ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Assassin's Creed Mirage

    Mluví se o odkladu Assassin’s Creed Mirage a The Crew Motorfest

    Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki

    Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki

    Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games

    Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games

    Fanoušek vytvořil bláznivý mix GTA 5 a Hogwarts Legacy

    Fanoušek vytvořil bláznivý mix GTA 5 a Hogwarts Legacy

    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Elden Ring

    Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
  • Přihlásit
  • Registrace
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
  • Novinky
    Assassin's Creed Mirage

    Mluví se o odkladu Assassin’s Creed Mirage a The Crew Motorfest

    Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki

    Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki

    Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games

    Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games

    Fanoušek vytvořil bláznivý mix GTA 5 a Hogwarts Legacy

    Fanoušek vytvořil bláznivý mix GTA 5 a Hogwarts Legacy

    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Tahové RPG Wartales vyšle do rozvrácené země už příští měsíc

    Elden Ring

    Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

  • Recenze
    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Recenze remaku Resident Evil 4 – triumfální návrat

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Recenze Bayonetta Origins: Cereza and the Lost Demon – příjemné překvapení

    Supercross

    Recenze Monster Energy Supercross 6

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Beecarbonize – napínavý boj s klimatickou změnou

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Destiny 2: Lightfall

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Recenze Wo Long: Fallen Dynasty – čínská historie trochu jinak

    Dojmy z hraní The Settlers

    Recenze The Settlers: New Allies – simulátor čekání

  • Videa
    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #61: Resident Evil 4, Tchia a Mighty DOOM

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #60: Diablo IV, spekulace o PS5 Pro a délka her

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #59: Vyzkoušeli jsme Dead Island 2 a Resident Evil 4

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #58: Lightfall, Beecarbonize a Bayonetta

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #57: Dojmy z PlayStation VR2

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #56: Zákulisí herního průmyslu

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Zing Podcast #55: Hráli jsme Resident Evil 4 remake

    Prohlédněte si oficiální screenshoty z remaku Dead Space

    Technický rozbor Dead Space (PS5 a PC)

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

    Zing Podcast #54: Dohráli jsme Hogwarts Legacy

  • Preview
    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z hraní betaverze Diablo IV

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z pokročilého hraní Dead Island 2

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z prezentace pokročilých částí Resident Evil 4 remake

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Resident Evil 4

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Dojmy z hraní Inkulinati

    Sherlock Holmes The Awakened slaví na Kickstarteru úspěch

    Dojmy z hraní Sherlock Holmes The Awakened

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Dojmy z hraní Fire Emblem Engage

    Warhammer 40K: Rogue Trader vám dá možnost rozhodnout o osudu vesmíru

    Dojmy z hraní Warhammer 40,000 Rogue Trader

    Dojmy z hraní: Bulánci

    Dojmy z hraní: Bulánci

  • Speciály
    Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

    Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    Recenze deskové hry Zombicide: Zelená horda

    The Last of Us

    Recenze první sezóny seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Marvel United: X-Men + Deadpool

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Recenze deskové hry Northgard: Země nepoznané

    Všechny nové informace o remaku Resident Evil 4 a porovnání s originálem

    Resident Evil 4 Remake – grafické srovnání a test frameratu

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Dojmy z osmé epizody seriálu The Last of Us

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Recenze deskové hry Zombicide: Živí nebo nemrtví

    Březnové hry

    Březnové hry: přehled & anketa

  • Platforma
    • PC
    • PlayStation 4
    • PlayStation 5
    • Xbox One
    • Xbox Series X|S
    • Switch
    • Další
      • Playstation 3
      • Xbox 360
      • 3DS
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • Linux
      • Mac
      • iOS
      • Android
      • Vita
  • Fórum
No Result
View All Result
ZING - hry, recenze her, preview, videa a novinky
No Result
View All Result

Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim

Dodnes kultovní hry vyšly v odstupu jednoho měsíce.

Jakub Žežule autor: Jakub Žežule
8. 12. 2021
v sekci Speciály, PC, PS3, PlayStation 4, PlayStation 5, Switch, X360, X1, XSX
7
Dark Souls

Dark Souls

Sdílet na FacebookTwitterRedditWhatsapp

Jen na málokterou herní značku se v branži odkazuje tak často, jako na fantasy RPG Dark Souls. Série letos oslavila deset let od svého vzniku, a přestože od jejího třetího, a zatím posledního dílu uplynulo dlouhých pět let, její opakující se výskyt v debatách hráčů, novinářů a herních vývojářů nikterak neslábne. Na letošním ročníku cen Golden Joystick jí dokonce hráči zvolili nejlepší hrou všech dob.

Nejlepší hra všech dob? Podle toho, koho se zeptáte

Jistě, podobné žebříčky a hlasování je třeba brát vždy s jistým nadhledem. Hra dostala nejvíc hlasů, to ale neznamená, že by názory ostatních nebyly validní. Jen jich bylo v daném kolektivu méně. Přesto představuje Dark Souls zajímavý případ. Přes svůj multiplayerový aspekt je v jádru převážně sólo zážitkem, do něhož vyšlo pouze jediné DLC a to už rok po jeho vydání. Co je však nejdůležitější, Dark Souls snad v každém myslitelném ohledu odporuje představě o mainstreamové hře. Proto je její přetrvávající popularita přinejmenším pozoruhodná. Navíc toto není ten případ, kdy by danému titulu příslušely vavříny kvůli jeho roli zakladatele žánru, jenž byl následně zdokonalen a kultivován jeho následovníky. Takové zásluhy si může připsat exkluzivita Demon’s Souls.

Dále je tu skutečnost, že výrazná shoda nepanuje ani v debatě na téma, jaký titul z portfolia From Software je ten nejkvalitnější. Výsledek každého průzkumu či ankety na toto téma se však v podstatě vždy odvíjí pouze od toho, který aspekt her od From Software autor žebříčku anebo hlasující online komunita upřednostňuje. Z široké variability výsledků podobných hlasování můžeme každopádně usoudit, že From Software odvádí stabilně velmi dobou práci a jejich hry vyčnívají z různých důvodů.

 

1 z 8
- +
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim enemy2
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim map3
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim multiplay
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim enemy1
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim action5
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim action3
Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim action2
Dark Souls Remastered

Rozdílnost pohledů platí i pro samotné autory. Šéf studia Hidetaka Mijazaki na toto téma serveru VG247 řekl:

,,Dark Souls 2 byla samozřejmě vytvořena a vedena jinými lidmi z From Software a tak odpovídá jejich preferencím. V oblasti designu světa a dalších prvků se já raději vracím k něčemu, co je z hlediska struktury něco jako první Dark Souls a Bloodborne, kde je svět o něco víc propojený.“

Důvodů, proč je Dark Souls 1 takovým pojmem, je několik. Zaprvé, na rozdíl od Demon’s Souls se jednalo o první multiplatformí souls titul. Zadruhé, jeho chvála byla natolik výrazná a specifická, že jej tentokrát ignorovalo mnohem méně lidí. S přehledem svého předchůdce zastínil snad ve všech ohledech. ,,Souls“ hry se začínaly stávat skutečným pojmem a vycítila to řada hráčů. A zatřetí, nehledě na preference každého z nás, první Dark Souls se stále může pyšnit aurou mistrovského veledíla, které dovedlo koncept souls her v jistém slova smyslu k dokonalosti. A to přesto, že dokonalé není dnes a v době svého vydání už tuplem ne. Angličtina má nicméně pro podobný výtvor dosti trefný výraz ,,flawed masterpiece.“

Hardcore RPG v době Skyrimu

V herní branži existují období, kdy trvá herní sucho až nepříjemně dlouho. Například první polovina letošního roku byla v tomto ohledu obzvlášť krutá. Jindy se toho na hráče naopak valí mraky. Herní redakce v takových dobách logicky pějí chválu na každý zdařilý titul, nicméně člověk pak pomalu přestává rozlišovat, v čem daná věc vlastně vyčnívá. Stará známá formulace, že titul XY představuje ,,jednoho z nejlepších zástupců žánru“, často zároveň znamená ,,jedna z mnoha dobrých her tohoto typu, která jaksi vyniká především tím, že v ničem není rozbitá a funguje prostě tak, jak má.“

A pak přijdou ty vzácné momenty, kdy krátce po sobě vyjdou přelomové herní atomovky, pro které působí titul nějaké Hry roku až směšně nicotně. Potíž je v tom, že v době vydání takovýchto kousků jejich budoucí signifikaci rozpozná jen málokdo. Poslední čtvrtletí roku 2011 představuje přesně takové požehnané období, o němž je tu řeč.

V rozestupu jednoho měsíce totiž vyšla nejprve Dark Souls (7. října v Evropě, v Japonsku už 22. září), následovaná těžkou vahou v podobě The Elder Scrolls V: Skyrim (11. listopadu). Obě hry si během následující dekády vytvořily komunity zapřisáhlých fanoušků a jejich design ovlivnil celý průmysl na roky dopředu.

Skyrim i Dark Souls spadají do žánru RPG, přestože jejich jedinými společnými znaky jsou středověká fantasy s draky a implementace nějaké formy vývoje postavy. Kdo by si však myslel, že tyto dva majstrštyky sváděly v roce 2011 vyrovnaný souboj, ten by se pletl. Namco Bandai odeslalo k začátku listopadu 1,5 milionu kopií do obchodů po celém světě. U Bethesdy to dělalo 7 milionu kusů Skyrimu za jediný týden. Firma navíc oznámila 3,5 milionu prodaných kopií během prvních 48 hodin. Tolik k prodejům.

A hodnocení kritiky a hráčů? Tahanice o titul GOTY mezi Dark Souls a Skyrimem sice na některých serverech skutečně probíhaly, celkový výsledek však jasně říkal, kdo na sebe strhl větší pozornost. Podle trackovací stránky Gameawards.net Skyrim v roce 2011 zvítězil v 229 anketách o nejlepší hru roku. Dark Souls jich posbírala pět.

Dark Souls snad v každém myslitelném ohledu odporuje představě o mainstreamové hře.

Rozklíčování tohoto zdánlivého rozporu není nějak obtížné. Skyrim představoval už tehdy mnohem přístupnější titul opírající se o prověřenou značku, která své už tak dost početné obecenstvo uzemnila nevídaným zpracováním otevřeného světa, v němž se fantasy chtivému hráči žilo jako v bavlnce. Koneckonců před měsícem jsem se nad úctyhodným dědictvím této velkolepé hry rozplýval i já. Nutno podotknout, že v anketách nevítězil jen Skyrim. Úspěšný byl například Portal 2, Batman: Arkham City, Uncharted 3: Drake’s Deception, Battlefield 3, Deus Ex: Human Revolution anebo The Legend of Zelda: Skyward Sword (recenze letošního remasteru).

Jau, ono to kouše!

I proto jsou výsledky ankety Joysticku a síla značky DARK SOULS z dnešního pohledu zajímavé a měli by je mít na paměti všichni ti, kteří mají po vyhlášení Game Awards anebo jakýchkoliv cen kdekoliv a kýmkoliv pocit křivdy. Oproti hrám jako Skyrim, Batman anebo Uncharted představovala Dark Souls mnohem méně přístupný zážitek a řada lidí si v tradičně nabitém závěru roku stále rozmýšlela, jestli se s touto bizarností vůbec má cenu zlobit. Pochopení a docenění jejích kvalit zabralo o dost více času a komunita kolem hry vznikala mnohem pomaleji, než jak tomu bylo v případě Skyrimu.

Je třeba ovšem uznat, že problematický byl i technický stav původní verze. Hra byla sice již tehdy vizuálně nesmírně působivá, zážitek však kazil zlovolný framerate, který byl největším postrachem každého hrdiny především v hnilobné lokalitě Blight Town.

Technické problémy vyvrcholily trapasem o rok později v době vydání PC verze, kterou museli po vydání zpravovat moddeři. Část lidí se domnívá, že ostudné vydání Dark Souls na PC hrálo nezanedbatelnou roli v tom, že japonští vývojáři k tvorbě PC portů dnes přistupují mnohem zodpovědněji. Nehledě na původní trapas byla až do vydání remasteru v roce 2018 opatchovaná PC verze tím nejlepším způsobem, jak si klasiku zahrát.

 Zlovolný framerate byl největším postrachem každého hrdiny především v hnilobné lokalitě Blight Town.

Dnes už to tak úplně neplatí. S vydáním remasterované Dark Souls odpadly potíže s frameratem i konzolistům (kromě Xbox One a PS4 hra vyšla také na Switchi, byť tam běží pouze v 30 fps), titul se navíc dočkal hrstky citlivě provedených úprav. Ne nadarmo v roce 2018 mnozí veteráni s povzdechem přiznávali, že závidí všem, kdo hru zažijí poprvé až ve stávající podobě ve spolehlivých 60 fps a s vylepšenou grafikou. A to platí dodnes.

Sám jsem si jí prošel letos a mám jasno: Dark Souls je stále naprostá pecka, která svoje nedostatky přebíjí přímo titánskou osobitostí.

V hlavní roli design map

Důvodů, proč Dark Souls zestárla jako víno, je hned několik, jádrem jejího kouzla je však fantasticky promyšlený design herního světa. Není žádnou náhodou, že sám Mijazaki považuje design map za tu nejdůležitější část hry a jejich tvorba ho baví nejvíc.

Level design Dark Souls a důmyslná propletenost zdejšího světa by však nefungovala tak dobře, kdyby se hráč nemusel mít neustále na pozoru před okolními nepřáteli. To se zase odvíjí od jejich variability a vybalancování toho, jak hráče dokáží tvůrci překvapit a nachytat. Neméně důležitý je i lore, který vybízí k průzkumu a přemýšlení o souvislostech uvnitř hry. A nahodilé útržky fantasy loru by nebyly samy o sobě ničím tak světoborným, tým From Sotware však exceluje v jejich citlivém dávkování a umisťování do světa tak, aby v něm dávaly smysl.

Jedním z nejlepších aspektů hry je pak ona šílená spousta všemožných  easter eggů a tajností, z nichž velkou část hráč napoprvé zaručeně mine, pokud hraje bez návodu. To může vybízet na jednu stranu k dalším průchodům, experimentování a opatrnému postupu hrou, zároveň to však propůjčuje hře její specifickou hloubku. V Dark Souls jsou věci, které pravděpodobně neuvidíte anebo neuslyšíte. Díky tomu, jak příběh hry provokuje představivost, vás to bude bolet, zároveň si hry ale za to budete vážit. To, co v ní najdete, skutečně objevíte a nikdo vám to nenaservíruje na zlatém podnose (ehm, pokud nehrajete s návodem).

A právě to je neklamnou známkou toho, že hra dělá něco zatraceně dobře i z hlediska svého krypticky vyprávěného příběhu. Málokdy se také mluví o jeho temných morálních odstínech, které udeří, když je čekáte nejméně. A to ani nemluvím o všech těch věcech, které souvisí s jejím geniálním online systémem, různorodostí zdejšího arzenálu, fantastické hudbě, perfektních NPCčkách a řadě dechberoucích momentů.

Live and let die

Dark Souls má jistě i své nedostatky. Ač to zní kacířsky, osobně jsem nikdy nepřišel na chuť dobíhání do arén s bossy a kupříkladu Demon’s Souls, kde byl tento prvek v některých případech odstraněn, v jiných zase doveden do extrému, mě jen utvrdil v názoru, že by se souls hry obešly bez něj.

Naopak mi nevadí možnost přelevelování postavy a především vlastní zbraně, kdy pak nepřátelům zatápíte mnohem víc, než by se na obtížnou hru slušelo. Je moje postava bouchač, co závěrečného bosse umlátí několika ranami? Však jsem si to po tom utrpení zasloužil! Podobně se dívám i na skutečnost, že některé bossy jde porazit až nedůstojně laciným způsobem. Ať chcípnou, mrchy.

Málokdy se mluví o temných morálních odstínech příběhu, které udeří, když je čekáte nejméně.

Mnozí v souvislosti s levelováním pak poukazují na nevybalancovanost některých buildů, s kterými souls hry mají problém dlouhodobě. Mám za to, že ve From Software si byli právě této skutečnosti vědomi a nejdříve se situaci pokusili napravit nejprve s menším úspěchem v Bloodbornu, a poté především v Sekiru, kde se jim to povedlo tak dobře, až řada namachrovaných veteránů využívajících v souls hrách všelijaké ulehčující systémy náhle těžce narazila.

O výjimečném postavení Dark Souls nemůže být sporu. Při pohledu zpět hra v roce 2011 naprosto vyčnívala a zástupy jejích fanoušků rostou dál, především díky skvělému remasteru. Není to hra pro každého a je úplně normální, že logicky řadu lidí vůbec neosloví, přesto ještě dnes patří do první ligy toho nejlepšího, co si můžete zahrát.

Výraz YOU DIED se stal symbolem její obtížnosti, zakrývá však centrální filozofii, která prostupuje celým jejím designem: ne každá hra potřebuje směrovou šipku směrem k exitu, vysvětlivky a cedule o velikosti dračí hlavy, aby vám náhodou něco neuniklo. Její největší zásluhou zůstává, že herním vývojářům i hráčům připomněla, že cesta nejmenšího odporu není vždycky ta správná a že proces (m)učení může být jedním ze základních pilířů herní zábavy.

Dark Souls oslavila 10 let. Její nástup zastínil Skyrim map1
Dark Souls Remastered
Štítky: bloodbornedark soulsdemons soulsElden RingSekiro: Shadows Die Twiceskyrim
Předchozí článek

Everspace 2 – rekapitulační ukázka a náhled do budoucnosti

Další článek

Další Splinter Cell bude údajně open world a „stealthovější Assassin’s Creed“

Související články

Elden Ring
Novinky

Elden Ring si nově můžete zahrát i z pohledu první osoby

před 14 hodinami
Elden Ring: The Board Game odhalilo datum startu kampaně
Novinky

Elden Ring dostal Ray Tracing

před 5 dny
Elden Ring
Novinky

Elden Ring odhalil řadu zajímavých statistik v čele s nejtěžšími bossy

před 7 dny
Další článek
Další Splinter Cell bude údajně open world a „stealthovější Assassin’s Creed“

Další Splinter Cell bude údajně open world a „stealthovější Assassin's Creed“

avatar
  
smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
    wpdiscuz_captcharefresh
    4 Komentáře
    3 Odpovědi
    0 Sledovatelé
     
    Komentář s nejvíce reakcemi
    Nejzajímavější komentáře
    6 Autoři komentářů
    PavelFallout18Paladinasive47Sedlaj Poslední komentující
    avatar
      
    smilewinkmrgreenneutraltwistedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyangelcrysmileeyeokeyskullbeerheartcyberpunksteamepicsonyxboxzaklinacswitchmario
      wpdiscuz_captcharefresh
        Odběr komentářů  
      nejnovější nejstarší s největším počtem hlasů
      Přihlásit se k odběru komentářů se můžete jen po přihlášení.
      Host
      Pavel
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      The Elder Scrolls (příšerný Daggerfall) nikdy neodpustím, že jsem si dlouho myslel, že mě RPG vůbec nebaví. Až Gothic z Levelu to změnil a to jsem si ještě říkal, proč jako plnou hru musí dát RPG.
      Zkusil jsem Morrowind a těžká nuda, Oblivion jsem zuby nehty zvládnul demo, nuda, Skyrim jsem poprvé, přiznávám s nechutí, zkusil letos v gamepassu a nuda. Prostě děsná nuda. Těžká nuda. Špatný RPG.

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      3. 2. 2022 1:21
      Paladin
      Komunita
      Level 34
      Paladin
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      S tím rozdílem, že zatímco Dark Souls série byla na vzestupu,tak série Elder Scrolls nabrala opačnej směr a těžko říct jak dopadne další díl. Pověst Bethesdy u hráčů není zrovna v posledních letech moc dobrá. Přitom Morrowind považuji za jedno z nejlepších RPG vůbec

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      9. 12. 2021 8:51
      Fallout18
      Komunita
      Level 17
      Fallout18
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tes Online se daří a Skyrim je hrou roku a to pravém tak nevím co meleš!
      Těším se jak malé děcko na Tes VI 🙏👌

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      13. 12. 2021 7:17
      Host
      Sedlaj
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Tenhle typ her sel vzdycky uplne mimo me. Pak se objevil Bloodborne v PS+, dvakrat jsem ho zkusil rozehrat a opet jsem se utvrdil v tom, ze to neni nic pro me. No a nakonec jsem tomu dal sanci potreti, neco si o tom nasel, zkouknul par walkthrough videi a najednou to slo. Tezko se to popisuje, ale jakmile clovek pochopi, jak na to, hra ho chytne a nepusti. Nakonec z toho byla platina (Amygdala v Chalice Dungeonu byla asi na padesatej pokus) a momentalne si uzivam Dark Souls 3. Prave rozjizdim prvni DLC a mam sotva cas, abych to do Vanoc dohral, protoze si se synem nadelime PS5 a Deamon Souls bude prvni vec, na kterou se chystam <3

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      8. 12. 2021 22:52
      Host
      Sedlaj
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      BTW Skyrim jsem hral asi dve hodiny a vubec me nebavil, takze dalsi hra, ke ktere bych se mel jednou vratit a dat ji znovu sanci ☺️

      Musíte být přihlášen10Musíte být přihlášen Odpověď
      8. 12. 2021 22:55
      Johny
      Komunita
      Level 51
      Johny
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Akorát jsem dohrál remasterovaný první díl s DLC a teď přejdu na třetí, na druhý se mi moc nechce.

      Skyrim… to je jedna z hlavních her mého života. Jde asi o první RPG, které jsem kdy hrál. Do té doby to byly nějaké ty GTAčka, CoDka, Assassíni. Díky Skyrimu jsou dneska RPG hry jedny z mých nejoblíbenějších a nejvyhledávanějších.
      Hru jsem před vydáním ani moc nevnímal, jenom jsem viděl nějaké krátké video, slyšel o spoustě věcech, které jdou ve hře dělat, no a tak jsem neodolal a hru „vyzkoušel“ a nechal v ní přes tisícovku hodin.

      Za to Dark Souls jsem se jenom vyhýbal a měl z té série strach, že to prostě není nic pro mě. Všechny ty řeči o tom, jak se tam pořád umírá, a chodíš sem a tam abys umřel a cestu opakoval, to mě hodně odrazovalo. Pak někdy před vydáním třetího Zaklínače jsem si dodal odvahy a zkusil Dark Souls 2, no a ono to vlastně nebylo tak hrozné, jak se o tom povídalo.
      Hratelnostně je to super jednoduché, logické, mechaniky dávají smysl a skvěle do sebe zapadají. Takové to pravé „easy to learn, hard to master“.
      Co mi ale vadí jsou ty vedlejší quest linky. U hlavní linky prostě někam jdete všechno zabít. Když je to moc těžké, tak jste si vybrali špatnou lokaci anebo je podlevlení. Ale ve většině vedlejších linek vám nikdo nic neřekne. Prostě potkali jste Solaira, a možná ho potkáte znovu, pokud navštívíte tuhle a tuhle lokaci v tuhle a tuhle dobu. Jenomže člověk neví v jaké lokaci a kdy, pokud si k tomu nevezme guide nebo neshlédne či nepřečte walkthrough. Nebo to mám po každém poraženém bossovi, znovu prolézt každou oblast?
      Teď jak ty hry znovu hraji a mám k tomu guide tak si všímám o kolik jsem toho přišel, když hraju normálně „naslepo“.
      Doufám, že tohle bude v Elden Ringu zvládnuto lépe.

      Pardon za takový menší rant. grin

      Musíte být přihlášen20Musíte být přihlášen Odpověď
      8. 12. 2021 22:42
      asive47
      Komunita
      Level 26
      asive47
      Komentář označíte kliknutím na ikonku jeho vlajky. Moderátoři diskuze budou o tom informováni a nahlášený komentář mohou smazat nebo zablokovat jeho autora. Nebojte se, vaše zpráva je anonymní.

      Popravdě mě tohle pochop všechno sám v souls hrách taky dost ze začátku nebavilo a neměl sem tolik trpělivosti. Až moc těžký pro to první pochopení, ale stále jsem se k nim vracel až sem začal používat nějakej ten návod a hned se to začlo hrát lépe. Klobouk dolu před lidma, který hru pochopili bez guidů a maj dost trpělivosti aby prošli vše co jde opakovaně. Taky doufám že elden ring by mohla bejt první hra, kterou bych mohl pochopit sám o sebe a nehledat furt něco na webu grin

      Musíte být přihlášen00Musíte být přihlášen Odpověď
      9. 12. 2021 8:31

      Naše zprávy můžete sledovat i zde:


      • Populární
      • Komentáře
      • Nejnovější
      Far Cry 5

      Far Cry 5 je aktuálně k dispozici zdarma

      24. 3. 2023
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      25. 3. 2023
      Steam

      Aktivujte si zdarma na Steamu vtipnou hru od Devolveru

      24. 3. 2023
      Epic

      Epic nabízí hru zdarma

      23. 3. 2023
      Nejvýdělečnější hry na Steamu ze 47. týdne

      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      68
      Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2

      Čeština do Red Dead Redemption 2 je přístupná všem

      64
      Video průvodce školou v Hogwarts Legacy

      Pouze 25 % hráčů se podařilo pokořit Hogwarts Legacy

      24
      Crime Boss: Rockay City

      Česká akce Crime Boss: Rockay City představuje herní režimy

      18
      Assassin's Creed Mirage

      Mluví se o odkladu Assassin’s Creed Mirage a The Crew Motorfest

      28. 3. 2023
      Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki

      Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki

      28. 3. 2023
      Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games

      Vzniká AAA studio spoluzakladatele Playground Games

      28. 3. 2023
      Fanoušek vytvořil bláznivý mix GTA 5 a Hogwarts Legacy

      Fanoušek vytvořil bláznivý mix GTA 5 a Hogwarts Legacy

      28. 3. 2023

      Nejnovější komentáře

      • Kaldos: Mluví se o odkladu Assassin’s Creed Mirage a The Crew Motorfest
      • Horizont událostí: Autoři Hyenas přichází s ukázkou Hero-Ki
      • Martin Zavřel: Rozhovor s překladatelem Red Dead Redemption 2
      • Jmeno: Akce na Game Pass za 1 euro byla ukončena
      • Marek: PC verze The Last of Us Part I v další ukázce
      • Martin Zavřel: Postapokalyptická akce Wuthering Waves přichází s ukázkou herního světa
      Horizon Forbidden West: Burning Shores

      Horizon Forbidden West: Burning Shores ukázalo nový trailer

      22. 3. 2023
      Nejnovější ukázka Street Fighter 6 prezentuje střet Lily s E. Hondou

      Nejnovější ukázka Street Fighter 6 prezentuje střet Lily s E. Hondou

      23. 3. 2023
      Diablo IV má betu, ne demo, vysvětluje technické potíže Rod Fergusson

      Diablo IV má betu, ne demo, vysvětluje technické potíže Rod Fergusson

      22. 3. 2023
      V Redfall budete muset být online i v singleplayeru

      Redfall by nemusel být always online

      23. 3. 2023
      Crime Boss: Rockay City

      Česká akce Crime Boss: Rockay City představuje herní režimy

      23. 3. 2023
      Unikly záběry z hraní dema Sonic Frontiers

      Sonic Frontiers dostal update Sights, Sounds, and Speed

      24. 3. 2023
      The Sims v září dostane konkurenci v podobě Life by You

      The Sims v září dostane konkurenci v podobě Life by You

      21. 3. 2023

      O Zing.cz


      Zing je online magazín o počítačových a konzolových hrách plný herních novinek, recenzí a preview.


      Majitelem herního magazínu Zing.cz je agentura Grunex.

      Rubriky

      • 3DS
      • Android
      • Blogy čtenářů
      • Deskové hry
      • Filmy/Seriály
      • iOS
      • Jednohubky
      • Linux
      • Mac
      • Novinky
      • PC
      • Playstation 3
      • Playstation 4
      • Playstation 5
      • Preview
      • Podcasty
      • Recenze
      • Soutěže
      • Speciály
      • Switch
      • Videa
      • Vita
      • Xbox 360
      • Xbox One
      • Xbox Series X

      © 2010-2023 Zing & Grunex

      • Redakce Zing
      • Advertising / Inzerce na Zing.cz
      • Zásady ochrany
      • Pravidla
      • Prohlášení o blozích
      • RSS kanál
      No Result
      View All Result
      • Novinky
      • Recenze
      • Videa
      • Preview
      • Speciály
      • Platforma
        • PC
        • PlayStation 4
        • Xbox One
        • PlayStation 5
        • Xbox Series X|S
        • Switch
      • Fórum
      • Přihlásit
      • Zaregistrovat se

      © 2010-2022 Zing & Grunex

      Vítejte zpátky!

      Přihlaste se ke svému účtu

      Zapomněli jste heslo? Zaregistrovat se

      Přidejte se do komunity Zing.cz!

      Vyplňte formulář níže a vytvořte si účet

      Všechna pole jsou povinná. Přihlásit se

      Obnovte si heslo

      Zapomněli jste své přihlašovací údaje? Uveďte svou přezdívku nebo email a my Vám je připomeneme zprávou zaslanou na emailovou adresu registrovanou k Vašemu účtu na Zingu.

      Přihlásit se
      wpDiscuz
      Comment Author Info
      E-mail pošlete uživateli

      Přesunout komentář