Připomeňte si:
Naše galerie screenshotů z lednového „Maiden“ dema.
Naše dojmy z „Village“ dema.
Zatímco minulý týden jsme se v demu Resident Evil Village podívali do vesnice, dnes si pro nás Capcom přichystal hratelný úsek v hradu.
Hned na začátek musím říct, že mě tentokrát 30minutový limit stresoval mnohem víc než u minulé demoverze. Hrad je totiž opravdu rozlehlý a rozhodně jsem neprozkoumal ani zdaleka vše, co mi demo mohlo nabídnout. Pozitivní ale je, že jsme si na rozdíl od části ve vesnici hodně zahráli a cutscén bylo minimum. Příběh zde prakticky žádný nebyl, ale to je pochopitelné, vzhledem k tomu, že se jedná o úsek v pozdější fázi hry.
Určitě bych se měl pověnovat vizuální stránce. V interiérech totiž hra vypadá ještě lépe než ve venkovních prostorech. Dokonce jsem si nevšiml ani doskakujících textur, což byl problém u minulého dema, ale také v RE7. Tentokrát jsem si vypnul ray tracing, takže framerate byl krásně plynulý, bez jediného záseku, a na kvalitu obrazu to mělo minimální vliv. Ray tracing je zde použit hlavně pro lepší nasvícení a pokud si obě verze nedáte vedle sebe, asi byste rozdíl ani nepoznali.
Nepřátel bylo mnohem víc než v předchozím demu, a tak můžu lépe zhodnotit střelbu. Stále si myslím, že je velmi dobrá, ale výtku bych tu měl. Měl jsem pocit, že by vývojáři klidně mohli přidat na intezitě adaptivních triggerů, které byly relativně slabé. Když už jsem u funkcí ovladače DualSense, trochu mě zaráží absence haptické odezvy nebo jsem jí alespoň nevšiml. Uvidíme, jak to bude ve finální hře.
Co se týče samotných monster, byla to ta, která se objevila už v trailerech a oficiálních gameplay záběrech. Vydrží víc, než se na první pohled může zdát a stejně jako vlkodlaci umí používat zbraně. Po zabití několika z nich jsem se tak rozhodl, že se raději vydám na útěk, nábojů je jako obvykle málo.
Poprvé jsme se podívali k obchodníkovi, byť pro Ethana to rozhodně poprvé nebylo, jak naznačuje krátký dialog. Detailně jsem si tak prohlédnul zboží, trochu vylepšil zbraň a prodal poklad, který jsem po cestě našel. Duke se mimochodem nacházel v „safe roomu“ a mohli jsme si tak poslechnout uklidňující hudbu, kterou si Capcom pro tento díl připravil.
Kromě klasických nepřátel se objevilo také několik upírek. Dimitrescu jsme mohli zahlédnout jen letmo, ale přímo nás napadly dvě z jejich dcer, které jsou rozhodně nepříjemné. Vynoří se prakticky odnikud a stejně tak mohou kdykoli zmizet. Hra mě sice nabádala, abych do upírky střílel, ale nepřišlo mi, že by to mělo nějaký efekt. Nejlepší strategie je tedy útěk. Jenže tady přišlo moje zaváhání, z celé situace jsem byl poněkud zmatený a myslel jsem, že hra po mě chce, abych se nechal zabít. Jenže to jsem neměl dělat, musel jsem potom hrát celé demo odznova, takže jsem zbylé lokace spíš proběhl, abych se vlezl do časového limitu.
Jsem daleko od toho, abych řekl, že je toto demo špatné, ale rozhodně se mi více líbilo to minulé. Hrad je až příliš rozlehlý na to, abyste vše prozkoumali za 30 minut a pod tímto časovým tlakem si nejspíš hraní moc neužijete. Absence příběhu je pochopitelná, ale ve výsledku je to velká škoda, protože právě příběh mě na předchozím demu zaujal snad ze všeho nejvíc. Po cestě navíc potkáte hned několik puzzlů, pro které je tato série známá, ale ani jeden nejde v demu vyřešit, což je trochu frustrující. Počkejme si však na finální hru. Až budeme mít na vše dostatek času, jsem přesvědčený, že to bude úplně jiný zážitek.
viděl jsem ukázku jak to jeden borec hrál a jak jsem viděl jak ho tam začla ta upírka okusovat a jak tam pobihal ve snaze utéct…tak jsem se začal smát……grafika nic moc-nějaké tmavé… asi by trochu světla nedělalo upírkám dobře na pleť…cz to určitě nebude a to oko tak na to bych asi taky nepřišel…takže zatím počkám…mne to tedy moc neoslovilo
nevíte někdo jestli bude překlad PC verze?
Jak to tak vypadá, tak oficiálně určitě ne.
Oficiálně určitě ne. Ale u PC komunity je RESI série velmi oblíbená a na remastery i sedmičky CZ je, takže předpokládám, že se toho někdo zhostí.
já ze sebe udělám trošku hlupáka, ale když jsem to zapínal tak jsem byl natěšenej a po 30 minutách pobíhání stále dokolečka kde se mi nepodařilo otevřít absolutně nic co bylo zamčené, se mi hra sama ukončila a já jenom opakoval – to je všechno? Tímhle mně spíš odradili než navnadili. Asi nejsem cílovka, nikdy jsem žádný jiný RE nehrál. Něco mi zásadně uniklo nevím co, na youtube jsem jenom zrychleně kouknul po skončení dema abych viděl jak velký dement jsem – měl jsem z toho prstenu s okem vyndat to oko jestli tomu rozumím? A na to jsem měl přijít jak? Nebo kde jsem měl najít to oko nevím. Prostě jsem stále běhal do kola po všech místnostech co byly odemčené, rozstřílel všechy vázy, sebral vše co šlo a neodemkl jsem absolutně jedny jediné dveře. Fakt jsem si po dohrání říkal – hochu na tuhle hru seš asi moc blbej a rozhodně si to nekoupím za plných 1800. Možná jednou až bude za 500,-tak o tom začnu uvažovat, tematika se mi hodně líbí, ale fakt jsem si připadal jak úplnej idiot po tomhle demu.
dělat jakykoliv puzzle v limitovanem case je problem, ten puzzle s okem na prstenu jsem treba zjistil, kdyz jsem projizdel Maiden demo, taky jsem nevedel, ze se to musi vyloupnout, to jsem zjistil az z youtube
Já na to taky nepřišel
A to jsem si byl tak jistý, že tam patří. Nicméně já si právě říkal, že je to asi tím, že jsem nikdy žádný RE nehrál.
no jako taky jsem se tím uklidňoval, že ti co hráli všechny díly, tak vědí co mají dělat, ale stejně mi to přišlo zarážející. Kdyby mně dali alespoň jeden hint, že to jde rozebrat, tak už bych dál věděl, ale zaseknout se takhle na tom že nevím o nějaké mechanice a díky tomu se ve hře za půl hodiny nikam nedostanu – dalo by se říct, že mně to odradilo od koupi za plnou cenu. Vyloženě mně to demo odradilo, že jsem na tu hru asi moc retardovanej a že by tohle bylo fůrt, nějaký záseky v postupu hrou.
Nojo v Residentech se prozkoumávají předměty. Bylo to ve všech demech, bude to v plné hře a bylo to i v RE7, kterou doporučuju zahrát ještě před Village…ta vás naučí.
Mě hlavně mrzelo, u obou, že to bylo limitováno na jednou 30 minut. S ohledem na to, že se po dohrání stejně ukončilo, jsem ten limit nepochopil, navíc se mi to tedy ani jednou projít nepovedlo a musel jsem dokoukat na youtubu :). Taky to mohli nechat bez omezení s tím, že šlo stejně hrát jen 6 hodin nebo na jeden průchod.
Souhlasím s článkem, minulé demo bylo lepší, zmateně jsem pobíhal, abych následně vpadl do dveří, které mě směrovaly dále do cíle dema. Podle mě to nebyla úplně nejlepší ukázka, ale asi tvůrci nenašli lepší ukázku, která by nespoilerovala. Osobně se víc těším na exteriéry plné hry, než na stísněný hrad. Absence češtiny taky trochu mrzí, ale není to tak komplikovaný text, aby si to člověk neužil.
Za mě boží, těším se, až mi 4. května přijde full verze.
Hra bude výborná škoda jen cz
Když to bude technicky možné, tak PC verzi bude překládat opět matador Mrazík. Takže by kvalita byla zaručená.
Je zajímavé, že Resident Evil 5 byl v češtině a od té doby leda velké kulové. Přitom toho na překlad zdaleka nemůže být tolik.
Na PC bude časem 100%, tak jako na všechny díly.
Ale škoda že na konzole ne