Jedny dojmy z hraní Dead Island 2 jsme vám nabídli již z našeho loňského výletu na Gamescom. Tehdy jsme ale mohli ochutnat jen jednu misi, zatímco tentokrát jsme již hráli téměř hotovou verzi hry, plynule od začátku (včetně výběru postavy) přes mnohé hlavní i vedlejší mise, celkem nějakých pět hodin souvislého hraní, v pohodlí redakce, na konzoli Xbox Series X. Ačkoliv hru ještě trápí určité technické drobnosti, udělala na nás opět velmi dobrý dojem, především parádní výpravou (od nádherného prostředí prosluněného Hollywoodu až po mimořádně detailní destrukci zombií) a velmi zábavnou hratelností.
Los Angeles (přezdívané v této hře „HELL-A“) je opravdu nádherné. Blankytně modrá přímořská obloha Kalifornie ladí se sytě zelenými kopečky Beverly Hills, posetými vilami celebrit a milionářů. Město samotné je samozřejmě plné barevných turistických atrakcí. Syté barvy a prosluněná krajina silně připomínají Grand Theft Auto 5. Oproti němu je zde ale mnohem více detailů, což souvisí kromě jiného se skutečností, že se na celou hru díváte vlastníma očima a hodně času trávíte také ve velmi propracovaných interiérech. Unreal Engine je zde dokonale využit a možná se na hře podepsal i protahovaný vývoj, který často umožní grafikům propracovat jednotlivé modely do větší míry detailů, než by si jinak mohli dovolit. Hra je mimochodem ve vývoji od roku 2014 a kromě původních autorů z polského studia Techland na ní dělalo již několik dalších týmů, aby ji nakonec dokončili britští Dambuster Studios (Chorus).
Pro likvidaci zombií máte k dispozici pestrou škálu desítek (stovek?) nalezených chladných zbraní, od obyčejných prken přes basebalové pálky až po kuchyňské nože nebo třeba katany. Střelné zbraně jsou ve hře také, ale minimálně v úvodních hodinách k nim nemáte přístup ani dostatek munice. Na svoje chladné zbraně nicméně můžete nasazovat různá vylepšení, například mrazicí směs nebo elektrickou baterku, takže zásah takovou zbraní způsobuje nepřátelům extra poškození nebo stav. Zbraně se opotřebovávají a navíc mají určitou úroveň (tradiční loot systém), což vás nutí průběžně je střídat a zkoušet nové. Pokud si ale nějakou vyloženě zamilujete, můžete ji dokolečka opravovat i zvedat její úroveň, jen vás to samozřejmě bude stát nějaké ty zdroje navíc. Sbírání a používání zbraní je každopádně velmi zábavné.
Stejně jako pestrost a zábavnost zbraní, také nepřátelé fungují velmi dobře. Je to především díky jejich pestrosti, kdy si nemůžete být nikdy tak docela jistí, jaký druh zombie na vás vyskočí zpoza rohu nebo z následující místnosti. Kromě tradičních pomalých zombií jsou zde totiž děsiví zombie-běžci, ale také všemožné varianty extra silných zombií či vyloženě unikátní bossové. Výrazný podíl na zábavnosti nepřátel má také propracovaný model destrukce jejich těl, kdy jim můžete nejen useknout nohy, ruce nebo hlavu, ale při zásahu do těla vidíte, jak jim odsekáváte kusy těla a odhalujete kostru pod masem. Zní to samozřejmě velice morbidně, ale patří k to žánru a pocit uspokojivé síly vašich zbraní se tím citelně násobí.
Součástí vašeho arzenálu jsou také postupně odemykané schopnosti vaší postavy, které ale nemají podobu nějakého tradičního stromu schopností – místo toho máte několik setů karet, které postupně odemykáte a můžete je kdykoliv obměnit. Jeden set karet ovlivňuje přímo fyzické akce vaší postavy (komba apod.) zatímco jiný set karet ovlivňuje přidané vlastnosti všemožných bonusů (rychlejší dobíjení vaší energie apod.). Je to jednoduchý a intuitivní systém, jehož nejlepší vlastností je zmíněná možnost kdykoliv karty přeskládat tak, aby vaše postava fungovala podle vašich představ. Mimochodem, jednotlivé oblasti mapy jsou rozdělené podle úrovní nepřátel a pokud poběžíte příliš rychle dopředu, aniž byste plnili vedlejší mise a vylepšovali svůj arzenál, můžete velmi tvrdě narazit.
Příběh hry balancuje mezi nadsázkou a hororem, stejně jako v případě původních dvou her. Většinu času převažuje spíše ta nadsázka a černý humor (lze zhruba přirovnat ke stylu humoru ve filmu Zombieland), ale sem tam se najde vážnější moment, který překvapivě dobře zafunguje. Stejně tak se střídá také atmosféra hry jako takové – místy vás čekají absurdně divoké akční pasáže (shazování zombií do bazénu s kyselinou nebo jejich destrukce pomocí pyrotechniky ve filmovém studiu) ale jinde dojde na napínavé „plížení“ nebo obcházení silných nepřátel v potemnělých nočních ulicích. Co mi poněkud nesedlo, to je vyloženě divoká parta hratelných postav, z nichž snad jen jediná vypadá „normálně“. Hratelné postavy sice mají každá svůj příběh, ale podle všeho se liší jen dialogy – všichni začínají na palubě stejného zříceného letadla.
Po technické stránce hra na Xboxu běží plynule a vypadá opravdu parádně. Ovládání je bezproblémové a bude zajímavé sledovat, zda při takto kontaktním boji tvůrci nějak zajímavě využijí haptiku u DualSense ovladače pro PlayStation 5/PC. Jeden drobný problém, který ale hru momentálně trápí, je „spawnování“ nepřátel – podle všeho je systém vkládá do hry a zase je maže dle vzdálenosti/dohlednosti hráče, ale občas to proběhne příliš blízko před vašima očima. Neděje se to ale příliš často a dle slov samotných vývojářů je to něco, na čem ještě pracují a optimalizují. Nic to tedy nemění na tom, že se již nyní jedná o velmi zábavnou a výpravnou hru, která by mohla v některých ohledech překonat loňský Dying Light 2.
Dead Island 2 vyjde s českými titulky 21. dubna pro PC (Epic), Xbox One i XSX|S, PlayStation 4 a 5.
No tak jestli bude stejně idiotské ovládání/nemožnost nastavení ovládání jak má Dying Light 2 tak nehraju.
I když se Dead Island 2 zdál po tom problematickém vývoji jako hra, která nemá šanci uspět, tak momentálně mě ke koupi láká mnohem více, než Dying Light 2, který stále odkládám.
A pro ty, kteří si nechtějí dělit hry mezi Epic a Steam, tak je asi nejvyšší čas koupit si konzoli. Tam budete moct nakupovat hry jen z jednoho obchodu
epic je super! a tahle hra jeste vic… takovej dobrej, beckovej masakr
já se taky těšim, vypneš mozek a jen to pořádně rozsekáš ..jsem fakt zvědavej na ten FLESH system. Za mě fakt konečně nějaká nová technologie a nová šťáva do videohry
…sluchátka, muzika a vyrubat celé HELL-A, beru všema 10ti a je mi jedno na jakym účtu to budu mít.
presne!
Naštěstí hru budu mít zadarmo ke grafické kartě takže mě ten EPIC tolik netrápí, ale kdybych to měl platit tak ani omylem
Já koupil 14dní zpět 4080 a nedostal jsem nic a teď koukám na czc a alzu a nevidím nic. Mohu se zeptat kde nakupuješ ?
V listopadu….
dobře díky za info
Takže exkluzivita a nebo opravdu jen napořád na Epic? V tom případě si to užijte.
děkujeme ☺️ epic je fajnn
jsem rád že je to na Epicu😇😇
Konecne nekdo kdo je master:)))))
Taky tak, tyhle žabomyší války mezi steamem a epicem jsou už trapné.
presne tak, ale zase lepsi nez kdyby meli jit ven a nekoho mlatit
Proste jim se clovek nezavdeci…..
Už se tomu nedá vyhnout, Epic přebírá moc. To stejné se děje u MS vs ubohé Sony, taky peníze určují moc.
Čím se mi mají zavděčit, když mi rozdělujou knihovny? Jakože, jedničku mám mít na Steamu a dvojku na Epicu, to je fakt super. Kdyby se do toho Epic necpal, tak to tam stejně budou mít, vydavatel to chce mít logicky co nejvíc rozšířené. Epic by se dal přirovnat k nějakému děcku bohatého tatínka. Umí v podstatě prd, ale má prachy, které mu tu cestu prorazí.
To je stejné jak CoD, taky ho mám na PS a zachvilku jen na Xboxu. Nebo brzy Elder Scrolls…je to nevyhnutelné
Vem si takový Microsoft – umí v podstatě prd, ale má prachy, které mu tu cestu prorazí. Xbox je takové děcko bohatého tatínka
Děkuji😊
Ukazu vam ze jsem nad veci ukradli mi epic store, presto jsem na neho nezanevrel XD jdu hrat v cestine tavernu to je hospudkaXD pekny den ,,,,
Takze zae to neni dobra hra? hmmmmmm……
Zní mi to jako hra za maximálně 30 euro. Ale stejně je to na Epicu, takže pass. Možná někdy v budoucnu.
Na hru jsem se moc těšil, ale úplně mi nějak uniklo, že je to jenom na Epicu
Tak nic, tak třeba alespoň dohraju první díl.
Sakra, to jsem ani nevěděl, no nic…