Dying Light 2 byl světu poprvé odhalen už na E3 roku 2018. Jen o pár měsíců později jsem hru na německém Gamescomu viděl poprvé v akci. Už z této prezentace bylo patrné, že vývojáři z polského studia Techland mají ambice posunout sérii na jinou úroveň a přinést něco víc než jen tradiční zombie akci. V tu dobu jsem si opravdu nemyslel, že se k finální hře po několika odkladech dostanu až v roce 2022. Někdy je ale lepší si zkrátka počkat.
- Platforma: PlayStation 5 (recenzovaná verze), PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
- Datum vydání: 4. února 2022
- Vývojář: Techland (Polsko)
- Žánr: akční adventura z pohledu první osoby
- Česká lokalizace: ano (titulky)
- Multiplayer: ano (kooperace až pro 4 hráče)
- Dat ke stažení: 25 GB (PS5 verze)
- Herní doba: 20 až 100 hodin
- Přístupnost: 18+
- Prodejní verze: digitální i krabicová
- Cena: od 1499 Kč (Xzone)
Ze střechy mě nedostanete
První Dying Light z roku 2015 u hráčů z pohledu hratelnosti zabodoval propracovaným parkourem a zábavným soubojovým systémem, který měl původ v sérii Dead Island. Není proto překvapivé, že druhý díl na jedničku v tomto směru navazuje. Rozsáhlé město Villedor tak budete prozkoumávat převážně běháním a skákáním po střechách a dalších vyvýšených místech. Na rozdíl třeba od série Assassin’s Creed si však užijete kameru z pohledu první osoby.
Dying Light 2 na svého předchůdce navazuje i po příběhové stránce. Dvojka se odehrává 15 let po konci jedničky. Až na několik pomrknutí a připomínek však druhý díl stojí samostatně a přináší úplně nové postavy v čele s hlavním protagonistou Aidenem, který se po dlouhé cestě konečně dostal do vytouženého Villedoru, kde hledá zde svou dlouho ztracenou sestru. Brzy však vyjde najevo, že se Aiden v tomto městě neocitl poprvé. Z hlediska příběhu však už víc prozrazovat nebudu, protože bych vás nerad připravil o důležitou část zážitku, kterou příběh a jeho vyprávění představuje. Vývojáři se už před vydáním dušovali, že příběh bude o poznání propracovanější, než tomu bylo u prvního dílu.
Svými volbami ovlivňujete rovněž podobu samotného města Villedor.
V porovnání s jedničkou se skutečně jedná o znatelný pokrok. Hra přináší velké množství postav, dialogů i voleb. Část těch nejzásadnějších rozhodnutí, na které vám hra navíc dá pouze omezené množství času, dokáže příběh a zejména jeho vyústění citelně ovlivnit. Samozřejmě se najdou i volby, které se nakonec ukážou zbytečnými, ale v součtu jsem měl při hraní opravdu pocit, že má rozhodnutí dokážou osudy jednotlivých postav změnit. Příběh má celkově poměrně rychlý spád, což má však za následek, že si jen s málokterou osobou stihnete vytvořit pevnější pouto. Nepomáhají k tomu ani strojeně působící dialogy, které se většinou točí okolo zadání konkrétní mise nebo mocenských choutek té či oné postavy. O valné většině postav se tak vlastně nic nedozvíte. Ve výsledku je i z toho důvodu poměrně obtížné odhadnout, komu můžete věřit a kdo vám naopak lže.
Svými volbami ovlivňujete rovněž podobu samotného města Villedor. To mají mezi sebou rozdělené v zásadě tři soutěžící frakce: svobodní a do určité míry lehkomyslní Přeživší civilisté, Strážci míru s vojenskou hierarchií a rétorikou, a nakonec čistě nepřátelští Odpadlíci. Vaše volby ovlivní míru moci prvních dvou zmíněných frakcí. Nejde přitom pouze o volby svázané s příběhem. Rozhodnutí vás čekají i v rámci vedlejších aktivit. V průběhu hry budete postupně objevovat, osvobozovat a zprovozňovat důležité objekty, které následně svěříte do péče Přeživších civilistů nebo Strážců míru. Každá z frakcí na oplátku určitým způsobem upraví své území. Přeživší město doplní o dílčí prvky, které ulehčí a rozšíří možnosti parkouru. Zmínit mohu třeba trampolíny nebo přídavná lana. Strážci se naproti tomu zaměřují na boj, takže mohou ve městě rozmístit různé pasti nebo zbraně proti zombiím.
Učení je základ
Hra vás tímto poměrně úspěšně motivuje k tomu, abyste doplňkové aktivity a vedlejší mise plnili. Nedostanete totiž pouze zkušenosti, peníze nebo nějakou zbraň, ale reálně si budete moci přizpůsobit město dle vlastní preference konkrétní frakce a s ní spojených vylepšení. Určitou změnou samozřejmě neprochází pouze město, ale zejména vaše postava. Aidenovi schopnosti jsou v úvodu značně limitovány, což může být především pro fanoušky prvního dílu nepříjemné překvapení. Z pohledu příběhu to navíc nedává příliš smysl. Od zkušeného poutníka, který roky cestuje nebezpečnými oblastmi mimo města byste očekávali, že se hned nezadýchá a z nízké zídky hned tak nespadne. Bohužel v úvodních hodinách si právě na tyto momenty budete muset zvyknout.
S postupujícím časem se však situace začne obracet. Vývojáři totiž připravili opravdu propracovaný strom dovedností, které získáváte za nasbírané zkušenosti. Dovednostní strom se dělí na dvě větve. První obsahuje řadu schopností, jež vám rozšíří parkourové dovednosti a zjednoduší pohyb po městě. Budete tak moci snáze a rychleji přeskakovat jednotlivé překážky nebo dostanete k dispozici například populární „wall run“. Druhá větev se zaměřuje na soubojový systém a umožní vám aktivovat různé speciální útoky a obranné mechaniky. Samostatnou a ve skutečnosti možná ještě důležitější kapitolou je způsob vylepšování zdraví a energie. Hodnoty těchto dvou zásadních veličin zvyšujete pomocí speciálních injekcí známé jako inhibitory. Ty jsou schované ve speciálních bednách a rozmístěné po celém městě. Váš lokátor vás na jejich blízkost vždy upozorní, takže je není těžké najít. Před jeho použitím si musíte vždy zvolit, zda tentokrát navýšíte úroveň svého zdraví nebo naopak výdrže.
Základní zombíci vám dokážou výrazněji ublížit pouze ve větším počtu.
V praxi se vyplatí mít obě hodnoty srovnatelné. Vyšší úroveň životů se hodí při soubojích. Energii naopak oceníte při parkouru a lezení na vyšší objekty, na které byste se bez jejího vylepšení nedostali. Díky postupnému učení a vylepšování dovedností se z Aidena postupně stane zdatný bojovník, lezec i parkurista. I přes počáteční pochyby jsem si právě pohyb po městě a souboje s nepřáteli užil nejvíce. Dying Light 2 je totiž i přes zjevný důraz na příběh v první řadě akční hrou. Když si odmyslím pár zvláštních záseků a ne zrovna ideální ovládání padáku (ten dostanete k dispozici až v pokročilé fázi hry), tak nemám parkouru co vytknout. Jen si zkrátka musíte chvíli počkat, až si postavu dostatečně vylepšíte. To stejné se dá říct o soubojovém systému. V úvodu pár jednoduchých útoků a úhybů postupně doplní další schopnosti, které možnosti v soubojích hmatatelně rozšíří. Vedlejším efektem jsou animace precizně oddělených končetiny nepřátel a celkově rychlé, akční a brutální souboje.
Základní zombíci vám dokážou výrazněji ublížit pouze ve větším počtu. Lidští protivníci se umí už poměrně účinně bránit a ve výsledku vám i v menším počtu zatopí více. Obzvlášť v pozdějších fázích hry mě však zklamaly neoriginální a nenáročné boss fighty. Pochválit naopak mohu šíři dostupných zbraní. Prim hrají po vzoru jedničky ruční chladné zbraně v podobě různých seker, mačet, kladiv, nožů či sekáčků. Jejich úroveň se postupem hry zvyšuje. Každá se navíc chová lehce odlišně a spotřebovává jiné množství energie. Je ostatně pochopitelné, že při používání velké obouruční sekery vám dojde energie rychleji než u malého sekáčku na maso. V průběhu hry dostanete k dispozici i luk, který by se teoreticky hodil na tichý postup. Stealth však ve hře příliš nefunguje a působí na mě nedomyšleně. Úroveň umělé inteligence navíc rovněž není kdovíjaká. Ve výsledku jsem tak kradmý přístup i luk samotný používal minimálně.
Aiden si neodpočine ani v noci
Díky téměř bezednému inventáři u sebe můžete nosit nespočet různorodých zbraní. Své oblíbené kousky poté vyměňujete v klasickém čtyřdílném slotu. Každá zbraň jde navíc dále vylepšovat. Můj oblíbený sekáček tak například dokázal po instalaci vylepšení nepřátele jednou za čas zapálit a sežehnout elektrickým proudem. Každá zbraň má však omezenou životnost, takže čím častěji budete své oblíbení náčiní používat, tím dříve o něj vlivem opotřebení přijdete. Degradace naštěstí není příliš velká, a navíc jde pomocí upgradů snížit. Jednotlivé zbraně, části oblečení, lékárničky a další speciální předměty nalézáte v samotném městě nebo si je za vydělané peníze můžete kupovat u různých obchodníků.
Situace na pomyslném městském bojišti se však mění v závislosti na tom, zda jen den nebo noc. Přes den se zombie jen tak potácejí venku a reálně vám nedokážou ve větší míře ublížit. Většina jich je navíc schovaná uvnitř budov a dalších uzavřených objektech. V nich může být i přes den tma, takže zde představují větší nebezpečí. Do těchto objektů se proto vyplatí chodit spíše v noci. Kromě této výjimky je však město Villedor pod rouškou tmy o poznání nebezpečnějším místem. Skupiny zombíků jsou výrazně agresivnější a početnější. Kromě základních nepřátel si musíte dát pozor hlavně na křiklouny (Howlers). Pokud vás zpozorují, tak svým řevem upozorní všechny ostatní nepřátele v okolí a ti se vás ihned vrhnou. Následnou honičku můžete ukončit dostatečně rychlým útěkem na střechy a následným vyhledáním UV lampy, kterých se všechny zmíněné oživlé potvory obloukem vyhýbají. Ostatně i sám Aiden může být ve tmě pouze omezený čas. Poté musí i on vlivem nákazy vyhledat UV lampu nebo použít jednu ze speciálních houbiček, která dokáže jeho pohyb ve tmě prodloužit.
Vývojáři viditelně zápasili s využitím nových konzolí.
Z přiložených obrázků jste si už mohli udělat krátký obrázek o vizuální stránce. Jestli se na něčem viditelně podepsal delší vývoj, je to právě grafika. Na blízkých objektech i modelech hlavních postav to příliš nepoznáte. Technické limity jsou poznat zejména při pohledu na vzdálenější objekty, které postrádají minimálně ostrost a lepší vyhlazování. Je to škoda, protože hra jako Dying Light, kde většinu času trávíte na střechách vysokých budov, přímo vybízí k impozantním pohledům do dáli. Řada momentů, při kterých máte celé město z výšky jako na dlani, proto nepůsobí tak velkolepě, jak by v dnešní době mohlo.
Vývojáři viditelně zápasili i s využitím nových konzolí. Výsledkem jsou tři režimy pojmenované jako výkon, kvalita a rozlišení. Hru jsem recenzoval na PS5 a v rámci téměř celé hry jsem zůstal věrný režimu výkonu, který znamená 60 fps v kombinaci s rozlišením 1080p. V dnešní době populární kombinaci 60 fps a rozlišení 1440p případně 4K upscale hra nenabízí. Dostupný režim rozlišení sice nabízí 4K, ale pouze v kombinaci s 30 fps. O nic lépe na tom není ani režim kvality, po jehož zvolení se zapne ray tracing. V tomto případě se však budete muset spokojit opět pouze s rozlišením 1080p a hraním ve 30 fps. U rychlé akční hry s důrazem na parkour a souboje jsem proto s volbou režimů příliš neváhal a zvolil mód výkonu. Ačkoli hra ve 4K hra vypadá o něco lépe (zlepší se i například zmíněná dohlednost), tak pro mě byla ztráta plynulosti příliš velkou překážkou. Režim kvality s ray tracingem subjektivně dává ještě menší smysl, protože mi nasvícení, stíny i odlesky přišly dostatečně propracované i v režimu výkonu.
Pobyt ve Villedoru se protáhne
Lehce rozporuplnou technickou stránku vylepšují slušné zvukové efekty, dabing postav i soundtrack. Až jsem si občas říkal že bych hudbu mohl slyšet častěji. Našince jistě potěší přítomnost české lokalizace ve formě titulků. Názvy pár zombíků mohou v české mutaci působit lehce úsměvně. Jinak jde ale o kvalitní profesionální překlad, ve kterém se autoři nebáli ostřejších výrazů a podařilo se jim zachytit a do češtiny převézt i některé hůře přeložitelné vtípky a narážky. Závěrem je rovněž dobré podotknout, že je téměř celou hru možné absolvovat v kooperaci až pro 4 hráče.
Jen samotná hlavní linka vám zabere nejméně 20 hodin.
Celkově mě Dying Light 2 nezklamal a dostál vysokým očekáváním, která jsem do něj vkládal. Z počátku jsem sice bojoval s omezenými schopnostmi hlavního hrdiny, jež hratelnost a pohyb do jisté míry v úvodu limitují. Postupně jsem ale z Aidena nakonec vytvořil zdatného bojovníka a parkuristu. Největší předností druhého Dying Lightu tak i nadále zůstává především zábavný parkour a soubojový systém. I přes výtky k postavám jsem si ve výsledku užil i příběh s řadou různých voleb. Vyprávění má až překvapivě dobré tempo a žádné vyloženě hluché místo.
Jen samotná hlavní linka vám přitom zabere nejméně 20 hodin. Reálně však i při velkém spěchu počítejte z hratelností v rozmezí 30 až 40 hodin. A to nepočítám velké množství vedlejších úkolů a nespočet doplňkových aktivit. Ve hře tak bez problémů můžete strávit klidně 100 hodin. Město Villedor je natolik rozlehlé, že vám jenom jeho detailnější prozkoumání zabere velké penzum času. Právě způsob objevování věrohodně zpracovaného a pro parkour maximálně přizpůsobeného města je ostatně jedním z nejdůležitějších a nezábavnějších prvků Dying Light 2. Už teď pro s jistotou vím, že se do Villedoru rozhodně vrátím.
Recenze
Dying Light 2
Dying Light 2 je hrou s masivním herním obsahem, zábavným parkourem i soubojovým systémem a na akční titul překvapivě velkým důrazem na příběh a volby. Hru naopak sráží průměrná technická stránka a nepříliš dobře napsané postavy.
Líbí se nám
- Zpracování a velikost města
- Výborný parkour
- Zábavný soubojový systém
- Příběh má slušný spád a tempo
- Propracovaný strom dovedností
- Různorodé zbraně s nápaditými vylepšeními
- Nespočet různých vedlejších aktivit a úkolů
Vadí nám
- Málo opravdu zapamatovatelných postav
- Průměrná grafika a drobné technické nedostatky
- Nedomyšlený stealth a souboje s bossy
Sem rád že sem to nekoupil po tom co sem viděl a četl. Radši si počkám na Dead Island 2
hooodne komentu tu je
nerikam . kazdopadne ja nadaval , v jistych smerech sem zklamanej/nakrklej , ale do haje .. hraju uz nekolik dni a porad se mi to neradi v rozumnou hodinu vypnout .
ma to svoje kouzlo . zacatek je takovej tezkopadnej a pomalej ale v tom je ta sila , pak to cloveka chytne a proste nepusti . nevim uz ani kolik tam mam hodin , myslim si ze nad tou 100 budu a to pri prvnim dohrani .
jak to dohraju jdu na DL1 znovu a pak zas DL2 , doufam ze tam je new game plus , to sem vubec nezjistoval …
Hra vypada pekne, ale cekal bych, ze na konzolich nove generace (PS5,XSX) bude nastaveni grafickeho zobrazeni hry trochu o necem jinem. Idealne 60fps ve vyssim rozliseni nez 1080p.
Dobry den, prosim bavi vas nekoho pribeh tak jako me? Ac, far cry atd hraju z jineho duvodu, ale me prijde naopak hooooooooooodne moc super a navic moznost nechat umrit postavicky
Treba takovy Hakon
uz byt nemusel XD nebo Andersonova ze strazcu povedlo se ji nekomu zachranit? to same kdyz predavate prizevsim ty uzemi meni se to nejak ? Poucka k trailerum nikdy nedavejte na to nikdy
sony lze ano ano ma super hry ale lzou! sice me se to hodi do kramu protoze mam pc a moc se mi ps kupovat nechce a obvzvlast kdyz neni ale lzou temer vsichni, idelani je pockat si jeden blby den a pak zistite pravdu
Prijde mi, ze v tom centrumu je grafika hezci
Pekny den a ps rejpavym komentarum neodpovidam :))))) jdu splhat na budovu pro inhalator XD Uzijte si to …. a klise je dneska uz temer cokoliv 
Rozhodne to neni dokonala hra, ale uz dlouho me takhle nic nebavilo.
U mě teda do mínusu jde ještě dabing, někdy mi připadá, že dabéři ani nevidělu scénu a jen to přečetli z fleku a hotovo. Ale to je asi důsledek celkem špatného příběhu, někdy sem si říkal, co to do prkénka dubového ty postavy dělají a mluví. Ale hra jako celek je obstojná.
Jen si tu odložím jednu citaci od mého kolegy, který mi napsal do mailu mimojiného: „Ty vole, z tý diskuze na Zingu bych blil, jsem myslel, že právě Zingu se idiocie tak nějak vyhýbá, ale debilové diskutující jsou už všude.“
A jdu zase pařit nádhernou věc, kterou doporučuji všem indie pozitivním hráčům – Strange Horticulture. Slunce v duši, přátelé!

PS: Díky za fajn recenzi, Dane!
Tak se tomu kolegovi pochlub, ze za spoustou takovych diskuzi ses zodpovednej ty.
Přečetl si mail od kamaráda který si myslel že, cituji: “ právě Zingu se idiocie tak nějak vyhýbá, ale debilové diskutující jsou už všude…“ a tak honem spěchal diskutovat na Zing.
Škoda že se toho nedožil Hašek…
Tohle nevymysliš
K tomu úvodu, kdy hrdina nic neumí – vývojáři se měli poučit u Piraní a vysvělit, že hrdina ztratil své schopnosti po pádu ze střechy. To by se přímo nabízelo.
Pár klipů včetně bosse s CZ titulky.
Nechápu jak můžou být různorodé zbraně v plusech, když jsou to v podstatě jen jiné skiny. Všeho všudy jednoruční sečné a tupé, obouruční (malé) sečné a tupé a obouruční (velké) sečné a tupé + luk.
Dále nikdo nezmiňuje jak je hra lehká. Jako nečekám od toho sado maso jako u Dark Souls, ale i na nejtěžší je to bez jakékoliv výzvy nebo taktiky jak ve dne tak v noci. Stačí mačkat jedno tlačítko na útok a druhé na úskok. Ten strom skillů je defakto zbytečný, dělá to tu hru ještě víc primitivní.
Recenze zmiňuje velký inventář, ale nezmiňuje, že zbraně a oblečení co seberete ani nejde prodat, musíte ho házet na zem, aby jste udělali místo na další, protože z nějakého pošahaného důvodu jde prodat jen cca 10% zbraní/brnění co seberete.
Edit: a bugů je na PC nespočet, to tu ani nebudu psát…
Edit2: Teď jsem zase chvíli hrál a nedá mi to nenapsat. Fyzika ve hře je jak někde na Marsu, těla lítají sem tam. Slot pro doplněk se mě každých pár minut resetuje do stavu, kdy nemám vybraný žádný předmět, přitom si tam pořád vybírám vrhací nože.
Dnes přibyla novinka v tom, že se mě obnovil včera splněný úkol, dnes jsem ho mohl splnit znovu.
A takto bych mohl pokračovat dál….
Osobně tak 6/10 a to jsem ještě hodný.
A aby si nikdo nemyslel že kecám, tak tady je příklad.
zbraně v inventáři:

zbraně co mohu prodat:
Tak to děláš asi něco špatně prodat jde všechno😀
Jestli chceš souls hru kup souls hru to jr jako bych nadával že Mario není jako need for speed…. Za druhé inventář je téměř neomezený a zbraně jdou prodat všecky… Dále je ve hře například i střela zbraň bambitka…. Takže místo těch keců můžeš vymyslet svoji hru a plácat se do prsou jako majster stik si vytvořil
Tak ještě jednou, když jste nepochopil co jsem psal… Nechci Souls hru, ani je nehraju, protože mě nebaví, ale na nejtěžší obtížnost bych očekával alespoň nějakou výzvu.
Dále inventář neomezený zdaleka není, max. 24 zbraní viz video níže a brnění nevím kolik, ale také už jsem byl na limitu, jelikož nemohu prodávat zbraně a brnění viz video níže.
Pane jo, to jste mi to natřel, dokázal jste přijít s jednou zbraní navíc… Ještě jsem ji neviděl, mám zatím odehráno jen 36 hodin.
Tady máte video, když jste asi z obrázků nepochopil, že nemohu prodat valnou většinu zbraní a brnění, třeba to pomůže.
Koukám odkaz se nějak ztratil, youtube není dovolený? Druhý pokus.
https://www.youtube.com/watch?v=SuBEgDH0c3E
Je to dobrá hra. Někde horší než jednička, někde lepší a někde prostě jiná. Pořád je to ale Dying Light, pořád mě to baví z těch stejných důvodů jako jednička.
Daniel Jarocký – recenzent: „Šéfe jakou známku mám dát pod tu hotovou recenzi na DL2?“
Martin Zavřel – šéfredaktor: „Ještě počkáme na další data a známku tam hodíme na poslední chvíli abychom nedej bože, nevybočili ze světového průměru.“
chlape a tyhle moudra čerpáš od Aštara Šerana ne
ne tak teďka nevážně – ty budeš jeden z těch odpíračů.. krásně demonstruješ jednorozměrnej způsob jak manimupaltivně otáčet komentář, jehož myšlenka nevyzněla tím způsobem, jakým ty tvoříš následnou kritiku..
nejlepší bude, když si na ytb založíš kanál, kde budeš dávat ty správný známečky
Přesně tak. Dopracoval jsem se k tomu zjištění s pomocí behaviorální analýzy, kognitivních výpočtů a agentů GRU Čepigy a Miškina, kteří v počítači šéfredaktora instalovali špionážní software. Zároveň dostali pokyn vystopovat tvoji adresu a s pomocí nanobotů obsažených v očkování proti covid 19, u tebe aktivovat smysl pro pochopení ironie.
Jeste se mi snaz namluvit, ze slo z tve strany o ironiii, šášo
Ano šlo
Tož si to ujasněme, tebe máma kojila v knihovně, že jsi tak chytrý, že, no spíše bych řekl, že jsi byl kojen v redakci blesku dle toho komentu
No tak si to jdu zkusit na vlastní kůži a udělat si názor sám a uvidíme
To je správný přístup!

To je milé. Děkuji
DL2 jsem nehral a ani ho hrat nehodlam. Stacilo mi precist si komentare. Ja vam to vysvetlim. Herni magaziny jako tento, ale i jine dostavaji hry zdarma, s predstihem nebo take zaplaceno. Zaplaceno za “lepsi” znamku. Nikdy Vam to ale nepriznaj. To proste nejde. Jinak by snema herni studia ukoncily spoluprace – zastavil by se jim prisun penez a take her zdarma s predstihem. Hry zdarma s predstihem, jinymi slovy clanky drive nez hra vyjde privadi ctenare. Ctenar klika, projizdi reklamu. Dale je to dobre i pro Xzone, protoze hru, ktera vyjde z recenze jako blbost si prece nikdo nekoupi. Chapete co se tim snazim rict? Je to win win win pro vsechny zucastnene. Kdo tomu neveri je naiva. Ne, zing ani jine magaziny opravdu neziji jen z toho, ze tady na ten web chodite a nezaplati to ani tech par reklam co tady jsou. To jen tak… ze se divite tomu hodnoceni. Nic ve zlem proti nikomu.
A co když je důvod takový, že recenzenta opravdu hra bavila? Ta hra má na Steamu 81%, takže ano, existují i lidé, které ta hra opravdu baví.
A Země je placatá, jen to NASA nikdy nepřizná, my víme.
To už dokázal Terry Pratchett a NASA stále lže!
Kdyby to takhle bylo VŠUDE a lidi by přestali věřit i v takhle elementární věci, jako je fakt jestli hra recenzenta skutečně bavila či ne… tak kam bychom pak přišli? Jinak na Steamu, kde je vzorek lidí poměrně úctyhodnej, má Dying Light 2 solidních 81% – Velmi kladné (34,256 lidí). To mi přijde odpovídající. Já mám za sebou cirka 15 hodin a zatím váhám mezi 7 nebo 8/10. Jsou chvíle, kdybych sáhnul i k devítce, ale pak se to propadne na sedmičku. Takže jsem toho názoru, že 8/10 je adekvátní známka. Ostatně kdo se řídí číslem pod recenzí? Ty snad ano? Snad si uděláme obrázek z vlastního hraní, ne?
Steam hodnocení je ale stejně stupidní jako hodnocení na RottenTomatoes. Všechno co je nad 6/10 je pozitivní a všechno co je 5/10 a méně je negativní.
Dying Light 2 sedí krásně na 6/10 což je pořád pozitivní hodnocení, takže to že to má na steamu 81% znamená jen to že 81% hráčů si myslí že je hra lepší než 5/10 což je.
A ne že je to 8/10 hra
Že ty jsi Janáčkovo syn, matika ti jde:)
Jak píše Rack. Hodnocení na Steamu je na úplně jiném principu než číselná škála, kterou používá Zing. Srovnávat to nelze.
Pro ilustraci – všechny díly Nekopary mají na Steamu přes 95 %. Víc k tomu snad nemusím dodávat.
Za 20 let práce herního novináře napříč mnoha médii jsem ani jednou nezažil, aby se jakýkoliv vydavatel, vývojář nebo obchod pokusil jakkoliv ovlivnit hodnocení v recenzi.
Z jaké praxe čerpáte informace vy?
Od napsani meho prispevku pribylo mnoho reakci tak se zaverem vyjadrim tady uplne dolu, protoze reagovat na vsechny fakt nebudu.
To co jsem napsal je beznou praxi a nerikam, ze vylozene tato recenze je ten pripad, ale stava se to. Kdo tomu neveri tak mu preji stesti a at si dal zije svuj najivni zivot, je mi to jedno. Znova rikam, ze ja DL2 nehral a ani se ho hrat nechystam. Muj prispevek vznikl na zaklade komentaru, ktere jsem si precetl, protoze hodne lidi s hodnocenim nesouhlasilo tak aby vedeli, ze se tyto praktiky deji.
Kazdopadne nejaky genius v komentu kidal neco ve smuslu jakoze todle je naprosta absurdita. Tak specialne pro tebe (tvuj nick si nepamatuju a je pro me natolik bezvyznamny, ze nestoji ani za to scrolovani nahoru) uvedu priklad Battlefieldu 2042. Vsechny velke svetove herni weby mu davali 8/10, 9/10 atd. vcetne IGN a jak hra dopadla u hracu? Odpoved znas, jsi prece chytrej kluk. A takovych pripadu bylo v minulosti vice, ale hledat to pro tebe nebudu. Pokud te to skutecne zajima, najdi si to sam.
Nazor na DL2 at si kazdy udela individualne. Ja taky hraji hry, ktere nejsou popularni a moc lidi je nehraje, ale me samotneho bavi. Omlouvam se za vznik teto diskuze. Asi jsem to spatne podal. Kazdopad todle se skutecne deje a hraci by si vzdycky meli udelat vlastni nazor. Ostatne to tam taky nekdo zminil a plne s tim souhlasim.
Ty kráso, jako čekal jsem rozdíly, ale až takto? Zlatej Downgradesoft…
A nechápu, proč jsou v módě přesaturovaný jedovatý barvy.
Wow tak todle uz snad zavani klamavou reklamou, ne? Jako nejsem programator a nerozumim tomu, ale pridat tam trochu ty mlhy ci pary nebo co to je, poletujicu ptaky, par tech vezicek aby to nebylo tak placaty a hned by to vypadalo lepe, ne? Nebo tydle malickosti maji tak velky dopad na vykon, ze by to jako neslo? Co je to vubec za screen ten vpravo. Jestli je to PS4 tak jako nedivil bych se, ale jestli je to PC tak to jako pardon, ale to je hnus 🤔
To je tak, když nekdo porovnává neporovnatelné za účelem vyvolání pobouření. Obrázek vpravo je z úplně jiné části města.
Normálně, pokud chvíli fakt hrajete, tak město vypadá takhle.
https://ibb.co/BzNBwBh
https://ibb.co/S3qQwCR
Ono je problém sehnat screenshoty ze stejného místa, když to město z traileru 2018 prakticky neexistuje.
https://www.youtube.com/watch?v=pKoT0fW8Aa4
Já jsem refundoval, pro mě horší než jednička. Ale soubojový kombat systém celkem dobrý.
A taky trošku zklamání z celkového „nového“ konceptu, „barevný“ oblečky ala Far Cry 4. Koncept / vize z roku 2018 byl pro mě lepší / atraktivnější. Zůstanu u Days Gone.
PS: Jinak nechápu hodnocení na Steamu: Velmi kladné
Jako fakt?!
Takovej koment, tobě pěkně hrabe , že
Co se ti nezdá na mém „komentu“?
Ještě doplním, že první díl jsem si koupil, hned v den vydání na základě dema. Druhý díl demo neměl a ještě dva dny před vydání se tam potichu šouplo Denuvo (na to Techland peníze má). Jde vidět že i tvůrci nevěří v úspěch své hry.