Jak jistě všichni víte, na podzim letošního roku se chystá poměrně velké množství her. Mezi těmito všemi hrami jsou však nejdiskutovanějšími tituly zcela jistě Battlefield 3 a Call of Duty: Modern Warfare 3. Oba tituly patří mezi FPS popisující moderní konflikty, ale zde již podobnost končí. Zatímco Call of Duty (opět) vyrazilo stylem „vylepšeme co již máme“, Battlefield se vydal na cestu velkých technologických inovací. V následujícíh řádcích se pokusím nastínit hlavní esa v rukávu jednotlivých titulů, rozsoudit mezi nimi však musíte sami.
Proč Battlefield 3?
Mezi hlavní lákadla Battlefieldu zajisté patří již zmíněné technologie, BF3 je totiž vyvýjen na již druhé verzi Frostbite enginu, který by měl být schopen maximálně využít DirectX 11 a vícejádrové procesory.
Druhou hlavní výhodou BF3 je bezpochyby technika, která v Call of Duty nenajdeme. Série Battlefield je známa poměrně velkým množstvím ať už pozemní, vodní, nebo letecké techniky.
Neméně důležitou roli hraje v případě Battlefieldu multiplayerová komunita, která se již od dob Battlefield 2 rychle rozrůstá. Oproti Call of Duty to však není zas taková výhoda.
Proč Modern Warfare 3?
V případě Call of Duty je na prvním místě rozsáhlá hráčská základna, která zahrnuje nejen hráče multiplayeru, ale i hráče kampaně, na jejímž poli má proti Battlefieldu zcela jistě navrch.
To, že nemůže CoD Battlefieldu po grafické stránce konkurovat, však přináší paradoxně i jednu výhodu. Jelikož Call of Duty stále staví na prakticky stejném a (mimo Black Ops) poměrně dobře optimalizovaném enginu, měli bychom očekávat mnohem střídmější hardwarové nároky, a tak se jistě najde spousta hráčů se slabšími stroji, které na BF3 prostě nedosáhnou. Je tedy docela možné, že jakmile budou oficiálně oznámeny HW nároky Battlefieldu, nastane hromadné rušení předobjednávek BF3 a nárust předobjednávek Call of Duty.
Inu nezbývá nám než čekat a nechat se překvapit. Doufám, že Vám byl článek alespoň trochu přínosný a snad se brzy dostanu k napsání dalšího.