koupím, časem.
Upiri a vlkodlaci divne vzdyt je to resident evil maj byt zombici ne?
Určitě to vysvětlí nějakými speciálními bylinami v té oblasti, které pak bude chtít využít nějaká korporace jako biozbraň
Resident Evil není série o zombiích, ale o biologických zbraní. A ty klidně můžou mít podobu vlkodlaků nebo upírů. Poslední díl, který měl zombie, byl RE0 z roku 2002, pokud nepočítáme remaky.
Jan Urbančík: Jsem rád že jsi mu to vysvětlil ale fanoušek série asi nebudeš, protože byla miliarda zombíků v Resident Evil 6.
Pravda, na RE6 jsem (radši) zapomněl.
Tam bylo tolik různých divných mutantů, že už mi ani nedošlo, že tam vlastně byli i zombíci.
resident evil nikdy nebyl o zombících ale o BOW – BIo organic weapon – žádny díl RE neměl čistě jen zombiky ale ruzné druhy zmutovaných potvor, zombíci jsou takovej vedlejší produkt
Patasde: Přesně tak
Já jsem strašně rád za to, že už to nejsou zombie. Tohle je fakt super a vítaná změna.
Rezidenty nehraju ale ta stařena byla sus. Že by nebyla věkově až tak stará …. A třeba otec svoji dceru „zachrání“.
Ten pocit ze střelby mi právě moc dobrej nepřišel a adaptivní triggery jsem radši vypnul, ale jinak ta grafika a atmosféra je úžasná.
Přesně moje slova. Střílení se mi zdálo hodně těžkopádné. Bude trvat než si na to člověk zvykne. Ale jinak asi není co vytknout.
Je hodně těžkopádný no, ale zase na druhou stranu, to bylo u Resident Evil her vždycky. Zbytečně moc to míření zoomuje, když pak po tobě jde 5 lykanů kteří ještě k tomu uhýbají jak Neo z Matrixu a ty máš třeba jenom 15 nábojů, tak jseš v prdeli pokud neutečeš.
Jako demo sem dohrál a pět lykanů jsem teda nepotkal. Jenom jednoho. Nehráls to na youtube a nespletl si to třeba s trailerem na svítání?
Čenda: Na youtube jsi to hrál možná tak ty protože jich tam 5 fakt je, po mě jich šlo zhruba tolik. A vtip se ti moc nepovedl, je to Stmívání když už, ani neznáš oficiální českej název svýho oblíbenýho filmu.