Nazdar, váš starej známej Rayman vám hlásí návrat, konečně dlouho očekáván, jsem dorazil na PC i konzole v nové francouzské hře Rayman Legends od Ubisoftu. Nebudu sám a se mnou přijdou i moji staří dobří kámoši a celej další zástup dalších postaviček, které si určitě zamilujete. Však se vás už nemůžou dočkat. Čeká na nás spousta překážek a různých nepřátel a bossfightů. Bude to mazec a vše v dobře známém 2D/3D pohledu a jak jinak než v pestrobarevné grafice. Jo zvu vás na první šíleně zběsilou pařbičku, která začíná právě v těchto dnech. Jen majitelé mašinek PlayStation Vita si na mě ještě čtrnáct dní počkají, takž trošku mějte trpělivost.
Hlavní je, to vám tu svatosvatě slibuji kopec parádní zábavy a o to taky přece ve hrách jde. Já a moji společníci budou mít opět zvláštní schopnosti, jo trochu vám ze začátku zase slevíme z obtížnosti, ale jen lehce, to aby jste se zas tolik netrápili. Časem se ale setsakra zapotíte hošánkové…
Hlavně užijte si s námi hodně srandy. Minule jsme zachraňovali společně Palouk snů a teď je před námi nášup zbrusu nových fantastických dobrodružství. Ty jedou na upraveném a notně vylepšeném UbiArt Enginu, jenž v sobě má spoustu nových vychytávek.
Proto vám slibuji fantastickou jízdu v parádní grafice a tak bacha, aby vám nevypadly oči z důlků, to by mě mrzelo. Dál velkou, doslova mega porci hraní, něco přes 120 levelů!, více akce no a prostě všeho o hodně více a možná i lépe všeho u čeho jste minule trošku remcali. Jó pobavíte se námi pěknejch pár dlouhatáááánských hodin raymanovské hratelnosti, tak vše poctivě dávkujte, to jako aby jsme vám nelezli až moc na nervy. Je to prostě výzva pro hráč bez rozdílu věku a jenž se nedá odmítnout. Já už musím letět, jdou po mě právě nějaký potvory a tak zas bude mela.
Váš kámoš Rayman
____________________
PS.
Michel „Rayman“ Ancel
Příběh dnes už legendární postavičky Raymana se začal psát, no spíše kreslit, už v roce 1989. Tehdy ještě neznámý Francouz Michel Ancel (nar.1972), si na papír nakreslil první podobu této, už od prvního pohledu legrační a sympatické postavičky. Postupem času se z Ancela stal designér videoher a začala jeho spolupráce s domácím vydavatelským gigantem Ubisoft. Pánům z vydavatelství totiž naštěstí neunikl Michelův obrovský talent.
Na prvních dvou raymanovkách Michel pracoval coby hlavní designér. Rayman si svůj debut odbyl v už roce 1995, premiéru měl na Atari Jaguar a v roce 1996 vyšel na konzoli Playstation a Sega Saturn. V roce 1999 spolupracoval na hře Tonic Trouble a několikrát se k Raymanovi vrátil v titulech Rayman 2: The Great Escape (1999), Rayman Arena (2001). Částečně se podílel i na další 3D plošinovce Rayman 3: Hoodlum Havoc (2003). Pak následovaly další díly jako Rayman Raving Rabbids (2006) a jeho pokračování Rayman Raving Rabbids 2, které vyšlo o rok později. Raymanovo působení ve 3D, však nebylo hráči přijato zrovna s dvakrát velkým nadšením. Za 15 let se Rayman objevil, ve zhruba patnácti dílech a konvencích pro různé herní platformy.