Dle Damiana Pettiho, prezidenta kanadské odborové unie IATSE 212, zastupující kromě jiného technické profese ve filmovém průmyslu, se rozpočet seriálu The Last of Us od HBO vyšplhal na osmiciferné částky za epizodu, což znamená minimálně 10 milionů dolarů za epizodu, ale klidně to může být ještě více.
Při rozhovoru s lokálním magazínem CTV News řekl:
„Natáčení začalo minulý týden a je opravdu monstrózní. Má pět art direktorů a zaměstnává armádu stovek techniků. Mělo šest měsíců příprav a bude probíhat následujících 12 měsíců v Albertě. Nemohu potvrdit rozpočet (dle neoficiálních zdrojů se pohybuje ve stovkách milionů dolarů, pozn. redakce) ale zřejmě se v současnosti jedná o největší filmový projekt v Kanadě. Projekt snadno překročí hranici osmiciferné částky za natočení epizody, takže bude mít dopad na celou lokální ekonomiku. Stovky souvisejících firem zde z toho budou mít prospěch.“
Epizod první sezóny přitom má být deset. Pokud rozpočet „snadno překročí hranici osmiciferné částky“, pak seriál stojí nejméně 100 milionů dolarů, což je srovnatelné s těmi nejvýpravnějšími hollywoodskými filmy. Zároveň se jedná o větší částku, než jakou HBO utratilo za velmi výpravnou závěrečnou sezónu seriálu Hra o trůny (90 milionů dolarů), ačkoliv ta měla pouze šest dílů. Každopádně se zdá, že po produkční stránce můžeme čekat to nejlepší mezi seriály, což by odpovídalo tomu, že za ním kromě Neila Druckmanna, tvůrce videohry, stojí také Craig Mazin, tvůrce veleúspěšného seriálu Černobyl.
Tak snad se nestane, ze bude v prvnim dile nejaka hodne sympaticka postava , kterou si oblibi miliony fanousku, aby v druhem dile zemrela… to uz by bylo moc jako 🙈
A kdy bude HBO GO na PS5?
No hra mě nebavila, herci mi nesedí prachy to nezachrání ale pro fanboye to bude orgasmicke.
Take 2 zase banuje mody v GTA a tady se řeší rozpočet seriálu bo tlou2…
Snad se dočkáme i českého dabingu. Bylo by to super.
Doufám, že ano.
Disliky za větší přístupnost. Jenom na Zingu.
Dnes je opravdu kontroverzní úplně jakýkoliv názor…
Jiné weby to řeší tím, že disliky jako funkci vůbec nemají, nabízejí jenom lajky.
Zkusili jsme to, ale zase se strhl poprask že jsme „sluníčkáři“ a nesneseme kritiku
Osobně myslím, že si to člověk nesmí příliš brát (pokud to nepřesáhne výraznou míru).
To si pamatuju, že tu jeden čas byly jenom lajky, to se mi líbilo. Taky totiž souhlasím s tím, že dislajky komentářům nic nepřidávají, ale tak co se dá dělat. Asi souhlasím, taky se snažím lajky a dislajky jinak ignorovat.
Taky si myslím. Disliky jsou jako stručný a bezobsažný komentář.
Když někdo napíše totální kravinu tak si ten dislajk prostě zaslouží a pokud je někomu do breku kvůli lajkům a dislajkům tak nemá na internetu co dělat.
Proč jsou liky dobrý a disliky nic „nepřidávají“? Vždyť to má stejnou váhu (random like taky nemusí mít váhu, stejně tak jako random dislike). Přijde mi, že když tady někdo dostane mínus, tak je to hned špatný. Mě přijdou disliky fajn a pokud je někdo neunese, tak nevím, co dělá na netu.
Pokud člověk nedostane dejme tomu nad 10 disliků, tak je to v pohodě (co to je 10 lidí, že?). Navíc, tolik disliků (na poměry Zingu) stejně dostávají pouze jistí trollové, nebudu jmenovat.
Oni totiz levicaci jako frezen jsou precitlively a kdyz se jim neco nelibi, tak by to hned chteli zakazat.
Tvůj komentář mi vždycky zvedne náladu, 1234. Můžu tě ujistit, že počet umělých palcům nahoru nebo dolu mě nijak netrápí. Spíš naopak to druhá strana zneužívá k tomu, aby znázornila svůj nesouhlas bez toho, aniž by to musela nějak rozvádět. Jestliže člověk s něčím názorem souhlasí, tak je v tom případě palec nahoru adekvátní, protože není co rozvádět. Kdežto v případě disliku je to přímý opak. Pokud s něčím nesouhlasím a mám potřebu to dát najevo, tak svůj nesouhlas rozvedu a vedu diskuzi, a né, že tam jenom nalepím palec dolů a odejdu. Tím akorát říkám, že jsem na danou stranu naštvaný a nemám žádný pádný argument.
Vždycky mě zahřeje u srdíčka, když mě někdo nazve citlivým nebo levičákem 🥰
Proc by to clovek musel rozvadet, kdyz da palec dolu? Ne kazdej chce ztracet cas diskutovanim s levicakem, stejne te nikdy nepresvedci. Poslouchat levicacky bludy jde jen chvili, pak z toho clovek chyti demenci. Tou se vlastne levicaci vyznacujou.
Liky nebo disliky do diskuze nepatří, ideálně by se měli zrušit úplně. Když se s někým bavíte tváří v tvář, tak mu taky neukazujete palec hore/dole místo odpovědi. Sám je nedávám a ani je neřeším. Nechápu jedince, co si nad rozdáváním liků/disliků honí ego.
Ja si myslim, ze nejaka forma „znamkovani“ prispevku muze byt uzitecny doplnujici nastroj. Doplnujici proto, ze dulezita je podstata prispevku, jeho obsah a proc si myslim, ze jde o kvalitni prispevek, ci nikoliv. Dulezite tedy je, aby bylo znamo „proc“ hodnotim tak, ci onak. Samotne „oznamkovani“ je jen takova zkratka a doplnek k „proc“. Pokud ale neni znamo „proc“, ohodnoceni prispevku neni prilis vypovidajici.
Prirovnal bych to k pocitacovym algoritmum pro hrani sachu. Program dokaze oznamkovat kvalitu tahu, ale pokud nevite proc je ten tah dobry nebo spatny, stejne z toho moc moudri nebudete. Pouze pokud sami vidite proc je ten tah dobry anebo si prehrajete celou variantu, diky ktere jej pochopite, tak teprve potom ma znamka tahu vetsi vyznam, kteremu i sami hloubeji rozumite.
Ja bych se primlouval k psani komentaru a davani zpetne vazby jako primarniho nastroje, ohodnocovani prispevku pak jen coby doplnku. Take by to podle me mel byt spise ukazatel kvality, nez ukazatel souhlasu/nesouhlasu. I oponujici nazor muze byt dobre napsany a prinaset dulezite body, prestoze se s nim neztotoznuji.
To jsi napsal hezky a klidně bych se pod to i podepsal. Bylo by zajímavé řešení, že by bylo možné hodnotit pouze s doprovodným komentářem. Buď tedy mít hlasování zablokované, dokud nenapíšu komentáře, nebo vyžadovat doprovodný text k hodnocení. Možná, že by pak šlo hodnocení v aktuální formě i úplně vypustit a člověk by mohl pouze psát reakční komentáře, doprovázené s pozitivní, negativní nebo žádnou ikonkou.
„I oponujici nazor muze byt dobre napsany a prinaset dulezite body, prestoze se s nim neztotoznuji.“ (y) (y)
A tak to má být… Disliky být musí. Člověk se musí naučit vyrovnat se s kritikou a zjistit že né každý jeho názor je neměnné slovo boží které všichni obdivují jak tomu napomáhají weby kde jsou jen liky. Tenhle přístup vychovává snowflakes a podporuje fašistickou kulturu politické korektnosti, cenzury a omezování svobody slova. Škoda jen že jsou anonymní a při najetí se nezobrazí jména těch co je dali. Člověk by si rád udělal obrázek o lidech kterým tohle vadí. Třeba by je pak komunity mohla nominovat na speciální odznáček sněžné vločky vedle uživatelského jména.
Neil Druckmann a Craig Mazin jsou velmi talentovaní (takřka géniové ve svém oboru, vždyť scénař TLOU II je to nejlepší co bylo za posledních X let napsáno!), kdy jediné čeho jsem se obával by bylo případné podfinancování projektu a je dobře, že je tomu přesně naopak. Je možné, že se nám tu před očima rodí jeden z nejlepších seriálů vůbec!
Ackoliv s vami casto souhlasim, v tomto pohledu se neshodneme. Ja povazuji scenar TLOU2 za jeden z nejhorsich scenaru s jakym jsem se setkal. Rozumim vasemu drivejsimu prirovnani k Rasomonovi Akira Kurosawy, ale nespatruji jej tam. Formalne jde sice o vypraveni jednoho pribehu z vice pohledu, ale obsahove srovnani s mistrovskym dilem Akiry neobstoji. Snad uznate, ze v Rasomonovi maji vsechny postavy svuj charakter a pohnutky a jednaji v souladu s nimi. Maji nejakou svoji motivaci a cile. Mimochodem, znate i „americky remake“ s Paulem Newmanem jmenem Outrage (1964)?
Oproti tomu, scenar TLOU2 je spise neco ve stylu venezuelske/argentinske telenovely. Rozervana hlavni hrdinka, ktera nevi co chce, zmitana scenarem a okolnostmi se rozhodne vykonat odplatu, za kterou ze zacatku odhodlane jde jako bohyne pomsty. Ale pak si to v kratickem zablesku jasnozrivosti a pudu sebezachovy rozmysli. Prozije kratkou chvilku stesti s „rodinou“ a rozhodne se podruhe vstoupit do stejne reky. Pak si najednou uprostred situace, kde rozhoduji predevsim reflexy a neni cas na premysleni, „rozmysli“ (tady obzvlaste citim „zmitani scenarem“), ze tu pomstu vlastne nechce a v zapadajicim slunci odchazi … anebo snad premysli, jestli udelala dobre a nebude pokracovat ve svem tazeni v TLOU3? Nedivil bych se tomu, protoze to je presne postava, ktera „neda pokoj, dokud to nedostane“. Ale co ma dostat? To sama nevi.
Prislo mi to prazdne jako telenovela, jako abstraktni umeni, kde je na platne par nacmaranych smouh, ktere by mohlo udelat i nedospele dite, ale je to velmi ceneny obraz, protoze … proc vlastne?
Telenovela pro průměrné lidi to myslím vystihuje úplně přesně. Jednoduchý příběh, který se tváří komplikovaně. Lehce uchopitelné pro kohokoli. Evidentně se hry posunuly do mainstream více, než by jeden čekal. Proč ne, pokud to pomůže celému průmyslu. Jen teda člověk musí dávat pozor na ocenění od „odborníků“, protože jich tam aktuálně asi moc nebude.
Jelikož je celá ten svět TLOU úplná blbost, tak to stejně nebude nic extra.
Cuckmann jest opravdu géniem ve svém oboru Možná pro lidi co se jeden den buděj jako chlap, druhej jako ženská a třetí jako zahradní nábytek. Děkuju za pobavení.
Já tam sotva zaznamenal nějaký příběh natož aby to bylo geniální. SPOILER – Prostě jednička – jdete doprovodit balíček s vidinou záchrany lidstva ale na konci se rozhodnete udělat dick-move tím že je pro vás jeden člověk důležitější než celé lidstvo protože se vám s ním moc dobře povídalo a tak postřílíte v době apokalypsy ty nejdůležitější lidi – doktory a chirurgy. Dvojka – po tom co značně přispějete k zániku lidstva díky své nepopsatelné sobeckosti slušně přežíváte v tom co i díky vám z lidstva zbylo, balíček se dozví co jste udělal a jednoho dne dostanete co si zasloužíte. Balíček to neunese, překousne to že jste v podstatě posvětil genocidu a při svém štrádování světem za pomstou zjistí že golfistka je dcera jedné z jeho nesmyslných oběti na cestě za vlastní pomstou která je popravdě v právu. Postupně ale i přes to dalšími vraždami jednou rukou roztáčí kolotoč který se snaží druhou rukou zastavit podobně jako spojené státy na středním východě. Dokonce jí i ta druhá dá možnost uznat že není v právu a nechá jí odejít ale ne… prostě musí pomstít strůjce genocidy a vraha nevinných bez ohledu na to kolik dalších nevinných po cestě zabije ona protože ten borec uměl hrát na kytaru a složil jí písničku. Na konci jí to ale dojde a ve výsledku se nepomstí protože se jí konečně rozsvítilo a že to trvalo… Je to v podstatě příběh o lidské hlouposti a slepé pomstě kde až část s Abby začně dávat smysl. Nic co by tu nebylo a naprosto nic revolučního. Neobvyklé je to že za kladnou postavu prakticky hrajeme až v druhé polovině druhé hry. Jinak to není nic nad čím by člověk dlouho přemýšlel nebo co by stálo za druhé hraní.
Tímhle způsobem bych uměl popsat/shrnout třeba i děj Shakespearových her.
Vypovídalo by to ale víc o mě, než o něm (nebo o těch hrách).
Vypovídalo by to o tom jaká je realita bez ohledu na to jaké jí kdo nasadí pozlátko. Že si v tom někdo najde revoluci i když je to povrchní příběh tak to závisí hlavně na tom kolikrát už ho slyšel a kreativitě toho kdo mu ho vypráví. Pro dítě je zajímavé zachraňovat unesenou princeznu skákajícím instalatérem ale když časem pozná že je o tom v podstatě každý třetí akční film nebo hra tak už mu to po sté tak zajímavé nepřijde i když kulisy bude hltat kudy půjde. Když mu ten stejný příběh pak bude vyprávět třeba History channel tak se do toho zamotají dávní návštěvníci z vesmíru a bude to určitě zajímavé ale pořád to bude o unesené princezně. Shakespeare už tu je přes 400 let a jeho zápletky zlidověly. Kdyby něco podobného napsal dnes tak by to byla jen další novela a stěží by získal svůj věhlas protože stejných příběhů jsou stovky a každý kdo vydá knihu je spisovatel což tehdy ani zdaleka nebylo. „Jeho“ příběhy zjednodušit jde hodně protože jsou často stejně zbytečně natahovány jako celá TLoU2 (vtipné je že napříč staletími tomu tak je ze stejného důvodu – aby hra trvala déle ) ale když z něj člověk vynechá třetinu příběhu a postav tak mu to ublíží (to třeba TLoU nehrozí) a ani se nedá moc dobře odvyprávět bez zápletek jelikož tam mají váhu.
To je hodně zaujatý postoj, se kterým se očividně neztotožňuje většina odborníků ani většina veřejnosti…
Ani ve své době nebyla Shakespearova díla úplně originální. Nevím, co by jsi od literárních děl (v tomto případě scénáře) chtěl. Není možné neustále vymýšlet něco nového tak, aby příběh stále dával smysl.
Japonské light novely už došly v honbě za originalitou v žánru fantasy tak daleko, že hlavní postavou jednoho díla je prodejní automat.
No jo protože tam byl instantní úspěch díky fanboyům. Už od oznámení bylo jasné že to má 10/10 naprosto jisté a snad nikdo na světě o tom nikdy ani na chvilku nepochyboval že to ty desítky nedostane takže kdo dá méně je sebevrah. Odborníci obecně se v dnešní době sněžných vloček a cancel culture bojí říct k čemukoliv vlastní názor natož třeba křivé slovo protože dlouholetou kariéru dnes zničí i trochu „ostřejší“ tweet nebo vtip který pár nějakých „Karen“ neustojí. Co vím tak hodně lidí říká že první díl byl lepší, lidi které znám a nejsou to anonymní přezdívky internetu taky nemluví zrovna o zázraku, když člověk přeskočí fanboy recenze na metacriticu tak tam najde hodně věcí které jsou vážně pravda a neignorují se jen díky jménu hry a třeba i Agraelus kterého už moc nesleduji ale prý je aktuálně největší streamer u nás tomu dal 7.5/10 což bych asi ani já tak hluboko nešel – možná hned po dohrání když mě ještě vytáčelo jak moc se to zbytečně natahovalo. Ale napište třeba pět bodů kdy byl příběh dobrý. Třeba té hře vážně křivdím a budu si je pamatovat jako překvapivý nebo dobrý moment a ne jen jako další ukecanou scénu o ničem.
O tom, proč je to jeden z nejlepších příběhů v dějinách videoher, vyprávím s kolegou hodinu a půl tady:
https://www.youtube.com/watch?v=G1XZ_PBz7SQ&ab_channel=Zingcz
A hele, další diskuze o tom, proč někdo bere totálně béčkovej scénář jako masterpiece Prej jeden z nejlepších příběhů v dějinách videoher, pardon, ale to si musíte dělat srandu Pobavilo, díky.
Jo na to jsem už kdysi koukal když jsem hledal stejné odpovědi ale diskuze dvou fanboyů mi toho moc neřekne. Určitě se najdou lidi co dokáží skoro dvě hodiny takhle povídat i o příběhu CoD. Rozebírat pozadí a jejich motivace. Co je k tomu vede a tak dále. To ale nedělá dobrý příběh jen dobré postavy. Ale je fakt že Abby je obecně hodně dobrá postava a dynamika s Levem je asi to nejlepší v její lince včetně jeho pozadí té sekty. Ale ta část s Ellie je totálně o ničem. Ten konec co proletí do hodiny a půl protože se očividně nestíhalo měl asi nejzajímavější moment její linky když jí chytli ti dva borci kteří měli mezi sebou lepší interakci než půlka postav v celé hře. Co se konce týče taky jsem byl jeden z těch co nechtěl mačkat protože jsem nechtěl aby zlo zvítězilo. Což ale jak už jsem psal jí naštěstí nakonec došlo že si za všechno může sama a na pomstu nemá právo tak se to prakticky změnilo v neplánovanou záchranu a že její linka tak nebyla úplně zbytečná. No byl jsem rád že mám tuhle šíleně utahanou hru konečně za sebou ale DLC za Abby v té poslední lokaci bych si dal.
Ti dva „fanboyové“ jsou ve skutečnosti herní novináři, kteří recenzují již desítky let tituly na všech dostupných platformách a pokud něco, měli by být spíš znudění a cyničtí, než zapálení pro jakoukoliv jednu platformu nebo značku.
No to je správně napsané. Měli by. Ale sám tam (pokud jsem slyšel dobře a skoro jsem přitom spadl ze židle) říkáte že jste to dohrál pětkrát? Což rozhodně není normální, natož u takhle dlouhé hry která v době podcastu byla možná měsíc nebo dva venku? Třeba já jako fanboy první mafie bych si dokázal obhájit jak je Sára skvěle napsaná a lidská postava a její dialog o gramofonu a zlých mužích je tak geniální protože po tom prožitém stresu a uvědomění toho co se jí mohlo stát prostě mele nesmysli jakožto obranný mechanismus vědomí pomáhající k tomu navrátit se do normálu (podobně jako je třeba vtipkování ve stresových situacích k jejich odlehčení do čehož se můžu vžít protože tak reaguji u maturity, první den v práci, na rande atd a jak moc je to lidský, promyšlený, hluboký a realistický). K tomu to jak viděla Toma heroicky zmlátit deset cápků prknem a tím jí zachránil před vším tím mučením a možná i celý její život tak ho vidí jako prince na bílém koni a tak s ním prostě vleze do postele. Ale dělat to nebudu protože bych tam hledal něco co tam není… Je to prostě jen špatně napsaná situace kdy Vávra neměl svůj den a kdybych jí někomu takhle podal a on to pak hrál tak bych se musel stydět.
Ano, dohrát hru pětkrát po sobě není normální ani pro mě. Něco takového se může stát jen u naprosto výjimečně kvalitní záležitosti, jaká se objeví s trochou štěstí jedna do roka – a někdy ani to ne. Taková hra je dobrým adeptem na desítku.
Rozdíl mezi vaším příkladem z Mafie a TLOU2 je, že TLOU2 těch desítek dostala mnoho po celém světě a navíc pak vyhrála hlasování doslova ve stovkách anket o hru roku, mezi odborníky i mezi běžnými hráči. Všechny dosažitelné metriky jasně ukazují, že je to výjimečně kvalitní hra, stejně jako to dokazuje odborný posudek, vypracovaný konkurencí (dokumenty Microsoftu, zveřejněné u soudu, kde se doslova psalo, že je hra o roky napřed proti současným titulům). Mimochodem, zrovna tento týden vyhrála cenu za nejlepší příběh na GDC, kde hlasovali pro změnu vývojáři.
Něco takového se Mafii nepovedlo (původní ani remake).
Hodinu a půl mluvíte o tom, proč si myslíte, že je to nejlepší příběh v dějinách her.
Pro mě osobně bylo TLOU2 předvídatelné a tím pádem i zklamání. Největší spoiler celé hry bylo
Není to špatný příběh a ani hra není špatná. Jen si nemyslím, že si zaslouží takovou chválu, jaké se jí dostává.
Síla jakéhokoliv příběhu je v jeho postavách a v tom, nakolik se vypravěči podaří, aby se posluchač vcítili do jejich pocitů.
Ne každému vypravěči se to podaří. Ne každému posluchači se to podaří.
Ty ses zřejmě do pocitů Joela nevcítil a důvod, proč Ellie zachránil, nepoznal. Nevadí. Jistě je hodně jiných příběhů, které tě zaujmou. Pro mne osobně to byl velmi uspokojivý závěr hry, a jako otec bych ty sadistické řezníky nad operačním stolem postřílel taky. Tak skvěle na mne příběh působil. Dvojka mé příjemné pocity nepříjemně rozředila a považuji ji (opět osobně!) za nepotřebnou hru.
Snad s ním nadělí líp, než Netflix u The Witcher. 😀
No a PS fanbojs budou machrovat že maj Last of Assek na HBO a my jen Netflix, protože to je udružuje při životě….
Čím víc se na tom bude podílet Cuckmann, tím horší to bude. Jestli to nebude progresivistickej levičáckej odpad, tak sním svojí botu.
Tak si podme zhrnut co je v hre take levicaske. Lev chce byt chlapec lebo nechce umyvat riad tak si ostriha vlasy, Abby ma svaly, Ellie je lesba rovnako ako v prvej hre. The End. Fakt hruza
Presne, Cuckmann je lidskej odpad a tohle bude taky.
Většina „kritiky“ TLoU2 spadá do pytle „Abby má větší svaly než já a Ellie se mnou nechce spát, proto je to trash a levičáckej odpad“. Lepší tyhle lidi úplně ignorovat, protože jejich názor nemá žádnou hodnotu.
Vidím, že jsi expert na politologii, Jistě mne dokážeš vysvětlit co je to „progresivistickej levičáckej odpad“, Dále prosím napiš i seznam odborné literatury co jsi na dané téma vstřebal. Třeba „Dialektika osvícenství“ Ti jistě nebude cizí.
Peníze nejsou všechno, ale to my víme Čím dražší neznamená tím lepší. Klidně to mohli udělat z herní grafiky jako seriál a koukl bych se na to spíš
Rozpočet to může mít sebevětší, ale když to bude psát cvičená opice tak je to jedno.
Koukám se na tebe Game of Thrones S8