V pondělí večer jsme díky Sony a prostřednictvím video hovoru získali příležitost vyzpovídat jednoho z tvůrců očekávané hry Ghost of Tsushima, která se parádně předvedla minulý týden v 18 minutách záběrů z hraní. Samozřejmě ale zároveň vyvolala plno doplňujících otázek o tom, jak přesně různé věci v ní fungují.
Špatnou zprávou je, že jsme na rozhovor měli relativně málo času… ale dobrou zprávou je, že příčinou bylo kromě jiného i to, kdo si s námi povídal: Nate Fox, neboli vedoucí osobnost a tvář Sucker Punch studia, pracující na hře jako Game Director.

Z jeho odpovědí jsem kromě jiného nabyl silný dojem, že tvůrci se snaží v první řadě o vytvoření co nejreálnějšího a nejpřirozenějšího pocitu místa a času, opravdu z vás udělat samuraje v Japonsku 13. století.
Zing: Je viditelné, že hra klade důraz na realismus. Jak jste na tom s mysticismem a nadpřirozenými prvky?
Nate Fox: „Hra je kompletně uzemněná, není v ní žádná magie. Nicméně kultura té doby je něčím, do čeho jsme investovali hodně snahy, pečlivého nastudování a konzultací s experty. Takže ve hře uslyšíte o věcech, kterým věřili lidé, žijící v té éře.
Zing: Takže žádní démoni nebo nadpřirozené bytosti během gameplay?
Nate Fox: „Žádní démoni nebo nadpřirozené bytosti během gameplay.“
Zing: Během ukázky z hraní bylo patrné, že hráč může postupovat jako přímočarý Samuraj nebo jako plíživý Duch. Jak funguje rozhodování mezi těmito dvěma styly hraní – je potřeba se soustředit a vylepšovat jeden z nich, nebo je možné to ve stylu „multiclass“ kombinovat?
Nate Fox: „Jsem moc vděčný za tuhle otázku. Chápu, že to mohlo někoho v naší State of Play ukázce zmást. Nuže ve hře začnete jako samuraj, vychovaný podle pravidel samurajů, takže se nepříteli chcete podívat do očí, než se mu pokusíte vzít život.
Jenže když přišli Mongolové, většina samurajů byla pobita. Takže náš hrdina si řekne – nemohu vyhrát podle starých způsobů – a kousek po kousku se pak Jin vzdá svého ctnostného chování, aby se stal Duchem, který bojuje za pomoci jakéhokoliv nástroje nebo způsobu, který mu dá výhodu. Tohle je ovšem transformace, která trvá hodiny a hodiny… a hodiny hraní.
Takže o samurajské schopnosti, především boj s mečem, nikdy nepřijdete, vždy tam pro vás jsou. Ve skutečnosti je můžete i dále trochu vylepšovat. Je to ale postupné přidávání schopností Ducha, které jsou tou největší transformací a vy můžete rozhodnout o tom, jakou přesně bude mít podobu.
Například já v boji rád využívám luk, to je můj styl, jsem prostě trochu zbabělec, takže se držím zpátky a likviduji nepřátele tímto způsobem. Vy můžete hrát více jako assassin (pozn. redakce: tohle slůvko jsme schválně nechali v angličtině). Někdo jiný se zase může rozhodnout, že se mu líbí boje mečem, chce v nich pokračovat a zlepšovat se. Každopádně tento aspekt hry dává hráči možnost hrát podle jeho představ.“
Zing: Pokud jde o strukturu příběhu, jak moc je nelineární? Má více možných konců? A lze pokračovat v hraní po titulcích?
Nate Fox: „Zatím nebudu mluvit o žádném z podobných aspektů příběhu.“
Zing: Dobrá, tak zkusme z jiného soudku. Můžete nám něco říct o engine, na kterém hra běží? A plánujete nabídnout možnost volby mezi rozlišením a plynulostí?
Nate Fox: „Je to náš vlastní engine, který jsme použili již pro naši předchozí hru, Infamous: Second Son. Během té doby jsme ho ale samozřejmě vylepšili a upravili pro tuto konkrétní hru.
Běží nádherně na PS4 a běží ještě lépe na PS4 Pro, kde máme rozlišení 4K pomocí checkerboard řešení a také HDR, které opravdu vdechuje život barvám v herním světě. A to něco znamená u hry s takto bohatou barevnou paletou.
Pokud jde o výkon, míříme na stabilních 30 fps po celou dobu hraní na obou platformách, to je klíčové pro funkčnost našeho náročného soubojového systému.“
Zing: A budeme moci bojovat i jinak, než nohama na zemi? Z koňského hřbetu nebo na lodích?
Nate Fox: „Jin bojuje různými způsoby… řeknu to takhle: můžete jet na koni a můžete máchat mečem. Snažíme se vytvořit přirozeně, uzemněně působící hru, takže pokud očekáváte že jisté věci budou fungovat jistým způsobem, snažíme se to podpořit.“
Hra u nás vyjde s českými titulky 17. července a objednat si ji můžete v Xzone.
Díky za rozhovor
.
Díky za rozhovor. Soudě dle délky musel být opravdu hektický, to se pak těžko vybírá, na co se zeptat a na co už ne, řekl bych ale, že jste tak nějak pokryli to hlavní, na co se tu čtenáři ve většině ptali, takže dobrá práce!
Mockrát děkuji za rozhovor.
Předobjednáno. Brzo vyměním roušku za šátek Ghosta 😃