(Původně vydáno: Úterý 2.5.2017 14:00) 23. června letošního roku oslaví Zing.cz již sedmé narozeniny. Právě před sedmi lety jsme dokončovali přípravy a psali první články pro připravovaný časopis Zing.cz. Naším cílem bylo vytvořit herní magazín, který vás bude každý den informovat o aktuálním dění v herním světě, ve kterém si přečtete mimo jiné recenze jednotlivých nově vycházejících her. A tento cíl byl splněn. V průběhu sedmi let se Zing.cz stal významným webem, který si oblíbily tisíce hráčů. Z některých čtenářů píšících zprvu jen velice zajímavé komentáře se s postupem času stali redaktoři, kteří nám svými blogovými články přispívají do specializované sekce. I díky vám se nám tedy podařilo vybudovat silnou redaktorskou komunitu, jejíž články atakují i desetitisícovou hranici zobrazení.
Vzrůstající počet návštěvníků webu Zing.cz je pro nás motivací k tomu, abychom se neustále zlepšovali. Letos jsme se například rozhodli se ještě více zaměřit i na méně očekávané hry a nabídnout vám jejich recenze. Od ledna jste si tak mohli přečíst téměř 60 recenzí, a kdybychom k tomu měli započítat i herní novinky, zavaří se nám mozkové závity. Za váš zájem a podporu, které si samozřejmě velmi ceníme, se vás snažíme odměnit, a proto pravidelně pořádáme soutěže o hry a další ceny včetně konzolí PlayStation 4, které se nám pro vás podařilo získat. I v tomto chceme nadále pokračovat a umožnit vám vyhrát další zajímavé a hodnotné dárky.
Před časem jsme našim čtenářům v článku slíbili, že na Zingu nebudou žádné otravné reklamy přehrávající zvuk a blokující obsah. Během několika měsíců by tyto reklamy měly z našeho webu vymizet úplně. Příjmy z reklamy jsou však to jediné, co pokrývá náklady na naší redakci. Nedávno jsme se proto pustili do boje s Adblockem, ovšem výsledky tohoto boje budou patrné až za několik měsíců. Proto jsme začali přemýšlet, jak dál, a ke slovu přišel stále populárnější donate systém. Já sám jsem se mu dost dlouho bránil – první návrhy jsme probírali již před více než rokem. Poté, co vzrostl zájem o donate systém také z vaší strany (psali jste si o něj v komentářích, v desítkách emailů a soukromých zprávách), jsme se rozhodli, že to zkusíme.
Pilotní verze donate systému
Dnešním dnem vám představujeme náš donate systém. Jedná se o pilotní verzi, která není z důvodu EET a dalších zákonných podmínek umístěna na webu Zing.cz. Aby mohly být platby z kreditní karty řádně evidovány a zdaněny, naleznete donate systém v našem obchodě Xzone.cz jako digitální produkt. Minimální částku jsme nastavili na 25 Kč. Pokud nám budete chtíti přispět více, stačí v košíku navýšit počet položek na víc kusů a částka se znásobí. V poznámce u objednávky můžete vyplnit svou přezdívku na Zingu, abychom věděli, kdo přesně nám přispěl. Všem, kteří svůj nick při platbě uvedou, poděkujeme formou speciálních článků, které budou v budoucnu vycházet.
Při platbě přijímáme kreditní karty Visa, VisaElectron, MasterCard a Maestro. Zaplatit můžete i bez nutnosti registrace na Zing.cz. Platební bránu poskytuje ČSOB, nikoliv Xzone s.r.o.
Příspěvek je zcela dobrovolný, ale každá koruna nám pomůže v tom, aby byl Zing ještě lepším magazínem.
Pokud nechcete přispívat přes kreditní kartu a raději byste zvolili platbu bankovním účtem, tak číslo našeho účtu je 273627327/0300 – nemusíte se nikde registrovat. Vzkaz pro redakci (kupříkladu vaší přezdívku na Zingu) napište do poznámky u platby. Účet je u ČSOB a příjemcem je Zing s.r.o. Pokud nemáte bankovní účet, lze zaplatit také na kterékoliv pobočce ČSOB.
Pro platbu můžete využít rovněž QR kód, kde jsme příspěvek stanovili na 100 korun, ale můžete si ho pochopitelně změnit. Do poznámky pro příjemce můžete uvést svůj nick na Zingu.
Jaké výhody má donate systém?
V současné době budou peníze vybrané formou donate systému použity na rozšíření obsahu. Pokud uvidíme, že máte o tento druh přispívání zájem, máme již vymyšleno pár zajímavostí, které chceme našim přispěvatelům přinést. Výhody se budou dále odvíjet právě od toho, jak bude donate systém úspěšný. Pro naše přispěvatele připravíme speciální odznaky, které se budou zobrazovat u všech vašich komentářů. Každý tedy hned uvidí, že právě vy jste Zing.cz svým příspěvkem podpořili. Odznaků bude několik, odvíjet se budou podle částky, kterou nám přispějete. O podrobnostech vás budeme informovat později. V souvislosti s tím bychom rádi spustili speciální stránku, takzvanou síň slávy, kde bude přehled přispěvatelů. Budeme vám chtít touto cestou v budoucnu veřejně poděkovat před dalšími čtenáři Zingu. Zvažujeme i další možnosti, jako je vypnutí reklamy na Zingu či další výhody pro naše pravidelné přispěvatele. Vše však bude záležet na tom, jak moc bude o donate systém na Zingu zájem.
Uvažujeme také o tričkách a dalším oblečení s naším logem. Na nich by bylo logo Zingu společně s nějakým chytlavým textem, který společně s vámi vymyslíme. Trička a další věci budou vyrobeny z velice kvalitního materiálu, tak, aby vám dlouho vydržely.
Pokud máte i vy nápady na dárky či další výhody pro naše přispěvatele, neváhejte se s námi o ně podělit. Využít k tomu můžete komentáře pod tímto článkem, můj e-mail nebo soukromou zprávu. Vše naleznete na mém profilu.
Obavy ze zneužití údajů vaší karty nemusíte mít, platba probíhá přes ČSOB. Vše je bezpečné.
Kam vaše peníze půjdou?
Všechny peníze, které od vás tímto způsobem vybereme, budou po zdanění sloužit výhradně pro Zing.cz. Každou korunu využijeme pro zlepšení a zkvalitnění obsahu publikovaného na Zingu. Za peníze od vás budeme schopni napsat ještě více článků a novinek, které pro vás každý den připravujeme. Navíc budeme mít možnost se ještě podrobněji podívat na hry, které vás zajímají, ať už jde o velké AAA tituly nebo malé, ale často chytlavé jednohubky od nezávislých tvůrců, které jiné magazíny často trestuhodně přehlížejí. A to my v žádném případě nechceme, už mnohokrát jsme si ověřili, že i o menší a méně výrazné hry je u našich čtenářů zájem.
Pokud se donate systém osvědčí, plánujeme pravidelně živě streamovat hraní nových her a psát pro vás tematické speciály a další články, včetně rozhovorů s osobnostmi herního světa.
• Podrobnější pokrytí her, které vás zajímají.
• Zaměření na velké AAA tituly i menší počiny od nezávislých tvůrců, které jiné magazíny často přehlížejí.
• Pravidelné živé streamování nových her.
• Tematické speciály a další články.
• Rozhovory s osobnostmi herního světa.
Pokud máte nějaké otázky, nebojte se zeptat. Nikoho nenutíme nám přispět, ale každá koruna nám pomůže v tom, aby byl Zing ještě lepším magazínem.
Děkujeme všem, kteří nás podpoří. Za redakci Zing.cz šéfredaktor Michal „Miky“ Burian.
Více informací
– Měsíc s donate systémem na Zingu
– Dva měsíce s donate systémem na Zingu
Poskytnutý příspěvek je považován za dar ve smyslu §2055 a násl. Zákona č.89/2012, Občanský zákoník, nezakládá obdarovanému žádnou povinnost poskytnout dárci jakékoliv protiplnění a bude obdarovaným plně využit na darovaný účel.
Odpověď na komentář uživatele
Strec
Tak dnes a zítra dva články
Opět to zkusím a uvidíme.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Na druhou stranu zase tolik AAA her nevychází, aby to zastíňovalo drobnější hry. A v případě napsaného článku je trochu divny to držet pod pokličkou měsíc i víc. Nemluvně o tom, že někdy napsaná recenze nebo preview měsíc a víc po vydání (zvlášť u některých early acces her) může mít jiny atributy než recenzovaná verze hry v době psaní článku.
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Já nic takového nepsal. Pochopitelně, jako další magazíny, máme na Zingu peníze z počtu zobrazení a poté z kliknutí na reklamu a z prodeje her. Právě, že jsme si ověřili, že když vydáme dva články v jeden den – jeden o indie hře, druhý o AAA hře, tak ten o indie hře je komplet zabitej. Kdežto když ho vydáme samostatně v jiný den, tak má větší čtenost. Ověřoval jsem to takhle snad 10x u různých titulů. Ale jak jsem psal, máme v plánu to změnit. Vydáme teď postupně to, co je na skladě a potom takové zdržení již nebude, nebo bude minimální.
Navíc ono je důležité vydávat i něco v době sucha, jako je teď. U některých článků se vyplatí je pozdržet a vydat v době, kdy toho není tolik.
to Strec: Napsal si to dobře
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Jak jsem asi pochopil, fungovala zde logika "ber co je" a někteří tak i přes nezájem k tématu zřejmě i činili. Kdežto, když by bylo více článků na výběr, tak někteří zvolí ten zajímavější (pro danou osobu) a tu méně zajímavou variantu už nemají potřebu ani rozklikávat. A pak to vypadá, když je víc článků, že je to na úkor počtu článků a ne zájmu veřejnosti.
Když to převedeme do běžného života. Do obchodu jdu pro rohlíky, ale mají pouze housky… housky sice zrovna moc nechci, ale co už. Druhý den jdu pro rohlíky a mají je… ale mají i housky. A co jako, já mám rohlíky.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
"Když podobný článek vydáme samostatně v jeden den, tak má větší čtenost, než když ho vydáme v den společně s článek týkající se zajímavější hry. "
Tohle je jen teorie nebo to je ověřeno a fakt jste vydali dva stejné články? Navíc teda, proč vám tak záleží na čtenosti? Neříkal jsi před několika měsíci, že nemáte zisk z kliknutí na článek? Takže vám čtenost může být zcela ukradená. Já si stále myslím, že tohle vydávání více článků najednou nemá žádný nebo minimální vliv na jeho čtenost. Některé věci prostě netáhnou a nezmění to ani fakt, že ten článek nebude mít žádnou konkurenci v ten den. Navíc někteří lidé je můžou číst zpětně, což dělám i já, kdy prostě sem tam zajedu i na týden staré články a mrkám, co jsem nečetl a co mě zajímá.
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Právě že mělo. Když podobný článek vydáme samostatně v jeden den, tak má větší čtenost, než když ho vydáme v den společně s článek týkající se zajímavější hry. Samozřejmě, každý čte to, co ho zajímá. Já netvrdím, že tím přiměji někoho dalšího, aby si přečetl článek, který ho nezajímá. Ale dále to nebudu řešit, nemá to moc smysl. Už děláme opatření, aby ten průtah nebyl takový. Teď v tom hrála roli E3 a další věci.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
Tak celkem logicky to ale mělo dopad na ten druhý článek proto, že byla méně sledovaná ta hra, ne? Nemělo to vůbec co dočinění s tím, že by vyšly dva články v jeden den. Vždyť i já chodím na různé herní weby a čtu si jen články o hrách, které mě zajímají. Třeba sportovní a závodní hry jdou zcela mimo mě, takže na ně ani nekliknu. Zatímco článek o nějaké indie hře má na mě zcela opačný efekt.
Odpověď na komentář uživatele
Strec
Díky za tvůj názor, ale zkoušeli jsme dva články za den a mělo to špatný dopad na článek, který byl o méně zajímavé/sledované hře. Proto čas od času dochází ke zpozdění, které je teď delší, než bych sám chtěl, z důvodu toho, že v polovině června byla týden E3 a v té době nemělo smysl vydávat články – strašně rychle by zapadly. V současné době tento problém v redakci řešíme a změníme některé věci, aby byly ku prospěchu všech.
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Jo o té hře jsem už něco načetl, tak mi teď tento článek nepřijde nějak zajímavej + zase tak mě ta hra nebere. Ne natolik, abych ho musel hned teď přečíst. Ale možná na noční přečtu.
Odpověď na komentář uživatele
Strec
Zcela souhlasím, viz recenze na Strafe, která tu je po dvou měsících od vydání…
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Recenze na nějakou hru měsíc nebo měsíce po vydání už pro mě není aktuální a zajímavá. Pokud je to hra, kterou sleduji a chci, tak ji mám už dávno i dohranou… přinejmenším už rozehranou (už nemám takovej záběr jako před lety) , tak že je mi recenze informačně neužitečná. Pokud je recenze napsaná chvilku po vydání je škoda toho nevyužít a mít tak aktuální článek.
Popravdě nemám takovej záběr na všechny hry, aby mi vadilo, že v jeden den je víc recenzí a další den třeba žádná a nemám co číst. Články o hrách, ktery mě nezajímají nebudu číst ani proto, že to je jediná dostupná recenze za úterý. A stejně tak bych ji nečetl i kdyby byli 3 větší články za den a z toho ona pro mě nezajímavá hra. A ne z důvodu, že by bylo moc článků za den. Ale proto, že mě ten článek nezajímá.
Odpověď na komentář uživatele
Michal Burian
"Článků máme v zásobě více, některé se dostanou na Zing kupříkladu měsíc po napsání. Je to z důvodu, že přednost dostávají jiné články a moc se nám neosvědčilo dávat dva velké články v jeden den. "
Měsíc po napsání? To by mě dost demotivovalo v psaní článků pro zing. Vždyť to pak může hrozit, že budou i neaktuální a jestli tomu rozumím dobře, tak se vybírá, co půjde ven a co ne, což je… ještě divnější. To jako když dva lidé napíšou každý článek, tak půjde ven dřív třeba ten, co se týče nějaké AAA hry, než indie titulu (blbý příklad, ale aktuálně mě nic jiného ani nenapadlo
) , protože přednost mají velké hry?
Tohle by se rozhodně mělo změnit, klidně ať se rozmělní obsah do širšího časového období, ale nějak férově a hlavně ne s tak absurdním zpožděním.
Zdravím, nad návratem blogové soutěže přemýšlíme a zvažujeme, jakým směrem ji uchopit, aby byla přínosná pro vás čtenáře i pro nás – abyste psali články. Teď je dost doba dovolených, kupříkladu já mám dovolenou z důvodu stěhování. Jakmile se ale vrátím zpět, tak se do toho opřu.
Co se týče bodů, tak některé již teď naplňujeme. Recenze a další články od našich redaktorů vydáváme pořád, i přes víkend. Článků máme v zásobě více, některé se dostanou na Zing kupříkladu měsíc po napsání. Je to z důvodu, že přednost dostávají jiné články a moc se nám neosvědčilo dávat dva velké články v jeden den.
Dále plánujeme rozhovory a streamování her. Vše by mělo být koncem prázdnin.
Odpověď na komentář uživatele
Presne tak nerozhodovala by jen kvalita clanku, ale kdo koho zna atd… Vysledek hodnoceni by byl podle me hodne zkresleny.
Odpověď na komentář uživatele
FireWolf
Soutěž by určitě byla fajn, problém ale je, že na Zingu kvalita o ničem nerozhoduje. Rozhoduje to, jak moc je hra známá/oblíbená a něco jako pravidla českého jazyka jsou neznámá mnoha čtenářům a bohužel i mnoha redaktorům.
Ale jinak rozhodně souhlasím, že kvalita by měla převažovat nad kvantitou. Muselo by se pak přemýšlet o tom, jak se budou blogy prezentovat, aby třeba ti, co něco zveřejní na začátku měsíce pak nebyli někde úplně na dně, nebo aby kamarádi třeba nehlasovali pro sebe, což bude problém.