Server Polygon vydal ve spolupráci se Samem Lakem z Remedy několik zajímavých materiálů z prototypu pokračování Alana Wakea 2, na kterém studio pracovalo už v roce 2010. Jde o několik artworků a především gameplay z demo levelu, který nikdy neměl být součástí samotné hry a sloužil především jako ukázka pro vydavatele. Vývoj hry se bohužel dál než k tomuto levelu nedostal.
V Remedy přitom měli více prototypů druhého dílu, tenhle ale i s ohledem na svůj účel působí nejlépe. V demu je přitom k vidění nový herní prvek v podobě přepisování reality a také řada věcí, které nakonec skončily v menším, ale zdárně dokončeném projektu Alan Wake's American Nightmare. Jde především o zasazení do arizonské pouště a nepřátele.
Tuto podoby hry Alan Wake 2 se tedy neuvidíme, nicméně to ještě neznamená, že se pokračování nikdy nedočkáme. Sam Lake už nejednou řekl, že se chce ke značce vrátit a s ohledem na otevřený konec původní hry by druhý díl dával smysl, ale dojde k němu až ve správný čas. Tedy v době, kdy bude mít studio kapacity a prostředky na pokračování, které si Alan Wake zaslouží. V době vytvoření prototypu prý studio nemohlo vytvořit důstojný sequel.
I proto se v Remedy zaměřili na zcela nový projekt, exkluzivitu pro Xbox One jménem Quantum Break. Sam Lake v minulosti naznačil, že pod těmi „kapacitami a prostředky“ se skrývá především finanční problém, který nastal kvůli faktu, že původní Alan Wake nebyl z počátku žádný prodejní zázrak, i když se v konečném důsledku hra prodávala dobře (jde především o verzi pro Xbox 360, návratnost později vydané PC verze byla překvapivě rychlá). Ten by mohlo vyřešit partnerství s Microsoftem a exkluzivita Quantum Break.
Quantum Break přitom vzniklo právě díky prezentaci Alana Wakea 2 vydavatelům. Když vývojáři z Remedy přišli za Microsoftem, zdálo se, že MS hledá trochu jinou hru pro jejich portfolio. A tak se stalo, že se z domluvy o tvorbě Alana Wakea 2 stala domluva o tvorbě Quantum Break.
Zdá se, že pokud budou mít v Remedy dostatek zaměstnanců a financí, jednou se může Alan Wake 2 klidně vrátit. Nutno říct, že značku Alan Wake vlastní Remedy, ne Microsoft, takže často diskutovaná otázka exkluzivity pro Xbox by byla spíše otázkou toho, kdo by hru vlastně vydával. Alan Wake 2 tedy za každou cenu nemusí následovat cestu Quantum Break.
Alan Wake 2 je ale v tuto chvíli stále jen otázka možného vývoje v budoucnosti a nikdy nezrealizovaných prototypů v minulosti, a to se nejspíš ještě nějakou dobu nezmění. Bohužel.
No pokračování Alana si prostě zahrát musím! Jedna z nejlepších her, co jsem hrál.
edit: WOW, ta interakce nepřátel s prostředím v tom demu je naprosto božská!
edit2: Sakra, já si tu hru musím zahrát znovu.
Quantum Break ale má taky nápad a uvidíme, co z toho nakonec vyleze. . Počkejme si aspoň na E3
Pěkné
Sakra Remedy, jak si tenhle SKVOST dovolujete nevydat, vždyť je to ÚŽASNÝ, kam se hrabe Quantum Break! (I tak si asi QB koupim Remedy je furt nej)
Alan wake je pre mňa nezabudnuteľná hra. Keď si spomeniem na tú nočnú atmosféru lesa, ktorý ste len osvetlovali baterkou. Super hra prešiel som ju na pc a prejdem ešte raz ale dám si aj to dlc. Quantum Break bych nerozoberal na ten je ešte čas.
To kolousek- ty si asi herní buh, když kritizujes hru, která ještě nevyšla a podle všeho se bude jednat o jednu z nejkvalitnějších kousků na trhu! ! !
nevím proc, ale tipuju tě na Sony hráče…
Tak uplne multiplatformni to byt nemusi. Staci kdyz to vyjde na PC a Xbox. U QB v to doufam protoze xone v zadnem pripade nechci.
Remedy… je jedno z nejvíce ulhaných studií. Neměli slibovat u prvního Alana hory doly a hlavně neměli dělat děvku Microsoftu. Remedy je a bylo studio s originálním a schopným přístupem. Schopno stvořit herní pecky. Jenže nekomerční herní pecky. Tedy výborné hry co nejsou prodejními trháky. Dnes se každý musí rozhodnout zda-li bude dělat komerční/prodejní trháky nebo kvalitní/originální hry.
Kolousek001: Musíme si uvědomit, že nebýt Quantum Break a jeho exkluzivity, Remedy by nám už nejspíš nenaservírovalo nikdy nic, minimálně nic rozsahu AAA hry (dejme tomu na mobilní hry by se nejspíš zmohli, stejně jako se zmohli na už vydané Agents of Storm pro iOS) . Buď by na tom byli finančně hodně blbě, nebo by se nejspíš museli nechat koupit nějakou velkou společností, což by byl snad ještě horší případ. Takhle si pořád udržují relativní nezávislost a pokud díky exkluzivitě Quantum Break jednou vznikne Alan Wake 2, u kterého je nemalá pravděpodobnost multiplatformního vydání, jsem osobně ochotný stav s Quantum Break akceptovat, protože jde momentálně o jedinou záruku toho, že se vůbec Remedy jednou k tomu Alanovi může zase dostat
Taky bych ještě nesoudil Quantum Break, když je k vidění jen trailer a jeden gameplay.
Jak víš že Quantum Break je blbost, když o tý hře víš jenom to, že si budeš hrát s časem, bude to někde v blízký budoucnosti, a maká na tom Milda Jeřábek? Pro mě je to záruka kvality.
No jo a místo toho nám naservírujou blbost Quantum Break, vlastně nem, jen na Xbox.
Tak perfektne vymyslena hra…. a zaroven tak neuveritelne zabita stereotypom a repetivnostou….
První díl se mi hodně líbil. Pokud by měla vyjít dvojka… tak sem s tím!